Xbox One | הנושא הרשמי

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5461
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: Xbox One | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 14 אוגוסט 2014, 10:52

bling כתב:למה לא? לפתח היטמן חדש וכלבים ישנים 2 זה נראה לך זול?
אתה אומר שבעצם כל הקיום של TR2 קרה בזכות ההסכם הזה ובלעדי הכסף של MS לא היה יוצא לנו המשחק הזה אלא רק אולי לקראת סוף הדור כשהיו מעל 100 מיליון משתמשים?
מצטער אבל פחחח.

אני לא חושב שקשה להבין את מה שרשמתי.

ציינתי עובדה מאוד חשובה בשיחה שאף אחד לא מתייחס אליה וזה בסיס המשתמשים. אני אישית לא זוכר שהתבאסו על המכירות של היטמן ונראה לי שרוב הפיתוח של סליפינג דוגס התבצע תחת אקטיביזן והם קנו אותם בזול.

אז אני לא מבין איך הגעת ל"כל הקיום" אבל שיהיה.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42052
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: Xbox One | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 14 אוגוסט 2014, 11:56

Kazz כתב:זה היה מוסיף לריספאון רק גרסת פס4 כי את של הדור הקודם היו עושים מפתחות אחרות כפי שעשו לגרסת ה360. לפי איך שאתה מתאר את זה אנחנו צריכים להתייחס כנס לעובדה שרוב המשחקים הם MP ומפותחים ללא הסכמים של בלעדיות זמנית ודברים דומים. ורובם גם משחקים טובים יותר מהמקבילה הבלעדית. אז איך אתה מסביר את זה? לשיטתך, אנחנו אמורים לראות את המפיצות מציעות בלעדיות זמנית תמורת כסף לכל משחק שני. וששחקנים צריכים להיות שמחים ולקוות שיהיו יותר ויותר הסכמים לבלעדיות זמנית למשחקים שעד אותו הסכם פותחו למספר פלטפורמות.

ולמה אתה פוטר מפיצות ומפתחות מאחריות כלכלית? התשובה למקרה בו ההערכה היא שתקציב המשחק הקיים לא יאפשר פיתוח לכל הפלטפורמות שהם רוצים היא להחליט על דעת עצמך שאתה מתמקד בפלטפורמה מסויימת, מוציא את המשחק ונעזר ברווחים בשביל הגרסה הבאה. כמו שמפתחי אינדי עושים. למה אתה צריך לכרות את הענף עליו אתה יושב בניכור רוב הקהל שלך בהסכמים עם בעלי פלטפורמה? אם התקציב לא מספיק אז תתמקד רק בגרסה אחת, תסביר למה התמקדת בגרסה הזו ושאתה מתכוון להוציא את זה לשאר עם הרווחים. אבל שוב, מתי בפעם האחרונה יצא משחק שנודע עליו או שהוא עשה רושם כמשחק שנפגע מחוסר תקציב ויריעה קצרה בגלל שהיו צריכים לעשות כמה גרסאות? להיפך, משחקים נדחים ומקבלים יותר כסף ופוליש.

זה היה מוסיף לריספון גרסה נוספת = אקסטרה עבודה. זה יהיה מוריד להם את המימון כי לא היה את הכסף של מיקרוסופט = פחות זמן וכוח אדם. היה יוצא משחק פחות טוב או לכל היותר זהה, נקודה. זאת לוגיקה פשוטה. אי אפשר להשליך משחקים אחרים כי משחק אחר זאת סיטואציה אחרת. מפתחת אחת יותר מוכשרת, אחרת פחות מוכשרת, משחק אחד מקבל יותר אמון אצל המפיצה ולכן יותר תקציב, משחק אחר ממקבל פחות. אין מה לעשות, לא כל הפרוייקטים נולדו שווים.

אבל כשאתה מסתכל על פרוייקט אחד ספציפי, המפיצה החליטה לשים עליו X כסף ומצפה לY החזר. ברגע שהמפיצה מקבלת מראש מליונים עליו זה משנה את המשחק. התקציב של המשחק יכול לגדול או לא לגדול אבל הוא בטוח לא פוחת. המפיצה יכולה לשלשל לכיס שלה את הכספים ולא להראות שקל לפיתוח אבל זה מרגיע את המפיצה פיננסית ולכן מוריד לחץ מהמפתחת או שהלחץ לא יורד אבל נשאר זהה.

