נושא ה-pc הרשמי

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42054
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 07 מרץ 2016, 09:27

הוא דווקא אמר את זה, פשוט בטל על בסיס זה שזאת אופציה נסתרת שבדיפולט מכובה ושמיקרוסופט יכולה להעלים אותה מתי שתרצה.

It’s true that if you dig far enough into Microsoft’s settings-burying UI, you can find a way to install these apps by enabling “side-loading”. But in turning this off by default, Microsoft is unfairly disadvantaging the competition. Bigger-picture, this is a feature Microsoft can revoke at any time using Windows 10’s forced-update process.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 07 מרץ 2016, 09:47

DrKeo כתב:הוא דווקא אמר את זה, פשוט בטל על בסיס זה שזאת אופציה נסתרת שבדיפולט מכובה ושמיקרוסופט יכולה להעלים אותה מתי שתרצה.

It’s true that if you dig far enough into Microsoft’s settings-burying UI, you can find a way to install these apps by enabling “side-loading”. But in turning this off by default, Microsoft is unfairly disadvantaging the competition. Bigger-picture, this is a feature Microsoft can revoke at any time using Windows 10’s forced-update process.


זה בדיוק סוג הטיעונים שקליימן מתלונן עליהם ובצדק גמור. מייקרוסופט יכולה מחר להוציא עדכון שלא יאפשר לסטים לפעול על מחשבי ווינדוס ויכריח אותך להכניס פרטי אשראי ולשלם 300$ בכל פעם שתדליק את המחשב. זה לא מדיר שינה מעיני וגם האפשרות שמייקרוסופט תחרבן לעצמה את הכלי הלא הכרחי הזה שמפתחים בכלל לא חייבים לעשות בו שימוש לא עושה את זה.

הדבר היחיד שהתלונות האלו כן עושות, זה מסביר קצת למה כל כך הרבה שנים מייקרוסופט לא התייחסה ברצינות למשחקים ולא ניסתה לקדם אותם על ווינדוס. כנראה ידעו עם מי יש להם עסק. ההבדל, ככל הנראה, הוא שעכשיו מוביל את זה מישהו שבאמת אכפת לו מהעניין וחושב שזה צעד חיובי בטווח הארוך.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3721
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי swym » 07 מרץ 2016, 10:34

DrKeo כתב:באמת לא הבנתי מהפוסט של סווייני מה ההבדל בין החנות של חלונות לסטים חות מאשר הקטע של גישה של תוכנות חיצוניות לחנות.

הפואנטה היא להיזכר בתור המתריע בשער: אם מיקרוסופט יישמו משהו מכל האיומים שלו אז הוא יוכל להיות זה שמגיב "אמרתי לכם", ואם לא אז הוא יוכל להיות זה שמגיב "בזכותי הם שינו את זה" (לאפיק יש הרי היסטוריה של "בזכות הדיאלוג שלנו מיקרוסופט שינו דברים" - למשל תוספת הזיכרון על ה-360). וזה למרות שבפועל יש שם רק ספקולציות וטיעוני slippery slopes מסוג "מה אם יום אחד מיקרוסופט יזנחו את Win32".

בסופו של דבר מי שמכתיב את הקצב זה השוק ולא מיקרוסופט. Dos נזנח לטובת Win32 כי לאנשים לא היה טעם להשתמש יותר בDos. אבל שום דבר לא נזנח לטובת ארכיטקטורת הMetro שכשלה.
אם Win32 יזנח לטובת UWP זה רק במידה וUWP יתן למפתחים חוויה עדיפה ויתגבר על חבלי הלידה. ואגב, אני אגיד כבר עכשיו שמפרספקטיבה של מפתחים - אם המשתמש צריך ללכת להגדרות מערכת ההפעלה ולשנות את מצב ברירת המחדל במיוחד רק בשביל להתקין את המשחק שלי אז זה חבל לידה רציני. מצידי שיעשו pop-up שמזהיר את המשתמשים בזמן ההתקנה כמו שהם עושים עם הuser account control לקבצים שהורדו מהאינטרנט, אבל שלא יצריכו מהם לחפש ידנית הגדרות מערכת ואז לחזור להתקנת המשחק.


