DrKeo כתב:IGN מפיצים שמועה שהיו היום פיטורים בסנטה מוניקה ושבטלו משחק שהמפוטרים עבדו עליו. סוני אשרה שאכן היו פיטורין אבל לא פרטה מעבר. עכשיו השאלה היא האם זה אומר שסנטה מוניקה הצטמצמה חזרה לצוות אחד או שמדובר במשהו אחר?
DrKeo כתב:גרילה מאוד רחוק מלהיות מפתחת AAA רצינית. המשחק היחיד שיש להם עם ציון AAA הוא משחק בנצ'מארק גרפי עם הייפ מטורף, KZ2. יותר הגיוני שהמשחק היחיד מתוך ה6 שהם עשו עם ציון טוב הוא החריג מאשר שה5 האחרים הם החריגים. שחקתי את KZ2 מההתחלה ועד הסוף, משחק AAA איכותי הוא לא. הם מציינים גרפית וטכנית, כל השאר כישלון חרוץ. אתה מתעלם באלגנטיות מKZ1 כי הוא יצא לפני 10 שנים אבל משום מה אתה מתעלם בפחות אלגנטיות מKZ4 שיצא רק לפני שלושה חודשים והיה קטסטרופת סינגל וקבל קצת הנחה בגלל המולטי שלו.
Death_119 כתב:אני מתעלם ממשחק בן יותר מ-10 שנים מהסיבה שאני לא שופט את ID כמפתחת על הישיגה עם Kin commander או את Epic על Firestorm. יש התיישנות ומה שנעשה לפני שנים רבות בוודאי לא רלוונטי. מאותה סיבה גם משחקים שיצאו לפלטפורמה אחרת אינם רלוונטיים, האם משחק הME שרץ על האייפון זהה לדוגמא לזה שרץ על הפיסי? משום מה שלא. כנ"ל לגבי קונסולות ניידות, מוצר אחר לשוק אחר. וכן, חברה שעושה שני משחקים מצויינים (ואני כן חושב ש-83 זה כן משחק שארצה לשחק) מתוך 3 היא אחלה חברה ואחת המוצלחות. בהחלט ציינתי שKZ4 הוא קטרסטרופה מכל בחינה, אבל זה עדיין לא מוחק את פעילות החברה בפס3.
אני אמשיך להיות סקרן לגבי מה גרילה עושה ובטח עם IP חדש, מהיות החברה אחת המפתחות המובילות על הפס4.
בלינג, 3 לטעמי לפחות טוב מ-2 בכל אספק, ואני בטוח שלא מעט אנשים חושבים גם ככה. הוא תיקן לא מעט מהבעיות שהיו ב-2. לא הרגשתי שום אכזבה כששיחקתי ב-3. המולטי היה סתמי כי הם לא התקדמו במאומה על פני 2 מלבד המאק, אבל הסינגל היה נהדר.
bling כתב:כן, את האמת אני לא מצליח להבין את זה, למה כשתרצה להתקין את המשחק העשירי שלך תהיה לך בעיה למחוק איזה משחק שיושב לך בהארד דיסק שנה וחצי?
אני אישית הייתי מוחק משחק אחרי שסיימתי אותו ואני יודע שלא אחזור אליו הרבה זמן בלי קשר למקום בדיסק.
חוץ ממשחק מולטי שניים ואיזה סינגל ואינדי כמה עוד צריך שיהיו לך משחקים זמינים בו זמנית?
אז כן לא מובנת לי הצורת מחשבה הזו.
DrKeo כתב:אז אתה מתעלם ממשחקים שהם ישנים לך, אתה מתעלם ממשחקים שהם ניידים מדי בשבילך (מה שכמובן לא מפריע לך להתלהב מRAD שעושים את הORDER למרות שכל המשחקים שלהם עד עכשיו הם ניידים) ואז מה שקבלת זאת חברה שעשתה שלושה משחקים כשאחד מהם 90+ ואחד 70+? למה בעצם לא תתעלם גם מKZ2, הרי הוא כבר בן 5 שנים, גם הוא כבר ישן לא?
נו באמת דודי, גרילה עשתה 6 משחקים אצל סוני, מתוכם יש אחד שנחשב לAAA ותאמין לי שאין לי מושג למה הוא נחשב לכזה עם כל הבעיות והשיממון שהולך במשחק הזה. אם אתה מחשיב אותה לחברת AAA אז וואללה, חצי מהתעשיה הזאת הן חברות AAA סופר איכותיות.
אגב, למשהו יש אשכרה אישור שיש בסנטה מוניקה שני צוותים ושהצוות של GOW3 לא עבד על אסנשן? כי בחיים לא שמעתי שהצוות של אסנשן הוא לא הצוות של GOW3 ומבחינת הלוחות זמנים זה מתאים לגמרי שהם כן הצוות של GOW3.
swiss-the-engine כתב:לא מבין את ההגזמה עם הציונים. 80 זה אחלה ציון ולחלוטין יכול להיות אחד המשחקים האהובים על מישהו.
