PS4 | הנושא הרשמי

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

idan
Veteran
הודעות: 2272
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי idan » 20 דצמבר 2015, 04:13

אוקיי, אני פשוט לא מסכים איתך על רמת ההפקה של ביונטה 2 - בלי הכיס של נינטנדו המשחק הזה לא היה קיים למרות שהראשון מכר מעל 2 מיליון (אז כנראה שלא מדובר בהפקה זולה אם זה לא היה כדאי כלכלית לסגה), והוא אומנם לא נראה כמו מריו קארט 8 ולא מדובר באיזה הישג טכני, אבל בהתחשב שהוא על חומרה מוגבלת לזמנה שלא יודעת להתמודד עם אנטי אליסינג פשוט ושעל המסך קורים יותר דברים מהמשחק הממוצע, הסטייל, הסינמטיות, האנימציות, הזרימה שלהם, כאשר הוא רץ ב 60fps רוב הזמן, זה נראה די מצויין לדעתי, אבל אני מבין שיש לנו סדרי עדיפויות שונים. אבל בוודאי שלא מסכים על הסקופ שלו - משחק שרק בחצי שעה הראשונה שלו יש יותר סט פיס ממשחקים שלמים לפעמים, יעני אתה אשכרה נלחם על מטוס, רכבת ועם כל מיני יצורי ענק בגודל של בניין רק בפרולוג.. שלא נדבר על עומק במערכת קרב שאין כמעט לאף משחק (אפילו סתם אפשר לספור כמות אנימציות בלתי נגמרת בשביל להתרשם מרמת ההשקעה), הוא לא מוגבל לדעתי בשום צורה מהבחינה הזאת, יש בו כל כך הרבה גיוון מלהפוך לפנתר ולקפוץ על פלטפורמות ללשחק בשלב מחווה לסטאר פוקס.. אגב, הכי חשוב, הוא הרבה הרבה יותר כיף לשחק ממשחק כמו ביושוק לדעתי :) (שהוא דווקא אהוב עלי מאוד בגלל אלמנטים אחרים בעיקר) והכיף הזה באופן כללי, הגיימפלי, הדיוק בשליטה, היצרתיות הוא למה למשל מריו גלקסי 2 נחשב לאחד המשחקים הכי טובים בכל הזמנים למרות שהוא רץ ב 480p בשנת 2010, ולמרות זאת הוא ללא ספק בעיני רוב האנשים לדעתי נחשב למשחק AAA.

בגלל זה לדעתי ההגדרה ה"מילונית" למה זה AAA או מזה אינדי לא כוללות גרפיקה כי זה דבר מאוד סובייקטיבי. תקציב, גודל צוות פיתוח, ציונים, מכירות - אלה דברים שיותר קל למדוד.

ואיזה סינגל נטו של 10 שעות בהפקת ענק יצא השנה? כל משחק סינגל ששיחקתי השנה היה בין 25 שעות מינמום עם כל מיני תוכן צד שלא נגעתי לאיזה 150 (או כמה שעות שלא שיחקתי בוויצר), הכל עולם פתוח היום.

עריכה: בעצם היה Wolfenstein: The New Order אבל אני זוכר שדיברו עליו שהוא יצא שזה די נדיר שיוצא משחק מהסוג שלו היום, בלי מולטי בלי קו-אפ בלי כלום.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42087
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 20 דצמבר 2015, 13:13

מכירות לא יכולות להיות חלק מהגדרה של AAA, ואם TR ימכור איום ונורא אז הוא לא AAA? ההגדרה היא נטו SCOPE וערכי הפקה, כל דבר אחר לדעתי הוא משהו שאפשר להסיר אותו מהמשחק והוא עדין יכול להקרא AAA. למשל האורדר, הוא לא משחק AAA? הוא אולי משחק זבל עם ציונים נוראיים, אבל הוא AAA. ו-TR לא AAA? הרי הוא לא מוכר טוב, אבל הוא כן AAA. ואלן ווייק לא AAA? הרי עשו אותו צוות של 40 אנשים אבל הוא כן AAA.

