DrKeo כתב:swym כתב:אם כבר זה יותר כמו ההבדל בין COD1 לCOD4 (או בעצם Wolf3D לCOD4). ביונטה הוא לא הראשון בז'אנר כמו שCOD4 הוא לא הראשון בז'אנר, אבל אי אפשר להתעלם ממה שהם עשו בו.
COD4 זה משחק אמיץ שעזב את מלחמת עולם השניה והימר בגדול על לוחמה מודרנית ובמקביל המציא מחדש את המולטי המודרני עם כל נושא הXP, העליה בדרגה והLOAD OUTS. ביונטה זה פשוט DMC5 פחות או יותר. אין ספק שהוא משחק מאוד איכותי אבל הוא לא מה שDMC היה בזמנו כשהוא נתן השראה לז'אנר שלם ובטח לא RE4 שהגדיר את הדור האחרון עם כל הקונספט של "מעבר לכתף" בגוף שלישי.
ביונטה זה לא DMC5, זה צעד כל כך גדול מDMC ותואמיו שהוא הכריח את קאפקום לעשות לDMC ריבוט אחרי DMC4 המיושן. אני לא רואה איך מישהו יכול לטעון שביונטה לא עשה שום דבר בז'אנר והקפיץ אותו קדימה אלא אם כן הוא פשוט לא טרח אפילו לשחק במשחק.
יותר מזה, עוד דוגמא לא מוצלחת היא RE4 גם לא באמת הגדיר כלום בדור האחרון: המהפכה שגירס עשה לא היתה מעצם זה שהיתה בו מצלמת "מעבר לכתף" (שהיתה גם במשחקים שהקדימו את RE4 - למשל גוסט רקון 2 קופץ לראש כאן) אלא במערכת הcover הדינאמית שלו. אפילו GTA V (שמאפשר בPC מצב גוף ראשון ושלישי) משתמש בדיוק באותה מערכת cover כמו שגירס התווה אותה - ואין לזה שום קשר לזווית המצלמה.
Kazz כתב:זאת לא ההגדרה המקובלת כבר שנים. היא מיושנת, לא רלוונטית ודורשת עדכון. ולפני שמצליחים לתת הגדרה חדשה אני מביא את הסיבות שיש לפסול את הקיימת בה אתה משתמש.
אתה מתעלם מכל ההתפתחות בעשור האחרון בשוק משחקי מחשב. 'דיגיטל' היא לא מילה גיסה שפוסלת משחק מלהיות AAA. משחקי AAA לא מחייבים מחיר מלא. הם עולים 60דולר על קונסולות כי יש יש עלויות נוספות והרווח קטן יותר. על המחשב אפשר למכור אותו משחק זול יותר משמעותית אבל עדיין לקצור כמות רווח דומה מכל עותק שנקנה. לכן לפסול משחקי מחשב מהתיאור 'AAA' כי הם לא עולים 50-60 דולר זו שטות שכולם כבר הבינו מזמן.
אם אתה לא יכול להסתכל על שני משחקים ולהחליט להתלהב שאחד מהם הוא AAA מבלי לפשפש בפרטים לגבי התמחור אז אבד הקלח על אופן ההגדרה שלך.
בלינג עדיין לא החזיר תשובה אבל לפי נטייתו אני משער שגם ל GW הוא מתייחס כ AAA.
זאת ההגדרה המקובלת כבר שנים, והמקסימום שאתה יכול להגיד זה שאתה לא מקבל את ההגדרה. מותר לך לא לקבל אותה (ואני מלכתחילה לא קיבלתי אותה), אבל זה לא ישנה את העובדה שזו ההגדרה המקובלת בתעשייה ולזה אנשים מתייחסים כשהם אומרים AAA. אין שום קשר בין ההגדרה לבין קונסולות או תג המחיר העודף שלהן, מאחר ועיקר העלויות כשזה מגיע להפצת ריטייל הן עלויות ההפצה שקיימות באותה מידה גם על הPC וגם על הקונסולות. באותה מידה על הקונסולות "אפשר למכור את אותו משחק בזול יותר ולקצור כמות רווח דומה" כשבוחרים להפיץ משחק בצורה דיגיטלית בלבד, ולכן לא תראה משחקים להפצה דיגיטלית בתג מחיר של 60$ גם על הקונסולות.
בנוסף, גם על הקונסולות יוצאים משחקים שאינם AAA ומשחקים שהם כן AAA: למשל Alan Wake עוד לפני שמצא את דרכו לPC הופץ כמשחק AAA. אבל Alan Wake American Nightmare לא. ומנגד, גם משחקים שלא יוצאים לקונסולות אלא רק לPC ומגיעים בתג מחיר בריטייל מקוטלגים כמשחקי AAA. למשל X-Com 2 שיוצא בקרוב, ולעומתו Xenonauts לא מקוטלג כמשחק AAA בשום צורה למרות שהוא נבנה בדיוק לאותו קהל יעד. למשל Sid Meier's Civilization: Beyond Earth ולעומתו Sid Meier's Starships.
זה נראה שאתה פשוט לא מבין את ההבדלים העצומים בעלויות ההפצה ובגלל זה אתה הופך את הסיבה והתוצאה: זה לא תג המחיר שקובע אם משחק נבנה ומתוקצב כמשחק AAA (אף אחד לא בא ואומר "אני הולך לעשות משחק שיעלה 60$, לכן אני אעשה משחק AAA") אלא להיפך - זה משחק שנבנה ומתוקצב כמשחק AAA שמצריך
גם חשיפה לקהל משתמשים הרבה יותר יותר גדול ולכן ריטייל
וגם קביעת תג מחיר של 50-60$ על מנת להצדיק את עלויות ההפצה הגבוהות בריטייל.