נושא ה-pc הרשמי

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 7015
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Klayman » 13 מרץ 2015, 22:18

אני חושב שאתה ממש ממש מגזים ב''כוחו של המותג'' סינדיקייט, אבל מילא. חוצמזה, שאתה זה שמבלבל את השכל, כי אתה לא מוכן לקבל שלא הכל מתנהל לפי ''הגיון קאזז''. ''שיפתחו משחקי צד! חבילות הרחבה! שיפתחו משחקי המשך לכאלה שלא קניתי מעולם, אבל הורדתי פיראטית!'' פחח אחד גדול ומתמשך. לא היה משחק בסדרת סינדיקייט, כמו שאמרת, כבר עשרות שנים. היה עולם קיים פחות או יותר (לפחות ברמת הקונספט), והחליטו לזרום עליו, עם מותג שבבעלותם המלאה. הם לא גנבו אותו מאף אחד. לא אהבת מה שהם עשו איתו? זה בסדר גמור. אבל הם באמת לא חייבים לך שום דבר.

ואני לא שונא או אוהב את EA. אני פשוט חושב שאתה מגזים ביחס המזלזל והמבקר שלך כלפיהם. מאס אפקט היא בכלל סדרת משחקים שאני לא ממש אוהב, אז לא כזה אכפת לי ממנה :). כנ''ל באטלפילד. אבל אני לא הופך את EA למקור כל הרוע בעולם הגיימינג, רק כי היא מוציאה משחקים שאני לא אוהב במיוחד/לא מחדשת ומתפרעת בכל משחק. אני מבין שלפעמים משחקים לא יוצאים כמו שאני רוצה/אוהב, וזה בסדר גמור.

בנושא דאנטה - אתה ממשיך להיתמם. כן, הייתה הרבה פיראטיות על ה360 וכן, גם אם חצי מאלה שהורידו אותו היו קונים אותו, הוא היה הצלחה מסחרית טובה יותר, והוא היה מקבל המשך, בסבירות גבוהה. ההשוואה למירור'ז אדג' קצת פחות טובה, כי אומנם המשחק לא מאוד הצליח אבל היה עליו באזז די רציני ברשת+מעיתונות המשחקים שכל הזמן שאלו ופנו לEA ואמרו ''מה עם ME2??''. אם הם היו מחפשים רק להרשים אותך, כנראה שהיו פושטים רגל. גם ככה אתה בקושי קונה משחקים.
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Kazz » 14 מרץ 2015, 00:12

אין קשר ל'כוח' של מותג. אם אתה עושה משחק בזכיון קיים שכל קשר בינו ולזיכיון מקרי בהחלט אז מדובר בחרטה של החלטה שמראה אי הבנה או התחשבות במה שהמשחקים המקורים סיפקו. לא הייתה שום סיבה לרימייק של סינדיקייט להקרא סינדיקייט פרט לכך שזה משך יותר עיניים לכותר. כמו תמיד במקרים שכאלה אני באמת מתפלא למה החברה חושבת שהשם הזה יביא להם מכירות כשמדובר במשחקן ישן ושהחדש בכלל מתמקד בקונסולות. אז שוב, טמטמום. היו קוראים לזה משהו אחר והיו זוכים במותג חדש במידה והמשחק היה טוב ומוכר טוב. גם במידה והרימייק היה הצלחה מדהימה עדיין מי שמעוניין במשחק סינדיקייט אמיתי יגיד 'משחק טוב, אבל מה הקשר סינדיקייט' , 'רגע, אז עכשיו יעשו המשך לרימייק הזה והוא יהיה גם FPS שלא קשור במאומה למשחקיות של המשחק קלאסי. יופי, 'גנבו' לנו את הזיכיון'. וכשהמשחק יוצא רע אז יוצר כתם על הזיכיון ואפקט 'הרצחת וגם ירשת' - גם משחק בשם הזה שאין לו קשר וגם משחק רע.

אז פשוט תפסיקו להוציא מהבוידעם זכיונות קלאסיים רק כדי לעוות אותם למשחק חדש שאין לו זיקה להם. אפילו לא נתנו למשחק תת כותרת או משהו שיסמן אותו כאיזה ספין-אוף. קח את הדוגמה של סקווייר והרימייק של FF. הרי אנשים היו מגיבים אותו דבר עם EA הייתה מכריזה על סינדיקייט באותו אופן. 'אנחנו מכריזים על משחק סינדיקייט חדש!! *הקהל מתחיל לצהול* והוא משחק יריות FPS! *הקהל זורק עגבניות*. ובצדק.

וזה מה שEA מרבים לעשות. זה לא 'נסינו לעשות משחק ולענות על צרכי השחקנים שלנו ופשוט לא יצא טוב' אלא 'הנה משחקים חדשים בזכיונות קיימים שבכלל לא קשובים או מסונכרנים עם מה שהשחקנים שלנו רוצים מהמשחקים האלה. אדרבא, לקחנו במודע החלטות עיצוביות ואחרות שמטיבות לרוב איתנו ושיתקבלו בצוננות במקרה הטוב, ובבוז במקרה הרע, ע"י קהל השחקנים'.

כל מה שאמרתי שEA בשנים האחרונות כשלה בניהול מספר רב מהמותגים שלה, פיתחה משחקי המשך שלא התכתבו עם רצונות הקהל ולא סיפקו את ההיבטים שבזכותם הזכיונות האלה מוערכים ופיתחה מספר משחקים בצורה צינית בשימוש במותגים ותיקים. הצעדים שנמנו כאן על הדברים החיוביים שEA עושה לא יכולים לבדם לסמן על שינוי לטובה אצלם.