בקיצור, SCOPE וערכי הפקה, הם הקטגוריות היחידות שאני מצליח להדביק למשחק AAA שהן עקביות.

בנושא ביונטה, אולי אני לא מכיר את המשחק מספיק טוב וכן יש לו את הSCOPE והערכי הפקה.

בנושא משחקי סינגל, מתי אמרתי 10 שעות? אמרתי "רק תסתכל על השנה הזאת, רוב המשחקים הגדולים מכילים סינגל ענקי בהפקה מטורפת" וזה לגמרי נכון. אפילו יש כמה שאין להם מולטי (למשל FO4 או הוויצ'ר או בטמן) אבל האם יש להם מולטי או אין זאת לא הנקודה, הנקודה היא שהסינגל לא הולך לשום מקום.
We're just normal men. We're just innocent men

idan
Veteran
הודעות: 2272
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי idan » 20 דצמבר 2015, 13:22

אבל הם כן, טכנית. עוד פעם, אני מסכים , רשמתי שאני אישית לא מתייחס למכירות ב AAA , אני פשוט מדבר על מדדים מדידים.

בכל מקרה לא אתה אמרת, אני אמרתי (את מה שקן לוין אמר), ולזה חשבתי שאתה מתייחס.. שהוא אומר 10-12 שעות אני מעריך שהוא מתכוון למשחקים מהסוג שהוא יצר מן הסתם כמו ביושוק (שהוא אולי טיפה יותר ארוך). סה"כ יהיה חבל אם לא יהיו הרבה משחקים מהסוג הזה, או שיעמיסו עליהם דברים שלא ישפרו ולפעמים יורידו בגלל חלוקת משאבים מחווית הבסיס של סינגל עלילתי איכותי.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42087
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 20 דצמבר 2015, 13:34

idan כתב:אבל הם כן, טכנית. עוד פעם, אני מסכים איתך לגמרי, רשמתי שאני אישית לא מתייחס למכירות ב AAA , אני פשוט מדבר על מדדים מדידים.

בכל מקרה לא אתה אמרת, אני אמרתי (את מה שקן לוין אמר), ולזה חשבתי שאתה מתייחס.. שהוא אומר 10-12 שעות אני מעריך שהוא מתכוון למשחקים מהסוג שהוא יצר מן הסתם כמו ביושוק (שהוא אולי טיפה יותר ארוך). סה"כ יהיה חבל אם לא יהיו הרבה משחקים מהסוג הזה, או שיעמיסו עליהם דברים שלא ישפרו ולפעמים יורידו בגלל חלוקת משאבים מחווית הבסיס של סינגל עלילתי איכותי.

אתה צודק, אלה דברים שקשה לשים עליהם מספר ולכמת אותם וזאת בדיוק הסיבה שתמיד יש ויכוחים על מה AAA ומה לא ותמיד יהיו :)

וכן, לא היו יתר מדי משחקי 10 שעות קלאסים אבל שנה הבאה יש לא מעט (למשל U4 ו-QB), אני לא חושב שהכמות שלהם ירדה פשוט המשחקים הגדולים שיצאו השנה הם במקרה מהסדרות הכי גדולות וארוכות שיש כמו FO או הוויצ'ר או GTA.
We're just normal men. We're just innocent men

idan
Veteran
הודעות: 2272
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי idan » 20 דצמבר 2015, 13:35

ל u4 יש מולטי (שיחקתי בבטא לפני שבועיים, דווקא נחמד יחסית), ל QB יש סדרת טלוויזיה :)

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42087
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 20 דצמבר 2015, 14:10

אז? משחק סינגל של 10 שעות זה משחק סינגל של 10 שעות, זה שהוא קיים אומר שהוא לא הולך לשום מקום. אף אחד לא קונה את QB בשביל הסדרה, אף אחד לא קונה את U4 בשביל המולטי וגם לא את TR, קונים אותם בשביל הסינגל.
We're just normal men. We're just innocent men

idan
Veteran
הודעות: 2272
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי idan » 20 דצמבר 2015, 15:16