בקיצור, זה מזכיר לי את הויכוח עם רונן בזמנו על אקסטרה כוח בקונסולות. כשיש לך אקסטרה כסף (או בויכוח ההוא אקסטרה כוח) אתה יכול להשתמש בו בשביל לשפר את המשחק או לא, אבל לא משנה מה תעשה התוצר הסופי יהיה זהה או טוב יותר לפיתוח עם פחות כסף (או במקרה ההוא פחות כוח). זאת הלוגיקה הכי פשוטה שיש. להביא כדוגמה "היי הנה משחק X שקבל כסף הוא גרוע ומשחק Y שלא קבל כסף הוא טוב" זה לא באמת מדד כי שתי מפתחות שונות פתחו שני משחקים שונים ולכן יש לך 5000 משתנים במשוואה הזאת. אבל כשאתה לוקח את הפיתוח של GEARS או כל בלעדי צד ג' אחר שמקבל הזרמת כספים ממחזיקת קונסולה, אתה מחזק את הצוות פיתוח אם זה פיננסית ואם זה בפחות לחצים מהמפיצה.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: Xbox One | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי bling » 14 אוגוסט 2014, 12:50

swiss-the-engine כתב:אני לא חושב שקשה להבין את מה שרשמתי.

ציינתי עובדה מאוד חשובה בשיחה שאף אחד לא מתייחס אליה וזה בסיס המשתמשים. אני אישית לא זוכר שהתבאסו על המכירות של היטמן ונראה לי שרוב הפיתוח של סליפינג דוגס התבצע תחת אקטיביזן והם קנו אותם בזול.

אז אני לא מבין איך הגעת ל"כל הקיום" אבל שיהיה.

נכון, לא התבאסו על המכירות של היטמן אבל הוא לא מכר יותר, כנראה כי הציפיות מהמותג היו ריאליסטיות יותר.
מה שאני מנסה לאמר זה שהבאסה שלהם נובעת בעיקר מציפיות לא ריאליסטיות או ניהול לא טוב של הפרויקט, לא שבאמת המשחק מכר רע באיזשהו תסריט, המשחק היה מספיק ריווחי כדי להבטיח המשך גם אם ימכור אותו הדבר.

חוץ מזה שהוא גם ככה יוצא לכל הפלטפורמות בסופו של דבר אז בסיס המשתמשים הוא לא סיבה, שזו אכזבה גדולה אבל זה לנושא אחר.

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5461
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: Xbox One | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 14 אוגוסט 2014, 14:05

bling כתב:נכון, לא התבאסו על המכירות של היטמן אבל הוא לא מכר יותר, כנראה כי הציפיות מהמותג היו ריאליסטיות יותר.
מה שאני מנסה לאמר זה שהבאסה שלהם נובעת בעיקר מציפיות לא ריאליסטיות או ניהול לא טוב של הפרויקט, לא שבאמת המשחק מכר רע באיזשהו תסריט, המשחק היה מספיק ריווחי כדי להבטיח המשך גם אם ימכור אותו הדבר.

חוץ מזה שהוא גם ככה יוצא לכל הפלטפורמות בסופו של דבר אז בסיס המשתמשים הוא לא סיבה, שזו אכזבה גדולה אבל זה לנושא אחר.

לא אתה טועה... כנראה. רוב הסיכויים שכמו ששמענו על האכזבה לגבי TR היינו שומעים לגבי היטמן. כנראה שסכום הכסף שהוקע בפרוייקטים פשוט לא שווה ערך. אז לא.. הבאסה שלהם נובעת מהקו האדום שיש בסוף הBILL.

גם אם הוא יוצא לכל הפלטפורמות זה לא אומר לנו כלום. יש ירידה של לחץ (כנראה) כי יש התמקדות בכמה SKU מצומצמים ויש הכנסה כבר היום של X כסף.

אני לא מבין מה מסובך פה ואני תמיד חוזר ואומר שאקסקלוסיביות זה מזה מיותר וחבל אז אי אפשר (אני חושב) להאשים אותי באיזה BIAS לא מובן.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: Xbox One | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 14 אוגוסט 2014, 15:50

bling כתב:נכון, לא התבאסו על המכירות של היטמן אבל הוא לא מכר יותר, כנראה כי הציפיות מהמותג היו ריאליסטיות יותר.
מה שאני מנסה לאמר זה שהבאסה שלהם נובעת בעיקר מציפיות לא ריאליסטיות או ניהול לא טוב של הפרויקט, לא שבאמת המשחק מכר רע באיזשהו תסריט, המשחק היה מספיק ריווחי כדי להבטיח המשך גם אם ימכור אותו הדבר.