מימון משחקי המשך למשחקים ראשונים שלא היו הצלחה משמעותית זה דווקא דפוס פעולה נפוץ בתעשיית משחקי המחשב. המחשה וההגיון היא שעבור יצירת המשחק הראשון השקעת תקציב גדול במיוחד כדי ליצור את עולם המשחק\את האולפן\את המנוע\ את הפייפליין של ההפקה ויצירת התוכן וכו'. פיתוח המשחק ההמשך יהיה מהיר וזול יותר ולכן יש לא מעט דוגמאות של משחקים שלא מכרו בצורה מרשימה יותר מדי אך כן דבקו בהם וקצרו את הפירות מאוחר יותר.

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 7015
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Klayman » 14 מרץ 2015, 08:34

אנחנו סתם טוחנים מים. אני לא חושב שהמשחק חייב להיות באותו הז'אנר/סגנון של המשחק הקודם. אם אתה חושב ככה, זאת לגמרי זכותך. אבל אל תסיק מהדעה שלך, שההתנהלות של EA קלוקלת. מי שמרגיש ש''גנבו לו את הזיכיון'' מוזמן לא לקנות את המשחק ולגרום לו להכשל (כפי שמגיע לו, אם אכן מדובר במשחק רע), אבל תכלס מדובר ברגש די ילדותי ובכייני.

אני גם לא מסכים שEA לא סיפקה את המשחקים וההמשכים שציפו ממנה. שיחקת בדד ספייס 3? אחלה משחק. נכון, הוא נכנס להקפאה כי יצאו שלושה והם רוצים לראות איך הם מחדשים קצת (כי הוא לא כ''כ שונה מ2). אני לא שחקן סים סיטי גדול, אבל גם נדב וגם הביקורות למשחק האחרון בסדרה, טענו שמדובר במשחק סימולציה טוב אבל לוקה בחסר. וזה באמת בסדר. שוב - לא כל משחק יכול לצאת 100%. אגב, PVZ2 הוא ממש אחלה משחק (חוצמזה שהוא טוחן את הבטריה של הטלפון בקטע אחר). הוא לא עולה גרוש. אומנם יש בו In-App purchase אבל אין שום סיבה לקנות שום דבר. אפשר לשחק כמה שרוצים בלי לשלם שקל (אבל F2P זה טוב רק כשחברות אחרות עושות את זה.. לEA אסור).

לנושא דאנטה - אני מאוד שמח שאתה מחליט לחברות מה לעשות עם הכסף שלהן..אבל כל עוד אתה לא בעל מניות, או אפילו צרכן אמיתי - הטענות שלך הן סתם בכיינות אינטרנט קלאסית. לא קנית את המשחק ועכשיו חבל לך שלא תראה המשך שלו. אוי אוי אוי.
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי bling » 14 מרץ 2015, 09:55

הוזכר פה בדיון שה MOVE נכשל, על מה אתם מדברים? בתור תוסף הוא מכר אחלה, הנתונים האחרונים מדברים על 15 מליון יחידות, זה ממש יפה בשביל תוסף מסוגו וזה בטח לא כישלון או משהו שלא היה שווה את ההשקעה.
ותמיד כשמדברים על השירותי אונליין של סוני ועד כמה שהם דרקוניים שוכחים להזכיר את משחקי הפלוס שמקבלים שלטעמי מוטיבציה לא פחות גדולה עבור אנשים להרשם לשירות מאשר האונליין בחינם, הם בקלות מכסים את המחיר של המנוי של 50$ לשנה (ולא 60$), כן, גם כשסוני מחלקת עכשיו בעיקר אינדים על הפס4, רק עכשיו הם חילקו את Oddworld שעולה על ה PC מחיר מלא.
בקיצור זה מסריח שהם תקעו אונליין מאחורי paywall אבל לא צריך להתעלם מהמשחקים הללו שיש להם אחלה ערך והמונים רשומים לשירות רק בשבילם, מי שנדפק זה רק אלו שמשחקים איזה משחק אונליין אחד קבוע ולא אכפת להם בכלל מהמשחקי מתנה, הנחות בסיילים וכו'.

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Kazz » 14 מרץ 2015, 10:58

לא, משחק המשך לא *חייב* להיות באותו ז'אנר או סגנון אבל אין הרבה כאלה שכן שינו סגנון בהצלחה. אפשר היה לעשות רימייק לסינדיקייט כמשחק FPS טקטי שאתה מחלק בו הוראות, משהו בסגנון rainbow six. מה שEA עשו זה לקחו זיכיון קיים ושינו אותו מהקצה אל הקצה. וככה יש להם רק מה להפסיד. הכל אצלך זה 'בכיינות'. קח סדרת משחקים שאתה אוהב, קח משחק חדש בסדרה שמשנה אותה מהקצה אל הקצה ללא היכר, ומעכשיו המשחקים בסדרה יהיו רק כאלה. גם אז תהיה שמח? אין מקום בכלל לבקר חברות שמשנות את עורן של סדרות קיימות רק כדי להשתמש בשם כדי למכור את המשחק החדש והתלוש? אין מקום לבקר אותם על כך שהם לא עשו IP חדש? אין מקום לבקר אותם למה הם מפסיקים לפתח משחקים מהסוג הזה אבל עדיין רואים לנכון להשתמש בשם הזיכיון שהיה רק משחקים מהסוג הזה?

