המנהלים: bozeman, erezronen, swym, omerkot
DrKeo כתב:אז זה מה שמפריע לך? אמצעי תחבורה יעיל שאולי יהיה רווחי ואולי לא?
bozeman כתב:לגבי התחבורה בשבת, נדב, קח בחשבון שהיום התחבורה מסובסדת, ולהוסיף יום, יעלה לפי הערכות עוד מליארד ש"ח. כפי שאמר אינטר, אם זה היה רווחי, כבר היום חברות היו קופצות לעשות את זה. למעשה, אתה מוזמן להקים מערך שכזה בתל אביב, יהיה לך מונופול בלי תחרות מהמדינה. הסיבה שלא עושים את זה, היא בדיוק כי זה לא רווחי.
ביום שיהיו מכוניות אוטונומיות, התחבורה תהיה גם בשבת, בקלות, כי זאת תהיה חברה פרטית. אובר רק מחכה לזה.
הדעה היחידה שאני מוכן כרגע להסכים איתה לגבי שאולי יצטרכו תחתית, היא זאת של עומר. אני אולי קצת יותר אופטימי וחושב שהמכונית האוטונומית יכולה להיות מספיק טובה גם לייתר אותה.
bozeman כתב:לגבי התחבורה בשבת, נדב, קח בחשבון שהיום התחבורה מסובסדת, ולהוסיף יום, יעלה לפי הערכות עוד מליארד ש"ח. כפי שאמר אינטר, אם זה היה רווחי, כבר היום חברות היו קופצות לעשות את זה. למעשה, אתה מוזמן להקים מערך שכזה בתל אביב, יהיה לך מונופול בלי תחרות מהמדינה. הסיבה שלא עושים את זה, היא בדיוק כי זה לא רווחי.
ביום שיהיו מכוניות אוטונומיות, התחבורה תהיה גם בשבת, בקלות, כי זאת תהיה חברה פרטית. אובר רק מחכה לזה.
הדעה היחידה שאני מוכן כרגע להסכים איתה לגבי שאולי יצטרכו תחתית, היא זאת של עומר. אני אולי קצת יותר אופטימי וחושב שהמכונית האוטונומית יכולה להיות מספיק טובה גם לייתר אותה.
omerkot כתב:שופכים פה הרבה מילים.
נדב, כנראה לא קראת את ההודעה הקודמת שלי שאמרה בדיוק את מה ששאלת אותי... גם לדעתי לרכבת תחתית יש זכות קיום אפילו בעידן של רכבים עצמאיים.
לעניין הבלאגן התכנוני, העלויות הגבוהות, הקו המצ'וקמק והחפירה היחסית מוגבלת, תל אביב לא דומה ללונדון, פריז, ניו-יורק והונג-קונג. לא בגלל ששמה אלה מדינות מסודרות ומאורגנות ופה זה פח לבנטיני מסריח אלא משום שתל אביב בנויה על כורכר חולי (משקע חלש ופריך שהוא ייחודי לרצועת החוף בישראל! הידד!) ורחמנא ליצלן הגובה של אקוויפר החוף הוא פחות או יותר בגובה פני הים. ניו-יורק והונג-קונג יושבות על סלעים וולקניים אימתניים שלא קורסים על אף אחד ובפריז ובלונדון יש קרקע גירית שגם היא יחסית חזקה. בפריז אין מי תהום ובלונדון הם קיימים אבל עמוקים יחסית (30-40 מטר) כשהרכבת לא יורדת לעומקים האלה. הכי קל להתלונן אבל בניה של רכבת תחתית בתל אביב זה פרויקט מסדר גודל שונה לחלוטין לעומת הרכבות התחתיות האחרות שאנחנו מדברים עליהן ורק בשנים היחסית האחרונות הטכנולוגיה הרלוונטית הבשילה.
לעניין הרווח וההפסד, במידה וניו-יורק או הונג-קונג יחליטו לסגור את הרכבת התחתית מטעמי חוסר רווחיות מקומי הרי שהנזק לכלכלה המקומית יהיה בלתי נתפס. אפקטיבית זה אומר שהן סופר דופר רווחיות גם אם במיקרו, מאזן הרווח וההפסד שלהן הוא לכאורה שלילי. תשתית תחבורה זה לא מיקרו ואי אפשר לבחון את הכדאיות הכלכלית שלה במיקרו.
swiss-the-engine כתב:אני מאוד בטוח שזה לא בגלל המדינה. המדינה קשורה רק אם זה תחבורה כלל ארצית אבל בכל עיר העירייה יכולה לאשר את זה.
