נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42422
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 07 דצמבר 2025, 18:04

לא הכרתי את ה-nex, אז בדקתי במה מדובר וזו קונסולה לילדים בצורת קוביה עם מצלמה וללא שלט, היא קינקט מובנה. אבל רגע, זה נעשה אפילו יותר טוב, כי המודל העסקי שלהם מבוסס על מנוי חודשי בשם playpass בו בכל חודש המשחקים במנוי מתחלפים. אוי האירוניה! קונסולה שהיא שילוב של הקינטקט ו-GAMEPASS מדיחה את אקסבוקס ממקום שלישי בארה"ב, הקינקט + GAMEPASS! הקומדיה כותבת את עצמה!

We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24447
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 07 דצמבר 2025, 18:30

רק חסר פוקוס על TV ויש לנו את השילוש הקדוש

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 8176
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 09 דצמבר 2025, 15:42

Christopher Dring מביא נתונים על המכירות של Metroid Prime 4.
Sales of Metroid Prime 4 in the UK was 15% down over Metroid Dread (physical sales only). It's relatively marginal. Just a few thousand units.
לא ברור מה המשמעות של הנתון הזה נינטנדו מתחזקת יותר ממה שכולם חשבו בדיגיטלי וכולם עברו לשם? (אני עברתי לגמרי לדגיטלי לדוגמא) או שזה מעיד משהו על המכירות הכלליות של פריים 4, אני חושב שזה מעיד על מכירות חלשות יחסית, אבל מי יודע.
https://www.nintendolife.com/news/2025/ ... orts-fc-26

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42422
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 10 דצמבר 2025, 15:50

- באנגליה פריים 4 מכר ביחס 83% מול 17% לטובת הסוויצ' 2.
- לעומת זאת פוקימון היותר קז'ואלי מכר 61% מול 39% לטובת הסוויצ' 1.
- פיפא 26 מכר 20% לעומת 8% לטובת הסוויצ' 1 (הפס5 עם 53%, הפס4 עם 10% ואקסבוקס עם 9%).
- סייברפאנק 67% PC, הפס5 עם 22%, אקסובקס עם 6% וסוויצ' 2 עם 5%.
- MK11 מוכר רק על פלייסטיישן, שאר הפלטפורמות מתחלקות בפחות מ-1%. הפס5 עם 55% והפס4 עם 44%.
- AC:S עם 53% על הפס5 ו-33% על הסוויצ' 2. אקסבוקס רק עם 14%.

נראה שבכל משחק מולטיפלטפורם בטבלה ב-UK גרסת הסוויצ' 2 שנמצאת 5 חודשים בשוק משמידה את אקסבוקס שנמצאת 5 שנים בשוק.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 8176
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 10 דצמבר 2025, 17:00

הנתונים האלה על פריים 4 מוכיחים את מה שתמיד טענת נדב, שלא איכפת לך ואתה אפילו רוצה שנינטנידו יבגדו במילה שלהם ויוציאו אותו בלעדית לסוויץ 2 :-)
רואים שזו ההרגשה של כל הפאנבייס של מטרויד פריים :-)

זה ממש מצחיק שאפילו הסוויץ 1 קורע במכירות את האקסבוקס על FC26 כאילו אנשים אשכרה מעדיפים לשחק בגרסה יותר מכוערת מגרסת הפס4 שרצה על 30FPS מאשר לשחק פיפא על הX זה כ'כ מטורף שאין לי מילים איך לתאר את זה. גם AC זה ממש מצחיק אבל לפחות הגירסה שם של הסוויץ 2 סבבה.

מייקרוסופט איבדו את זה לחלוטין.מסתבר שסימולטור 2025 אשכרה יוצא לאקסבוקס כי סוני הרימו טלפון למייקרוסופט וביקשו ממייקרוסופט אם הם יכולים להוציא אותו לפלייסטישן כי הם חושבים שיש בו עניין, ומייקרוסופט אשכרה אמרו, סבבה.

כאילו מה עובר על מייקרוסופט? כאילו זהו סוני התקשרו אליהם אז הם החליטו להוציא את לפלייסטישן? זה היה אמור להיות סימן למייקרוסופט שהם עשו משהו טוב עם סימולטור טיסה שגרם לסוני לקנא בהם והיו צריכים לשמור אותו כאקסקלוסיבי ולהשקיע בIP הזה. טירוף כמה למייקרוסופט אין כבר מושג בתחום.

