bling כתב:
וואלה, לא ידעתי שהמשחק הזה היה הבייבי של היוטיוברים ומגני האינדי, חשבתי שהוא די חסר הייפ יחסית, אני יותר שומע שמות כמו אמנזיה או OUTLAST בסצינה הזו.
בכל אופן אני מסכים באיזשהו מקום עם חלק ממה שאתה אומר, יש לא מעט זבל באינדי, הרבה חרא יומרני "ואומנותי" שכזה שזוכה להילולים מוגזמים ולא מעט קשקושים שרוכבים לך על נוסטלגיה של ימי ה 16 ביט עם פיקסלים מכוערים שמעוצבים ככה בכוונת תחילה וכו'
אבל, בסופו של דבר גם אלו שהכי לא מתחברים לסצנה הולכים לשחק לא מעט משחקי אינדי בשנים הקרובות, מהסיבה הפשוטה שהשיפור שם הוא באמת מאסיבי, רמת ההפקות רק עולה, ועם המגמה של משחקי AAA שמתנפחים בתקציבים ובכח האדם והופכים ל AAAA, אינדי יהיו חלק מהותי וחשוב בתעשייה.
כמו שאפיק כבר אמרה, הולכים לצאת הרבה פחות משחקי AAA והם יהיו בתקציב הרבה יותר גדול, מה שאומר שהרבה מהמשחקים שהיו נחשבים ל MID TIER הולכים ונעלמים, משחקי תקציב בינוני שכזה, פה המקום של האינדי לתפוס את המושכות ונראה שזה באמת מה שהולך לקרות, האינדי הולך להיות הכי קרוב ל MID TIER של הדור הזה, ה A/AA
בהתחלה היה נראה שמדובר באיזו נישה שתקועה בימי ה SNES, היום אתה רואה כבר כותרים עתידיים שמתקרבים לרמת הפקות ענק של משחקי PS2 ואף יותר, תראה את RIME למשל שאם היה יוצא בתקופת ה PS2 היה לא פחות AAA מזלדה ווינד וויקר, תראה את NO MAN SKY שיכל להיות בכיף משחק השקה של הדור הקודם, שלא לדבר של פרויקטים כמו STAR CITIZEN שהם גם טכנית אינדי ובעלי רמת הפקה של AAA של הדור הבא, כנ"ל גם משחקים כמו RAPTURE או המשחק הבא של יוצרי אמנזיה וכו'
כל אלו הולכים לתפוס רק יותר ויותר תשומת לב והייפ (אמיתי, לא כזה של פלצנים ביוטיוב) ולמלא חלק חשוב בתעשייה, כבר עכשיו רואים שמשחקי אינדי למיניהם זוכים להכרה רחבה ולפרסי GOTY, המגמה רק תלך ותתחזק ומן הסתם זה דבר חיובי, אתה לא רוצה להיות תקוע עם ארבעה מותגי AAA בשנה (לא שאני רואה אותך כמישהו שמתנגד לאינדי, סתם אני מדבר בכלליות)
אני באמת מאלו שהיו בהתחלה די סקפטיים לגבי התוצרים שיצאו משם אבל ברור לי יותר ויותר עד כמה יש להם מקום חשוב, מזל שיש את הטכנולוגיה והפלטפורמה הדיגיטלית שמאפשרת את כל זה כי אחרת התעשייה באמת היתה הולכת למקום רע בשנים הקרובות.
הדגשתי את הנקודה החשובה במה שכתבת... אני ממש לא נגד אינדי, אלא ממש בעד. אבל נוצר מצב מגוחך כזה, שכל ''סטודיו אינדי'' שמפליץ איזה משחק ומחרטט עליו דברים כמו ''מבנה שלבים פרוצדוראלי'' או ''שילוב טוייצ'!'', ישר זוכה להגנה, פירגונים מוקדמים והייפ חסר טעם, ואז פתאום מגיעות הביקורות וקוטלות לו את הצורה... כמה שמענו על Goat Simulator?! היה נדמה שאתה לא יכול לזוז באינטרנט בלי לקבל איזה סרטון, כתבה או בלוג שעושה הייפ חיובי למשחק לפי כמה הוא גרוע.. בתכלס כשמסתכלים על הממוצע שלו, רואים שהוא יושב על 62.. כנראה שהוא חרא של משחק, אבל זה לא מנע ממנו לככב ברשימת המשחקים הכי מוכרים של סטים לשבוע-שבועיים...
אותו דבר קרה עם דיילייט.. אפילו כאן בפורום היו כאלה שטרחו להגיד לנו שזה אחד המשחקים הכי מבטיחים החודש, מחבורת מפתחים ותיקה וטובה! אבל, כשמסירים את קורי העכביש של עולם האינדי מהעיניים, ומסתכלים למציאות שם בלבן של הגלגל, מגלים מפתחת שהמשחק הקודם שלה Guardians of middle-earth הוא משחק עם ציון ממוצע של 56, והמשחק שלפניו מאותו הסטודיו, Special Forces: Team X הוא משחק עם ציון ממוצע של 48.. ככה שעם כל הכבוד לאינדי, ובאמת שיש הרבה כבוד, לא צריך לפאר ולהלל כל נפיחה של ''מפתחת אינדי ותיקה'', ובמקביל לזלזל בכל דבר שאומרת ''מפתחת משחקי AAA''.. סה''כ קראתי לפרופורציה, דבר שנראה לי שיש לא מעט בקהילת הגיימרים ששכחו מה הוא.
נקודה אחרונה וחשובה - אני ממש לא מאלה שמקדשים ממוצעי ציונים, אבל אני חושב שאפשר להסכים שמפתחת ששלושה משחקים שלה ברצף יושבים על ציון ממוצע של 52-53, לא יכולה ממש להנות מקרדיט כזה טוב, ולדחוף את ההייפ כ''כ גבוה לגבי המשחק הבא שלה, כך שכל אתר שמכבד את עצמו אשכרה טורח לפרסם עליו ביקורת.
