Nucleus_Dawn כתב:
לא טרול ולא נעליים. BB הוא מהמשחקים היפים לPS4 למרות הפיגור הטכני שלו.
טכנית, הוא חד משמעית מפגר מאחור. זו עובדה מוגמרת, שאין עליה עוררין. לא שונה מהמצב של המשחקים הקודמים של FROM. הוא לא מספק דבר מעבר לעוד מאותו הדבר, עם יותר פרטים. כל השדרוגים בו, מתבקשים וברורים מאליהם. מודלים עם קצת יותר פוליגונים, טקסטורות ברזולוציה יותר גבוהה, אותם פריטים שבירים שהיו בקודמים, אבל בכמות יותר גדולה. אפילו בכתבה, כאשר הם מחפשים בנרות לדבר על משהו במשחק שמרשים טכנית, הם מדברים על הragdoll physics המיושן שהדביקו על האויבים - אלמנט שראינו עשרות פעמים, כבר בדור הקודם. הם אפילו קראו לזה "best of all"! אם זה לא ממחיש כמה הסרגל שבו נמדד המשחק הזה שונה מהסרגל שבהם נמדדים משחקים אחרים, אז אני לא יודע מה כן.
זו לא מקריות שמשווים אותו לפורט מהדור הקודם ולא למשחקים היותר מרשימים (או פחות מעפנים...) מהדור הנוכחי. הרי אם היו משווים אותו למשחק בז'אנר דומה, כמו DA:I, שום אלמנט טכני בBB, לא היה אפילו משתווה לאלו שבDA. רק בזכות עיצוב אומנותי חכם ועקבי, BB נראה טוב.
הוא לחלוטין "current-gen successor the to Dark Souls throne". הוא עומד באותו מקום שבו עמדו משחקי סולס, בדור הקודם, ביחס לדור הנוכחי.
די טבעי שלא יצפו ממנו לשום דבר מעבר לזה, סה"כ. גם אני לא ציפיתי.
הבעיה היא רק שיש כאלו שבאמת טוענים שBB הוא איזה technical showcase (בהשוואה למשחקי דור נוכחי, כן? ברור שהוא כזה בהשוואה לפורט מהדור הקודם, של משחק שגם כשהוא יצא סבל מפער משמעותי מאחורי המשחקים הבינוניים של הדור), או שהוא מציב רף גבוה ומרשים בתחום הזה.
DrKeo כתב:יש משהו מעצבן בתרגומים שלהם, זה גורם לי לדלג על האתר כי אני יכוח פשוט לקרא את המקור. בגלל זה אני מפספס מה תוכן מקור, כי אין לי מושג מה מקורי ומה יש כבר באנגלית.
Death_119 כתב:זה הקטע, הם הפסיקו לתרגם, אני חושב שזה מדיניות של IGN העולמית שכל מדינה יהיה לה אתר עצמאי שנהנה מהכוח של המותג (קטעי מדיה, קבלת המשחקים כמובן, סקופים בראיונות ועוד), אבל הם עשו מהפך של 180 מעלות, התוכן הוא שלהם, הכתבות ממה שנראה הן לא תרגום אלא ממש הכתבות של הצוות הישראלי, הם מקיימים אירועים בארץ ומסקרים אותם כמו ההשקה של Evolve בגלילות ועכשיו יש את ההשקה של מורטאל קומבט החדש שהם עורכים עם הד ארצי. זה מרגיש כאילו מתחת לאף שלא מעט מהגיימרים הכבדים בארץ נעשית פה מהפכה בסיקור העיתונאי הישראלי, מרמה מקצועית של אפס (ויסלח לי ארז, זה לא מופנה איליו), לסטנדרט שרק יכולנו לחלום עליו.
דרך אגב, לא יודע כמה זה אמין, אבל הם מפרסמים סטטיסטיקות של כמה כניסות יש לכל אתרי IGN בחודש, מסתבר שIGN ישראל מקבל 200K כניסות (לא יחודיות לבטח), שזה נתון מאוד מרשים. אנחנו הכי קטנים בעולם (לא בהרבה), אבל המדינה עם הכי מעט אוכלוסיה בהפרש. אם אני לא טועה מי שמקדים אותנו אחר כך זה IGN טורקיה, מדינה של 80 מיליון.