חוץ מזה שהוא גם ככה יוצא לכל הפלטפורמות בסופו של דבר אז בסיס המשתמשים הוא לא סיבה, שזו אכזבה גדולה אבל זה לנושא אחר.


לא אכפת לSE אם המשחק מוכר 3 יחידות, או 3 מיליון יחידות.
הדבר היחיד שמעניין אותם, זה אם המשחק רווחי או לא.

סביר להניח, שבזכות המעורבות של מייקרוסופט בטומב ריידר החדש, SE יותר בטוחים בכך שהפרויקט יחזיר את ההשקעה שלהם ויניב רווח. בין אם זה בזכות דחיפה שיווקית של מייקרוסופט, או בזכות מימון חלקי של עלויות הפיתוח ע"י מייקרוסופט, או ע"י כו"א ממייקרוסופט שעוזר למפתחת עם המשחק ועוד אלף ואחת דרכים אחרות לצמצם את הסיכון ולהפוך את ההצלחה ליותר סבירה.

כתבה נחמדה בפוליגון שדנה בסיבות לכך שהעסקה הזאת טובה לכל המעורבים.
תמונה

Laskin
Elder
הודעות: 24166
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: Xbox One | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 14 אוגוסט 2014, 16:41

Nucleus_Dawn כתב:
לא אכפת לSE אם המשחק מוכר 3 יחידות, או 3 מיליון יחידות.
הדבר היחיד שמעניין אותם, זה אם המשחק רווחי או לא.
[/url]


זה לא מדויק, אפשר לחשוב ממה שאתה מתאר כאן שגם לא אכפת להם *כמה* הם רווחיים

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: Xbox One | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 14 אוגוסט 2014, 17:24

Laskin כתב:
זה לא מדויק, אפשר לחשוב ממה שאתה מתאר כאן שגם לא אכפת להם *כמה* הם רווחיים


אפשר לחשוב ככה, רק אם לוקחים את מה שאמרתי והופכים אותו למשהו שלא אמרתי.

לא מעניין אותם כמה יחידות המשחק מוכר. מעניין אותם כמה שהוא יהיה רווחי יותר.
לראייתם, עם התמיכה של מייקרוסופט, הוא יהיה יותר רווחי, מאשר בלי התמיכה ועם יציאה של המשחק במקביל לכמה פלטפורמות.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: Xbox One | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי bling » 14 אוגוסט 2014, 18:15

swiss-the-engine כתב:לא אתה טועה... כנראה. רוב הסיכויים שכמו ששמענו על האכזבה לגבי TR היינו שומעים לגבי היטמן. כנראה שסכום הכסף שהוקע בפרוייקטים פשוט לא שווה ערך. אז לא.. הבאסה שלהם נובעת מהקו האדום שיש בסוף הBILL.

גם אם הוא יוצא לכל הפלטפורמות זה לא אומר לנו כלום. יש ירידה של לחץ (כנראה) כי יש התמקדות בכמה SKU מצומצמים ויש הכנסה כבר היום של X כסף.

אני לא מבין מה מסובך פה ואני תמיד חוזר ואומר שאקסקלוסיביות זה מזה מיותר וחבל אז אי אפשר (אני חושב) להאשים אותי באיזה BIAS לא מובן.

היטמן נראה לך משחק AAA פחות מושקע עם המנוע המדהים שפיתחו עבורו שמרנדר קהלים גדולים וכו'?
אני חושב שזה קשור לציפיות שהיו להם מהמותג, כל בנאדם שני חשב ש 6 מיליון זה מעולה ואם זה לא הספיק להם כדי להיות ריווחיים אז הם פישלו בפיתוח או בניהול של הפרויקט וכו' (אם הם שפכו טונות של כסף על שיווק למשל בניגוד נגיד להיטמן מתוך מחשבה שזה מגה מותג ענק שיחזיר את זה בקלות אז הם טעו ופישלו בקריאת השוק ובכוחו של המותג)
Nucleus_Dawn כתב:
לא אכפת לSE אם המשחק מוכר 3 יחידות, או 3 מיליון יחידות.
הדבר היחיד שמעניין אותם, זה אם המשחק רווחי או לא.