DrKeo כתב:מיקרוסופט מודיעה שעוד מעט יצא עדכון לuwp שיתן תמיכה בsli. בנוסף הוכרז שגם היטמן יהיה כותר DX12 כבר בשיגור שלו שבוע הבא. הגרסה הקצרה, כולם הולכים לתמוך בdx12 השנה למרות תחזית האימים של גיא.

התחזית שלי לא היתה שמישהו לא יתמוך בDX12 אלא להיפך: שעד סוף השנה יתמכו גם בו וגם בוולקן. הסיבה היחידה שהזכרתי אותו בזמנו היתה לגבי המצב בהווה - אתה שאלת "ואיזה משחקים תומכים בוולקן כיום" ורציתי להראות לך שזה המצב גם בDX12 שעוד לא נתמך, ושזה לא אומר שום דבר על העתיד. מקווה שעכשיו זה ברור יותר

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42054
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 07 מרץ 2016, 11:34

swym כתב:
DrKeo כתב:באמת לא הבנתי מהפוסט של סווייני מה ההבדל בין החנות של חלונות לסטים חות מאשר הקטע של גישה של תוכנות חיצוניות לחנות.

הפואנטה היא להיזכר בתור המתריע בשער: אם מיקרוסופט יישמו משהו מכל האיומים שלו אז הוא יוכל להיות זה שמגיב "אמרתי לכם", ואם לא אז הוא יוכל להיות זה שמגיב "בזכותי הם שינו את זה" (לאפיק יש הרי היסטוריה של "בזכות הדיאלוג שלנו מיקרוסופט שינו דברים" - למשל תוספת הזיכרון על ה-360). וזה למרות שבפועל יש שם רק ספקולציות וטיעוני slippery slopes מסוג "מה אם יום אחד מיקרוסופט יזנחו את Win32".

בסופו של דבר מי שמכתיב את הקצב זה השוק ולא מיקרוסופט. Dos נזנח לטובת Win32 כי לאנשים לא היה טעם להשתמש יותר בDos. אבל שום דבר לא נזנח לטובת ארכיטקטורת הMetro שכשלה.
אם Win32 יזנח לטובת UWP זה רק במידה וUWP יתן למפתחים חוויה עדיפה ויתגבר על חבלי הלידה. ואגב, אני אגיד כבר עכשיו שמפרספקטיבה של מפתחים - אם המשתמש צריך ללכת להגדרות מערכת ההפעלה ולשנות את מצב ברירת המחדל במיוחד רק בשביל להתקין את המשחק שלי אז זה חבל לידה רציני. מצידי שיעשו pop-up שמזהיר את המשתמשים בזמן ההתקנה כמו שהם עושים עם הuser account control לקבצים שהורדו מהאינטרנט, אבל שלא יצריכו מהם לחפש ידנית הגדרות מערכת ואז לחזור להתקנת המשחק.


DrKeo כתב:מיקרוסופט מודיעה שעוד מעט יצא עדכון לuwp שיתן תמיכה בsli. בנוסף הוכרז שגם היטמן יהיה כותר DX12 כבר בשיגור שלו שבוע הבא. הגרסה הקצרה, כולם הולכים לתמוך בdx12 השנה למרות תחזית האימים של גיא.

התחזית שלי לא היתה שמישהו לא יתמוך בDX12 אלא להיפך: שעד סוף השנה יתמכו גם בו וגם בוולקן. הסיבה היחידה שהזכרתי אותו בזמנו היתה לגבי המצב בהווה - אתה שאלת "ואיזה משחקים תומכים בוולקן כיום" ורציתי להראות לך שזה המצב גם בDX12 שעוד לא נתמך, ושזה לא אומר שום דבר על העתיד. מקווה שעכשיו זה ברור יותר

