Kazz כתב:לא אמרתי שזה עדיף. אילו שני דברים שונים. הדירוג לפי הבאדג'ים לא מפריע לי כי אפשר להשיג את הקלפים בלי להוציא כסף. אני לא הולך לאבד שינה בגלל מישהו שבוחר לקנות קלפים בסיטונאות וליצור באדג'ים ולעלות את הרמה שלו כי מדובר במספר בלי הרבה חשיבות. אולי כאשר העלייה בדרגות תניב הטבות נוספות ואחרות יהיה מקום לשקול את העניין פעם נוספת.
וגם אם אין לי בעיה עם דירוג אצ'יבמנטס כל עוד השימוש הוא 'בריא'. לטעון (או בשביל שחקנים מסויימים זה באמת המצב) שרק בגלל שאין ניקוד לאצ'יבמנטים הם לא מרגישים את אותו דחף לעשות אצ'יבמנטים למרות שזה בול אותו דבר כמו בפלטפורמות אחרות, זה שטות ודי עצוב.
ניוקליס, מספר אחד ויחיד הוא חסר ערך ולא יכול מעצם הגדרתו לכסות את כל האפשרויות כשאתה רוצה להשוות בין שני שחקנים. אם נדב רוצה להשוות עם חבר שלו את האצ'יבמנטים לאותו משחק גם הניקוד שכל אחד צבר במשחק הזה לא שווה כלום והוא יצטרך לעבור על כל אצ'יבמנט אחד-אחד כדי לראות מה כל אחד עשה.
לחבר של נדב יכולים להיות 600נק' ולנדב יכולים להיות 100 נק' באותו המשחק אבל להגיד משהו על ביצועי שניהם על סמך הניקוד בלבד שווה כקליפת השום. כאשר 'אצ'יבמנטס' וניקוד ניתן למעשים שאי אפשר להמנע מהם ושכל אחד שאי פעם ישחק במשחק מקבל אותם (כמו המעשה הפשוט של לסיים פרק או אובג'קטיב במשימה) אז אפשר לזרוק את כל הניקוד הזה והנסיון להשתמש בו להשוואת לפח. נדב יכול היה לעשות משהו שבאמת ראוי להקרא אצ'יבמנט כמו מציאת כל החדרים הסודיים או קביעת שיאי זמן ולקבל על זה רק 50 נק. אם הייתי מסתמך רק על המספר והניקוד הייתי מקבל תמונה שגויה של מי השחקן ה'מעוטר' יותר במשחק הזה וכדי לקבל את התמונה האמיתית אני צריך לבדוק איזה אצ'יבמנטים הוא פתח ולא מה המספר שליד שמו. ועכשיו תכפיל את זה עם כמות המשחקים שכל אחד יש וקיבלנו מספר גדול, כביכול מרשים אבל שלא באמת שווה דבר כל עוד אתה לא מסתכל לעומק, אבל המספר הבודד הזה של הגיימרסקור ממשיך להניע את תרבות האצ'יבמנטים ב360.
לכן, אם אני רוצה מדדים השוואתיים מפורטים ומדוייקים ככל הניתן ושאפשר להשתמש בהם כדי להגיד משהו על השחקנים שבודקים, אני ארצה שהפלטפורמה תציע מגוון אפשרויות של השוואת אצ'יבמנטים בין אנשים: אחוזי השלמה פר משחק, פר כל המשחקים שבבעלותי, פר כל משחק ששיחקתי בו מעל X שעות, פר ז'אנר, לפי משחקים ששנינו שיחקנו, אחוז השחקנים הכללי שהמשחק בבעלותם ושהשיגו את האצ'יבמנט הזה או האחר, לפי אצי'במנטס של SP ו MP, להסיר אצ'יבמנטים בלתי-נמנעים, לפי המשחקים ששנינו סיימנו את הקמפיין בהם וכו' ועוד. זה הרבה יותר רלוונטי, הרבה יותר פרקטי, הרבה יותר שימושי ומועיל לסיבה שמלכתחילה קונספט האצ'יבמנטס קם. למה כשיהיה לי את כל הדברים האלה אני יהיה מעוניין במספר אחד ובודד? ולמה שארצה ניקוד שכזה על פני כל אלה אם אני באמת מעוניין להשוות ביצועים ולקבל מוטיבציה נוספת להמשיך ולשחק במשחקים?