נו, באמת. אפילו אני לא חושב שאתה מאמין בכך. ראינו את דעתך על הoutput של ואלב בשנים האחרונות. מעניין מה היית אומר אם זה היה HL שמקבל את טיפול ה dota..
וכמובן שזו התנהלות קלוקלת כי כמו שאמרתי גם אם המשחק החדש הוא טוב אתה בכל זאת פוגע ומפסיד משהו.

EA לא ניסו להוציא משחק 100%. אתה לא שם DRM שכזה. אתה לא מצמצם את היקף המשחק. אתה לא מוצא משחק עם סימולציה שבורה ועדיין שומר על האמתלה שנסית באמת ובתמים להוציא משחק שישפר על קודמיו. ממוצע הביקורות של המשחק לא מעיד שמדובר במשחק סימולציה טוב.
אתה לא מגיע למצב שאתה משחרר דמו לא מתפקד ומבטל משחק שבועות לפני שיגור אם לא הייתה התנהלות קלוקלת. אתה לא לא משחרר משחק כדורסל 'שנתי' במשך 3 שנים אם לא כשלת בטיפולך. אתה לא משחרר את המשחק הכי גדול שלך עם בעיות אקוטיות שנשארות למשך חודשים אם לא נכשלת בתפקידך. אתה לא מוציא משחק מובייל ציני בשם דאנג'ן קיפר שמוצץ כסף משחקנים וחושב שזה יתקבל בזרועות פתוחות ולא ישקף לרעה עליך אם לא נכשלת בהבנה בסיסית של מה שאתה עושה. וכו' וכו'. הקטע עם PVZ2 זה שהמשחק הראשון היה על כל פלטפורמה אפשרית וכך גרף כסף ופרסים כל פעם מחדש לכן זה פאקינג תמוה שאת משחק הממשך הגבילו למובייל בלבד.

ההבדל בין EA לשאר המפיצות בשנים בדור האחרון: שאר המפיצות לרוב פועלות עם כוונה טובה ומנסות לעשות את הדבר הנכון גם אם בסוף נכשלות. EA מנסה לעשות את הדבר הלא נכון ונכשלת. ובמקרים שבהם מפיצות מפשלות, מוציאות משחק במצב רע וכדומה, אצל EA זה קורה יותר.

הבנתי את דאנטה כדוגמה למשהו חיובי לדעתי ש EA עשו. אתה זה שהסטת את הדיון למכירות. האם אתה לא מסכים שיש דפוס פעולה כלכלי בתעשייה הזו שמאפשר עשיית המשך למשחק שלא הצליח משמעותית בקופות?
ואמרתי שאם אני אמור לראות בחלוקת DLC בחינם ושאר דברים דומים כמראים ש EA עלתה בחזרה על דרך המלך, אז שזה בכלל לא מתקרב. ואמרתי למשל שאם היו מכריזים על דנטה 2 זה היה משמעותי יותר עבורי כדי להראות שינוי כיוון.

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 7015
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Klayman » 14 מרץ 2015, 13:10

ואתה עדיין טוחן מים. אענה ממש בקצרה כי אני כבר מתעייף. אני עדיין לא שונא את ואלב וחושב שהיא שורש הרוע בכל מה שקשור לגיימינג, למרות שהיא מוציאה משחקים שהם לא לטעמי. ואלב וEA זאת גם לא ממש השוואה טובה, כי EA עושה פי מיליון מואלב בכל שנה ממוצעת. ואלב יושבת על התחת, לוקחת 30% מכל מכירה בסטים וטוחנת למוות את המותגים כמו CS, TF ועכשיו DOTA כבר שנים - ואיך אומרים? ''מי שלא עושה לא טועה''. אז נורא קל להיות ואלב, להכניס המון כסף מסטים ולשחק על בטוח במותגים מוכרים, בטוחים שמביאים הצלחה ב100%. או אולי להציג מותג חדש כמו פורטל פעם ב7-8 שנים. אחלה! ואח''כ אתה מתפלא למה EA התחילה עם אוריג'ן? נמאס לה להתחלק עם ואלב ברווחים. זה לא כזה מסובך. אוריג'ן היום היא אחלה מערכת, שלא נופלת מסטים בדבר. אם כבר, היא הרבה פחות bloated מסטים (בלי כל ''הקהילה'', שוק, כובעים וכו').

על NBA אני דווקא נוטה להסכים איתך. אני לא מבין איך חברה שהובילה בכל נושא משחקי הספורט משנות ה90, איבדה את זה בצורה דרסטית כ''כ. ועל דאנטה - אני לא ''הסטתי את הדיון''. אמרת שלא נראה אותו יותר וסה''כ הצעתי הסבר מאוד פשוט ללמה. קשה להתמודד עם האמת? נכון, לפעמים חברות מוציאות משחקי המשך למרות שהראשונים לא הצליחו. אף אחד לא הבטיח לך שזה יקרה תמיד, כי אתה לא יודע כמה כסף הושקע בראשון, כמה היה אמור להיות מושקע בשני (לפי התכנון של ויסקראל, נגיד), כמה הראשון הכניס וכמה כח המותג בכלל צבר, בסופו של דבר. אתה רק חושב שאתה יודע את כל הדברים האלה. אבל אתה לא. אתה חושב מהבטן, ולא מהראש. ובעסק, למרבה הצער, הרבה פעמים חייבים לחשוב מהראש. אחרת העסק טובע. סה טו.

