Uncle Pey'j כתב:DrKeo כתב:Uncle Pey'j כתב:ההימור המבוסס על בערך כלום שלי:
CPU- הxbox חזק יותר,הבדל של אולי 200mhz (אם התדר הוא אכן 3.6ghz אני לגמרי רואה את סוני מקפיצה את הפס5 מה3.2 השמועתי ל3.4)
GPU,SSD- הפס5 עדיפה
RAM- אותו נפח,אולי הבדלים קלים ברוחב הפס לכאן או לכאן.
אם אנחנו לוקחים ברצינות את כל הדליפות, ההערות של הכתבים וכו', אפשר לצאת בהנחה שאנחנו יודעים בערך את ה-SPEC של הקונסולות. אם כל המידע הזה נכון, הן נראות בערך כך:
XSX:
- מעבד ZEN 2 עם 8 ליבות ו-16 ת'רדים רץ ב-3.6Ghz.
- כרטיס RDNA משולב עם פיצ'רים של RDNA 2 שכולל RT ו-VSR עם 64CU ורץ ב-1475Mhz שנותנים 12.08TF.
- 16GB של GDDR6 במהירות 14Gbps על באס 320-ביט שנותנים 560GB/s ל-10GB הראשונים ו-336GB/s ל-6GB הנותרים. 13GB למשחקים, 3GB ל-OS.
- SSD במהירות 2GB/s.
פס5:
- מעבד ZEN 2 עם 8 ליבות ו-16 ת'רדים רץ ב-3.2Ghz.
- כרטיס RDNA משולב עם פיצ'רים של RDNA 2 שכולל RT (ועלפי העורך של EGM גם VRS) עם יותר מ-12TF (שנוי במחלוקת).
- 16GB של GDDR6 על באס 256-ביט שנותנים יותר מ-530GB/s לכל ה-16GB.
- SSD מהיר מ-3.5GB/s
זה החיתוך של כל הדליפות וטענות עיתונאים מכובדים יחדיו.
העניין של ה-RAM חדש לי,זה נשמע לא אידיאלי עבור ה-XSX..בחיים לא שמעתי על קונפיגורציה של 16GB על באס 320bit,ואם באמת מדובר ב-320bit אז כמו שאמרת,יש מצב שמדובר פה על יותר מ-16GB.
ערבוב צ'יפים זה קטע קיים אבל נדיר, היה בכרטיס NVIDIA או שניים בעבר (משהו כמו ה650TI או משהו כזה, אל תתפוס אותי במילה
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
). כבר ביוני הטריילר CGI של מיקרוסופט הראה לנו ערבוב צ'יפים כך שזה לא אמור לבוא לנו בהפתעה גמורה. כשמערבבים צ'יפים זה יוצר אזורים בזיכרון שהם "אזרחים סוג ב'", ספציפית כשיש 320-ביט זה אומר שרק 10GB יהנו מהמהירות המלאה והשאר ממהירות איטית יותר שתלויה בתמהיל הצ'יפים. במקרה של 16GB (כלומר 6 צ'יפים של 2GB ו-4 של 1GB), מדובר במספרים שכתבתי שאומרים שה-6GB הנותרים יהיו 40% איטיים יותר מה-10GB המהירים. אם באמת יש 13GB זמינים למשחקים, MS אולי חושבת שזה הגיוני שיהיו 6GB איטיים יותר כי המערכת הפעלה לא צריכה זיכרון מהיר וכל משחק צריך זיכרון מערכת שהוא יכול להיות איטי (כלומר מה שב-PC הוא ה-RAM, לא הזיכרון וידאו) וסה"כ הגיוני ש-3GB ומעלה ישמשו כזיכרון למשחקים. אז אפשר לראות את זה כמעט כמו זיכרון מפוצל, 10GB לGPU ו-6GB למערכת (3GB למשחקים ו-3GB ל-OS). פשוט אין את החסרונות של המפוצל, הוא עדין גמיש ואתה עדין יכול לתת ל-CPU ול-GPU לגשת לכל ה-16GB, פשוט מפתחים צריכים לזכור שאזורים מסויימים בזיכרון איטיים יותר מה שיכול להעלות את הרמת קושי בפיתוח.
הסיבה שאני חושב שמיקרוסופט תעלה ל-20GB סה"כ היא שזה חוסך להם יותר מדי כאבי ראש:
1) זה נותן להם סה"כ 20GB זיכרון, שזה כבר יתרון על סוני ונראה שהם רוצים שיהיה להם יתרון על סוני.
2) 100% מהזיכרון יהיה במהירות הגבוהה ביותר, כלומר פחות כאב ראש למפתחים.
3) זה שינוי שאפשר לעשות ברגע האחרון, זה פשוט להחליט להחליף ארבעה צ'יפים off the shelf שסמסונג מוכרת להם מ-1GB ל-2GB, לא בדיוק ביג דיל לוגיסטית.
סה"כ זה נשמע לי כמו WIN WIN כל עוד זה לא מוסיף להם לעלות יותר מדי. אני מאמין שזה פחות מ-20$ לשדרג את זה כך שאני מאמין שזה יקרה, אבל אני משער שנצטרך לחכות ולראות. אגב, מיקרוסופט גם יכולה לשדרג לנניח 18GB, זה ישאיר 10GB מהירים ו-8GB "אזרחים סוג ב'" אבל הפגיעה במהירות לאותם 8GB תהיה רק 20%, לא 40% כך שיכול להיות שזה כבר יהפוך את ההפרשים במהירות ללא משנים יותר מדי.
We're just normal men. We're just innocent men