Kazz כתב:לא אמרתי שזה עדיף. אילו שני דברים שונים. הדירוג לפי הבאדג'ים לא מפריע לי כי אפשר להשיג את הקלפים בלי להוציא כסף. אני לא הולך לאבד שינה בגלל מישהו שבוחר לקנות קלפים בסיטונאות וליצור באדג'ים ולעלות את הרמה שלו כי מדובר במספר בלי הרבה חשיבות. אולי כאשר העלייה בדרגות תניב הטבות נוספות ואחרות יהיה מקום לשקול את העניין פעם נוספת.
וגם אם אין לי בעיה עם דירוג אצ'יבמנטס כל עוד השימוש הוא 'בריא'. לטעון (או בשביל שחקנים מסויימים זה באמת המצב) שרק בגלל שאין ניקוד לאצ'יבמנטים הם לא מרגישים את אותו דחף לעשות אצ'יבמנטים למרות שזה בול אותו דבר כמו בפלטפורמות אחרות, זה שטות ודי עצוב.
ניוקליס, מספר אחד ויחיד הוא חסר ערך ולא יכול מעצם הגדרתו לכסות את כל האפשרויות כשאתה רוצה להשוות בין שני שחקנים. אם נדב רוצה להשוות עם חבר שלו את האצ'יבמנטים לאותו משחק גם הניקוד שכל אחד צבר במשחק הזה לא שווה כלום והוא יצטרך לעבור על כל אצ'יבמנט אחד-אחד כדי לראות מה כל אחד עשה.
לחבר של נדב יכולים להיות 600נק' ולנדב יכולים להיות 100 נק' באותו המשחק אבל להגיד משהו על ביצועי שניהם על סמך הניקוד בלבד שווה כקליפת השום. כאשר 'אצ'יבמנטס' וניקוד ניתן למעשים שאי אפשר להמנע מהם ושכל אחד שאי פעם ישחק במשחק מקבל אותם (כמו המעשה הפשוט של לסיים פרק או אובג'קטיב במשימה) אז אפשר לזרוק את כל הניקוד הזה והנסיון להשתמש בו להשוואת לפח. נדב יכול היה לעשות משהו שבאמת ראוי להקרא אצ'יבמנט כמו מציאת כל החדרים הסודיים או קביעת שיאי זמן ולקבל על זה רק 50 נק. אם הייתי מסתמך רק על המספר והניקוד הייתי מקבל תמונה שגויה של מי השחקן ה'מעוטר' יותר במשחק הזה וכדי לקבל את התמונה האמיתית אני צריך לבדוק איזה אצ'יבמנטים הוא פתח ולא מה המספר שליד שמו. ועכשיו תכפיל את זה עם כמות המשחקים שכל אחד יש וקיבלנו מספר גדול, כביכול מרשים אבל שלא באמת שווה דבר כל עוד אתה לא מסתכל לעומק, אבל המספר הבודד הזה של הגיימרסקור ממשיך להניע את תרבות האצ'יבמנטים ב360.
לכן, אם אני רוצה מדדים השוואתיים מפורטים ומדוייקים ככל הניתן ושאפשר להשתמש בהם כדי להגיד משהו על השחקנים שבודקים, אני ארצה שהפלטפורמה תציע מגוון אפשרויות של השוואת אצ'יבמנטים בין אנשים: אחוזי השלמה פר משחק, פר כל המשחקים שבבעלותי, פר כל משחק ששיחקתי בו מעל X שעות, פר ז'אנר, לפי משחקים ששנינו שיחקנו, אחוז השחקנים הכללי שהמשחק בבעלותם ושהשיגו את האצ'יבמנט הזה או האחר, לפי אצי'במנטס של SP ו MP, להסיר אצ'יבמנטים בלתי-נמנעים, לפי המשחקים ששנינו סיימנו את הקמפיין בהם וכו' ועוד. זה הרבה יותר רלוונטי, הרבה יותר פרקטי, הרבה יותר שימושי ומועיל לסיבה שמלכתחילה קונספט האצ'יבמנטס קם. למה כשיהיה לי את כל הדברים האלה אני יהיה מעוניין במספר אחד ובודד? ולמה שארצה ניקוד שכזה על פני כל אלה אם אני באמת מעוניין להשוות ביצועים ולקבל מוטיבציה נוספת להמשיך ולשחק במשחקים?