לנושא סינדיקייט - אתה שוב מגזים ובטירוף. אין למותג כ''כ הרבה כח. אני מוכן להתערב שהמון אנשים חשבו שזה IP חדש. למה הם לא פיתחו IP חדש לגמרי כדי להתחרות בדאוס אקס? אולי כי כמו שאתה בעצמך אמרת: ''המחשבה וההגיון היא שעבור יצירת המשחק הראשון השקעת תקציב גדול במיוחד כדי ליצור את עולם המשחק\את האולפן\את המנוע\ את הפייפליין של ההפקה ויצירת התוכן וכו'.'' אז הם לקחו עולם וIP ששייך להם, ולא צריך לשלם לאף אחד כדי ליצור דמויות חדשות/זיכיון חדש. אלא רק את המשחק עצמו. שוב, אתה נכנס לחברה לכיסים, בלי לדעת שום דבר על השיקולים שלה.

בכל מקרה, הבעיה העיקרית איתך, ספציפית, היא שלא שומעים אותך אומר דברים טובים כמעט על משחקים שהם לא אינדי ולא ואלב. :).
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Kazz » 14 מרץ 2015, 13:52

ברור שאוריג'ין נופלת מסטים. סטרימינג, פאמילי שיירינג וכל מיני שאר דברים. איפה זה בדיוק באוריג'ן? או שאתה עכשיו לטעון שמבחינת פונקציונליות ופיצ'רים שני הקליינטים אותו דבר? הראייה לכך היא שEA מוציאים את המשחקים שלהם בלעדית לאוריג'ין כי זה הנשק היחיד שלהם. אם המשחק היה גם על סטים אז כנראה הרוב היו קונים על סטים והקביעה שלך לגבי זה שאוריג'ן לא נופלת מסטים הייתה מתפוררת. לכל העולם אין בעיה לתת ל30% לואלב\גוגל\אפל\סוני\מיקרוסופט\נינטנדו. ל EA אין בעיה לתת חלק מהרווחים על משחקי הקונסולות ל EA ולמיקרוסופט.

אמרתי שבשנים האחרונות המעשים הרעים,השליליים או סתם מטומטמים. אמרתי שהם כושלים בניהול מספר לא די גדול של המותגים שלהם. ונתתי דוגמאות. לא השתמשתי במושג 'שורש הרוע'. זה 'קורה' לEA יותר מאשר לכל מפיצה אחרת בדיוק בגלל שההחלטות שלהם לא נבעו ממקום טוב. כמו בדוגמת משחק הסימסיטי החדש שלא נבנה מנקודת מבט של לעשות משחק ניהול עיר שישפר על הקודמים ושמתכתב עם רצונות השחקנים.
ואלב לא קשורה לעניין. רק מצחיק שאתה אומר שהיא לא עושה כלום או הולכת רק על בטוח כאשר מידי כמה חודשים היא מעלה את זעמם של שחקני דוטה, כאשר היא סופגת ביקורות מכל כיוון על שירות הלקוחות שלה, כאשר היא מקבלת ביקורות על התקשורת שלה עם הקהילה, כאשר היא מקובלת ביקורות על חשיפת מוצרים גרועה כמו הסורס 2 ושלט הסטים.

לגבי דאנטה, אף אחד לא הבטיח לי כלום. הבאתי דוגמה למהלך שEA יכלה לעשות שהייתי מעריך יותר והיה יותר משמעותי עבורי הרבה יותר מאשר חלוקת DLC בחינם או 48שעות משחק בחינם. זה לא משנה דבר אם הם עושים דברים כאלה אבל ימשיכו לעשות דברים לא רוחי עם המשחקים שלהם.

סינדיקייט - בדיוק. אין למותג שום כוח והמון חשבו שזה IP חדש - אז תקראו לזה בשם אחר! זה שהעולם קיים לא משנה כלום עבור הפיתוח. מדובר במשחק עתיק. אי אפשר לקחת ממנו כלום וצריך לבנות את כל ה assetts מאפס וכמשחק FPS תלת-מימדי מתקדם. זה שיכלו להשתמש בשמות מקומות או סיפור מסגרת כללי קיים זה כזה זניח שאני לא מבין למה לציין את זה. האירוני פה זה שאת הרימייק כתב המחבר ריצ'ארד מורגן ש EA\סטארבריז שכרו במיוחד לשם כך (הוא כתב את סינדיקייט ואת קרייסיס 2)...
למה EA ישלמו למישהו אחר כאשר הם בונים בעצמם IP חדש? לא הבנתי את קו המחשבה הזה. את זה אפשר להגיד בגין כל IP חדש שעושים. אז במקום ליצור את דד ספייס שהיו עושים ווינגקומאנדר: אימה בתחנת החלל.

בדיון בו מניתי את הכשלים של EA, עדיין הצבעתי לחיוב על מדיניות הריפאנד שלהם ועל דנטה. אני אומר דברים טובים על הרבה דברים שהם לא מאת ואלב, ואם היית עוקב אז היית רואה שאני ביקורתי מאוד לגבי ואלב בשנים האחרונות. בכל אופן, לא תמצא אותי אומר שום דבר על אף משחק בחודשים האחרונים כי מאז נובמבר לא נגעתי בכלום.