נדב, REMEDY לא AAA מבחינתך? לא יודע אם יש בכלל על מה לדון בהקשר של ממוצע כשמדברים על MAX PAYNE 1/2 אבל שני המשחקי ALAN WAKE שלהם לא בדיוק שיא המטאקריטיק.
DrKeo כתב:אני לא יכול להוכיח לך שרמדי הם AAA ממוצע, הסיבה היחידה שאני מדבר על ציונים היא שדודי דבר עליהם. אני יכול להגיד לך שבלי קשר לציונים, המשחקים של גרילה הם לדעתי ממוצעים מינוס עם גרפיקה מדהימה ואני לא חושב שאני לבד בסירה הזאת.
אגב, משהו מצא משהו על זה שצוות אחר עשה את אסנשן? כי אני לא מוצא על זה כלום.
DrKeo כתב:אני לא יכול להוכיח לך שרמדי הם AAA ממוצע, הסיבה היחידה שאני מדבר על ציונים היא שדודי דבר עליהם. אני יכול להגיד לך שבלי קשר לציונים, המשחקים של גרילה הם לדעתי ממוצעים מינוס עם גרפיקה מדהימה ואני לא חושב שאני לבד בסירה הזאת.
אגב, משהו מצא משהו על זה שצוות אחר עשה את אסנשן? כי אני לא מוצא על זה כלום.


Nigga כתב:תוריד תוריד קצת מהדרמה יא סינדרלה.
הייתי מתבאס אם לפחות הייתי יודע מה זה.
נו טוב, אם זה אומר ש GOW הבא יהיה אפילו טוב יותר (אני מניח שהם חזרו להיות סטודיו של משחק אחד) אז אני בסדר עם זה.
bling כתב:Fuck!
מסתבר שהפרויקט של סטיג הוא זה שבוטל!
איזו מכה לסנטה מוניקה ולליינאפ של הפס4, זה אמור להיות שנים בפיתוח.
KEO, קיבלת גם את ההוכחה שלך לכך שמדובר לפחות בחלק מהצוות של GOW3, כמו שהעובד כתב בציוצים, הוא עבד על 3 משחקים של 90+ שזה שלושת המשחקים הראשיים ללא אסנשן שסטיג לא עבד עליו בכלל.
לא מובן לי מה קרה שם, נראה שהפרויקט התעכב יותר מדי וסוני שלא בדיוק מלאה בכסף החליטה לחתוך אותו באיבו ולחסוך עוד כספי פיתוח ואז לפטר את הצוות כמו ש 2K עשתה, תהיתי איך לא קיבלנו עליו מידע עדיין ועכשיו הכל ברור
אז הלך ה IP החדש של סנטה מוניקה וברור שהמשחק הבא שיחשף מהם (וזה יקח לא מעט זמן בהתחשב בכך שרק ב 2013 סיימו את אסנשן) זה GOW4, עסקים כרגיל ורוב האנשים אפילו לא ישימו לב כי כרגיל הם יקבלו את מנת הגוד אוף וור שלהם.
עכשיו זה עוד יותר מדגיש איזו טעות עשו עם אסנשן על הפס3, ברור שבדיעבד עדיף היה לרכז את העבודה שהשקיעו עליו לכיוון GOW4 לפס4 ולהיות עכשיו בשלב מתקדם מאוד בפיתוח, אפילו כסף גדול לא בדיוק עשו עליו, בספק אם החזיר בכלל את ההשקעה, פרויקט מיותר שלא תרם דבר.
bling כתב:להוריד מהדרמה?
צוות אדיר שהוציא עד עכשיו משחקי 90+ ועבד על IP חדש במשך יותר מ 4 שנים התפרק וזו לא דרמה בעניך?
ומה זה משנה מה ה IP היה, מה אתה חושב שזה היה סימולטור גידול חווה?
זה ברור שמדובר באובדן גדול לסוני ובכלל לליינאפ של המכשיר, שלא לדבר על המשמעות של מהלך שכזה של פיטור צוות ברמה כזו, לא ממש מוסיף ביטחון בחברה שככה מתנהלת.
ההודעה הצינית של קאז בהחלט במקום במקרה הזה אבל ברור שממך לא הולכים בדיוק לשמוע משהו שלילי שקשור לסוני, אפילו ידיעה כזו הפכת לכותרת חיובית שבזכות זה GOW הממוחזר ישתפר.
bling כתב:אני יכול להביא לך לינקים שבמאי אחר עשה את אסנשין ושהבמאי של 3 עדיין עובד בחברה על "דברים מגניבים אחרים" לדברי דייויד ג'אפה:
In an interview in April 2012, according to David Jaffe (creator of God of War), Stig was "doing cool stuff" at Santa Monica, and did not work on God of War: Ascension.