סביר להניח, שבזכות המעורבות של מייקרוסופט בטומב ריידר החדש, SE יותר בטוחים בכך שהפרויקט יחזיר את ההשקעה שלהם ויניב רווח. בין אם זה בזכות דחיפה שיווקית של מייקרוסופט, או בזכות מימון חלקי של עלויות הפיתוח ע"י מייקרוסופט, או ע"י כו"א ממייקרוסופט שעוזר למפתחת עם המשחק ועוד אלף ואחת דרכים אחרות לצמצם את הסיכון ולהפוך את ההצלחה ליותר סבירה.

כתבה נחמדה בפוליגון שדנה בסיבות לכך שהעסקה הזאת טובה לכל המעורבים.

ברור שהאינטרס שלהם שיהיה ריווחי יותר ושהם מאמינים שהם עשו עסקה טובה מהבחינה הזו, ברור לי שמדובר בחברות עיסקיות והכל.
זה בערך כמו שאמרו לי כשהתבאסתי ש TLOU עולה 60$ שסוני מאמינה שבמחיר הזה הוא ימכור מספיק כדי להצדיק את זה וכו'

אלו דברים שמובנים מאליהם וזה ברור, עדיין זה לא אמור למנוע ממני לקרוא לזה טקטיקה מגעילה ולקוות שהיוזמה תכשל כדי שזה לא יחזור על עצמו.
אני חייב גם לציין שהגבתי ככה כשחשבתי שהמשחק בלעדי תמידית ואני כבר לא אשחק בו עוד (ההודעה שלי התחילה מכך שדיווחים אומרים שהוא תמידי), ברור שעכשיו שהוא זמני זה פחות נורא ממה שחשבתי למרות שעדיין אני לא תומך בזה, אבל אני כבר לא מאחל שסקוור יכשלו איתו :)

Laskin
Elder
הודעות: 24166
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: Xbox One | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 14 אוגוסט 2014, 20:24

אגב, בקשר ל"לא מעניין כמה הוא מוכר העיקר שיהיה רווחי יותר" זה גם נכון, אבל בתחום התוכנה - תמיד עדיף גם חשיפה רחבה יותר, כך שנגיד אם זה היה להרוויח 100 מליון ולמכור מליון יחידות, עדיף מלהרוויח 100 מליון ולמכור חצי מליון יחידות.
כי יש גם DLC ומנויים ומיקרו תשלומים, ומשחקי המשך שאולי ימכרו פחות אם יש פחות מעריצים של הקודם בסדרה...
וזה בדיוק ההפך כשמדברים על משהו פיזי שיש לו עלויות ייצור גבוהות מאוד פר יחידה, העלות ייצור של עותק היא הרי אפסית, אפילו של משחק שקונים פיזית... והיום הרוב כבר דיגיטלי כך שאפסי לחלוטין.
אז לפעמים גם אם מרוויחים טיפה פחות - לחשיפה גדולה יותר כן יש משמעות. השאלה היא עד כמה פחות רווחי, לפעמים אפילו שווה למכור גם בהפסד, אם בחשיבה לעתיד זה עלול להשתלם, ולא מעט חברות לוקחות את הסיכון הזה.
כשעוד לא היה ברור אם זה "בלעדי לחלוטין" או לא - זה היה לדעתי סיכון גבוה מדי, בגלל זה אמרתי שזה ישתלם רק אם קיבלו מעל מאה מליון דולר עבור הבלעדיות הזו, ובגלל זה גם כתבתי שאין שום סיכוי שזה יקרה :)

Yahel12
Warrior
הודעות: 947
הצטרף: 28 אפריל 2013, 13:37

Re: Xbox One | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Yahel12 » 14 אוגוסט 2014, 21:16

צפוי אבל מעצבן שקניתי בהשקה את הקינקט :( מייקרוסופט הודיעה על Xbox one בצבע לבן עם Sunset OverDrive ועל אחת בצבע שחור עם FIFA 15 (שניהם ללא קינקט) ועל חבילת Advanced Warfare Day Zero מוגבלת שתכיל 1TB (טרה) ואת Advanced Warfare תמורת 500 דולר.. הייתי מעדיף לשלם 500 דולר על טרה ולא על קינקט.