“Now I’m president,” he says, “I get to meet a lot of other company presidents. They’re such weird people. I’m fascinated by them.” With a smile, he adds: “I use some of them as enemy characters in our games.”
Several years later, he started thinking about video games again. He met up with some former college friends who suggested new titles to play. One was Ico, a mystical fairytale in which players assume the role of a boy who must lead a waif-like girl by the hand along a castle’s craggy ramparts, pursued by their ghoulish captors. “That game awoke me to the possibilities of the medium,” says Miyazaki. “I wanted to make one myself.”
Miyazaki started there as a coder in 2004. After working on the Armored Core robot-combat series, he heard about a game in development elsewhere in the studio. “Demon’s Souls wasn’t doing well,” he says. “The project had problems and the team had been unable to create a compelling prototype. But when I heard it was a fantasy-action role-playing game, I was excited. I figured if I could find a way to take control of the game, I could turn it into anything I wanted. Best of all, if my ideas failed, nobody would care – it was already a failure.”
InterAl כתב:העולמות מחוברים אבל הם לא מתקפלים לתוך עצמם כמו ב-DS1 (כלומר, פחות קיצורי דרך ממקום למקום), מה שבפועל די מחייב אותך להשתמש ב-fast travel כדי להגיע ממקום למקום. אני לא רואה את זה כחיסרון בכלל.
לגבי רמת הקושי/בלייטטאון - כן, הוא משחק פחות מזוכיסטי ופחות גורם לך לרצות לזרוק את השלט מהחלון. אבל הוא עדיין משחק קשה ביותר ובריצה הראשונה שלך עליו תמות עשרות או מאות פעמים.
bling כתב:ת'אמת לא הייתי שם מאז ההשקה הצולעת שלהם, לא שמתי לב בכלל שהתחילו תוכן מקורי, סרטון הוידאו ששמת עושה רושם באמת מקצועי בדומה לכתבות הוידאו של המקור (אגב מפתיע שהם לא כפופים לסקאלת הציונים של IGN האמריקאית, הם נתנו ל BB ציון 9.6 והציונים של IGN הם בקפיצות של 5).
אני לא יודע אם נתוני הכניסות של IGN מדוייקים, אבל לפחות באתר עצמו העסק נראה די מת מבחינת מעורבות הקהילה, מה גם שאנחנו לא המדינה הקטנה ביותר מבחינת מספר התושבים שיש לה IGN, גם למדינות הסקנדינביות שרובן קטנות יותר מאיתנו (פינלנד, דנמרק, נורבגיה) יש IGN אבל הם מחברים את כל הכניסות הסקנדינביות ככה שאי אפשר לדעת את החלוקה, אגב ישראל עומדת על 269,000 כניסות (http://world.ziffdavis.com/index.html) שזה באמת נשמע לא רע רק לא ברור למה לא התקבצה קהילה סביב האתר.
--------
ה Guardian ערך ריאון עם מיאזאקי ובדק איך מתכנת זוטר ב FROM צמח להיות נשיא החברה, ציטוט נחמד מתוכו:
מסתבר (כמו יוצרים אחרים) שגם מיאזאקי מעריץ את משחקי טים איקו ובעצם איקו זה המשחק שנתן לו את הדרייב לפתח משחקים:
גם נוטי דוג אמרו שהושפעו ממנו בעבר (ניל וברוס)
ודימון סולס התחיל כפרויקט כושל שהוא לקח עליו פיקוד והשאר הסטוריה:
בקיצור נראה ריאיון מעניין אם אתם אוהבים את הסדרה ורוצים להכיר את הראש מאחוריה
Death_119 כתב:אתה מת מאות פעמים, אבל זה לא מרגיש שיש באמת אתגר. זה לא כמו לבוא לקרב מולsif שאתה פשוט רוצה להטיח את השלט בטלוויזיה כי מתת כבר 50 פעם. ההרגשה, לפחות בשליש המשחק בו אני נמצא היא מאוד רחוקה.