לגבי פוקימון, לפי ההדלפות שנה הבאה (2026) אמור לצאת לסוויץ 2 משחק ראשי בלעדי לסוויץ 2 אז אני מניח שהרוב מחכים לזה, נינטנדו תמעך כמעט כל דבר שהוא לא GTA6 שנה הבאה. :-)

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42422
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 10 דצמבר 2025, 19:12

זה היה תמיד ככה בכל הדורות. משחקים יחסית קז׳ואלים יצאו קרוס ג׳ן, משחקים ממש קז׳ואילים יצאו קרוס ג׳ן לאורך שנים ומשחקי קור יצאו בלעדית רק לדור הבא. ויש לזה סיבה, שחקני קור קופצים ממש מהר לדור הבא, מתישהו בין השיגור לשנה השניה של הקונסולה. ככל שהדור מתקדם מי שקונה את הקונסולה הוא יותר קז׳ואלי.

משחק כמו מטרויד משתלם להוציא בלעדי לדור הבא, משח כמו פוקימון פחות.

בכל מקרה נינטנדו כבר הכריזו בפגישה הרבעונית האחרונה שהם מעבירים פוקוס לבלעדיות לסוויצ׳ 2 ושהם משאירים את הסוויצ׳ 1 מאחור. מטרויד קורבן של דחיות מרובות, נפל בין הכיסאות.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24447
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 10 דצמבר 2025, 19:46

מצד שני, גם סוני אמרו בערך בשלב הזה שהם ״מאמינים בדורות״ וראינו מה ההכרזה הזו שווה. הלוואי ונינטנדו יעמדו במילה שלהם טוב יותר

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42422
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 10 דצמבר 2025, 20:29

לא הייתי אומר שזה אותו דבר. סוני לא אמרו את זה בשלב הזה, הם אמרו את זה חצי שנה לשיגור ושקרו שספיידרמן, הורייזן וgt7 הם משחקי פס5. עד השיגור זה כבר היה מאוד ברור שסוני עושה ערימות של קרוס ג׳ן.

נינטנדו אמרו באסיפת בעלי המניות האחרונה שהם סיימו עם התמיכה בסוויצ׳ 1 והפוקוס עובר לסוויצ׳ 2. אין סיבה לחשוב שהם משקרים. מריו קארט, דונקי קונג וקירבי החדש הם אכן בלעדיים לדור החדש. לפוקימון תמיד לקח שנים לקפוץ לדור הבא (וזה ממילא לאמשחק של נינטנדו) ומטרויד הוא פיתוח בעייתי שנגרר כמעט עשור כך שכרגע באמת נראה שהם מתרכזים בסוויצ׳ 2.

Going forward, we will shift our primary development focus to Nintendo Switch 2 and expand our business around this new platform
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 8176
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 10 דצמבר 2025, 23:20

נדב לגמרי. פוקימון עדיין מיועד בעיקר לילדים בבית ספר יסודי והשנתיים הראשונות של החטיבה בדיוק הדמוגרפיה שצריכה לבקש מההורים שיקנו להם קונסולה חדשה. לא לתת להם קרוס ג'ן זה פשוט להשאיר יותר מדי כסף על השולחן :-)

אם אני לא טועה גם הסוויץ 2 וגם המשחק פוקימון שיצא השנה נועדו פנימית לצאת ב2024 וזה מסביר למה יש להם עוד אחד מוכן כבר לשנה הבאה ובלעדי לסוויץ 2.
פריים זה באמת משהו אחר.

אף בן אדם שאניי מכיר בחיים האמייתים לא יצליח בכלל להבין מה הקטע במטרויד פריים ולמה משחק כזה יכול למשוך אותנו לשדרג לדור הבא, רק גיימרים כבדים כמונו פה בוקסלים/ERA וכו' יכולים להבין שזה מיוחד כי רטרו העבירו בצורה כל כך מופתית סדרת 2D לסדרת First person shooter

אז כן ברור בעיקר הארדקורס משדרגים קונסולה בשביל מטרויד ישר שיש אופציה איך עוד תשכנע הארדקורס להרים קונסולת פח כמו הWII מהמדף? :-)

