bling כתב:גם חלק מהבלעדיים הם 8 גבוה יותר שקרוב ל 9 כמו הוריזון שיושב על 89 ובמידה פחותה גם ספיידרמן על אחלה ממוצע של 87 והמון הייפ ומכירות.
גם צריכים להיות עם ציפיות נכונות מכל ז׳אנר, משחק דגל שהיה פעם עם סופר הייפ ויוקרה שמקבל 8 זה לא כמו דטרויט ו Until Dawn
לגירס לקבל טייטל של משחק חביב זה עלבון לעומת המורשת שלו.
דווקא כלפי גירס טקטיקס אין טענות ולהפך, הוא באמת אחלה של תוספת, הוא פועל בז׳אנר נישתי והציפיות קצת שונות ולהביא משחק טוב וסולידי לז׳אנר די חדש עבורם שה אחלה של הישג, בניגוד למה שקורה עם הסדרה הראשית.
ותנסה לשאול למה אנצ׳רטד 4 הצילח גם הרבה יותר בביקורות וגם הרבה יותר במכירות לעומת הגירסים של הדור הזה, גם אם תשייך מכירות לקונסולה הפופולרית, לביקורות העדיפות אין תירוץ ואין קשר למכירות, וזה עוד משחק שלא עשה כאלה שינויים מרחקי לכת אבל הוא הצליח מספיק לרענן ולגוון כדי שעדיין יווצר עניין כלפיו, בניגוד לגירס.
זה כבר להזיז את ה-goalpost: קודם השיחה היתה על זה שגירס לא מצליח לפגוע בציוני ה-9+ כמו שהוא קיבל פעם וכמו "הגדולים של סוני", ולכן הנקודה הרלוונטית היתה שגם "הגדולים של סוני" למעט חריגים כבר לא מצליחים לפגוע באותם ציוני 9+.
אם מסיטים את הדיון לכיוון מכירות, אז ברור שיש לו פחות הייפ ופחות מכירות: זה בין היתר בגלל שלקונסולה עצמה יש פחות הייפ והרבה הרבה פחות מכירות (גם בהשוואה לתחרות וגם בהשוואה לדור הקודם). כתוצאה מזה, זה רק הגיוני שמשחק אקסלוסיבי מוביל על הPS4 ימכור יותר טוב ממשחק לא-כל-כל-מוביל על ה-One (שגם זמין בGame Pass).
אני מניח שיש גם הרבה סיבות שבגינן משחק כמו אנצ'רטד 4 מצליח הרבה יותר בביקורות בדור הזה:
- זה משחק עם פוקוס על סינגל פלייר וספקטקל, מה שבדרך כלל עובד על עיתונאים הרבה יותר מאשר משחק עם מולטיפלייר עמוק ומאוזן שרלוונטי יותר לשחקנים תחרותיים שהולכים לשחק במשך שנים. גירס כנראה חידש יותר משחק למשחק, אבל הרבה מהחידושים הם בצד של המולטיפלייר.
- לזה אפשר להוסיף את העובדה שכבר הזכרתי והיא שנוטי דוג היא סטודיו ותיק ומיומן שנמצא בtop של מה שהם עושים כבר מעל עשור, בעוד הקואליציה היא סטודיו חדש ולא משופשף שמלכתחילה בכלל לא תכנן לעשות משחק גירס.
- כמו שאמרתי קודם, לאנשים קצת נמאס מcover-based shooters. אנצ'רטד עושה עוד הרבה דברים אחרים שהם לא ירי במחסות או על מסילות, ולמרות שאף אחד מהם הוא לא עושה טוב במיוחד - זה עדיין מספק הרבה גיוון במשחק, משהו שמבקרים מחפשים. גירס הוא עדיין הcover-based shooter הכי טוב שיש כיום (לפחות כל עוד לא יהיה משחק מודרני שיאמץ כמה דברים טובים שVanquish עשה), אבל לפעמים זה לא מספיק.
- ומעבר לכל הדברים האלו, אני מניח שגם למותג עצמו יש כח: גירס היה הסיפור של מרקוס פיניקס וצוות דלתא, וכשהמשחקים החדשים הלכו לכיוון אחר והתנתקו מהגיבור האייקוני שלהם, כנראה שהיה לזה משקל לפחות בקרב חלק מהאוהדים של הסדרה. אנחנו רואים את זה קורה לפעמים במשחקים, והאמת היא שאפילו אנצ'רטד כבר לא קיבל את התשיעיות שלו עם The Lost Legacy.