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי bling » 14 מרץ 2015, 15:44

קאז, בלי להכנס לויכוח שלכם פה (ואני מסכים עם חלק מהטענות שלך כלפי EA פה) אני פחות או יותר עוקב אחריך ואני לא זוכר שאי פעם היית ביקורתי כלפי וואלב, אולי הבעת איזה ספק בשלט שלהם אבל גם אז עם כוכבית של צריך לנסות אותו לזמן ממושך או משהו כזה, מה שבטוח זה שאתה מאוד מכבד אותם ואף פעם לא דיברת בטון מזלזל או חריף כלפיהם כמו שאתה עושה כלפי EA, יובי וכל חברה גדולה אחרת פחות או יותר :)

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 7015
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Klayman » 14 מרץ 2015, 18:06

אני באמת מפסיק לחפור כאן, כי במשך 4-5 הודעות אנחנו כותבים את אותם הדברים..

אתה מוזמן להביא דוגמאות לביקורת הנוקבת שלך על ואלב בשנים האחרונות. אני לא ראיתי שום דבר שכזה. ואולי לך נראה שזה טוב שסטים תהיה מונופול. אני, לעומת זאת, ממש לא בעד. טוב שEA באו עם אוריג'ן. אגב, לא ראיתי את המשחקים של ואלב באוריג'ן.. רוצה לבקר את ואלב על כך? הרי אפילו את הדו''ח שהראה שהיא כישלון במתן שירות לקוחות לא טרחת להביא לפה. קפטן אובייקטיבי!

ודבר אחרון. אל תיתמם. ואלב לא עושה שומדבר מהפכני/חדש כבר שנים. סטים כמערכת הפעלה? וופדי פלאקינג דו. VR? יופי, יש עוד איזה עשר כמוה כבר. סטים מאשינז? פחחחחח. IP חדש כמו שאתה דורש בגבורה מEA, שהשקיעה בהמון כאלה בעשור האחרון? יוק. בקיצור, כשתתחיל להיות קצת יותר אובייקטיבי, אולי הטענות שלך ישמעו קצת פחות בכייניות.
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Kazz » 14 מרץ 2015, 22:03

לא הבנתי, קליימן. מצד אחד אין לך בעיה שחברות יעשו המשכים לזכיונות קיימים ששונים מקצה אל הקצה מהמשחק המקורי, עד כדי אמירה שאי אפשר לחדש משחקים שכאלה בלי לסטות בצורה קיצונית. מצד שני אתה מגן על ההחלטה של EA להשתמש בשם סינדיקייט בשביל הרימייק התלוש ולא לעשות IP חדש למרות שהם 99.9% עשו UP חדש חוץ מהשם. לפי העדפתך צריך פחות IP כי אפשר פשוט לעשות מה שבא לך עם עולם שכבר קיים ולא משנה מהמעריצים הממורמרים או הביקורת הלגטימית על הנושא. מה גם שהבאתי את העובדה שעבור הרימייק הם שכרו מחבר - וזה לא בדיוק תואם את השקפתך שהסיבה שהם השתמשו בשם בגלל שהיה להם כבר עולם מוכן וסיפור מסגרת.
לסיום אזכיר שבזמנו EA פיתחה משחק FPS בעולם של C&C. הם לא קראו לזה ריימיק של C&C. הם לא קראו לזה C&C3. הם קראו לזה C&C Renegade והבהירו שזה משחק צד שבא לנסות להרחיב את הזיכיון לאופקים חדשים - ולא להחליף את הפורמולה של הזיכיון שקיים. וזה מה שהם היו צריכים לעשות עם סינדיקייט אם הם רצו כל כך שזה יהיה ב'עולם' של סינדיקייט.

בשביל למנוע מונופול אתה לא צריך למנוע מהמשחקים שלך להמכר במקומות אחרים. ראית אותי מתלונן על יופליי שלא מסיבות טכניות והיות הקליינט לא מספק? לא. שיפמפו אותו כמה שרוצים כל עוד הם מאפשרים לקנות דרך סטים. וזה לא מונופול כאשר כל המתחרים פשוט לא עושים את העבודה טוב מספיק ורוב השחקנים מעדיפים את סטים. אתה לעומת זאת מברך על צעד די אנטי-צרכני של EA ש'לקחו את הכדור והלכו הביתה' ולא מאפשרים את קניית המשחקים שלהם דרך סטים כי הם יודעים שזה הקלף היחיד שיש להם. אם המשחקים היו זמינים לקנייה בכל חנות אז הם היו רואים פגיעה במכירות דרך אוריג'ין. אז במקום לשפר את השירות ולגרום לאנשים להעדיף את הקניה דרך אוריג'ין הם פשוט לא משאירים להם ברירה. לכל התעשייה אין שום בעיה לתת 30% למחזיקת הפלטפורמה שמוכרת את המשחק שלהם, כולל EA על הקונסולות. אז אל תנסה להעמיד את זה כסיבה לגיטימית.

הייתי צריך להבהיר שאת שוב ביקורתי על ואלב השמעתי בNeogaf - בימה יותר פעילה וחשובה מלדבר כאן עם 5 אנשים. אם תרצה אתן לך לינקים ותוכל לשפוט בעצמך את התייחסותי אליהם.

בנוגע לואלב וחדשנות, תגדיר את פרק הזמן של 'כבר שנים'. אבל הנה כמה יוזמות בשנים האחרונות: אפשרות לחלוק את רוב ספריית המשחקים שלך עם 5 אנשים נוספים. איכשהו הם עשו את הדבר הבלתי מובן הזה שלא נעשה עד כה והצליחו ליצור מסגרת שבו מפיצות קטנות ככגדולות מוכנות לאפשר לעותק חוקי אחד להיות משוחק ע"י מספר אנשים שונים באמצעות סטים ולקבל את כל הפיצ'רים שיש (למעט קלפים). שיחקתי וסיימתי את באטמן אוריג'ינס עם יציאתו וסיימתי אותו לפני שניוקליס עשה זאת, כשהוא זה שקנה אותו. איפה זה בכל הפלטפורמות האחרות?