על נינטנדו, נראה לי שנינטנדו יעמדו במילה שלהם לאסקין, כי תראה למשל את המשחק פוקימון אנימל קרוסינג הזה שיוצא , משחק כזה שיכול לרוץ על הסוויץ 1 ב120FPS
היה כבר יוצא אליה אם נינטנדו היתה רוצה להישאר שנים בקרוס ג'ן :-)

אולי הם יוציאו מדי פעם לסוויץ 1 איזה משחק 2D של קירבי, כמו למשל המשחק קירבי של הWII U עם העט שלא קיבל פורטינג או איזה משחק מייניגיימס של וואריו או פורט של
Wario shake it מהWII או פורט של סטארפוקוס אבל נראה שהמשחקים הגדוולים שלהם עוברים לסוויץ 2 בלעדית.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 8176
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 11 דצמבר 2025, 12:06

משקיע עיקרי בסקוור מגלה לנו סוף סוף מה התקציבים האמיתים של המשחקים שלהם לדור הזה, לא כולל שיווק.
פפ7 ריימיק עלה 133 מליון דולר.
פפ7 רייבירט עלה 118 מליון דולר
פורספוקן עלה 87 מליון דולר לפיתוח
ופפ16 למרבה ההפתעה בניגוד למה שסיפרו לנו עד כה עלה רק 58 מליון דולר לפיתוח (פחות מפי 2 מE33 משחק אינדי)
עוד משהו, בממוצע המשחקים של סקוור עלו הרבה יותר לפיתוח מהמשחקים של קפקום, שזה פשוט בדיחה לסקוור. אני מצרף את המצגת.
יש דברים פשוט הזויים במצגת של המשקיע הזה. :lol: לא הפסקתי לצחוק הוא יורד על כל המשחקים שלהם ומצטט את הצדיקים ממטקרטיק :lol:
אבל הנקודה שלו ברורה הם לא יעילים בשיט.
המצגת למי שרוצה לצחוק קצת
לול, זה הרג אותי, כאילו ברצינות אחי? :lol:
תמונה

תמונה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42422
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 11 דצמבר 2025, 12:12

לפחות זה שם קצת בפרספקטיבה את השטויות שדברו על כמה יקר לפתח לדור הנוכחי. העלויות דומות לדור הקודם עם עוד טיפה פרמיה כי זמני הפיתוח עלו. REBIRTH אפילו עלה פחות מREMAKE.

הזינוק הגדול בעלויות הפיתוח היה דור הפס4 שדרש הרבה יותר מדור הפס3. למשל במות שבהן עושים full mo-cap, הליך שעולה המון כסף ואף אחד לא עשה אותו בדור הפס3 חוץ מאשר נוטידוג. אבל דור הפס5 הוא רק עוד מאותו דבר, אם כבר דברים נעשו פשוטים יותר בגלל ה-SSD וה-CPU החזק יותר שמורידים המון חיכוך מהפיתוח.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 8176
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 11 דצמבר 2025, 12:55

כן, הכל היה בולשיט, המפתחים בעצמם מחרטטים ומפיצים את הנארטיב של "משחקים עולים לנו מאות מליוני דולרים" :-)
GOY הוא אחד המשחקים הכי מושקעים שראיתי על הPS5 מבחינת כמות התוכן הלא רפטטיבי שיש בו והוא עלה רק 67M דולר כמו GOT.
אני בעצמי נפלתי לפרופרוגנדה הזו והאמנתי למפתחים אבל עכשיו אני מאמין שבאמת העלויות לא עלו בצורה קיצונית ביחס לדור הקודם.

מה שנותר לא ברור זה אם התקציבים לא השתנו בהרבה למה המשחקים בדור הזה לוקחים כ'כ הרבה זמן לפיתוח? כמו שכתבתי באחד השרשורים פרגמנטה נועד לצאת ב2022
למה הוא היה צריך עוד 4 שנים בתנור? מה כבר יש בו? (בהנחה והוא באמת ייצא) והרי קפקום ידועים בכישרון הטכני שלהם וביעיליות שלהם כמו שרואים מהמצגת הזו.

אני רוצה לחשוב שזה קורונה אבל הקורונה נגמרה מזמן איך יכול להיות שיש לה השלכות כל כך מרחיקות לכת על הפיתוח כל כך הרבה זמן אחרי שהיא נגמרה? תעלומה הדור הזה.