תמונה

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 7013
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: Xbox One | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Klayman » 14 אוגוסט 2014, 21:23

אבל ואוו כמה שהקונסולה והשלט מכוערים :P.
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

Laskin
Elder
הודעות: 24166
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: Xbox One | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 14 אוגוסט 2014, 21:28

לדעתי הכל בה ובשלט מדהים... והזהב מחרבן הכל :)
אם היה אדום/כחול/ירוק/צהוב או בערך כל צבע אחר - הייתי חושב שזה מטורף

סמל אישי של המשתמש
ShiTDemoN
Warrior
הודעות: 837
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:43

Re: Xbox One | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי ShiTDemoN » 14 אוגוסט 2014, 23:02

זהב זה צבע חזק בCOD:AW אז גם פה לצערנו זה תפס חלק
"A man chooses, a slave obeys"

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: Xbox One | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי bling » 14 אוגוסט 2014, 23:39

מה רע בזהב? :(

אני חושב שהבעיה היא שהעיצוב מבולגן ועמוס מדי, במיוחד השלט המסכן שבקושי אפשר לראות את "הרצפה" מרוב כל הפסים והעיטורים.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42052
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: Xbox One | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 15 אוגוסט 2014, 11:12

Laskin כתב:אגב, בקשר ל"לא מעניין כמה הוא מוכר העיקר שיהיה רווחי יותר" זה גם נכון, אבל בתחום התוכנה - תמיד עדיף גם חשיפה רחבה יותר, כך שנגיד אם זה היה להרוויח 100 מליון ולמכור מליון יחידות, עדיף מלהרוויח 100 מליון ולמכור חצי מליון יחידות.
כי יש גם DLC ומנויים ומיקרו תשלומים, ומשחקי המשך שאולי ימכרו פחות אם יש פחות מעריצים של הקודם בסדרה...
וזה בדיוק ההפך כשמדברים על משהו פיזי שיש לו עלויות ייצור גבוהות מאוד פר יחידה, העלות ייצור של עותק היא הרי אפסית, אפילו של משחק שקונים פיזית... והיום הרוב כבר דיגיטלי כך שאפסי לחלוטין.
אז לפעמים גם אם מרוויחים טיפה פחות - לחשיפה גדולה יותר כן יש משמעות. השאלה היא עד כמה פחות רווחי, לפעמים אפילו שווה למכור גם בהפסד, אם בחשיבה לעתיד זה עלול להשתלם, ולא מעט חברות לוקחות את הסיכון הזה.
כשעוד לא היה ברור אם זה "בלעדי לחלוטין" או לא - זה היה לדעתי סיכון גבוה מדי, בגלל זה אמרתי שזה ישתלם רק אם קיבלו מעל מאה מליון דולר עבור הבלעדיות הזו, ובגלל זה גם כתבתי שאין שום סיכוי שזה יקרה :)

אתה עדין צריך לצאת בהנחה שסקוואר קבלו X כסף שגרם להם לחשוב שיותר כלכלי להם להוציא את המשחק בלעדי לONE זמנית ואז לשחרר אותו לפלטפורמות האחרות. גם יכול להיות שמיקרוסופט הבטיחה להם שTR יהיה סופר מקודם אצלם כאילו זה משחק צד א' ושהם רוצים למצב את המשחק כאנצ'רטד קילר (ברור לכולם שמיקרוסופט עשתה את זה בשביל להלחם באנצ'רטד) ורק התהליך השיווקי הזה היה שווה להם את הבלעדיות הזמנית.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24166
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: Xbox One | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 15 אוגוסט 2014, 11:21

תלוי כמה שילמו ותלוי כמה זמן זה ישאר בלעדי

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3721
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: Xbox One | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי swym » 16 אוגוסט 2014, 21:26

Death_119 כתב:DS הוא Dungeon crawler הטוב ביותר שיצא מאז ומעולם. משתין על זלדה בקשת.

זלדה הוא לא Dungeon Crawler.

Kazz כתב:גם אם נסכים שהתסריט הראשון זה מה שקורה, אין שום ערובה שזה יוביל למשחק טוב יותר או מותאם יותר לקונסולה. טיטאנפול סובל מבעיות FPS ורזולוציה נמוכה יותר שאם לא היה אומרים לך לפני, לא היית אומר שמדובר במשחק שיצא רק על הקונסולה של מיקרוסופט וקיבל פיתוח ספציפי אליה.

רק שטיטאנפול הוא דוגמא לא מוצלחת כי מדובר במשחק עם מנוע Source המזדקן (אולי המנוע ההכי עתיק שמריץ היום משחקים לדור הזה והבא) שנבנה מראש עבור מולטיפלטפורם לחומרת הדור הקודם ולPC, ורק באמצע הדרך החליטו לבצע איתו מעבר מזורז לדור הבא ולחתום על אקסלוסיביות. ככה שזה אכן רחוק מאד מלהיות משחק שנבנה עבור החומרה של ה-One - ההיסטוריה שלו בכלל יותר דומה לזו של Kameo על ה-360.
ובכלל, לשים את רייז ואת טיטאנפול באותה משבצת זה כמעט כמו להגיד שראינו איך לHalf Life 2 ולDuke Nukem Forever היו בעיות של זמן פיתוח מתארך.