אני דווקא זוכר שאמרת שסט הפקודות של DX12 שונה מספיק מDX11 כך שמפתחים ינצלו את ההזדמנות לנטוש ספינה וללכת לוולקאן. אני לא חושב שהמצב של DX12 מול וולקאן יהיה שונה מדי מDX11 והגרסה האחרונה של OGL, הגדולים כנראה ידבקו לרוב בDX12 והקטנים משתמשים במנועים מוכנים והם כולם תומכים בשניהם ממילא. זה שעד סוף השנה שני הAPI יהיו נפוצים, בנושא הזה אין לי ספק.
We're just normal men. We're just innocent men

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Kazz » 07 מרץ 2016, 11:53

קליימן, סוויני ואפיק דיברו עם מיקרוסופט על כל הנושא במשך שנה וחצי. אני בטוח שהוא בעמדה טובה יותר משלך לשפוט את מה שהם עושים. כנראה שמיקרוסופט במשך כל הזמן הזה לא עשו דברים בפועל שירגיעו את החששות של סוויני ולכן הוא מדבר עכשיו כאשר גם מיקרוסופט החלו לפעול פומבית לגבי החנות.

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Kazz » 07 מרץ 2016, 12:26

עוד ראיון עם סוויני שמבהיר את עמדתו למי שעדיין לא הבין:

http://venturebeat.com/2016/03/05/why-e ... s-10-open/

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3721
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי swym » 07 מרץ 2016, 16:41

DrKeo כתב:אני דווקא זוכר שאמרת שסט הפקודות של DX12 שונה מספיק מDX11 כך שמפתחים ינצלו את ההזדמנות לנטוש ספינה וללכת לוולקאן. אני לא חושב שהמצב של DX12 מול וולקאן יהיה שונה מדי מDX11 והגרסה האחרונה של OGL, הגדולים כנראה ידבקו לרוב בDX12 והקטנים משתמשים במנועים מוכנים והם כולם תומכים בשניהם ממילא. זה שעד סוף השנה שני הAPI יהיו נפוצים, בנושא הזה אין לי ספק.

אמרתי שאם כבר לתמוך רק בסט פקודות חדש אחד, עדיף לתמוך בוולקן (לפחות מהרגע שבו הוא קיים) כי הוא מציע תמיכה על מגוון רחב יותר של מערכות הפעלה, אבל שאין שום מניעה לתמוך גם וגם כי תמיכה באחד לא מסובכת יותר מתמיכה באחר - בהנחה כמובן ואתה מנצל את הפיצ'רים החדשים כמו מולטי GPU, גישה לברזלים וכדומה (וגם על זה דיברנו - כי בתכלס לעבור ולהשתמש במעטפת של DX12 אבל להיות תואם רק לפיצ'רים של DX11 זה לא נחשב תמיכה בDX12).

משחקים של מיקרוסופט כמובן שלא יתמכו בוולקן, ונראה לי שבעקיפין זה יהיה תקף לכל משחקי הWindows 10 Store - שעכשיו יש למפתחים תמריץ קטן נוסף לתמוך בהם בזכות ארכיטקטורה משותפת לקונסולה ולמכשירים ניידים. אבל בצד הניש תשים לב ממש פה בדיון לחבלי הלידה ולבאקלאש: הטענה על נעילת vsync למשל? בכלל לא בעיה של UWP, אבל עניין תאימות של כרטיסי AMD בלבד שהדרייברים שלהם עדיין לא תומכים בפיצ'ר שנקרא DirectFlip (והם כבר התחייבו לתקן).

בשורה התחתונה, מי שרוצה להשתמש בפיצ'רים החדשים שמובילים לשיפורי ביצועים גדולים וגם לפתח לXbox ו-Windows Mobile? יצטרך לעבוד בDX12 (ותחת UWP). מי שרוצה להשתמש בפיצ'רים דומים וגם לפתח ללינוקס ואנדרואיד ולגרסאות ישנות יותר של חלונות? יצטרך לעבוד בוולקן. כל משחק וקהל היעד שלו.