זה לא שטות וזה לא עצוב, זה כמו להגיד שספורטאי ששואף לנצח משהו ולא לרוץ סתם בשביל הכיף זה עצוב. כשאני משחק היטמן וכתוב לי שINTER עשה 150,000 באותו שלב אז תהיה בטוח שאני משחק בשלב הזה ממש בזהירות כדי לעבור אותו. האם זה איזה יצר פרמיטיבי? יכול להיות, אבל רוב מה שעושה משחקים כיפים מסתמך על התמכרות מיצרים פרימטיבים. תרצה מה שתרצה אבל דברים כאלה יוצרים תחרות ותחרות עושה דברים כיפים יותר.
אני שמח שהבנת סוף סוף שהמערכת בסטים חסרת חשיבות. כאשר הרמה הזאת חסרת חשיבות, הדרך להגיע אליה גם חסרת חשיבות וכאשר למשהו אין חשיבות, באמת יש פחות דחף להשיג אותו.
למספר קל מאוד לשייך חשיבות, כי ברור איזה מספר גדול יותר. לכן מערכת האצ'יוומנטים ב360 עדיפה. היא יוצרת חשיבות למה שאתה עושה ולכן יוצרת דחף להשיג את האצ'יוומנטים.
לך המספר הזה שווה כקליפת השום? יאי! הפתרון לעניין הזה מאוד פשוט - אל תשווה בינך ובין חברים שלך.
לי המספר בעל משמעות מסוימת, כי הוא מייצג את זה ששיחקתי יותר משחקים, השלמתי יותר משחקים ושיחקתי יותר במשחקים שיש לי, מאנשים אחרים.
כל הטענות שלך על חוסר החשיבות של אצ'יוומנטים שמקבלים כחלק מהקמפיין, מוזרות כמו כל הטענות שלך בדיון הזה. אם אני מקבל אצ'יוומנטים וניקוד על זה שאני מסיים משחק, אז ברור מאליו שכשחקן של 600 נק' במשחק, השגתי יותר משחקן של 100 נק' במשחק, כי סיימתי את הקמפיין במשחק.
כל הטענות שלך על חתכים שונים ומשונים באצ'יוומנטים נותרו חסרות קשר לדיון. ליצור 1001 חתכים שונים לאצ'יוומנטים יכול להיות מאוד חביב, אבל זה לא קיים בשום מקום ולכן לא באמת משנה לאף אחד. אם יום אחד תהייה פלטפורמה שתציע משהו כזה, אז מגניב לך. זה עדין לא משנה את העובדה שכרגע ב360 יש חתך כללי ובסטים אין שום חתך ולכן המערכת ב360 מצליחה לעודד תחרות, בעוד שזו שבסטים פשוט לא.
Kazz כתב:עכשיו אתה מבלבל בין לידרבוארדס בתוך המשחק שמוחלקים באופן ספציפי לפי שלבים ורמות קושי לבין גיימרסקור שנותן מספר אחד לכל האצ'יבמנטים. שני דברים שונים בתכלית. אין לי שום בעיה עם לידרבוארדס. הגיימרסקור זה לא משהו כזה.
