erezronen כתב:bozeman כתב:Stick כתב:אז יש לי כבר כמה ימים של משחק אמיתי בACV, ואכתוב סקירה קצת יותר עמוקה וארוכה לאחר שאמשיך להתקדם. אבל אם לתאר בקצרה אחרי כ10 שעות -
הוא הAC הטוב ביותר לפחות מבין הטרילוגיה הנוכחית, ואני חושב שגם בצורה די משמעותית. עם זאת הייתי נזהר ממנו עכשיו, הוא במצב טכני די צולע, לא ברמה של יוניטי וסך הכל המשחק מאוד שחיק, אבל מורגש שהוא יצא בתאריך של הקונסולות ולא בתאריך 'האמיתי' שלו. יש להם עוד לא מעט פינות לשייף ואני בטוח שהם עושים את זה ויסדרו הכל בפאצים הקרובים.
אבל כמשחק אני מאוד אוהב אותו, למרות שהוא לא מושלם. אני חושב שכל שינוי, ויש כמה די קיצוניים שאכנס אליהם בהודעה אחרת, שהם עשו למערכות החוזרות משני המשחקים הקודמים - הוא מצוין. ממש. זה כאילו סוף סוף הם עשו את המשחק הנכון והשלם בסגנון שהם ניסו לעשות.
דווקא החידושים החדשים לגמרי קצת פחות פוגעים, כמו למשל הraids, אבל יש מספיק דברים שסוף סוף עובדים מושלם במשחק הזה שקל להסתכל מבעד לחולשות.
בגדול אני מרוצה ממנו מאוד, אבל ארחיב על היתרונות והחסרונות שלו בהמשך.
אני יותר מתקדם ממך (כנראה, 20 שעות)
סה"כ אני בהחלט מסכים שזה משחק שלקחו את כל הדברים מהמשחקים האחרונים, ליטשו לפי מה שהצליח והורידו את מה שפחות. אני לא חושב שזה פתאום קפיצה ענקית מהקודמים, הם היו טובים, אבל כן הוא עוד יותר טוב בדברים שהם עשו, גם אם במעט.
בנושא הבעיות הטכניות - אכן הוא לא שבור (למרות שכמו שכתבתי הצלחתי להתקע בצורה שהצריכה טעינת משחק מחדש) אבל בהחלט אני אשמח שהם יתקנו בעיות פריימים על הבוקס. לא משנה אם אין לי טלווזיה עם VVC, זה לא צריך להיות ככה.
אני בערך 30-35 שעות פנימה, ולמרות שיש דברים שהם בהחלט שיפור אדיר לטובה במשחק הזה (תודה לאל לא צריך לנהל עשרות כלי נשק שונים בכל רגע נתון) - אני עדיין הכי אוהב את אודיסי מהטרילוגיה הנוכחית. משהו בטון של המשחק הנוכחי פחות מסתדר לי משום מה. הפירוט כולל המון ספוילרים אז אני אמנע ממנו בינתיים. בכל מקרה, כחובב משחקי עולם פתוח של יוביסופט (כן! זה אני!) - הוא בהחלט מצויין.
הבעיות הטכניות ב-Series X זה קטע מעצבן לאללה ואני מקווה שמיקרוסופט ישפרו את כלי הפיתוח שלהם במהרה, אבל אני רוצה להאמין שאלה חבלי לידה של דור חדש ושכולנו נשכח מהם תוך שנה שנתיים. מצד שני, לי יש VRR בטלוויזיה אז הבעיות האלה די מדלגות עליי. מצד שלישי, כמו שחנן כתב - זה לא צריך להיות ככה.
אני חושב ששלושתנו ממלאים את מלוא החלל של אוהבי העולם הפתוח של יוביסופט בפורום הזה
.
האמת שאצלי זה מלווה באהבה מאוד גדולה להיסטוריה בכלל, ולסטינג היסטורי בגיימינג/סרטים, ככה שלAC יש לי משיכה חזקה יותר שאין לי נניח אל WD או FC וכו'.
אבל ביחס לנקודה האמיתית -
אני האמת מבין לגמרי את הטענה שלך ביחס לטון ארז. אפשר גם במובן מסוים לראות בעניין הזה דמיון בין אוריג'ין לוואלהאלה (שפותחו ע"י אותו צוות), להבדיל מאודיסי שהוא הרבה יותר משועשע מעצמו, והרבה פחות AC אם להגיד את האמת. נראה שהם בהחלט לוקחים את הוייב הזה ומעצימים אותו עם I:FR שתכף יוצא, יהיה מעניין לבדוק גם אותו.