ההנחה היא שהוא עבד עם הצוות של GOW3 על הדברים הללו, זה גם הגיוני שבחברה גדולה כמו סנטה מוניקה יש לפחות 2 צוותים למרות שבהחלט יתכן שחלק מהצוות שלו עבר לעזור לפיתוח של ASCENTION היות שמדובר היה בפרויקט הרבה יותר מיידי והוא נשאר לעבוד על אש קטנה עם צוות יחסית מצומצם עד שיגיעו לשלבים מתקדמים יותר, נראה לך הגיוני שכל חברה שנייה של סוני מחזיקה 2 צוותים וסנטה מוניקה לא?
בכל מקרה ב GAF מדברים כבר מזמן כמובן מאליו שסטיג עובד על משחק מסויים כבר כמה שנים, העלו גם השערה שאולי בגלל הזמן הרב שעבר מאז הם נכנסו לגיהנום פיתוח ופשוט נמאס לסוני מהפרויקט.
אבל אי אפשר לדעת מה קרה שם ואיזה צוות נפגע בדיוק, הדיון שהולך סביב המקרה פחות סובב סביב הצרות של סנטה מוניקה ויותר כמו מה יהיה עם תעשיית ה AAA, שחברות שנחשבות לטופ בתחומן מפטרות ככה.
------------------------------------
THE SWAPPER נראה אדיר אגב, נקווה שיגיע לפלוס במהרה.
DrKeo כתב:חיטטתי קצת באתרים כמו לינקטדאין ו-imdb ונראה שהצוות של אסנשן זה פשוט הצוות הרגיל של סנטה מוניקה שעשה את gow 1-3. לסדרה הזאת התחלף במאי בכל משחק, ארבעה משחקים ארבעה במאים, כך שההליכה הצידה של הבמאי הקודם היא לא איזה שוק טוטאלי. אז בסופו של דבר נשמע כאילו לסנטה מוניקה כיום ומאז ומתמיד היה צוות aaa גדול אחד ובודד, פשוט נראה שנשבר ממנו חלק קטן לבנית משחק קטן יותר ועכשיו סוני שלחו אותם הביתה.
בכל מקרה זה אומר דבר אחד, כנראה שהמשחק הבא של סנטה מוניקה יצא בסביבות תחילת 2016 אם הם ימשיכה בקצב פיתוח הנוכחי (שלוש שנים לgow3, שלוש שנים לאסנשן). זה מחזיר אותי לטיעון הישן בנושא בזבוז התחמושת על הפס3 ב2013, אם הבא של סנטה מוניקה יצא שלוש שנים אחרי אסנשן זה מרגיש קצת כמו בזבוז של הצוות.
ובאותו נושא, סוני מכריזה שהיא סוגרת 20 חנויות סוני בארה״ב מתוך ה31 שיש לה כרגע, יפוטרו 1000 עובדים. אני משער שהקיצוצים מאוד רוחביים, מעניין איזה עוד ענפים של סוני יפגעו.
bling כתב:אי אפשר בדיוק לדעת, אנחנו יודעים שעבדו על המשחק שבוטל הצוות של סטיג ועוד כמה עשרות מהצוות של GOW3 שלא היתה להם נגיעה לאסנשן (והרי גם לא בטוח שפוטרו כולם ככה שקשה לדעת עם כמה אנשים בדיוק עבד על הפרויקט הזה), השאר אפשר לשער סופחו לעבוד על אסנשן ביחד עם אנשים נוספים מסנטה מוניקה אז כן אפשר להגדיר אותם כצות נפרד של אסנשן ולא בדיוק הצוות של GOW3, הוא בטח גם מורכב מאנשים מ GOW3 אבל גם מאשנים שלא וגם מבמאי חדש וכו'
תמיד התייחסו לצוות של GOW3 כזה שעובד ביחד עם סטיג, נראה לי שה CORE של הצוות היה בפרויקט שבוטל.
גם עכשיו לא ברור בדיוק איך החברה מחולקת ועל כמה פרויקטים של AAA הם עובדים, הרי לא מזמן קורי ברלוג חזר והרכיב צוות משלו, רוב הסיכויים שסנטה מוניקה עכשיו עובדת על משחק אחד והוא GOW4 אבל לך תדע אולי יש צוות נוסף שהרי בכל זאת החברה גדולה למדי, בשלב הזה הכל ספקולציות בתכל'ס.
בקשר לחנויות זה נאמר מראש ע"י סוני עוד בסיכום הרבעון שלה ככה שלא מדובר בהפתעה, כן זה ברור שהחברה מצטמצת באופן כללי אבל אני לא יודע אם מה שקרה עם סנטה מוניקה קשור לכך, מן הסתם סוני לא היתה מרוצה מההתקדמות שלהם בפרויקט, בכל זאת 4 שנים ולא היתה חשיפה אז ברור שהיתה בעיה איתו, אז יכול להיות שסוני עשירה יותר היתה סופגת את ההפסדים ונלחמת עליו, אבל אין סיבה להניח שמחלקת הגיימינג שלה הולכת לעבור קיצוצים כמו שאר המחלקות.
דין, מה הקשר ל ENTITLE? אתה כזה לא קשור לכלום.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 32 אורחים