DrKeo כתב:אצל רוב האנשים דחיפה לאצ'יוומנטים מגיעה בדיוק מהשם שלהם, הישג. אם אף אחד לא ידע על ההישג שלך אתה באותה מידה יכול כבר לקבוע לעצמך מטרות ולרשום לך במחברת ולסגור עניין. אם כשאני לוחץ על האצ'יוומנט אני לא רואה מי מהחברים שלי השיג אותו ומי לא ואני לא יכול לבצע השוואות אז הרצון שלי להשיג אותו יורד. מה לעשות, ככה זה עובד, ככה הפסיכולוגיה האנושית עובדות. כשהיה לי חברים מתחרים בג'אומטרי וורס וניסיתי לשבור את השיאים שלהם שחקתי בו עד שנכנסתי לטופ 1000 בעולם. עכשיו בPC שאין שם טבלאות חברים (הטבלאות הן מקומיות על המחשב בלבד) אז אני לא מוצא את עצמי מתמכר אליו יותר.
swiss-the-engine כתב:מה?! אתה בטוח? אני עברתי אותך בGW ואם אני זוכר נכון אני הייתי במקום 65 אלף בטבלה העולמית... יכול להיות שאתה מדבר על GW2?
DrKeo כתב:עברת איזה תוצאה? זאת של האלפים?
אני ממש לא מתבלבל, ה360 עושה בדיוק את זה באצ'יוומנטים. לי יש 600 נקודות בL4D? לך יש 800? אתה מעלי בדרוג ולכן אנסה לעבור אותך. כשאתה נכנס עמוק יותר אתה רואה שיש השוואות מדוייקות בתוך הפרטים (למשל אני סיימתי את שלב 5 על רמה קשה ומצאתי שם את המגילה הסודית ולכן יש לי שם 70 נקודות, אתה לא מצאת אותה וסיימת על הרמה הקלה ולכן יש לך 40) וכך זה יוצר תחרות ספציפית יותר. תגיד מה שאתה רוצה על המערכת אבל לא פעם ולא פעמיים ראיתי שלמשהו בXBL יש יותר נקודות במשחק מסויים, נכנסתי פנימה וניסיתי לעקוף אותו באצ'יוומנטים ספציפים מתוך יצר התחרותיות. זה לא מנותק מהציון, זה בדיוק זה.
וכל זה לא משנה כי השורה התחתונה היא שאצ'יוומנטים בסטים שוים כקליפת השום ואף אחד שאני לפחות מכיר לא מנסה להשיג אותם בכלל או להשוות אותם בזמן שבPSN ובXBL כן. אז כנראה שמשהו דפוק במערכת שלהם, ביחוד שהדרוג שלהם מבוסס על כסף ומזל, שני דברים שהם האנטיתזה לגיימינג ובדיוק מה שכל שחקן הארד קור צריך פשוט לשנוא.
Kazz כתב:יש לך 65% אחוזי השלמה של האצ'יבמנטים בL4D ולי יש רק 30%? אתה מעלי ולכן אנסה לעבור איתך. כשאתה נכנס כמוק יותר אתה רואה בדיוק אלה אצ'יבמנטס פתחתי ותראה את הפילוחים שהבאתי שבאמת יגמרו לתחרותיות ולדחף. אין שום צורך במספר אחד ובודד שטומן בחובו עשרות ומאות משחקים ועשרות ומאות אצ'יבמנטים דביליים וחסרי כל חשיבות כשאתה רוצה להשוות ולהתחרות בהצטיינות במשחקים מסויימים. כל מה שהמספר הזה עושה הוא לעוות מה באמת כל אחד עשה במשחק ומה באמת צריך להחשב כהישג וכהצטיינות ומה זה ה fluff. המספר 800 מול 600 לא אומר כלום ואם זה גורם למישהו לנסות לצבור עוד נקודות אז זו בדיוק הבעיה של הניקוד הלא משקף הזה שגורם לאנשים להתמקד רק במספר הסופי, להתמקד בזה שפתחתי אצ'יבמנטים במקום להתמקד באיזה אצ'יבמנטים פתחת. מי שפועל כך יפעל אותו דבר כשהוא יראה את אחוזי ההשלמה השונים במשחק.
לא צריך להחריף את הבעיה ולעודד אותה בכך שיתווסף ניקוד סטייל גיימרסקור שגורם לאנשים להסתכל רק על המספר הזה ולא על מה שבאמת 'מסתתר' מאחוריו.