גם האימוץ של אנריל 5 בדור הזה היה נכה לחלוטין ואני מתחיל לחשוד שאולי זה האשם העיקרי לזמן המטורף שאנחנו מחכים? מפתחים פשוט הסתבכו עם אנריל 5 והכל התארך לחינם? אין לי מושג אבל רוב המפתחים בדור הזה לא הציגו קפיצה גרפית משמעותית ועכשיו אנחנו רואים שגם לא היתה קפיצה תקציבית משמעותית והקורונה הסתיימה מזמן אז מה פאקינג מאריך פה את כל העניין?

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42422
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 11 דצמבר 2025, 13:09

מפתחים לא משקרים, אחרי שאתה מוסיף את עלויות הפרסום אז רוב המשחקים הגדולים עולים מעל ל-100 מליון דולר. ובהחלט יש משחקים שהתקציבים שלהם גדלו משמעותית, אבל אלה משחקים שה-SCOPE שלהם עלה משמעותית, לא משחקים יפים יותר גרפית או שמנצלים יותר את הדור החדש. אני חושב שכולנו היינו מעדיפים GOW:R עם יותר פוקוס ואפקט ואו של דור חדש, והוא כנראה היה זול יותר מהמשחק שקבלנו שהיה בו אינסוף תוכן, טכנולוגיה עתיקה וסיום מזורז.

ברגע שדור הפס4 עשה את הזינוק לעולם הסינמטי עם performance capture והסטנדרטים הסינמטים נקבעו, העלויות של הדורות הבאים לא אמורים להיות שונים מדי מדור הפס4.

glass man כתב:גם האימוץ של אנריל 5 בדור הזה היה נכה לחלוטין ואני מתחיל לחשוד שאולי זה האשם העיקרי לזמן המטורף שאנחנו מחכים? מפתחים פשוט הסתבכו עם אנריל 5 והכל התארך לחינם? אין לי מושג אבל רוב המפתחים בדור הזה לא הציגו קפיצה גרפית משמעותית ועכשיו אנחנו רואים שגם לא היתה קפיצה תקציבית משמעותית והקורונה הסתיימה מזמן אז מה פאקינג מאריך פה את כל העניין?

לצערנו גם רוב המפתחות שיש להן מנועים משלהן כמו אינסומניאק, גרילה או סאקרפאנצ' לא בדיוק הראו קפיצה קולוסאלית.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 8176
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 11 דצמבר 2025, 14:12

יכול להיות שזה באמת הסקופ שגורם למפתחים לטחון שעות כדי להפיק אותו.

כאילו תראה נגיד את הOutput של סאקרפאנץ נדב בדור הקודם. איינפימוס שהפיל לסתות גרפית, אחר כך הם עשו את Prophecy שאמנם בוטל אבל כמו שאפשר לראות בגיימפלי ששמתי הוא היה משחק אמיתי לכל דבר שהגיע מאוד רחוק שלקח משאבים ושנים של פיתוח כמו כל משחק אחר, ואחר כך הם גם עשו את GOT זה תכלס תפוקה אדירה לסטודיו כזה.
ובדור הקודם היה לנו את נוטי דוג עם 3 משחקים למרות שlost legacy זה DLC מגיע לו בגלל הליטוש להיחשב משחק שלם. :-) הלוואי היה לנו אחד כמוהו בדור הזה.

כן הזמן הולך על דברים לא ברורים, כנראה הסקופ. שאני רואה את פייבל 4 וGTA 6 אני יכול להבין תוך שניה למה הם לוקחים כל כך הרבה כי הם באמת מטורפים טכנית ופייבל 4 מגדיר מחדש את הפר'נצייז שלו עם צוות חדש.גם המכשף 4 אני יכול להבין למה הוא לוקח הרבה זמן שאנחנו לוקחים בחשבון שרק התיקון של סייברפאנק 2077 וההרחבה שלו עלו לCDPR מעל 120M מליון דולר ו5 שנים? אבל רוב המשחקים? זה לא ברור.

על הצד א' של סוני, כן אף אחד מהם לא הראה קפיצה קולוסאלית, כן GOY מנצל את הSSD בדרכים שאי אפשר לעשות על הPS4 (מן הסתם לא אהרוס פה את ההפתעות של זה)
וזה מגניב הדברים שהוא בוחר לעשות אבל זו לא קפיצה. בגלל זה לא ברור לי למה הגדלת הסקופ/ניצול הSSD לוקח מהמפתחים כל כך הרבה שעות של crunch.