DrKeo כתב:אז מה האופציות שלנו?
1) הכסף יתווסף לתקציב הפרוייקט, התסריט הכי טוב מבחינתנו.
2) הכסף יכנס בחלקו לפרוייקט ובחלקו לכיס של סקוואר איניקס ובחלקו לפרוייקט, תסריט האמצע
3) הכסף פשוט יחליף כסף של סקוואר איניקס שהיה אמור להכנס לפרוייקט, כלומר התסריט הכי גרוע מבחינתנו כי זה לא ישפיע על הפרוייקט פיננסית.

אם אופציה 1 תקרה אז המשחק הרוויח בגדול. אני משער שנסכים על זה. אם האופציה השניה תקרה אז גם הרווחנו, אולי פחות ממקרה 1 אבל עדין. אני משער שנסכים גם על זה.
אז עכשיו נשארנו עם אופציה 3, שקל נוסף לא נכנס לשיפור הפרוייקט. אז עכשיו השאלה היא, האם זה מטיב או מריע עם הפרוייקט.

בסופו של דבר זה בדיוק מה שרשמת, רק עם חיסרון מובנה נוסף של אופציה 3: אם הכסף סתם החליף משהו שSE כבר היתה שמה, עדיף היה לנו כגיימרים שמיקרוסופט תשקיע את זה במשחק נוסף.

אבל רוב האנשים מפספסים כאן את כל הנקודה: לפתח משחקים לא עולה הרבה כסף - להפיץ אותם כך שיגיעו למיליוני אנשים עולה הרבה כסף. בגלל זה משחקים זולים יחסית לפיתוח על הWii כשלו מסחרית, כי לא משנה כמה המשחק שלך לא מושקע אתה עדיין צריך לשלם הון בשביל שאנשים ידעו עליו.
ובגלל זה בסופו של דבר SE מיהרו כנראה לסגור את הדיל עם מיקרוסופט. נראה לי שדווקא קאז שמלין על המהלך שוכח שהוא היה בין אלו שטרחו לדווח כאן על האכזבה של SE מהמכירות של טומב ריידר האחרון, ונדמה לי שגם על הקיצוצים, ההפסדים והליכי הrestructuring האחרונים של החברה.
וכשקורים דברים כאלו, סביר להניח שמשחק נוסף עם השקעה בסדר גודל של טומב ריידר הוא מהלך מסוכן פיננסית. למי שלא זוכר, בשנת 2013 הם אישרו שהם עובדים על משחק המשך לדור הבא, ככה שעצם העובדה שאנחנו נחשפים כאן למשחק עבור הOne וה-360 מעיד על כך שהם לכל הפחות נאלצו לשנות את התוכניות המקוריות שלהם ולהוציא משחק גם לדור הקודם על בסיס המשתמשים הגדול יותר שלו:
http://www.eurogamer.net/articles/2013- ... der-sequel
מן הסתם אם טומב ריידר האחרון היה מוכר 10 מיליון עותקים כמו שמשחקי אססינס קריד מוכרים SE לא היתה צריכה את מיקרוסופט בדמות שותף אסטרטגי, אבל בדיוק בגלל זה מי שמתלונן על ה"חטיפה" של מיקרוסופט את הפרנצייז האהוב עליו ומצד שני לא קנה את המשחק לPS3 או לPC בהשקה שלו (ולא, באנדל ב-5$ שנה מאוחר יותר לא נחשב) יכול לבוא בטענות רק לעצמו. ומי שכן קנה ותמך במשחק בפלטפורמה אחרת יכול להתנחם בזה שמיקרוסופט נוטה להגדיר "אקסלוסיבי" בצורה אמורפית משהו, ושהוא יוכל לשחק במשחק יום אחד גם בלי לקנות One או 360.

