Kazz כתב:מצחיקים אותי. יכלו להוציא 2 גרסאות.
בטח. הם גם יכלו להוציא 20 גירסאות לפלחי אוכלוסיה כל כך קטנים שלא יחזירו את ההשקעה, ואז גם לפלג את המשתמשים שלהם באונליין כי ברור שלא תהיה תאימות בין הגירסאות. אבל זו תהיה החלטה עסקית מטומטמת.
אמרתי כבר שנים שזו הסיבה שעל הPC לא רואים משחקים מרשימים שמצליחים לעקוף את הבסיס של דור הקונסולות המקביל: בסיס המשתמשים למשחקי high end בלבד פשוט לא קיים, וזה נעשה יותר ויותר גרוע מאז שהעולם עובר לניידים ולטאבלטים. אתה לא צריך את EA כשיש לך את סקר החומרה של סטים:
http://store.steampowered.com/hwsurvey- שליש מבעלי הPC לא מריצים מערכת הפעלה של 64 ביט
- למעל מחצית מבעלי הPC יש 4 ג'יגה זיכרון RAM או פחות, ו-1 ג'יגה זיכרון גרפי או פחות (כולל זכרונות shared).
- למעל ממחצית מבעלי הPC יש מעבד עם ליבה אחת או שתיים בלבד
- שוק כרטיס המסך מפורר לחלוטין: כרטיסי המסך הכי נפוצים על הPC הם הכרטיסים המובנים של אינטל מסדרה 3000 או 4000. כרטיסי 9600 ו-9800 שזקנים כמעט כמו דור הקונסולות הנוכחי הם עדיין מהכרטיסים הכי נפוצים שיש (כל אחד עם אחוזים בודדים)
- שני שליש מבעלי הPC רצים עם מסך ברזולוציה נמוכה מFullHD
- לרבע מבעלי הPC אין מיקרופון מחובר
- לפחות הגענו לנקודה שבה אפשר לוותר על DX9 במשחק שלך: ל30% יש מערכת שמתאימה לDX10, ומעל 40% מערכת שמתאימה לDX11. ויתור על DX9 משמעותו ויתור "רק" על רבע מהאוכלוסיה.
כלומר אם אתה בא ומתכנן היום משחק שמיועד לקונסולות הדור הבא רק על בסיס מפרט הזיכרון שלהן (נניח שאתה מחליט שאתה רוצה להקצות 2GB מינימום לזיכרון גרפי בשביל המשחק), אתה יכול להגיד ביי ביי למחצית מכמות המשתמשים על הPC. רוצה שהמשחק יעבוד בצורה מקבילית על יותר משני מעבדים? או שתוותר על עוד נתח שוק בPC או שתתחיל לכתוב מחדש את הקוד של המשחק בשביל הגירסה הזו. בנית את המשחק על מנת שיהיה מותאם לרזולוציית FullHD? כדאי שתתחיל לעשות התאמות לUI כדי שאנשים עם מסך יותר קטן יוכלו לשחק בו.
מה שתוקע את הPC זה רק בעלי ה-PC, אבל לפחות עכשיו אנחנו צריכים לשמוח על הקונסולות החדשות: המשחקים החדשים יצאו עם רף הרבה יותר גבוה של דרישות - מה שיכריח את בעלי הPC שרוצים לשחק במשחקי מולטיפלטפורם לשדרג את החומרה שלהם - מה שיעודד עוד מפתחות להוציא משחקי PC ברף גבוה יותר כי פתאום יהיה יותר קהל שעומד בדרישות המינימום.