כאילו תסתכל על DQ12 המשחק בפיתוח פעיל מתחילת 2019 וכולנו פה נסכים שאין מצב שהתקציב שלו הוא יותר גדול משל פפ16 (למרות שהוא משחק אנריל 5) אני מהמר שהתקציב שלו זה איזה 30M כמו E33 או משהו כזה, ועדיין סקוור אומרים שזה אחד הפרויקטים הכי קשים לפיתוח שהם עשו ושהם כל הזמן צריכים עוד כסף לממן אותו.
משהו דפוק בדור הזה.זה תכף הופך להיות הדיוק ניוקם פוראבר החדש.

אז במקרה של נוטי דוג אנחנו מבינים שזה כי הם התבזבזו על GAAS במקרה של קריסטל דיינמיקס אנחנו מבינים שזה גם GAAS וגם כי הפכו לצוות תמיכה ליוזמה, במקרה של איידוס מונטריאול אנחנו מבינים שהעיכוב זה בגלל שביטלו להם משחקים והם בייסקלי עכשיו צוות תמיכה לפליייגראונד ופייבל, אבל מה מעכב את 99% המפתחים האחרים? פאקינג סקופ שלא מעניין לאף אחד את התחת?

מצדי שכל המשחקים יחזרו להיות משחקים לינארים כמו קפטן אמריקה החדש ומשחקי מקס פיין אני גם ככה בכלל לא נמשך למשחקי העולם הפתוח האלה, רק GTA וRPGS ועוד כמה בודדים צריכים להיות עולם פתוח.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42422
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 11 דצמבר 2025, 14:36

נוטידוג התחילו לעבוד על אנצ'רטד 4 שנתיים לפני שהפס4 שוגרה, לעומת זאת על אינטרגלקטיק הם התחילו לעבוד שניה לפני השיגור של הפס5 ותקעו להם באמצע פרוייקט GAAS גרנדיוזי של 3+ שנים. אז לא הייתי אומר שלוקח לנוטידוג זמן בדור הזה בגלל הדור אלה בגלל התחלה מאוחרת מאוד של מחזור הפיתוח ומקלות בגלגלים מסוני. כנ"ל עם סאקרפאנצ', הם שחררו משחק שניה לפני שהפס5 שוגרה ולקח להם 5 שנים לפתח את GOY, זה פחות זמן ממה שלקח להם לעשות את GOT.

אני לא חושב שיש פה זמן שהולך על דברים לא ברורים. רוב החברות המתעכבות קבלו הפרעות בדרך כמו GAAS או שמחזור הפיתוח שלהן היה OFF (שחררו משחק שניה לפני שהפס5 יצאה או שהם עשו קרוסג'ן) או שהSCOPE היה ממש גדול. חברות שעשו משחק בסדר גודל דומה למשחק הקודם ולא נתקעו עם GAAS או קרוס ג'ן הצליחו להוציא משחק חדש בזמן די דומה לדור הקודם, אולי שנה וקצת יותר אם ה-SCOPE גדל (למשל DS2).

אפילו יש חברות שמוציאות דברים מהר יותר, GOY היה עם זמן פיתוח קצר מ-GOT ומאסיב הוציאו רק שני משחקים לאורך כל הדור ובדור הזה כבר הספיקו להוציא שניים והוא עדין לא נגמר.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 8176
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 11 דצמבר 2025, 17:19

תראה למשל כמה זמן לוקח לרמדי להוציא את הריימיק של מקס פיין 1+2 לעומת המהירות שקפקום משריצים ריימיקים של רזידנט איוול שרובם יושבים על 9+ כל מי שעושה דברים בלעדית לדור הזה, נדפק.

לא בא לי להתבכיין אבל כל מה שאני רוצה לשחק, פרגמנטה,DQ12, מקס פיין ריימיק, פייבל, המכשף 4, הבא של קורי, אינטרגלקטיק, הכל לוקח 1000 שנה להגיע. כל שנה אני כזה, נו טוב, אולי בשנה הבאה, וזה אף פעם לא קורה.כן, בהתחשב כל מה שנוטי דוג העמיסו על עצמם הם בסדר בקצב, וגם בהתחשב כל הפרויקטים של רמדי, אני לא יכול להיות אנוכי ולצפות שהם ישימו ריימיק בראש הpipeline. אבל בסופו של דבר בתור גיימר אין לי מה לשחק בדור הזה אני יושב מסתכל על הקונסולה שלי כמו לבנה בחדר, ואם לא האונליין בקושי יש מה לשחק, אם זה מה שמחכה לנו מהיום, קשה לי להאמין שאחזיק את דור הPS6 לצערי.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42422
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 11 דצמבר 2025, 18:12

רמדי הוציאו בדור הקודם 2 משחקים, בדור הזה הם כנראה יוציאו 3...
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 8176
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 11 דצמבר 2025, 19:48

חבר'ה זה כנראה השבוע שכל האמת על התקציבים של משחקים מתגלה כי.....