אז מצד SE מדובר כנראה במהלך שגם מוריד מהם עלויות הפצה מטורפות שמיקרוסופט בטח תיקח על עצמה כדי לקדם את המשחק, וגם בצעד נבון מול השותף הנכון: לסוני הרי יש את Uncharted שלה ל-2015 ככה שהיא בטח לא היתה יוצאת מגדרה לקדם את טומב ריידר שמתחרה איתו ישירות על חשבונו.
וגם מצד מיקרוסופט מדובר בצעד מנצח בדיוק מאותה סיבה שאין לה משחק דומה משלה להציב מול המשבצת של אנצ'רטד (בזמנו התפלאתי שהיא לא עשתה מהלך דומה עם Darksiders שיכל להיות מבחינתה מותג שמוצב מול God of War ובעצם גם מול זלדה), ובנוסף מדובר בחתיכת הצהרת כוונות על כך שהיא ממשיכה לתמוך במשחקים גם ל-360 הרבה לתוך השנה העשירית של הקונסולה שלה (לצד טומב רייד גם הוכרז Screamride מהיוצרים של Roller Coaster Tycoon שיגיע בלעדית לOne ול-360) - וזה משהו חסר תקדים בתעשיית המשחקים. רק חבל עבורה שמצד שני בעלי 360 כמוני למשל לא צריכים למהר לשדרג עכשיו לOne כי המשחק מגיע גם אליהם.

אגב: בזמנו דובר בגיימספוט על שמועה שמיקרוסופט תציג אקסלוסיבי גדול מצד ג' בE3. מיקרוסופט בסופו של דבר חשפה לראשונה את טומב ריידר החדש שם (ובאמת לא זכור לי שצוינו שום פלטפורמות אחרות עבורו בהודעה לעיתונות), אבל כנראה שאת ההכרזה על האקסלוסיביות הם העדיפו לדחות.

סמל אישי של המשתמש
Death_119
Veteran
הודעות: 4453
הצטרף: 13 אפריל 2013, 20:04

Re: Xbox One | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Death_119 » 16 אוגוסט 2014, 21:58

swym כתב:זלדה הוא לא Dungeon Crawler.


A dungeon crawl is a type of scenario in fantasy role-playing games in which heroes navigate a labyrinthine environment, battling various monsters, and looting any treasure they may find. Because of its simplicity, a dungeon crawl can be easier for a gamemaster to run than more complex adventures, and the "hack and slash" style of play is appreciated by players who focus on action and combat. The term can be used in a pejorative sense, since dungeon crawls often lack meaningful plot or logical consistency. For example, the parody game Munchkin is about "the essence of the dungeon experience… Kill the monsters, steal the treasure, stab your buddy."[1]
The first computer-based dungeon crawl was pedit5, developed in 1975 by Rusty Rutherford on the PLATO interactive education system based in Urbana, Illinois. Although this game was quickly deleted from the system, several more like it appeared, including dnd and Moria.
Some distinguish "dungeon crawlers" from rogue-likes and RPGs with stories and character-interaction, while others use the term to describe any game which features ample amounts of dungeon exploration (including Zork, Zelda and tabletop RPGs).
תמונה

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3721
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: Xbox One | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי swym » 17 אוגוסט 2014, 10:21

מה אתה מצטט לי? את ויקיפדיה שרושמים שיש אנשים שחושבים שגם משחקים כמו זלדה וזורק הם dungeon crawler? זה שיש אנשים שטועים במינוחים לא אומר שהמינוחים המוטעים מקבלים תוקף, ולראייה לא תמצא את המינוח dungeon crawler בעמוד של זלדה עצמו בויקיפדיה. יש גם אנשים שטועים לחשוב שזלדה הוא RPG וזה עדיין לא הופך אותו לכזה.
אולי פשוט תתמקד בהגדרה שמופיעה בהתחלה:
h heroes navigate a labyrinthine environment, battling various monsters, and looting any treasure they may find. Because of its simplicity, a dungeon crawl can be easier for a gamemaster to run than more complex adventure

משחקי זלדה לא מתרחשים בתוך מבוך ו בהחלט לא מציע סביבה פשוטה. עוד מאז המשחק הראשון מעל 50% מהשטח של זלדה (והרבה יותר מזמן המשחק) מתרחשים מחוץ למבוכים. זלדה בהגדרה הוא משחק action-adventure עם עולם פתוח או לכל הפחות עם מבנה hub world.
רמז: ככה לא נראה Dungeon Crawler
תמונה