לא יודע אני חושב שזה די מלמד שאפילו הטופ של הטופ של משחק סינגל עלילתי מובהק כמו אנצ'רטד צריך להוסיף מולטי לחבילה בשביל שאנשים לא ימכרו את המשחק שלהם אחרי שבוע. הסדרת טלוויזיה של QB סתם הייתה אנקדוטה, זאת באמת דוגמא קצת יותר אקזוטית לתוספת, יכול שזה אפילו יעבוד ויוסיף לחוויה של הסינגל. מעניין יהיה לראות מה יצא מזה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42087
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 20 דצמבר 2015, 15:34

אני מסכים שמפיצות היום נורא מפחדות להוציא משחק לשוק בלי רכיב שאמור לתת סוג של ערך מוסף כדי שאנשים ישחקו במשחק עשרות או מאות שעות במקום רק בסינגל, אבל ביננו זה רק פחד. הרי מישהו באמת יודע או התיחס לרכיב מולטי של TR? כמה אנשים כבר קונים את אנצ'רטד בשביל המולטי שלו? אתה יודע שהשבוע גיליתי לראשונה שיש רכיב מולטי בTLOU? מה? ממתי יש רכיב מולטי בTLOU?

כל המשחקים האלה עומדים בפני עצמם, MGS5 לא צריך את המולטי שלו (והוא אפילו לא הגיע לפני נובמבר), אנצ'רטד לא צריך את המולטי וגם הוויצ'ר או בטמן לא צריכים. בסופו של דבר הם כולם משחקי סינגל וזה שיש בהם עוד משהו נוסף לא מונע מהם את התואר הזה בדיוק כמו שבאטלפרונט הוא משחק מולטי למרות שיש מצב הורד טפשי שאפשר לשחק לבד.
We're just normal men. We're just innocent men

idan
Veteran
הודעות: 2272
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי idan » 20 דצמבר 2015, 15:50

לא אמרתי שזה מונע מהם את התואר, אמרתי שאנצרטד זה משחק סינגל מובהק ואף על פי כן וכו'.. במקרה שלהם זה לא פוגע באיכות, אבל לא כל סטודיו הוא ברמה של נוטי דוג ולא לכל סטודיו יש גב מלא מסוני או מפיצה אחרת לקחת את הזמן שלהם ולקבל טונות של משאבים. אבל סבבה אין לי בעיה לזרום עם האופטימיות שלך :)

אבל בלי קשר באטמן, ובטח mgs, ובטח ובטח וויצר הם לא בקטגוריה הזאת. פאקינג משחקי עולם פתוח ארוכים לאללה עם טונות של תוכן.

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5461
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 20 דצמבר 2015, 16:05

DrKeo כתב:אני מסכים שמפיצות היום נורא מפחדות להוציא משחק לשוק בלי רכיב שאמור לתת סוג של ערך מוסף כדי שאנשים ישחקו במשחק עשרות או מאות שעות במקום רק בסינגל, אבל ביננו זה רק פחד. הרי מישהו באמת יודע או התיחס לרכיב מולטי של TR? כמה אנשים כבר קונים את אנצ'רטד בשביל המולטי שלו? אתה יודע שהשבוע גיליתי לראשונה שיש רכיב מולטי בTLOU? מה? ממתי יש רכיב מולטי בTLOU?

כל המשחקים האלה עומדים בפני עצמם, MGS5 לא צריך את המולטי שלו (והוא אפילו לא הגיע לפני נובמבר), אנצ'רטד לא צריך את המולטי וגם הוויצ'ר או בטמן לא צריכים. בסופו של דבר הם כולם משחקי סינגל וזה שיש בהם עוד משהו נוסף לא מונע מהם את התואר הזה בדיוק כמו שבאטלפרונט הוא משחק מולטי למרות שיש מצב הורד טפשי שאפשר לשחק לבד.