Sandfall, which said the budget for Clair Obscur was less than $10 million, conserved resources by avoiding the open-world trend. It borrowed an old formula for role-playing games, with beautifully rendered levels that are essentially large corridors and characters who are transported to a battle arena when they collide with enemies.

אני לא מצליח להטמיע את הפרפר הכחול הזה.

[See post on Bluesky]



זהו נדב, שכנעת אותי סופית שאפילו GTA6 לא צריך 2 מליארד בדור הזה ושלא הכל היה צריך 6-7 שנים של פיתוח.
וואט דה פאק, יש משחקי PS1 שמטאטאים עם התקציב של E33 את הריצפה.

איזה כבוד יש לי למפתחים האלה.
לא פלא שהמשקיע של סקוור בוכה בכרית בחושך.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42422
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 11 דצמבר 2025, 21:15

GTA לא צריך 2 מליארד כי זה תקציב לא הגיוני שאין מה לעשות איתו. את RDR2 פתחו ב-8 שנים (3 שנים סן דיאגו בלבד ו-5 שנים כל רוקסטאר) עם 2000+ אנשים ואפילו אם האולפן שלש את עצמו כמו שכל מני טענות לא מבוססות טוענות עדין לא מדובר אפילו במליארד. הדבר היחיד שיכול להיות אולי הגיוני הוא מה שלאסקין הציע, ש-2 מליארד זה תקציב לפיתוח המשחק, שיווק המשחק, ועשור+ של תחזוקה.

ובנוגע ל-E33, באמת כל הכבוד להם כי גם מסדרונות צפופים בדור ה-360 עלו יותר מ-10 מליון, נניח FF13.זה רק מראה מה אפשר לעשות היום כשיש כלים כמו UE5 ובקונסולות יש חומרה כמו SSD ומעבד חזק שהופכים את הפיתוח לקלי קלות.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 4323
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי InterAl » 12 דצמבר 2025, 02:43

לא מבין מה הטעם בלהשוות את משחקי קאפקום לסקוור. משחקים בסקופ אחר לגמרי. וריברת' אולי עלה פחות כי הוא ממחזר המון נכסים מהקודם וגם משתמש ב-ue4 המיושן. ועדיין, מודה שזה קצת מפתיע אם המספרים האלה נכונים.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 8176
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 12 דצמבר 2025, 09:46

לפי הנתונים של המשקיע הזה
https://www.3dipartners.com/wp-content/ ... 2512-1.pdf
אלה האחוזים של רמת ההיכרות/מודעות של כל סדרת RPG באמריקה.
פוקימון-88%
Warcraft -77
פיינל פנטזי- 61%
דרגון קווסט- 51%
דיאבלו-50%
אלדן רינג-45%
Baldur’s Gate-45%
Genshin
Impact
38%
SMT -25%

יש לי בעיה עם איך שהוא מפרש את הנתונים שלו כי זה שבן אדם שמע על סדרה או מודע לקיום שלה לא אומר שמחר הוא הולך לשחק בה אני גם מתקשה להאמין שמישהו באמריקה מכיר את פיינל פנטזי יותר ממה שהוא מכיר את דיאבלו אבל אבל בוא נזרום איתו כי זה בכל זאת איש רציני.

אבל בעיקרון זו נקודת המוצא של המשקיע הזה, מכירים את הסדרות שלכם אז למה אתם מוכרים ככה.
אני יכול להבין בגדול את המקום שהוא בא ממנו.