לי זה לא משפיע במאומה על השלמת אצ'יבמנטים אם יש ציון כולל או אין ועצם זה שבערך כל משחק שמגיע לסטים מגיע עם אצ'יבמנטים מעיד שכנראה הרבה רוצים את זה והם עושים אותם גם בלי שיהיה ניקוד כולל. מחקר בין שחקנים שמשחקים גם בקונסולות וגם בסטים לגבי האדיקות שלהם בהשלמת אצ'יבמנטים יכול להיות מעניין בלי קשר.
swiss-the-engine כתב:מה אלפיים? הייתה שתי מיליון וקצת אם אני זוכר נכון ואני כמעט הגעתי ל3 מיליון אם אני זוכר נכון.
DrKeo כתב:אני זוכר די בבירור שאחרי שעברת אותי עשיתי קרוב ל10 מליון, יש מצב שתוכל להכנס לGW ולבדוק את הלידרבורד כשיצא לך? לי כבר אין 360 ממזמן.
קאז, המערכת של STEAM לא נותנת לי להשוות כמו במערכות האחרות וגם אם כן זה כל כך נחבא שעד היום לא ידעתי בכלל שאני יכול. בקיצור, יש שם כשל מאוד גדול בכל מערכת האצ'יוומנטים שנובע בעיקר מההשוואתיות מול החברים שלך.
חח מצחיק ש65%, לעומת 30% זה טוב ויוצר תחרותיות, אבל 80% (800 מתוך אלף) לעומת 60% (600 מתוך אלף) לא אומר כלום.
מי שפועל כך יפעל אותו דבר כשהוא יראה את אחוזי ההשלמה השונים במשחק. לא צריך להחריף את הבעיה ולעודד אותה בכך שיתווסף ניקוד סטייל גיימרסקור
קאז, המערכת של STEAM לא נותנת לי להשוות כמו במערכות האחרות וגם אם כן זה כל כך נחבא שעד היום לא ידעתי בכלל שאני יכול. בקיצור, יש שם כשל מאוד גדול בכל מערכת האצ'יוומנטים שנובע בעיקר מההשוואתיות מול החברים שלך.
אז קאזז, אתה חושב שהמערכת הנוכחית של ואלב היא טובה?
Kazz כתב:יש לך 65% אחוזי השלמה של האצ'יבמנטים בL4D ולי יש רק 30%? אתה מעלי ולכן אנסה לעבור איתך.
המספר 800 מול 600 לא אומר כלום
Kazz כתב:אמרתי שכל מי שמונע לשחק במשחק בגלל שהוא ראה שהוא השיג 500 נקודות גיימרסקור בעוד שחבר שלו השיג 700 נקודות יונע בדיוק באותו אופן כאשר הוא יראה שחבר שלו השלים 80% מהאצ'יבמנטים במשחק בעוד שהוא השלים 60%. זו שהתופעה קיימת בשני המקרים לא אומרים שצריך להחריף אותה בכך שתציג מערכת ניקוד כוללת גם בסטים שתגרום עוד יותר לאנשים להתפקס על המספר במקום מה שעומד מאחוריו. האי-דיוקיות וחוסר הרלוונטיות של מספר בודד כפי שנעשה עם הגיימרסקור ב360 גורם לך שהמספר הזה חסר משמעות אם אתה מעוניין להשוות הישגים בין חברים ולהכריע את הסוגייה של מי הצטיין יותר במשחק ומי שהפגין יותר סקילז ולהשתמש בזה כמוטיביציה לעשות אצ'יבמנטים בעצמך. את הסיבות לחוסר המשמעות של הגיימרסקור נתתי בהודעות קודמות.
ושוב, אני מזמין את שחקני ה360 לחשב את הגיימרסקור שלהם ללא האצ'יבמנטים שבלתי-אפשרי לא לקבל אותם ושניתנים לכל שחקן שמשחק במשחק מהתחלתו ועד סופו.