למיטב הבנתי מתגובות של אנשים שמעורים בתעשיית ה VR, פתרון הטראקינג שואלב מציגה הוא הכי טוב שאפשר להציע כיום והוא די פורץ דרך מהבחינה שקו המחשבה היה שטארקינג מסוג זה רחוק עוד שנתיים-שלוש מלהיות ישים במוצר צרכני. ולכל הטכנולוגיה הזו הם מאפשרים גישה חינמית לכל דורש ומעודדים כל מי שרוצה לצרף את הטכנולוגיה הזו בכל מוצר אחר מעכברים, לשלטים ועד למסכים וטלוויזיות.

ואלב הובילו את הרוח החדשה שיש במפרשים של הlinux כיום והם בחוד החנית בשיפור הפלטפורמה הזו עבור גיימינג. ההאצה בכמות המשחקים שיוצאים גם ללינוקס לא התרחשה מעצמה.
ההזרמה התוך-ביתית זה אומנם תחום שאחרים נמצאים פה אבל עושה רושם שהפתרון של ואלב להזרמת משחקי סטים בדגש על צמצמום הלייטנסי והוצאת מכשיר של 50דולר נמצאים בצמרת של הנושא. זו כנראה הדרך הכי טובה ומשתלמת לשחק משחקי מחשב בסלון.
ואלב קרובה לשגר שלט משחקי וידאו חדש שזונח את העיצוב הסטנדרטי של 2 סטיקים אנלוגים לטובת שני טראקפדים במאמץ ולאפשר שיחוק משחקים שבדרך כלל בלתי אפשריים על השלטים שנעשו עד היום. לא משנה אם התוצאה תהיה על הפנים אי אפשר להתעלם מהתעוזה ומהנסיון להציע משהו חדש ולפרוץ דרך.

זה רק מהשנים האחרונות. מה EA עשו? לקפוץ על העגלה אחרי שאחרים הוכיחו שיש לאן לקפוץ? מה הם הובילו? מדיניות הריפאנד למשחקים שלהם זה בערך הדבר היחיד שאני מודע אליו. ובכלל לא דרשתי מEA זיכיונות חדשים, ההיפך הגמור. דרשתי שאת ההמשכים שהם עושים יהיו יותר נאמנים ליתרונות הזיכיון ולסיבות שהוא אהוד ולרצונות השחקנים (מה שאתה כמובן מיד תייגת כמשחקים עבשים וממחזרים). ודרשתי שאם בא להם לעשות משחק שמשתמש בשם זיכיון מסויים ושהוא משחק שונה בתכלית מהמשחקים הקודמים, אז עדיף שיעשו אותו כזיכיון חדש או לכל היותר ימתגו אותו כמשחק ספין-אוף\צדדי\ענף אחר בזכיון כפי שהם עשו בעבר עם C&C Renegade.

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 7015
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Klayman » 15 מרץ 2015, 07:26

אצלי לא הכל שחור או לבן, כמו אצלך. סורי. אני חושב שיש יכולת וזכות. לחברה לעשות מה שהיא רוצה עם זיכיון שברשותה. אם היו קוראים למשחק סינדיקייט "עליית עוף החול", זה היה בסדר? אתה שומע כמה קטן זה יוצא? כי יש ממש הטעייה צרכנית מטורפת? נדבקת לדוגמא לא טובה ואתה לא משחרר. חלאס.

מה Ea עשו? כלום. רק יצרו המון ip חדשים. לקחו סיכונים, קנו אולפנים, העסיקו יוצרי משחקים ואשכרה שיחררו משחקים. לדעתי זה יותר ממה שואלב עשו. אבל זכותך להסתכל על זה אחרת. לואלב לא ממש אכפת אם יוזמות החומרה שלה יצליחו או לא. יש הרבה כסף שנכנס מסטים, אפשר לשחק ולעשות מה שרוצים. משחקים חדשים או חלילה ip חדש? נאאאא.. בשביל מה? לא כדאי. ורגע, אתה לא מגנה את ואלב על כך שהיא לא מוכרת את המשחקים שלה באוריג'ן? או ביופליי? למה? כי זאת ואלב. ואתה לא אובייקטיבי. אז טוב מאוד שea יצאה עם חנות משלה, למשחקים שהיא אשכרה אחראית למימון שלהם, והיא לא חייבת להתחלק בכסף הזה עם ואלב, אם יש לה את האפשרות לכך. החלטה עסקית נטו. אתה יודע, צריך לשלם משכורות לאלה שיוצרים את המשחקים, וצריך לעשות את זה מאיפשהו, ורוצים כמה שיותר, כי זאת חברה כלכלית. אין להם בעיה לתת לסוני ולמיקרוסופט כסף בחנויות שלהן? ברור שלא, כי אין לה ברירה. על הpc, יש פתיחות, כמו שאתה יודע ויש ברירה. אז הם השקיעו, פיתחו אחלה תוכנה. קלילה, גמישה ועם שירות לקוחות מעולה (תחום שראינו שואלב נכשלת בו חרוצות, אבל אתה מתעלם מכך ולא מבקר כמובן). אז אל תיתמם.