זה שאתה לא יודע לא אומר שאחרים לא יודעים... הרי מספיק שלי ולחבר יהיה משחק ונגיד לעצמינו "בוא נעשה כמה משחקים מתישהו" והמתישהו הזה יקח זמן ואחרי הזמן הזה המחיר של המשחק בטרייד אין (או איביי) כבר לא שווה את המכירה.

אני לא אומר שמה שתיארתי נכון ומתקיים במציאות אני רק אומר שלא חייב להסתכל על זה בצורה של "אויי איזה רכיב מולטי מדהים יש לאנצ'רטד, עכשיו אני חייב לשמור אותו אצלי".
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42087
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 20 דצמבר 2015, 16:36

idan כתב:לא אמרתי שזה מונע מהם את התואר, אמרתי שאנצרטד זה משחק סינגל מובהק ואף על פי כן וכו'.. במקרה שלהם זה לא פוגע באיכות, אבל לא כל סטודיו הוא ברמה של נוטי דוג ולא לכל סטודיו יש גב מלא מסוני או מפיצה אחרת לקחת את הזמן שלהם ולקבל טונות של משאבים. אבל סבבה אין לי בעיה לזרום עם האופטימיות שלך :)

אבל בלי קשר באטמן, ובטח mgs, ובטח ובטח וויצר הם לא בקטגוריה הזאת. פאקינג משחקי עולם פתוח ארוכים לאללה עם טונות של תוכן.

אבל זה לא מה שקן לוין אמר, הוא אמר שמשחקי סינגל נעלמים לא ספציפית כאלה של X שעות שזאת טענה לגמרי מופרחת. הוא מפתח משחק שאמור לשחק שונה כל פעם, כלומר לתת סוג של משיכת מולטיפלייר למשחק סינגל פלייר כדי שאנשים ישחקו בו שוב ושוב ושוב במשך מאות שעות בניגוד למשחק סינגל מודרני שמסיימים אותו וזורקים אותו לצד.

סוויס, לא בדיוק הבנתי את ההודעה שלך.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5461
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 20 דצמבר 2015, 16:47

יש למשחק מולטי... אני כנראה לא באמת אכנס למולטי, גם כי הוא כנראה לא טוב מספיק וגם כי יש גבול לכמות הזמן שיש לי לזה. אבל בא לי קצת לשחק במולטי ובא לי לשחק עם חבר כלשהו ועד שאני והוא מסתדר לנו להעביר כמה משחקים ביחד המשחק נשאר אצלי עוד איזה חודש נוסף (נגיד)... זה כבר יכול לעשות את העבודה כי הערך טרייד אין יורד ממש מהר.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42087
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 20 דצמבר 2015, 16:52

swiss-the-engine כתב:יש למשחק מולטי... אני כנראה לא באמת אכנס למולטי, גם כי הוא כנראה לא טוב מספיק וגם כי יש גבול לכמות הזמן שיש לי לזה. אבל בא לי קצת לשחק במולטי ובא לי לשחק עם חבר כלשהו ועד שאני והוא מסתדר לנו להעביר כמה משחקים ביחד המשחק נשאר אצלי עוד איזה חודש נוסף (נגיד)... זה כבר יכול לעשות את העבודה כי הערך טרייד אין יורד ממש מהר.

אני מסכים שמולטי שמושך אנשים לשמור את המשחק הוא בעל ערך לחברה אבל דברים סופר נשכחים כמו המולטי של TLOU (שברצינות גיימר כבד כמוני שסיים את המשחק לא ידע אפילו שהוא קיים) או של TR פשוט לא שווים את הכסף ששמו בלפתח אותם. אם חברות רוצות לגרום לאנשים לשמור את העותק שלהם אז שיכריזו על הרחבה או DLC איכותי שדורש את המשחק המקורי. כך גם אנשים שומרים על העותק וגם הם עושים כסף נוסף כשהם מוכרים את הDLC.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5461
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 20 דצמבר 2015, 17:09

