swym כתב:לא חושב. זה כמו שבדרך כלל מפות קלאסיות חוזרות במשחקים חדשים (נניח de_dust של קאונטרסטרייק) על בסיס מנוע חדש. זה אותו הדבר כאן, ובהיילו אניברסרי שיצא על ה-360 מפות המולטיפלייר בכלל נבנו במנוע של היילו ריץ'.
כן אבל זאת סתם שכבת צבע ותו לא.
swym כתב:לא חושב. זה כמו שבדרך כלל מפות קלאסיות חוזרות במשחקים חדשים (נניח de_dust של קאונטרסטרייק) על בסיס מנוע חדש. זה אותו הדבר כאן, ובהיילו אניברסרי שיצא על ה-360 מפות המולטיפלייר בכלל נבנו במנוע של היילו ריץ'.
DrKeo כתב:שנה ממש ריקה, ממש. הכי חלשה מזה שנים לדעתי. נקודות האור לדעתי הן סדרות חוזרות שנתיות שעוברות שדרוג (COD ו-AC) ו-CIV, מעבר להם השנה הזאת נראת לי גנרית בטרוף. עכשיו עונת החגים, רוב המשחקים יוצאים בחגים, אבל מינואר ועד עכשיו פשוט לא יצא כלום. שנה ממש ריקה, ביחוד ביחס לשנים האחרונות.
DrKeo כתב:גם ספטמבר - נובמבר לא בדיוק להיט מטורף, סטנדרטים למדי. אין איזה אנצ'רטד או היילו או מפלצת AAA גדולה. יש פרנצ'ייזים טחונים שמקבלים שדרוג דור הבא (שזה נחמד לגמרי) ויש כמה שחרורים לא רעים אבל שום דבר סופר AAA מגדיר דור.
DrKeo כתב:גם ספטמבר - נובמבר לא בדיוק להיט מטורף, סטנדרטים למדי. אין איזה אנצ'רטד או היילו או מפלצת AAA גדולה. יש פרנצ'ייזים טחונים שמקבלים שדרוג דור הבא (שזה נחמד לגמרי) ויש כמה שחרורים לא רעים אבל שום דבר סופר AAA מגדיר דור.
Death_119 כתב:תן לי Divinity כל שנה על פני אנצ'רטד. איזה רדודים נהיינו שאשכרה מחכים לאנצ'רטד, חוויה של 10 שעות וזהו... זה השיא שיש? Dark souls 2 ושני משחקי תפקידים מטורפים? זה לשם עצמו שם את השנה הזאת באור מיוחד. סוף, סוף משחקים לגיימרים שמתרכזים בגיימפליי ותוכן ולא בסרט בולבולים של קיץ.
Laskin כתב:
קודם כל - לאנצ'רטד יש מולטיפלייר, והוא גם נחשב טוב מאוד.
דבר שני - מדובר בנוטי דוג, החברה שהביאה את המשחק הכי טוב בדור הקודם
דבר שלישי - לא כולנו אוהבים לשחק במשחקים שנראים כמו משחקי אסטרטגיה ונמשכים 300 שעות עם מלא תפריטים וטקסט ^_^
Death_119 כתב:אז שחק Dark Souls, מה זה משנה, שחק ביואנטה, שחק משחקים שקודם כל הגיימפליי הוא משחשוב וכל השאר אחר כך. יש נטייה הולכת וגוברת מזה שנים, במקום לשחק במשחקים אנחנו צופים בסרטים עם נקודות השקה לגיימפליי פה ושם. ואת זה אנשים פה מחשיבים כרגעים להם הם מצפים? השנה התברכנו במשחקים ששמו דגש על גיימפליי ותוכן, כמה זה קורה? משחקים שלא מתייחסים לשחקן כמפגר שצריך לקחת אותו ביד, אלא כאילו שנותנים לו לחקור, להתנסות, לחוות את העולם ולא סתם ללכת מנקודה א' לנקודה ב' או לחילופין לצפות ברגע הוליוודי כשהמושכות נלקחות ממנו.