ולסיום, כן. אני אשמח לראות אותך מבקר אותם. מבטיח לקרוא כל לינק שתביא. מצטער שאנחנו גוררים אותך לשיחה ברמה הנמוכה שלנו כאן, לעומת ליגת האלופות בגאף. ממש תודה שאתה מקדיש מזמנך בעבודות לתועלת הציבור כאן, בבמה המקומית חסרת החשיבות הזאת.

נ. ב. סורי על כל טעויות ההקלדה. זה מהסלולרי.
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42158
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 15 מרץ 2015, 12:35

הויכוח פה כל כך ארוך וימגע, לא הייתי באמת בפורום כמה ימים ואני לא יודע כבר מאיזה כיוון לתקל אותו. קאז, אתה פשוט שונא את EA, זה הכל. היא עושה דברים חיוביים כמו לחלק משחקים חינם ולתת שירות לקוחות די חסר תקדים לאוריג'ן, מצד אחר הם יכולים לעשות DRM אונליין או יותר מדי DLC למשחק מסויים. ואו, ביג דיל, לא שונה מאף מפיצה בעסק. בעצם אתה מתלונן כאן על תוספת ויזואלית בלבד שעולה 9$ לסים סיטי בזמן שVALVE מכרה כובע בודד ב40$ בתקופה שTF2 עוד היה במשחק בתשלום. בקיצור, כל מפיצה והשטויות שלה, EA רגילה לגמרי בנושא ודוגרי אני חושב שהטוב בה עולה על הרע בהפרש די גדול, ביחוד ביחס למפיצה כמו אקטיוויז'ן למשל.

בלינג, מה שכתבתי על סוני, ניסיתי לצייר אותם מרושעים כמו שקאז מצייר את EA. מן הסתם לא ציפיתי לתגובות רציניות למה שכתבתי :)
סך הכל אמרתי שהם שמו את האונליין מאחורי חומת תשלום, מן הסתם השירות שווה את הכסף אבל ניסיתי להראות שאם אומרים רק את הרע אז כל מפיצה נשמעת כמו מפלצת.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42158
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 15 מרץ 2015, 12:44

לא יודע מה מידת האמינות של זה, אבל עוד איזה דליפה סינית. FIJI מיצג את ה390X, הGM200 מיצג את ה980TI:
תמונה
We're just normal men. We're just innocent men

Yahel12
Warrior
הודעות: 947
הצטרף: 28 אפריל 2013, 13:37

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Yahel12 » 15 מרץ 2015, 13:03

יאללה fiji (: בטוח יש משהו נכון בבנצ'מרקים האלו, גם הקודמים הראו בערך אותם תוצאות, וגם אם הם לא אמינים אני בטוח שהוא יהיה חזק.

Laskin
Elder
הודעות: 24247
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 15 מרץ 2015, 13:50

לפי זה, נראה שעדיין הכי כדאי ללכת על 970 בSLI, אם רוצים משהו פסיכי במחיר סביל.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42158
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 15 מרץ 2015, 14:09

Laskin כתב:לפי זה, נראה שעדיין הכי כדאי ללכת על 970 בSLI, אם רוצים משהו פסיכי במחיר סביל.

שני 970GTX יעלו לך כמעט 700$, ספק איכותי של לפחות 700W ובעיות SLI שונות. אם ה390X מבצע קרוב לזה במחיר דומה די ברור שעדיף לקנות אותו. מצד שני אתה הולך להפסיד את כל הטכנולוגיות NVIDIA השונות.
We're just normal men. We're just innocent men

Yahel12
Warrior
הודעות: 947
הצטרף: 28 אפריל 2013, 13:37

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Yahel12 » 15 מרץ 2015, 14:31

DrKeo כתב:שני 970GTX יעלו לך כמעט 700$, ספק איכותי של לפחות 700W ובעיות SLI שונות. אם ה390X מבצע קרוב לזה במחיר דומה די ברור שעדיף לקנות אותו. מצד שני אתה הולך להפסיד את כל הטכנולוגיות NVIDIA השונות.


את PhysX אפשר להתקין גם עם כרטיס של AMD, פשוט תצטרך להתקין אותו על המעבד (לא כזה נורא) במקום שהכרטיס יבצע את זה.

Laskin
Elder
הודעות: 24247
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 15 מרץ 2015, 14:37

יהל, ניסית פעם להפעיל משחק שתומך בPHYSX בצורה הזו? זה מחסל את הביצועים.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42158
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 15 מרץ 2015, 14:53

Laskin כתב:יהל, ניסית פעם להפעיל משחק שתומך בPHYSX בצורה הזו? זה מחסל את הביצועים.

פעם שחקתי בבטמן ארקאם אסיילם עם PHYSX על 8800GTX וזה עבד בצורה נהדרת. אז קבלתי את ה5870HD החדש דנדש שהיה הGPU הכי חזק בתעשיה באותה תקופה ובטמן פשוט לא רץ לי, 8FPS במקרה הטוב אפילו שהוא היה חזק פי 3 מהכרטיס הישן שלי. אין מה לנסות לשחק משחקי PHYSX על כרטיס AMD, זה פשוט לא שחיק. מה ששחקן AMD כן יכול לעשות דרך אגב הוא להתקין כרטיס NVIDIA ישן שיכול לשמש ככרטיס מוקדש לPHYSX. לא יודע אם זה שווה את זה אבל זה היה לפחות אפשרי לפני כמה שנים. גם בנוסף יש את כל הדברים שכרטיסי AMD לא תומכים בהם בכלל כמו כל מני תוספים גרפיים של NVIDIA (למשל הGOD RAYS או HBAO+ בFC4).
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24247
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 15 מרץ 2015, 15:32