Kazz כתב:"עדין לא הבנת ש500 נקודות גיימרסקור במשחק זה בדיוק כמו 50% וש700 נקודות גיימרסקור במשחק זה בדיוק כמו 70%?"
אי היכולת שלך להבין עברית פשוט מפעימה אותי כל פעם מחדש. אולי תפסיק להשתתף בדיונים בכתב? אמרת אותו דבר לפני, כתבתי תגובה נפרדת בשבילך שתסביר זאת את מה שכתבתי במקור ואתה עדיין איכשהו כותב את המשפט הזה. די! מתי תקבל השעייה מהפורום על הסטת דיונים והפרת הסדר וזרימת הטופיקים. מה לעשות, הבנת הנקרא זה מאסט.
ושוב, אתה מדבר על משהו אחר שלא כשור לגיימרסקור. זה שאני אכנס לפרופיל ואראה את אחוז ההשלמה האצ'יבמנטים שלך = השוואה באופן מיידי. זה שתכנס לדף משחק כלשהו בבעלותך ושיראו לך בצד כמה אחוזי השלמה של אצ'יבמנטים יש לחברים שלך שגם להם יש את המשחק = השוואה באופן מיידי. מה משותף לכל זה? שאין שום צריך בגיימרסקור ומספר בודד שכזה - זה הדיון שסווים התחיל בכך שהוא אומר שקיום מספר שכזה מגדיל את המוטיבציה של אנשים לעשות אצ'יבמנטים מאשר שלא יהיה ניקוד סטייל גיימרסקור. קאפיש?
בסדר. כל אצ'יבמנט בכל משחק שאי פעם שיחקת ראוי לשמו. הנה, עוד תופעה רעה של גיימרסקור ושל הוזלת משמעות האצ'יבמנט. שיחקתי דקה וקיבלתי אצ'יבמנט, איזה גדול אני! הייתי צריך לקנות את המשחק ופשוט לחצות את קו הסיום של הפרק - גדול או לא? ליטופי אגו וinstant gratification בצורה הכי מבחילה שקיימת. בדיוק הדבר שמוביל למשחק רדודים יותר כדי שיותר ויותר אנשים יוכלו להרגיש טוב כשהם מסיימים משחק או עושים X או Y בו; בדיוק הדבר שהורס הרבה ממשחקי ה MP שגם אם אתה משחק חרא ומת אתה מקבל דברים וטופחים לך על האגו רק שלא תחשוב שאתה מבזבז את הזמן ותברח למשחק אחר. העיקר יש קו התקדמות כך שאני יכול להגיד לעצמי שהנה עוד קצת ואני אפתח נשק חדש. לא משנה שאני חרא ואני לא נהנה.
אולי אתה רוצה לקבל ניקוד על שזה שהכנסת סרט לDVD וראית את הפרק הראשון ו*GASP* שרדת שעה וחצי ברצף! איפה הנקודות שלי! אני חושב שמיקרוסופט עשו פאטנט שכזה. 'achievement' עאלק.
swiss-the-engine כתב:אני רואה שאתה לא קיים ברשימת חברים שלי... באמת נראה לי היתה איזו סיבה שלא אישרת אותי אבל יכלתי לראות השיא שלך... עכשיו לצערי אני לא יכול.
קיצר עשית עשר מיליון?! בGW1? וואו... חתיכת הישג בן אדם. נראה לי זה ההישג בגיימינג הכי מרשים שראיתי מישהו שאני (סוג של) מכיר עושה. למרות שה100% של BLUE&BLACK בSMB גם שם ביכולות גיימינג על.
אה ואני רק חציתי את ה2 מיליון
DrKeo כתב:אני חייב שמשהו יבדוק, עברו איזה 4 או 5 שנים והזיכרון שלי כבר בוגד בי. אין אף אחד עם 360 ו-GW שיש לו אותי ברשימת חברים?
אגב, אתה יכול לשלוח לי בקשת חברות, אני יכול לאשר אותך גם בGFWL מהמחשב.
swiss-the-engine כתב: שלחתי בקשה
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 21 אורחים