סמל אישי של המשתמש
Death_119
Veteran
הודעות: 4453
הצטרף: 13 אפריל 2013, 20:04

Re: Xbox One | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Death_119 » 17 אוגוסט 2014, 11:20

swym כתב:מה אתה מצטט לי? את ויקיפדיה שרושמים שיש אנשים שחושבים שגם משחקים כמו זלדה וזורק הם dungeon crawler? זה שיש אנשים שטועים במינוחים לא אומר שהמינוחים המוטעים מקבלים תוקף, ולראייה לא תמצא את המינוח dungeon crawler בעמוד של זלדה עצמו בויקיפדיה. יש גם אנשים שטועים לחשוב שזלדה הוא RPG וזה עדיין לא הופך אותו לכזה.
אולי פשוט תתמקד בהגדרה שמופיעה בהתחלה:
h heroes navigate a labyrinthine environment, battling various monsters, and looting any treasure they may find. Because of its simplicity, a dungeon crawl can be easier for a gamemaster to run than more complex adventure

משחקי זלדה לא מתרחשים בתוך מבוך ו בהחלט לא מציע סביבה פשוטה. עוד מאז המשחק הראשון מעל 50% מהשטח של זלדה (והרבה יותר מזמן המשחק) מתרחשים מחוץ למבוכים. זלדה בהגדרה הוא משחק action-adventure עם עולם פתוח או לכל הפחות עם מבנה hub world.
רמז: ככה לא נראה Dungeon Crawler
תמונה

אני לא מבין למה אתה מביא תמונה של משחק זלדה לא קיים שהוצג בE3 כגושפנקא למשהו. בזלדה אתה מבלה לא מעט מזמנך במבוכים, להגדרתך זה לא מספיק? שיהיה לבריאות, יש דעות אחרות. וויקיפדיה הוא מקור נוסף שמראה לך שיש עוד דעות בעולם, עד כמה שקשה לך לקבל שיש דעה נוספת מלבד שלך.
תמונה

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: Xbox One | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Kazz » 17 אוגוסט 2014, 12:09

TR היה רווחי לקראת סוף 2013. הבעיה איתו היא לא כמה הוא מכר אלא הציפיות של SE והתקציב שטפח. משחק שמכר איזה 7מליון עותקים הוא כן משחק שיכול להסתייע מתמיכה של מחזיקת פלטפורמה אבל משחק שמכר 10 מליון לא? משעשע. יותר משעשע שעשית ספין הטפת מוספר לגבי מי שקנה או לא קנה כאשר הסכם הבלעדיות הזה מבטיח שTR2 לא יתקרב למספר העותקים שהמשחק הראשון עשה בשיגור ובLTD. שלא לדבר על כך שאם כבר, המשחק הראשון מכר יותר על הפס3 וגרסת הDE מכרה יותר על הפס4. אז לא, אני בא לטענות למיקרוסופט שמתמשים בטקטיקות נמוכות ולא אורגניות לבידול הקונסולה שלהם, ובא לטענות ל SE שהסכימו להתהנג לרוב היוזרבייס שלהם כסוג ב'.

--
אתה מוזמן לתת דוגמאות לבלעדי צד שלישי שלדעתך המוצר היה סובל משמעותית אם הוא לא יוצא כבלעדי.

סמל אישי של המשתמש
Death_119
Veteran
הודעות: 4453
הצטרף: 13 אפריל 2013, 20:04

Re: Xbox One | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Death_119 » 19 אוגוסט 2014, 15:00

פיל ספנסר מנסה לדפוק את סוני וניטנדו ועל הדרך רומז שHL3 בלעדי לאקסבוקס הנוכחית (לא יגיע לפיסי) ומלקק לגייב:


אז ככה פנבואים רואים את העולם, מעניין :D.
תמונה

Laskin
Elder
הודעות: 24166
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: Xbox One | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 19 אוגוסט 2014, 15:40

פיל הזה בסדר גמור...

סמל אישי של המשתמש
Wan7ed
Trainee
הודעות: 436
הצטרף: 18 אפריל 2013, 21:03

Re: Xbox One | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Wan7ed » 19 אוגוסט 2014, 15:51

איזה מלך... מחכה לראות את רג'י מנינטנדו, אמור להיות גם מצחיק.

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: Xbox One | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 19 אוגוסט 2014, 16:32

Wan7ed כתב:איזה מלך... מחכה לראות את רג'י מנינטנדו, אמור להיות גם מצחיק.


רג'י צריך להיות היסטרי!
לא רואה את יושידה עושה את זה, אבל החבר'ה מסוני כבר הפתיעו לא מעט בכמה שהם נחמדים, אז מי יודע?
תמונה


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 39 אורחים