אנצ'רטד זה מגדיר דור? היילו זה מגדיר דור? לאיפה התדרדרנו.
bling כתב:הבעיה היא שאתה מתהפך יותר מסטייק, המשחקים שעכשיו אתה יורד עליהם כרדודים והוליוודיים אלו בדיוק השמות שבעבר השתפכת עליהם בעבר וגרמת לנו לחשוב שכרגע חזית בהמצאת החשמל, קצת קשה לקחת אותך ברצינות לפעמים.
ולפחות לגבי אנצ'רטד הוא אכן זקוק לרענון דחוף בנוסחה, אבל בזמנו 2 היה אחד הדברים הכי מדהימים שיש ובהחלט משחק "מגדיר דור" כמו ש KEO אמר, הוא היה מתוסרט אבל מה שיפה בו זה שדווקא הקפיד לא לקחת ממך את השליטה יותר מדי במהלך הגיימפליי אם בכלל, זה שמאז הז'אנר הזה נהיה לעוס לא אומר שצריך לטנף על המותג ועל הפוטנציאל שלו כי עכשיו יש לך "קטע" חדש.
ואני אישית גם חושב שזו שנה בינונית, גם אם מצאת 3 משחקים שממש אהבת, חסרים בה שמות ממש גדולים שהיו אמורים לצאת ונדחו כמו וויטצ'ר 3 או באטמן או QB וגם היילו 5 שחלק מאיתנו חשבו בזמנו, היא מחווירה ברמות קשות לעומת 2015.
Laskin כתב:נו, הם עדיין הגדירו את הדור שלהם![]()
היילו יותר דור אחד אחורה...
לדעתי DEATH אתה מתבלבל בין טעם אישי למשהו אבסולוטי.
אני למשל - נהנה מהסינמטיות לא פחות מהגיימפליי, אם היא מבוצעת בצורה טובה.
Death_119 כתב:הם משחקים נהדרים, אבל השנה הנוכחית היא מיוחדת, היא הביאה כותרים באמת מיוחדים, אין פה שום התהפכות. מה, אי אפשר לאהוב את אנצ'רטד אבל להכיר בעובדה שיש משחקים יותר טובים? תעשה לי טובה. וכן, יש פה רדידות, שנה בלי אנצ'רטד היא לא שנה? זה מה שיגידיר דור של משחקים? Baldur's Gate 3 אחד אמיתי שווה בהשפעה שלו יותר מכל אנצ'רטדים וגירסים ביחד.
אין היום משחקים שמגדירים דור, אין דברים כמו מה שעשה לדוגמא Baldur's Gate 2 וההרחבה שלו, שהמכניקות שהוא התווה עדיין נלמדות בכל משחק RPG שיוצא כבר עשור. או כמו מה שעשה Resident Evil 4 שהQTA שלו כבש ז'אנרים שלמים. עם כל הכבוד לאנצ'רטד, ויש לי המון כבוד, מדובר במשחק שעושה מה שעשו לפניו, טוב יותר, יפה יותר, אבל עדיין עוד משחק, לא יותר מזה, בטח לא - "מגדיר דור". או אפילו שנה.
היחיד שבאמת יעשה פה שינוי זה MGS 5, אולי.
וויטצ'ר זה שם גדול? אתם סתם זורקים פה דברים, וויטצ'ר הוא כותר קטנטן שכל הסדרה שלו בקושי מכרה חמישה מיליון עותקים על שלל גרסותיה, זה משהו שדסטיני עושה בחצי שעה. זה הכותר הגדול שהיה חסר השנה? למה הוא כן גדול וDivinity לא? סביר להניח שDivinity הכניס יותר למפתחיו מוויטצ'ר על וויטצ'ר 2, הוא זכה לביקורות לא פחות טובות, הוא משחק תפקידים פי כמה יותר טוב, אז מה ההבדל שגורם לך לחכות לו יותר ולהגדיר משחקי תפקידים אחרים כ-"לא מספיק". הזוי מה שהולך פה.