תראה עושים גם וגם... לא ניסיתי את של TLOU אבל אתה יודע, לא לי ולא לך יש את הנתוני כספים שהושקעו במוד לעומת כמה אנשים השתמשו במוד. ההנחה שלי היא אם ממשיכים עם זה אז יש עלות ועלת חיובית. או שזה מספיק קרוב בשביל לכלול את זה ולא לבטל לגמרי. לא נוגד גם את מה שאמרת על DLC.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5461
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 20 דצמבר 2015, 17:09

תראה עושים גם וגם... לא ניסיתי את של TLOU אבל אתה יודע, לא לי ולא לך יש את הנתוני כספים שהושקעו במוד לעומת כמה אנשים השתמשו במוד. ההנחה שלי היא אם ממשיכים עם זה אז יש עלות ועלת חיובית. או שזה מספיק קרוב בשביל לכלול את זה ולא לבטל לגמרי. לא נוגד גם את מה שאמרת על DLC.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42087
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 20 דצמבר 2015, 17:21

היי, שיעשו, למי אכפת? אני אמשיך להתעלם מזה, אתה תמשיך להתעלם מזה והם ימשיכו לעשות את זה אם זה מועיל להם כלכלית. זאת סך הכל טכניקה.
We're just normal men. We're just innocent men

idan
Veteran
הודעות: 2272
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי idan » 20 דצמבר 2015, 17:39

DrKeo כתב:
idan כתב:לא אמרתי שזה מונע מהם את התואר, אמרתי שאנצרטד זה משחק סינגל מובהק ואף על פי כן וכו'.. במקרה שלהם זה לא פוגע באיכות, אבל לא כל סטודיו הוא ברמה של נוטי דוג ולא לכל סטודיו יש גב מלא מסוני או מפיצה אחרת לקחת את הזמן שלהם ולקבל טונות של משאבים. אבל סבבה אין לי בעיה לזרום עם האופטימיות שלך :)

אבל בלי קשר באטמן, ובטח mgs, ובטח ובטח וויצר הם לא בקטגוריה הזאת. פאקינג משחקי עולם פתוח ארוכים לאללה עם טונות של תוכן.

אבל זה לא מה שקן לוין אמר, הוא אמר שמשחקי סינגל נעלמים לא ספציפית כאלה של X שעות שזאת טענה לגמרי מופרחת. הוא מפתח משחק שאמור לשחק שונה כל פעם, כלומר לתת סוג של משיכת מולטיפלייר למשחק סינגל פלייר כדי שאנשים ישחקו בו שוב ושוב ושוב במשך מאות שעות בניגוד למשחק סינגל מודרני שמסיימים אותו וזורקים אותו לצד.

סוויס, לא בדיוק הבנתי את ההודעה שלך.


אני מדבר על הציטוט הזה שנראה לי כן ממוקד על סוג משחקים מאוד מסוים, משחקים של, ובכן, 10-12 שעות.. ככה לפחות הגיוני לפרש את זה, בוודאי אם חושבים על סוג המשחקים שהוא יצר מאז ומתמיד בערך.

Levine stated that "AAA, single-player narrative games" were "starting to disappear",

"The real reason [why these games are disappearing] is they're very expensive to make and I think gamers are saying pretty loud and clear that if they're going to spend $40, $50, $60, they want an experience that lasts more than 10-12 hours. That's a lot to ask somebody to spend."

חוויה של מעל 10-12 יכולה להתממש בתוספת מולטי ויכולה לבוא גם בצורת קמפיין ממש ארוך. אני לא מכיר אנשים שמתלוננים על האורך של משחק כמו מאס אפקט, בוודאי לא על משחקים כמו וויצר או פולאווט. רוב האנשים לא מתקרבים ללחוות את כל התוכן שיש בהם. זה פשוט לא רלוונטי למה שהוא אומר פה, זה נראה לי מובן מאליו בשביל לציין את ההבדלים בין משחקים לינארים למשחקי עולם פתוח מלאים תוכן כמו באטמן ו gta או בוודאי rpg כמו וויצר. כולם משחקי סינגל, אבל עדיין די שונים ממשחק כמו ביושוק שנראה לי עונה בול על ההגדרה של AAA משחק סינגל עלילתי, בוודאי בהקשר שהוא דיבר (משחק של 10-12 שעות).