גם בDS1 היה Fast travel, הוא פשוט היה מצומצם יותר והגיע רק בשליש האחרון של המשחק (אחרי ה4 kings), היו גם שם מקומות שהם לא באמת חיבור אמיתי כמו להגיע מAnor londo למרבית העולם לדוגמא. כך שכל הקובלנות בנושא הן לא משהו שאני חולק גם. הדבר היחיד שמעצבן זה החזרה לHub, אני לא מבין למה כדי לעלות ברמות אתה חייב לחזור לעולם Hub.
דרך אגב, מלבד הבוסים, המשחק גם מאוד קל כי אתה מאוד עוצמתי, הרבה יותר קל לעלות רמות (אני כבר איזה Level 80 כשאני רק בשליש משחק), ועושה נזק של 500 שזה כמעט המקסימום שאתה יכל לעשות עם Raw בDS1 (שם זה בערך היה 650-700). גם הבונוסים לכלי הנשק שלך משתפרים פלאים, אני בסך הכל ב5+ בGreat sowrd והיא עלתה לי מD תחת Strength ל-A ומקבל עוד 100 נזק בשל כך. המשחק מאוד פושט, ללא שום קשר לכמות הפעמים שאתה מת, זה מאוד מורגש וקיצוני.
InterAl כתב:אני לא מבין איך אתה יכול לומר שהוא קל אם אתה מת בו מאות פעמים.
Death_119 כתב:אני לא שם, אבל אני לא יודע איפה אסיים, סביר להניח שזה יעמוד על עשרות מיתות אם לא יותר. כי אתה לא מרגיש שנתקעת באיזו נקודה, גם אם מתת בשל אי הכרת הנשק החדש שהתחלת להשתמש בו, או שבטעות החלקת מצוק אתה מבין שזה לא נובע ממשהו באמת קשה שעומד מולך. בDS1 היו מלא נקודות שפשוט הבנת שאתה נמצא בבעייה מבחינת אתגר, שהסיטואציה תקח זמן להשלים אותה, בשני אתה כל הזמן מתקדם, אין עצירה.
Stick כתב:אני מסכים בקשר לרמת קושי, באמת אין במשחק איזשהם רגעים שאני יכול להגדיר כ"קשים" או שאני יודע לצורך העניין שאם אני אשחק אותו עכשיו בפעם השלישית אני עדיין יכול להתקע איפשהו.
המשחק כמובן מאתגר, כי כל האויבים הורגים אותך בשתי מכות ואתה חייב להיות מרוכז ומוכן כל הזמן, אבל אין קטעים שאני יכול להגיד שאפשר להתקע בהם, להבדיל מDS1.
בקשר לעיצוב העולם, גם ב"שלבים" עצמם יש הרבה פחות קיצורי דרך ולולאות מאשר בDS1. העולם כולו והשלבים עצמם הם הרבה יותר דרך שמתקדמת כל הזמן מאשר לולאות שסוגרות את עצמן.
מעבר לחיסרון הגדול שהפאסט טרבל גורם לאווירה של המשחק (שהסברתי כבר כמה פעמים) זה כבר עניין של העדפה אישית, אני אישית אהבתי את רגעי ה"אהההה" ששיש בDS1 וזה היה חסר לי בDS2, אבל לא משהו קיצוני.
bling כתב:אני לא מבין למה זה חיסרון שאין קטעים שאתה נתקע עליהם, לי זה נשמע כמו דבר חיובי- יש אתגר ואתה דרוך כל הזמן אבל המשחק זורם ולא גורם לך להרגיש כאילו בא לך לוותר ולהרים ידיים כי תצטרך לשבת שעות לפני שתצליח לעבור קטע מסויים.
הלוואי וגם BB היה מעוצב ככה, הייתי מרגיש יותר נוח לקנות אותו.
bling כתב:אני לא מבין למה זה חיסרון שאין קטעים שאתה נתקע עליהם, לי זה נשמע כמו דבר חיובי- יש אתגר ואתה דרוך כל הזמן אבל המשחק זורם ולא גורם לך להרגיש כאילו בא לך לוותר ולהרים ידיים כי תצטרך לשבת שעות לפני שתצליח לעבור קטע מסויים.
