זאת ההגדרה המקובלת כבר שנים, והמקסימום שאתה יכול להגיד זה שאתה לא מקבל את ההגדרה. מותר לך לא לקבל אותה (ואני מלכתחילה לא קיבלתי אותה), אבל זה לא ישנה את העובדה שזו ההגדרה המקובלת בתעשייה ולזה אנשים מתייחסים כשהם אומרים AAA. אין שום קשר בין ההגדרה לבין קונסולות או תג המחיר העודף שלהן, מאחר ועיקר העלויות כשזה מגיע להפצת ריטייל הן עלויות ההפצה שקיימות באותה מידה גם על הPC וגם על הקונסולות. באותה מידה על הקונסולות "אפשר למכור את אותו משחק בזול יותר ולקצור כמות רווח דומה" כשבוחרים להפיץ משחק בצורה דיגיטלית בלבד, ולכן לא תראה משחקים להפצה דיגיטלית בתג מחיר של 60$ גם על הקונסולות.
בנוסף, גם על הקונסולות יוצאים משחקים שאינם AAA ומשחקים שהם כן AAA: למשל Alan Wake עוד לפני שמצא את דרכו לPC הופץ כמשחק AAA. אבל Alan Wake American Nightmare לא. ומנגד, גם משחקים שלא יוצאים לקונסולות אלא רק לPC ומגיעים בתג מחיר בריטייל מקוטלגים כמשחקי AAA. למשל X-Com 2 שיוצא בקרוב, ולעומתו Xenonauts לא מקוטלג כמשחק AAA בשום צורה למרות שהוא נבנה בדיוק לאותו קהל יעד. למשל Sid Meier's Civilization: Beyond Earth ולעומתו Sid Meier's Starships.
זה נראה שאתה פשוט לא מבין את ההבדלים העצומים בעלויות ההפצה ובגלל זה אתה הופך את הסיבה והתוצאה: זה לא תג המחיר שקובע אם משחק נבנה ומתוקצב כמשחק AAA (אף אחד לא בא ואומר "אני הולך לעשות משחק שיעלה 60$, לכן אני אעשה משחק AAA") אלא להיפך - זה משחק שנבנה ומתוקצב כמשחק AAA שמצריך גם חשיפה לקהל משתמשים הרבה יותר יותר גדול ולכן ריטייל וגם קביעת תג מחיר של 50-60$ על מנת להצדיק את עלויות ההפצה הגבוהות בריטייל.
לא, זו הייתה הגדרה מקובלת שנים אבל היא כבר לא ואין טעם בה בהגדרה שכזו. זה שאתה ממשיך לאחוז 'בהפצת ריטייל' מראה עד כמה. ניוז פלאש: הבדלה שכזו בשוק המחשב כבר לא קיימת. משחקי AAA יכולים לצאת פיזית בלבד, דיגיטלית בלבד ובתמחורים שונים. כמה מעניין שאתה מתעקש על פן העותק פיזי של ההגדרה כי אז אתה תצטרך להתעלם ממלא משחקים למחשב. ואתה מתעלם מהסיבה שמשחקי קונסולות זה 60 דולר בגלל הקאט שלוקחת סוני/מיקרוסופט. אם אתה רוצה להכניס תמחור להגדרת ה AAA (מה שאני לא מסכים איתו לחלוטין) אז במינימום אתה צריך לקחת את מספר ההכנסה בדולרים במכירת עותק שמגיע למפיצה ולא המחיר שהצרכן משלם.
גם דיגיטלית על הקונסולות אתה עדיין צריך לשלם קאט בנוסף על ה30% הסטנדרטי להבנתי. אבל כן, הם יכולים למכור ביותר זול ולא אפסול את הכותר כ AAA אם יעשו זאת. האם אתה משווה בהוצאות של 2K בהצעת עותק פיזי של משחק מחשב לעומת עותק פיזי של משחק פס4\XB1? הרי בקלות אפשר להגיד שהכמויות יהיו שונות לחלוטין ולכן גם XCOM2 לא צריך להחשב. הפתרון הברור והנדרש הוא להפסיק להתייחס למחיר שבחרו לדרוש למשחק. אתה לוקח דוגמות קצה קלות. תסביר למה סימסיטי היה AAA אבל סקייליינס הוא לא, בלי להתייחס למחיר או לזהות המפיצה. תסביר למה משחקי ה LEGO השונים והדי גרועים הם משחקי AAA ובלעדי מחשב כמו Dirty Bomb או אפילו Lego Worlds אינם?
כל הטיעון שלך מבוסס על ריטייל ו 60 דולר מה שפשוט ומזמן אינו רלוונטי.
ועוד שאלה לאוסף: כל ההוצאות מחדש והרימאסטרים, הם AAA? אוסף משחקי אנצ'רטד הוא AAA על הפס4? הרימאסטר של TLOU? של GOW? גירס אוף וור? ביונד? אוסף היילו?


