Nucleus_Dawn כתב:
אז הסיבה שהוא חסר בכל כך הרבה משחקי קונסולות, או נכבה בסצינות כבדות, היא הזכרון?
כשיש לך V SYNC הFPS חייב להיות מחלק של 60FPS (בגלל שזה קצב הרענון של המסך, אם זה מעניין אני ארחיב אחרי זה) כך שהוא יכול להיות אך ורק 60, 30, 20, 15, 12 וכך הלאה. כלומר ברגע שיורדים מדרגה אחת, הFPS צונח לדרגה הבאה. אם נניח משחק מקפץ בין 55FPS ל-65FPS, בלי VSYNC הוא יקפץ בינהם אבל עם V-SYNC הוא יקפץ בין 60 ל30 (ל-60 כשהוא מעל 60, ל30 כשהוא מתחת ל60). אם נדבר על משהו רלוונטי יותר לקונסולות, אם משחק רץ בסביבות ה30 ויש לו נניח נפילות קטנטנות ל29FPS, ברגע שיהיה VSYNC הוא יפול ל20FPS כל פעם כשהוא יורד ל29 וכך המשחק ירגיש מקרטע למרות שבמציאות הוא נפל רק פריים אחד. זאת הסיבה שהרבה מפתחים לא משתמשים בVSYNC בקונסולות, הם לא רוצים נפילות פריימים חדות בתמורה למניעה של קריעות מסך. יש מנועים מתקדמים יותר שברגע שהFPS נופל הם מבטלים את הVSYNC וכשהוא עולה חזרה הVSYNC חוזר אבל התחילו לישם את זה רק בשנים האחרונות.
בקשר ללמה זה חייב להיות חלוקה של 60. מסכים מודרנים משתמשים בקצב רענון של 60HZ, כלומר כל 1/60 השניה הם דוגמים את הפריים הבא שהם צריכים להציג. הכרטיס מסך שמיצר את התמונה שולח אותה אל המסך בקצב שבו המשחק רץ כך שאם נניח שהמשחק עכשיו רץ ב40FPS אז הכרטיס מסך שולח פריים למסך כל 1/40 השניה. בגלל שאחד שולח בקצב אחד והשני מנסה לקחת בקצב אחר, החוסר סנכרון בינהם יוצר תמונה חתוכה, תמונה שהחצי העליון שלה הוא מפריים אחד והחצי השני מהפריים הבא. אם נדמה את זה למכונת דפוס של עיתונים שאני משער שאתה מכיר מסרטים:

הכרטיס מסך בעצם מיצר את הרצועה הארוכה של העיתונים (כלומר יורה פריים אחרי פריים החוצה לHDMI שלו) והמסך הוא המכונה שחותכת אותם לדפים ומציגה אותם (כלומר דוגמת את הפריים שיש ברגע הספציפי הזה בHDMI כל 1/60 השניה). ברגע שהרצועה של העיתונים והמכונת חיתוך לא מסונכרנים, תקבל חיתוך דפים שיתן לך נגיד 1/3 מדף אחד ו-2/3 מהדף שלפניו. זה בדיוק מה שקורה במסך, הכרטיס מסך מחליף את התמונה שהוא מציג לתמונה הבאה ובאמצע התהליך המסך דוגם ממנו את התמונה ולכן מקבל חלק מהתמונה הקודמת וחלק מהתמונה החדשה. הכרטיס מסך פולט את התמונה מהפינה השמאלית העליוני שורת פקסלים אחרי שורת פקסלים על גבי הפריים הקודם, לכן אם תדגום ממנו תמונה באמצע, תקבל בעצם את התמונה הישנה כשחלק מהתמונה החדשה הספיקה לעלות על הישנה מלמעלה. כשזה קורה שוב ושוב ושוב ושב, פריים אחרי פריים, זה נראה כאילו המסך נקרע. זאת גם הסיבה שתנועות מהירות גורמות לקריעה נראת יותר לעין, ככל שאתה זז מהר יותר ככה ההבדלים בין הפריים הקודם לפריים החדש גדולים יותר ולכן תראה את הקרע ברור יותר.
אז איך פותרים את זה? בצד של המסך אין לך מה לעשות, הוא דוגם בקצב של 60HZ, כלומר כל 1/60 השניה ואין לך שליטה על זה. אז אם על מכונת החיתוך אי אפשר להשפיע והיא ממשיכה לחתוך כל 1/60 השניה, להאיץ את פס דפי העיתון אי אפשר כי כרטיס המסך עובד הכי מהר שהוא יכול ולכן יש רק פיתרון אחד, להאיט את הקצב של הפס הדפי עיתון בשביל שיהיה מסונכרן בדיוק למכונת חיתוך. אז אם מכונת החיתוך עובדת ב60 חיתוכים לשניה ופס דפי העיתון ב50, אין ברירה אלה להאיט אותו כך שהוא יעביר למכונת חיתוך דף פעם בשני חיתוכים בשביל שהוא יהיה מסונכרן. כלומר מכונת החיתוך עושה חיתוך אחד אמיתי וחיתוך אחד על ריק (כלומר מציגה את הפריים הקודם שוב) ומה שאתה מקבל זה 30FPS במקום 60FPS. אם הקצב של הפס דפי עיתון ירד ל29FPS אז כבר לא נהיה מסונכרנים עם 30FPS (כלומר להציג פריים כל שני פריימים) ולכן נאלץ להאיט לפעם בשלושה חיתוכים, כלומר 20FPS. ואם הFPS יורד עוד נצטרך פעם ב4 חיתוכים, כלומר 15FPS וכך הלאה.
בגלל זה קוראים לזה V SYNC, כלומר VERTICAL SYNC, סינכרון אנכי. מסנכרנים את הכרטיס מסך לקצב דגימת המסך הכי מהיר שהוא יכול במגבלת הסנכרון.
We're just normal men. We're just innocent men