DrKeo כתב:כן אבל זאת סתם שכבת צבע ותו לא.
swym כתב:למה אתה חוזר כל פעם לדבר על שכבת צבע אחרי שמציינים בפינך שזו בניה מחדש על מנוע חדש? אם אתה צריך עוד דוגמא להמחשה, אז מפות המולטיפלייר שנבנו מחדש זה כמו Black Mesa על המנוע של HL2. זה לא שכבת צבע שרצה על מנוע נאמן למקור.
לגבי 2014, היא עדיין לא הביאה את הביושוק שלה והTLOU והGTA שלה - ככה שבאמת מדובר בשנה חלשה מ-2013. אבל יש עדיין רבעון שלם למנאייק ובאופן מסורתי המשחקים הגדולים מתרכזים ברבעון הזה. אבל נכון לעכשיו באמת אף קונסולה לא קיבלה איזה קילר-אפ שחייבים לקנות אותה רק בשבילו, והמשחקים שמככבכים בראש טבלת הביקורות נוטים להכיל הרבה מאד רימייקים ופורטים, והמשחק החדש היחיד שזוכה לממוצע ביקורות של 9+ הוא Dark Souls 2.
מה שכן, מה שאולי מגדיר הכי טוב את 2014 זה "שנת הקיקסטארטר" שבה הרבה מאד פרוייקטים שהתחילו כשקיקסטארטר פרץ הגיעו לקו הסיום או מגיעים בקרוב: ברוקן אייג', Wasteland 2, Elite, Divinity, Godus, Planetray Annihilation, מוביוס, ארמיקרוג, Grim Dawn, The Banner Saga, Planetary Annahilation, ShadowRun Returns: Dragonfall, Dreamfall Chapters, Pillars of Eternity, Xenonauts...
בגלל שהמשחקים המצליחים בקיקסטארטר נוטים לזאנרים מסוימים (אסטרטגיה, תפקידים, קווסטים) אז מן הסתם השאלה "כמה 2014 היתה מוצלחת" תלויה מאד בזאנרים שאתם אוהבים. חובבי RPG קיבלו השנה בציר מצויין (גם Southpark ו-DS2 וההרחבה של דיאבלו ברשימה) וחובבי FPSים זוכים לבציר שנתי סטנדרטי של COD ווולפנשטיין ופאר קריי בתוספת פרנצייזים חדשים כמו Destiny ו-Titanfall ורימייקים/רימאסטרים להיילו ומטרו. ועם באקלוג שגדל תמידית לא נראה לי שיש הרבה אנשים שבאמת יכולים להכריז שאין להם במה לשחק השנה.
DrKeo כתב:רימייק זה לדמיין משהו חדש לגמרי, זה להתבסס בחופשיות על משהו קיים וליצור אותו לגמרי אחרת. תסתכל על MGS1 מול TTS. גרפיקה חדשה, עיצוב שלבים משופר, שליטה שונה לגמרי בדמות ויכולות, אזורים חדשים, תסריט חדש (שמן הסתם מתבסס על המקורי) עם שחקנים חדשים שהוקלטו מחדש עם טקסטים חדשים, סרטוני המעבר נעשו שונה לגמרי מהמקור וכך הלאה.
DrKeo כתב:בנושא 2014, יש בה המון משחקים לא רעים, אבל אין בה את הנוצצים הענקיים שראינו כל שנה בשנים האחרונות. יכול להיות ששר הטבעות פתאום יהיה טרוף הזוי והוא יתפוצץ, יכול להיות שCOD יהיה כל כך טוב שהוא יחזיק את העדנה של COD4, אבל עד עכשיו (ואנחנו שלושה חודשים מסוף השנה כשדצמבר חודש חסר כל משחקים) השנה הזאת חלשה בצורה קיצונית משנים אחרות. למרות שאני חייב להגיד שזה לא שונה מדי מהשנה הראשונה של הפס3 או של 360, גם הן היו סופר יבשות.
משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] ו־ 26 אורחים