אני לגמרי מבין את ההגיון של לזרוק על פפ7 ריימיק ועל ריברת את התקציבים שזרקו עליהם, כי פפ7 אינדיבידואלית הוא אולי הIP הכי חזק שיש לחברה מבחינת מכירות
אבל לתת לפורספוקן יותר כסף מפפ16? כאילו What the fuck הם מעשנים שם? ואחרי זה הם רוצים שיהיה להם מכירות כמו המכשף 3 או סייברפאנק 2077?.
פורספוקאן זה משהו שהיה צריך להתבטל עוד בשלב הPre production.
הוא צודק בקטע שהם מבזבזים המון המון כסף מיותר על דברים שהולכים לפח.

נגיד Kingdom Hearts 4 אני בטוח שיהיה לו תקציב מפוצץ אבל זה משחק שהם חייבים לחלוק את הרווחים שלו עם דיסני ויש לי הרגשה שדיסני מקבלים נתח רציני של לפחות 50%
הם דפוקים מבחינת תקציב, גם אם המשקיע הזה מגזים, אין סיבה שסקוור לא יוכלו לעשות להיט כמו מונסטר האנטר או דרגון דוגמה 2, יש להם את כל היכולת לעשות משחקים שימכרו כמוהם.

idan
Veteran
הודעות: 2278
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי idan » 12 דצמבר 2025, 10:27

InterAl כתב:לא מבין מה הטעם בלהשוות את משחקי קאפקום לסקוור. משחקים בסקופ אחר לגמרי. וריברת' אולי עלה פחות כי הוא ממחזר המון נכסים מהקודם וגם משתמש ב-ue4 המיושן. ועדיין, מודה שזה קצת מפתיע אם המספרים האלה נכונים.


מילא הסקופ, אבל הצ'רי פיקינג מגוחך. רייז זה משחק switch שגם בנוי בין היתר על גייפמלי ואנימציות שקאפקום בנו לאורך עשורים, לא ברור מה הטעם להזכיר אותו בכלל. דרגון דוגמה השוואה ראויה יותר אבל הוא כנראה המשחק AAA הכי זול של קאפקום, שוגר במצב לא לגמרי אפוי, עם מחסור באויבים חדשים, והתלונה המרכזית כלפיו זה שהוא מרגיש מזורז ודומה מידי למשחק הראשון עד שהוא מרגיש כמו רימייק.. והוא עדיין יקר יותר מפפ16.

עברתי קצת על המצגת ויש שם מידע שהוא כמעט בוודאות לא נכון אז לא יודע כמה אפשר לסמוך על הנתונים האלה. הוא גם מנסה לשווק ירידה במכירות בין דרגון קווסט 11 (משחק ראשי) לדרגון קווסט 3 (רימייק 2D למשחק מהאייטיז) כאיזושהי מפולת, כאשר ההבדלים בסוג הפרוייקט, התקציב והציפיות ברורים לחלוטין לכל אחד ואין ספק ש DQ3 משחק מצליח ביחס למה שהוא. אז יש כאן גם אג'נדה.

אבל לצורך העניין המספרים דווקא עושים שכל. פפ16 היה משחק שהרגעים הגבוהים בו היו מאוד גבוהים והנמוכים מאוד נמוכים, וחלק גדול מזה היה פשוט ערכי הפקה. זה ממש הרגיש כאילו כל התקציב הלך על הקרבות eikons וקטעי מעבר ראשיים ברמה הכי גבוהה בזמן שהסייד קווסטים קיבלו פרוטות ורמת הפקה של קטעי מעבר ב, ובכן, דרגון דוגמה. ואני מזכיר שהם גם בנו מנוע בשביל המשחק הזה שאולי ינוצל לפרוייקטים אחרים, אז כשמסתכלים על זה ככה זה דווקא לא נראה כמו פרויקט בזבזני, להפך.. הוא לקח פחות זמן וכסף ממה שעלה להפיק את פפ13 על הפס3, ובוודאי פחות מפפ15/ורסוס13 שפותח בתקופות שונות לאורך עשור. אז ביחס לעצמם, סקוור במגמת התייעלות.

לגבי פפ7, במבט ראשוני זה נראה לחלוטין לא הגיוני שדווקא למשחק הראשון יהיה תקציב גדול יותר בזמן שלשני יש סקופ גדול פי כמה, אבל הם עשו מיקור חוץ לחלק מהפיתוח, לא היו מרוצים מהתוצר של CyberConnect2 ולקחו אותו In house ב 2017 וסה"כ כנראה עבדו עליו יותר זמן מריברת' שהתחיל פיתוח בכל הכוח רק אחרי ה DLC.