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42087
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 20 דצמבר 2015, 19:32

שמעתי את הראיון איתו בפודקאסט, הוא מדבר על עולם הסינגלפלייר ככלל מול זה שהתעשיה עוברת למולטיפלייר. אפילו בציטוט שלך הוא אומר שמשחקי AAA מבוססי נרטיב מתחילים להעלם למרות שזה ממש לא נכון. גם FO4 הוא משחק עלילתי AAA למרות שהוא ממש לא משחק של 12 שעות.
We're just normal men. We're just innocent men

idan
Veteran
הודעות: 2272
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי idan » 20 דצמבר 2015, 21:15

בציטוט הראשון הוא אומר משהו שאפשר לפרש אותו כך (או אחרת), בציטוט השני הוא מבהיר בדיוק למה הוא מתכוון בציטוט הראשון... אם זה נכון או לא נכון אפשר להתווכח, אבל נראה לי די ברור מה הוא אומר כאן. אבל נו, שיהיה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42087
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 20 דצמבר 2015, 23:16

בכל מקרה זה לא משנה מה הכוונה שלו כי גם זה וגם זה לא נכון, לא חוויות של 10 שעות ולא חוויות סינגל בכלליות הולכות להעלם. כן, הייתה שנה מאוד חזקה לעולם פתוח, שנה הבאה יש המון חוויות סינגל יותר סטנדרטיות של 6-15 שעות. גם יש הרבה משחקי עולם פתוח אבל את זה יש כל שנה, פשוט הדור הזה מאפשר לפתוח עניינים בקלות בגלל כמות הזיכרון.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3721
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי swym » 21 דצמבר 2015, 18:10

Kazz כתב:הגדרה זו לא רלוונטית כבר שנים לשוק המחשב. הסיבה היחידה שהיא הייתה קיימת כי בזמנו הייתה קורלציה בין AAA לבין מחיר מלא בחנות. כיום זה לא המקרה ולכן הגדרה שכזו היא מיושנת.
אם אתה לא יכול לקחת שני משחקים ולהסביר למה אחד מהם אתה מקטלג כ AAA ואת השני לא, בלי לדעת פרטים על מי מוכר אותו, איך ובכמה אז זה אומר הכל.
אז אם משחק כמו Garden Warfare נחשב כ AAA, אין סיבה לא להחשיב משחק כמו Dirty Bomb לכזה.


האמת היא שלפי ההגדרה גם Garden Wardare לא נחשב AAA: למרות שהוא הגיע לערוצי הריטייל בצורה מצומצמת, הוא יצא כמשחק במחיר מוזל של 30-40$ ולא כמשחק במחיר מלא.
יש הגדרה מקובלת פחות או יותר מה זה AAA והיא מגיעה עם קונוטציות ברורות. אם היא לא מתאימה למה שאתה רוצה להעביר אז פשוט אל תשתמש בה אלא תחפש לך הגדרה אחרת (למשל "משחקי קאז שהם הכי הכי הכי הכי טובים אפילו אם הם פח אשפה קולוסאלי כי הם יוצאים אקסלוסיבית לPC ולכן אני חייב לתמוך בהם מוראלית"), אבל אל תקטר על מי שכן משתמש בה בהקשר הנכון שלה. אם בלינג מחפש משחקים בהפקה גדולה ומגיעים ממפיצה שחושבת שהם מספיק טובים בשביל להשקיע בהם מראש עשרות מליונים ולדחוף אותם בערוצי הריטייל, אז AAA הוא בהחלט המילה הנכונה להשתמש בה.

DrKeo כתב:החבר׳ה של פלטיניום מעולם לא הצליחו ליצור משחק ברמה שre1,2,4 או dmc היו בזמנם. הם תמיד עושים משחקים טובים אף אבל פעם לא מצליחים לעשות את הAAA משנה תעשיה שהם עשו בקאפקום כמו המשחקים שציינתי.