הלוואי וגם BB היה מעוצב ככה, הייתי מרגיש יותר נוח לקנות אותו.
bling כתב:אני לא מבין למה זה חיסרון שאין קטעים שאתה נתקע עליהם, לי זה נשמע כמו דבר חיובי- יש אתגר ואתה דרוך כל הזמן אבל המשחק זורם ולא גורם לך להרגיש כאילו בא לך לוותר ולהרים ידיים כי תצטרך לשבת שעות לפני שתצליח לעבור קטע מסויים.
הלוואי וגם BB היה מעוצב ככה, הייתי מרגיש יותר נוח לקנות אותו.
idan כתב:מילא הם היו נותנים משהו לקרוא בזמני טעינה, כמו במשחקים הקודמים. אבל לשבת מול מסך שחור עם הלוגו של המשחק נשמע באמת מבאס.
בעיקר בגלל זה לא התחלתי איתו עדיין למרות שקשה להתאפק, הם אמרו שיהיה פאטצ' שיטפל בזה אז אני נותן להם כמה שבועות. מת מת לשחק בזה אבל לא רוצה שום דבר שיפגע בחוויה.
מצד שני הוויצר' מתקרב בצעדי ענק, ואם אני יחכה יותר מידי כבר תהיה לי דילמה אחרת.
Death_119 כתב:המשחק לא מרגיש מאתגר, הוא מרגיש קל, זה לא קשור אם מתת לפני כן. אני אתן דוגמא:
אני משחק עכשיו Bloodborne, דיי בהתחלה אתה פוגש ענק שהורג אותך בהנפת גרזן אחת, הוא מהיר, יש לו המון פעולות והנזק שאתה עושה לו הוא דיי קטן (אתה צריך בערך 10-15 פגיעות כדי להרוג אותו), כלומר - אתה מרגיש שיש אתגר. אתה נפסל הרבה, אבל כל פסילה מדרבנת אותך לנסות להרוג אותו, וכשאתה מצליח ההרגשה היא מדהימה, כי צלחת אתגר קשה.
בDS2, בנקודה בה אני נמצא במשחק (אולי בהמשך יש), אין דברים כאילו, גם אם מתת, זה לא מאתגר אמיתי ואתה פשוט תעבור את הנקודה בLoad הבא.
השאלה היא איזה שחקן אתה, אם אתה שחקן של Assassin Creed והגיימפליי שאתה מחפש זה וריאציה בין משחק לבין סרט אז כן, DS2 לא יהיה אכזבה עבורך (בכוונה אני הולך לקיצון). אם אתה שחקן שאוהב אתגר במשחקים שלו, להיות דרוך, להרגיש שהוא באמת צלחת משהו בזכות היכולת שלך, אז BB וDS1 יודעים לספק.
דרך אגב, אנחנו מדברים על קושי לבד, DS2 הוא משחק פחות טוב מהשניים האחרים מהמון סיבות אחרות (הבוסים זה הסימפטום הכי בולט, החוסר יצירתיות בהם). גם הוא לא מרגיש קוהרנטי בעיצוב, אתה פוגש גיוון לא קשור של מקומות.
בלי שום קשר לנאמר, התחלתי BB, מדהים, מדהים, מדהים. עשיתי טעות ענקית, לשחק את DS2 במקביל לBB זה אסון, הוא התקדמות כל כך גדולה עליו במיוחד בכל הקשור לגיימפליי, זה פשוט סיוט ללכת אחורה. אבל הLoading times זה פשוט נורא, רק על זה שווה להוריד לו 10 נקודות בציונים שלו, זה הורג את החוויה.
בקוטאקו מצאו פתרון לבעיית הloading times בBB:
http://www.kotaku.com.au/2015/03/a-weir ... -exercise/
DrKeo כתב:גם אם יהיה פאטצ' אתה באמת חושב שזה ירד מ40 שניות ל4?
אני חושב שבמשחק שמתים בו כל כך הרבה, העדיפות הראשונה לפני כל דבר אחר צריכה להיות שLOADING אחרי מוות יקח שבריר שניה. יש לקונסולות האלה כל כך הרבה זיכרון, לא ברור לי איך לא מנצלים אותו לזה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 39 אורחים