אני דווקא לא חושב שהיה הרבה מיחזור נכסים (זה יהיה במשחק השלישי) כי אין הרבה מה לקחת ממידגאר לרוב הסביבות בריברת' ו 90% מהאויבים, כנראה יותר, היו חדשים לחלוטין. אבל כמו כל המשך יותר קל לבנות משחק אחרי שבנית את הבסיס שלו. וסקוור דיברו הרבה על הפיתוח של ריברת' עוד לפני שיצא וכמה הם חושבים ששחקנים יופתעו מכמות התוכן שהם הצליחו לעשות ואכן הופתענו, זה אחד המשחקים הכי AAA ששיחקתי בחיי, מהבחינה הזאת לפחות. הם מייחסים את זה לכלים שהם בנו במנוע המאוד מקוסטם של אנריל 4 והעובדה ש 80%-90% מהצוות המשיך מרימייק לריברת', משהו שנשמע לי סטדנרטי, אבל מסתבר שלא עבור סקוור.

אחרי שהם לא פרסמו את המכירות של המשחק ישר נכנסתי להיסטריה בדיוק בגלל שהרגשתי את התקציב שלו, כמו כל אחד ששיחק בו כנראה. זה בפער המשחק המודרני הכי שלם, מרשים ומאסיבי שהם אי פעם עשו (שזה קצת מצחיק בהתחשב בכך שהוא שליש רימייק), וביחס למה שאנחנו יודעים על תקציבים בתעשייה וכל המרכיבים שיש בריברת', התקציב שלו בכלל לא מופרך בעיני ולא הייתי מתפלא אם המספר היה אפילו גבוה יותר. אבל הלוואי וזה חירטוט, כי לא ברור אם עדיין יש להם את הקהל בשביל להמשיך לתמוך בהפקות מהסוג הזה ופאק אם זה לא בדיוק מה שאני רוצה מהם.

Hypno
Warrior
הודעות: 920
הצטרף: 20 ספטמבר 2023, 15:16

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Hypno » 12 דצמבר 2025, 14:43

Laskin כתב:

קאז יכול לבלבל את המח על ירידה מאז 2023, אבל אין שום ספק שהסיבה האמיתית שאקס בוקס נמצאת במקום הרביעי (אולי חמישי? יש את הסוויץ׳ 1) ומאחורי איזו קונסולת נישה של ילדים - היא שהם ויתרו על בלעדיות ואפשר לשחק את כל המשחקים שלהם על המתחרה הישירה ואף אחד לא רוצה להתקרב לאקוסיסטם שלהם.
כמובן שגם העובדה שהמחיר של הקונסולות והאביזרים שלהן עלה משמעותית לא עוזרת. אבל אתם יודעים מה יכול לשפר את המצב? למכור את הקונסולה הבאה באלף דולר!


זה לא בלבול מח. זה הנתונים הרשמיים. סליחה שהם מנתצים את הנראטיב שלכם.
ברור שזה שפל חדש. מה לא מובן בזה שמיקרוסופט עשו check out לדור הזה? למה זה מפתיע שמכשיר שלא מקבל הנחות אטרקטיביות בשבוע ה BF לא מוכר טוב בנתוני שבוע ה BF?

אז אתה רוצה שמיקרוסופט יעברו לפתח חומרה ומשחקים לילדודס?

ב 2025 למיקרוסופט היו 3 בלעדיים ועוד 5 משחקים בהפצת Xbox game studios שהיו גיימפס DAY1, ועוד 2 משחקי גיימפאס DAY1 מצד ג' שהיו מועמדים לפרס משחק השנה ב VGA, ושאחד מהם גרף בערך את כל הפרסים.
value מטורף, נכון? אז כנראה תוכן הוא לא פרמטר כזה חשוב..

Laskin
Elder
הודעות: 24447
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 12 דצמבר 2025, 16:20

עובדה שהירידה אף פעם לא התקרבה למצב של היום לפני שהכריזו על הפסקת הבלעדיות והחריב את האמון באקוסיסטם שלהם. זה מה שהוביל לאפס רצון של גיימרים להתקרב אליהם, זה מה שמחק אותם סופית. אבל עזוב, קונסולה הכי יקרה שתמכור 2 מליון יחידות בשנה - זה מה שיציל אותם.

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 7071
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Klayman » 12 דצמבר 2025, 16:47

אבל מגהבונק, לאסקין.. מגהבונק..
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 25 אורחים

cron