ביונטה עשה בדיוק את מה שאתה מתאר. וגם אם הוא היה הhighlight הכי גבוה של החברה, מאז השנה שבה הוא יצא (2009) ועד היום פלאטינום הספיקו להוציא עשרה משחקים, פלוס חמישה משחקים נוספים שכבר בקנה. נכון לעכשיו הם כנראה הסטודיו הכי פורה ביפן.
לצורך ההשוואה, הסטודיו של קוג'ימה הספיק להוציא בזמן הזה משחק אחד ראשי שאפשר לקרוא לו "משנה תעשייה", ומשחק אחד משני לPSP. בין לבין הם הוציאו בעיקר קופרודוקציות, רימייקים ודמואים בתשלום תחת היד הרודנית של קונאמי. אני לא אתנגד לראות אותם הופכים לפלאטינום שניה, כי גם אם מתוך כל הקולקציה שלהם הם יוציאו כמה משחקים טובים אבל רק משחק אחד-שניים מצטיינים בעשור, זה עדיין יהיה די דומה לקצב הנוכחי שלהם :)

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42087
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 21 דצמבר 2015, 18:46

ביונטה משחק טוב, אפילו מצויין, אבל דוגרי הוא DMC בתחפושת חדשה. בזמנו DMC היה מהפכה והוא הוליד ז'אנר עם משחקים כמו נינג'ה גאיידן או GOW. בזמנו דיוויד ג'אפי אפילו אמר מפורשות שGOW הוא ripoff של GOW. זה כמו ההבדל בין COD4 לBO3, כנראה שBO3 משחק הרבה יותר טוב אבל אחד היה חדשני ומזעזע תעשיה והשני פשוט אטרציה טובה.

בנושא קוגימה, שיוציא פעם ב5 שנים משחק משנה תעשיה ושלא יעשה 10 משחקי "כן, משחק נחמד". תן לי פעם ב5 שנים שובר שורות על כל שנה ג'סיקה ג'ונס.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3721
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי swym » 21 דצמבר 2015, 19:34

אם כבר זה יותר כמו ההבדל בין COD1 לCOD4 (או בעצם Wolf3D לCOD4). ביונטה הוא לא הראשון בז'אנר כמו שCOD4 הוא לא הראשון בז'אנר, אבל אי אפשר להתעלם ממה שהם עשו בו.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42087
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 21 דצמבר 2015, 19:52

swym כתב:אם כבר זה יותר כמו ההבדל בין COD1 לCOD4 (או בעצם Wolf3D לCOD4). ביונטה הוא לא הראשון בז'אנר כמו שCOD4 הוא לא הראשון בז'אנר, אבל אי אפשר להתעלם ממה שהם עשו בו.

COD4 זה משחק אמיץ שעזב את מלחמת עולם השניה והימר בגדול על לוחמה מודרנית ובמקביל המציא מחדש את המולטי המודרני עם כל נושא הXP, העליה בדרגה והLOAD OUTS. ביונטה זה פשוט DMC5 פחות או יותר. אין ספק שהוא משחק מאוד איכותי אבל הוא לא מה שDMC היה בזמנו כשהוא נתן השראה לז'אנר שלם ובטח לא RE4 שהגדיר את הדור האחרון עם כל הקונספט של "מעבר לכתף" בגוף שלישי.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Death_119
Veteran
הודעות: 4453
הצטרף: 13 אפריל 2013, 20:04

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Death_119 » 21 דצמבר 2015, 21:06

DrKeo כתב:אז? משחק סינגל של 10 שעות זה משחק סינגל של 10 שעות, זה שהוא קיים אומר שהוא לא הולך לשום מקום. אף אחד לא קונה את QB בשביל הסדרה, אף אחד לא קונה את U4 בשביל המולטי וגם לא את TR, קונים אותם בשביל הסינגל.

דווקא את אנצ'רטד כן קונים בגלל המולטי, הוא ברמה של גירס.
תמונה


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 44 אורחים