הנה אפילו עם חוק ספציפי שמונע את כל העניין בירושלים יש מי שמוצא דרך לעקוף.
http://www.haaretz.co.il/news/local/.pr ... 9589077905
Nucleus_Dawn כתב:swiss-the-engine כתב:אני מאוד בטוח שזה לא בגלל המדינה. המדינה קשורה רק אם זה תחבורה כלל ארצית אבל בכל עיר העירייה יכולה לאשר את זה.
הנה אפילו עם חוק ספציפי שמונע את כל העניין בירושלים יש מי שמוצא דרך לעקוף.
http://www.haaretz.co.il/news/local/.pr ... 9589077905
בוודאי שזה בגלל המדינה. אך ורק בגלל המדינה. אם המדינה היתה מאשרת, היתה תחבורה ציבורית בשבת בכל הארץ. מכיוון שלא, ברוב הערים אין בכלל, או שהיא נכה ופתטית ולא מסוגלת להתמודד עם הביקוש.
לקישור שהבאת התייחסתי כבר בהודעה שלי.
swiss-the-engine כתב:Nucleus_Dawn כתב:swiss-the-engine כתב:אני מאוד בטוח שזה לא בגלל המדינה. המדינה קשורה רק אם זה תחבורה כלל ארצית אבל בכל עיר העירייה יכולה לאשר את זה.
הנה אפילו עם חוק ספציפי שמונע את כל העניין בירושלים יש מי שמוצא דרך לעקוף.
http://www.haaretz.co.il/news/local/.pr ... 9589077905
בוודאי שזה בגלל המדינה. אך ורק בגלל המדינה. אם המדינה היתה מאשרת, היתה תחבורה ציבורית בשבת בכל הארץ. מכיוון שלא, ברוב הערים אין בכלל, או שהיא נכה ופתטית ולא מסוגלת להתמודד עם הביקוש.
לקישור שהבאת התייחסתי כבר בהודעה שלי.
אז איך יש ערים עם תחבורה ציבורית בשבת? אם המדינה חייבת לתת רשיון זה לא היה קורה.
הניסיון לטעון על השפעות רחבות היא בעייתית. אף אחד לא יודע לחשב את זה וכמו בערך בכל תחום כל אחד יכול להביא נתונים אמפיריים ואף מומחים שיצדדו בדעה שלו.
ולמה אתם לא טוענים את אותו הדבר לגבי נניח חלקי מחשב? לא היה נזק עצום בלעדיהם? הם לא מאפשרים ללא מעט אנשים לא לצאת מהבית בכלל ובכך למנוע תאונות? אז למה לא לסבסד? כאן אפיול באמת שכולם במדינה צריכים חלקי מחשב ברמה כזו או אחרת. ומה עם נייר? אולי היום זה לא בדיוק חובה אבל לפני כמה עשורים? למה לא לסבסד את זה? את הטענות שלכם בערך כל אדם עם כל השקפה יכול לטעון לגבי מה שחפץ ליבו.
מה הבעיה בכרטיס שמשקף את המחיר? תאונות? למה נראה לכם שזה לא משתקף במחיר? אם חברות הביטוח לא עומדות בהוצאות אז יעלו את הפרמיות ועלות אחזקת רכב תעלה. אובדן זמן בגלל פקקים? למה לא ממסים בשעות עומס כשהכסף הולך רק לשיפור תשתית הכבישים? אובדן ימי עבודה? אם זה היה מהווה בעיה מספיק גדולה אז בעל עסק היה מנטב את העובד בתמריצים שונים לעזוב את הרכב הפרטי שלו. ומה עם תאונה בסופ"ש כשאתה נוסע לטיול? אולי נאסור על אנשים? חס וחלילה המשק יאבד ימי עבודה.
תגידו פשוט... נראה לנו כיף שיש רכבת תחתית בתל אביב ושיעלה כמה שיעלה. אני מעדיף לדחוף כמה שיותר אנשים להשתמש באופניים אבל לא מעלה בדעתי למסות את כולנו בשביל הדעה שלי.
swiss-the-engine כתב:איך משהו לא ריווחי מוריד את יוקר המחיה? איך? מי משלם על זה? מה עם המשאבים שמופנים לזה והיו יכולים להיות מופנים למשהו יעיל יותר?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 10 אורחים