בכל מקרה אני מסכים במובן מסוים, המשחק להרגשתי מנסה לתת אווירה וויצ'רית במובן מסוים - עולם חורפי וקודר בזמן מלחמה, לצד נטייה להומור במשימות הצד ובשיחות הרנדומליות עם הNPC. הבעיה העיקרית היא שהוויצ'ר משתמש באלמנטים פנטסטיים בהרבה מהחומר ההומוריסטי שלו, בעוד שAC תקוע בין צדדים רציניים, לבין אישה שמביסה את הכובשים בעזרת פלוצים, באותו המטבע.
כמובן שעוזר שהוויצ'ר כתוב טוב יותר, ובכלל מרגיש כאילו קיבל קצת יותר זמן כדי לסגור את כל הקצוות שלו בצורה מספקת. אבל אני אציין שמבחינת איכות הדיאלוגים, והרמה שבה הדמויות מדברות, אני כן חושב שהמשחק הזה עדיף על אודיסי. פשוט אכן עניין הטון הלא אחיד יושב שם איפשהו.
אני לא יודע עד כמה זה ניתוח מקיף, אבל זו איזו מחשבה שעלתה לי בהקשר לעניין הטון שציינת.
בקשר למשחק עצמו, אני חושב שכמה שינויים יחסית קטנים כן נותנים תמורה גדולה לגיימפלי:
הראשון זו כמובן מערכת הLOOT החדשה, אני אשכרה 'מתרגש' בכל פעם שאני מוצא בעולם תיבת LOOT, להבדיל מאודיסי שם אספתי ערמות על גבי ערמות של נשקים חסרי משמעות. ואגב זה לא אומר שאני משתמש בכל נשק או שריון שאני מוצא, אבל כן יש עניין, לכל הפחות קוסמטי בכל LOOT שיש בעולם.
הדבר השני זה השינוי לנשר/עורב, מאוד מינורי על פניו אבל העובדה שהוא לא מסמן אויבים מהשמיים אלא רק נותן תמונה של המקום, מאוד משמעותית לצורה שבה אני משחק. והאמת? אני אפילו משתמש בו יותר הפעם. היה משהו מאוד מכני ואוטומטי בשימוש בו בשני המשחקים הקודמים, הפעם אני באמת מרגיש שהם הצליחו להגשים את הכוונה המקורית ולגרום לי לעבוד באזשהו תיאום איתו.
אגב, באווירת GOT אני כיביתי גם את המצפן שיש בחלק העליון של המסך, ואני לחלוטין ממליץ לשחק ככה. נקודות שתסמנו עצמאית על המפה עדיין יופיעו בשמיים ככה שאפשר לנווט בקלות כשזה קריטי, והעורב יסמן בעצמו מקומות כשתשתמשו בו, אז אפילו סתם לשיטוט בעולם אני משתמש בו הרבה, ונתקל בהמון אירועי צד או מסתורין בצורה שמרגישה טבעית יותר מאשר לחכות שתופיע נקודה כחולה על המצפן.
יש למשחק גם בעיות, מערכת הקרב להרגשתי טיפה מהודקת יותר מהקודמים, אבל זה עדיין לא באמת זה. איכות אירועי הצד *מאוד* לא יציבה, ולצד כמה מעניינים ומקוריים יש גם אותה כמות של מיותרים. עניין הטון הלא אחיד שדיברנו עליו.
וכמו שכבר אמרתי אני מרגיש שהם 'השלימו' את כל מה שהתחיל באוריג'ין ובאודיסי: גם דברים קטנים יותר שלא אכנס עכשיו לסקירה עמוקה, אבל נניח ההתנקשויות בחברי הכת, ההתגנבות הסביבתית שיש כאן, הבחירות בדיאלוג... כולם טובים יותר בעיניי. אבל התוספות החדשות לגמרי לא פוגעות, כמו הraids וקרבות המצור שהם לגמרי מיותרים לדעתי.
וכן, לא יודע, הרגשה כללית כזו של משחק שמחכה לפאץ'. אני בטוח שזה יסתדר, אבל המשחק הזה נמצא כרגע בנקודה מעל יוניטי ומתחת לאוריג'ין/אודיסי ברמת ההרגשה שלו.