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 7013
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Klayman » 08 מרץ 2016, 00:30

הבנו את העמדה שלו. עדיין פרנואידי כמו שגייב היה עם וינדוז 8. זה לא קרה אז וזה לא יקרה עכשיו. המאמר הראשוני שלו מלא באי דיוקים (מסתבר שבכלל לא צריך לאפשר שום דבר בשביל SideLoad, כי זה ON בברירת המחדל, נגיד), ועוד טענות של ''מה יהיה אם?''.. באותה המידה אפשר להעלות עוד עשרות ספקולציות ללא תימוכין...
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

Laskin
Elder
הודעות: 24167
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 08 מרץ 2016, 07:50

Klayman כתב:באותה המידה אפשר להעלות עוד עשרות ספקולציות ללא תימוכין...


עשרות? טכנית, אין סוף לאפשרויות (:

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5461
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 08 מרץ 2016, 11:19

"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3721
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי swym » 09 מרץ 2016, 10:43

^ לצערי בכתבה הזו יש יותר בולשיט מבכתבה המקורית עם סוויני.

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5461
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 09 מרץ 2016, 11:19

מה הבולשיט?
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3721
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי swym » 09 מרץ 2016, 11:52

מהtop of my head?
1) הציטוט שלו שהם מוציאים מההקשר
2) הטענות שלהם על Steam שלא מצריכה אישורי administrator אחרי ההתקנה הראשונית של התוכנה, בעוד בפועל כל משחק כמעט שתתקין יצריך הרשאה כזו.
3) הטענות שלהם על כך שבאנדרואיד המערכת היא כזו שהסרות של אפליקציות באמת מסירות את כל השאריות. או שהן חסינות יותר לmalware מאשר הPC.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42054
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 10 מרץ 2016, 17:50

AMD מרחיבה את ההכרזה של רייזור עם סטנדרט למארז GPU חיצוני ל-TB3:
We're just normal men. We're just innocent men

kririn
Sage
הודעות: 5351
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי kririn » 11 מרץ 2016, 12:03

הוא מדבר בסוף ,שכניראה יהיו גדלים שונים
ככה שהדבר המפלצתי הזה,יחסית לניד
יכול להיות קטן בהרבה

ואז אני חושב שיהיה פיתרון טוב ,לא דבר גדול לכרטיס מפלצתי
שבטח ידרוש חשמל ממקור חיצוני
אלה דבר קטן ,שיאפשר גימינג ,ויהיה באמת ניד

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42054
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 13 מרץ 2016, 04:51

שמועה, 1080GTX ב27 למאי עם 8GB של GDDR5X (שהוא מהיר פי 2 מ-GDDR5), הוא דורש רק חיבור 8 פינים אחד ויש לו ארבע יציאות; HDMI, DVI ושני DP. צמוד אליו יצא ה1070GTX עם מפרט פחות ידוע.

וגם זה:
We're just normal men. We're just innocent men

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Kazz » 13 מרץ 2016, 11:50

כל הקטע בהמתנה לפאסקל זה HBM. יהיה מאכזב אם הכרטיסים האלה יגיעו עם GDDR5.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42054
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 13 מרץ 2016, 12:06

אומרים שHBM2 יהיה ביצור המוני רק בסוף השנה אז אל תפתח ציפיות. בתמימותי חשבתי שכל הקטע בהמתנה לפסקל הם הביצועים.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3721
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי swym » 13 מרץ 2016, 12:19

HBM2 נמצא כבר בתהליכי יצור אצל סמסונג (הכריזו בינואר). אם כבר אז נשמע לי תמוה שמישהו יספיק להשתמש בGGDR5X במחצית הזו של השנה - כי גם רק לאחרונה יצא הspec הרשמי שלו ונראה לי שאין עדיין יצור פעיל.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42054
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 13 מרץ 2016, 12:43

"Asian based Benchlife claims that Nvidia will release a Pascal architecture based GeForce GTX 1080 with 8GB gddr5x in May. It would make sense as HBM2 will be available in volume only later in the year."
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3721
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי swym » 13 מרץ 2016, 17:27

כן, על הספקולציה הזו שמעתי. אבל בפועל:
https://news.samsung.com/global/samsung ... -interface
Samsung Electronics announced that it has begun mass producing the industry’s first 4-gigabyte (GB) DRAM package based on the second-generation High Bandwidth Memory (HBM2) interface,
כלומר לכל הפחות הכניסה HBM2 ליצור פעיל כבר בינואר. לעומת זאת על GDDR5X שמעתי רק ממיקרון, והם בכלל מדברים על יצור בקיץ:
https://www.micron.com/about/blogs/2016 ... as-arrived
Micron is currently ramping GDDR5X to mass production, and will be announcing sample dates later this spring. We plan to be in full volume production this summer

אתה מכיר מישהו שכבר מייצר GDDR5X באופן פעיל? כי אם לא, אז לא ברור לי מאיפה הם הגיעו לספקולציה הזו. או שזה בולשיט מוחלט, או שהם יודעים על איזשהו מקור לGDDR5X שלא מצאתי בעצמי (ובמקביל יודעים בוודאות גם על חוסר זמינות של HBM2 - מה שלא מסתדר עם ההצהרות של סמסונג), או שהם בכלל התבלבלו ומדובר על GDDR5 רגיל (זו הרי גם אפשרות: כרטיסים שיצאו בהתחלה עם GDDR5 ואז גירסה נוספת עם HBM2/GDDR5X מאוחר יותר). זה גם לא מסתדר עם השמועות על כך שכרטיסי AMD כן יגיעו בקיץ, ועם HBM2.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42054
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 13 מרץ 2016, 17:44

אולי זה כי אומרים שיש לAMD עדיפות לקבלת צ'יפים של HMB2 כך שאולי לNVIDIA לא נשאר:
http://wccftech.com/amd-working-entire- ... ry-lineup/

אין לי מושג מי מיצר GDDR5X בצורה פעילה כרגע, זה מה שהשמועה אומרת. אולי אין והיא בולשיט, אולי יש ופשוט לא יצאו בהכרזה פומבית.
We're just normal men. We're just innocent men

kririn
Sage
הודעות: 5351
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי kririn » 13 מרץ 2016, 19:01

השאלה הגדולה כמה זה יעזור בפועל לביצועים ?
לא חושב שהמהירות הקימת בGDDR5 גורמת לצוור בקבוק כרגע ,הכמות כן ,אבל המהירות ?
לא חושב ש8 GDDR5X ,יתן בקרוב שיפור ביצועים מול GDDR5 ,גם בכרטיסים חדשים ,פשוט כי זה לא קונסולה ,לא הולכים להכין פורטים במיוחד בשביל זה
לא שומע אף אחד מדבר על הגבלה ,בגלל המהירות

למעשה עד כמה שאני זוכר ,בRAM ראשי ,ברוב המוחץ של התוכנות ,לDDR4 ,אין יתרון בולט מול DDR3 ,כל עוד זה אותה כמות זיכרון
והסיבה הראשית למיטב ידיעתי בHMB ,זה לאפשר יותר כמות זיכרון יחסית לשטח הפיזי ,HMB פשוט היה מוגבל ל4 גיגה
אז יש את HMB8

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42054
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 13 מרץ 2016, 19:10

אין היום בשוק אף כרטיס שיש בו HBM2 ואלה שיש בהם HBM1, אין להם גרסת GDDR5 כך שקשה לעשות השוואה ישירה על ההשפעות של הביצועים.
We're just normal men. We're just innocent men

kririn
Sage
הודעות: 5351
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי kririn » 13 מרץ 2016, 22:26

קשה לי להאמין שניראה שיפורים בקרוב ,לא משנה כמה שהזיכרון יהיה מהיר יותר
זה כבר מצריך ,לתכנן במיוחד לזה ,כדי לנצל את המהירות ,זה לא סתם הגדרות שאתה מעלה או מוריד את האיכות

לאומת זאת ניצול של כמות זיכרון גדולה יותר ,בנויה כבר בהרבה משחקים ,אבל גם שם יש גבול מסוים ,שעוברים אותו זה לא רלוונטי בינתים
ככה שלא חושב שזה מה שישפר את החוויה בקרוב ,בעתיד שזה ינוצל כן,אבל לא היתי מהמר על ה3 שנים הקרובות


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot], Google [Bot] ו־ 30 אורחים