ובכל זאת, מעניין אותי לדעת על סמך מה הוא כתב שניתן להפעיל משחקי PHYSX על כרטיסי AMD וזה "לא כזה נורא" :D

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42158
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 15 מרץ 2015, 15:42

Laskin כתב:ובכל זאת, מעניין אותי לדעת על סמך מה הוא כתב שניתן להפעיל משחקי PHYSX על כרטיסי AMD וזה "לא כזה נורא" :D

אני יודע שזה היה אפשרי ב2009. היום? אין לי מושג אבל אם מה שהלך אז הוא אינדיקטור זה ממש אבל ממש לא שחיק. זה לקנות 390X ולשחק את FC4 ב8FPS אם לעשות השלכה למה שאני עברתי ב2009 עם ה5870HD שהיה ה"390X" של זמנו.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי bling » 15 מרץ 2015, 16:21

DrKeo כתב:בלינג, מה שכתבתי על סוני, ניסיתי לצייר אותם מרושעים כמו שקאז מצייר את EA. מן הסתם לא ציפיתי לתגובות רציניות למה שכתבתי :)
סך הכל אמרתי שהם שמו את האונליין מאחורי חומת תשלום, מן הסתם השירות שווה את הכסף אבל ניסיתי להראות שאם אומרים רק את הרע אז כל מפיצה נשמעת כמו מפלצת.

כן הבנתי את הרעיון שלך וסכ"ה המהלך של סוני עם הפלוס הוא מסריח כי הוא שולל את הבחירה עבור המוני אנשים שמשחקים FIFA, COD באטלפילד וכו' כל השנה ולא מעניין להם את הקשקש משחקי פלוס (גם בתקופה שחילקו AAA ועוד יותר עכשיו שזה הרוב אינדי) או מבצעים שיש לבעלי מנוי רק שבאופן כללי בלי קשר אליך תמיד שוכחים את הצד השני של אם אתה בנאדם שאוהב לשחק משחקים מגוונים ובאופן כללי קונה משחקים שונים ולא נתקע על 1-2 כל השנה אז הפלוס לגמרי שווה את זה ואפשר לאמר אפילו שבדור הקודם כשחילקו AAA בני שנה היית פראייר אם לא נרשמת אליו.

ועדיין לא ברור לי למה ה MOVE התקבע ככישלון, כי לא יצא לו משחק AAA נורמלי שמנצל אותו? מה ציפיתם, אם נינטנדו שהמציאה את כל התחום הזה לא הצליחה כמעט לנצל אותו חוץ מזלדה אולי אז מה כבר אפשר לצפות מסוני שעלתה על העגלה שתעשה איתו? אבל מסחרית לפחות לא ברור לי מה כישלון ב 15 מיליון יחידות עבור תוסף, זה לא הצליח בצורה מדהימה אולי כמו הקינקט אבל זה עדיין יפה.
אולי הוא באמת יצליח למצוא את מקומו הטבעי ב VR איפה ששליטה מהסוג הזה היא אשכרה הגיונית כפי שגם ואלב הוכיחה, הרשמים גם מהדמואים של ואלב וגם משל סוני מציבים את שתיהן מעל השאר ושליטת התנועה היא חלק חשוב בזה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42158
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 15 מרץ 2015, 18:20

bling כתב:כן הבנתי את הרעיון שלך וסכ"ה המהלך של סוני עם הפלוס הוא מסריח כי הוא שולל את הבחירה עבור המוני אנשים שמשחקים FIFA, COD באטלפילד וכו' כל השנה ולא מעניין להם את הקשקש משחקי פלוס (גם בתקופה שחילקו AAA ועוד יותר עכשיו שזה הרוב אינדי) או מבצעים שיש לבעלי מנוי רק שבאופן כללי בלי קשר אליך תמיד שוכחים את הצד השני של אם אתה בנאדם שאוהב לשחק משחקים מגוונים ובאופן כללי קונה משחקים שונים ולא נתקע על 1-2 כל השנה אז הפלוס לגמרי שווה את זה ואפשר לאמר אפילו שבדור הקודם כשחילקו AAA בני שנה היית פראייר אם לא נרשמת אליו.

ועדיין לא ברור לי למה ה MOVE התקבע ככישלון, כי לא יצא לו משחק AAA נורמלי שמנצל אותו? מה ציפיתם, אם נינטנדו שהמציאה את כל התחום הזה לא הצליחה כמעט לנצל אותו חוץ מזלדה אולי אז מה כבר אפשר לצפות מסוני שעלתה על העגלה שתעשה איתו? אבל מסחרית לפחות לא ברור לי מה כישלון ב 15 מיליון יחידות עבור תוסף, זה לא הצליח בצורה מדהימה אולי כמו הקינקט אבל זה עדיין יפה.
אולי הוא באמת יצליח למצוא את מקומו הטבעי ב VR איפה ששליטה מהסוג הזה היא אשכרה הגיונית כפי שגם ואלב הוכיחה, הרשמים גם מהדמואים של ואלב וגם משל סוני מציבים את שתיהן מעל השאר ושליטת התנועה היא חלק חשוב בזה.

1) כי שום דבר לא השתמש בו
2) כי הוא מכר הרבה פחות מהתחרות כשנתוני המכירות שלו מאוד מזוהמים (למשל הם לא מבהירים מה זה "מכר" בדיוק. הרי משתמש בודד יכול לקנות 4 שלטי MOVE שונים אז זה 4 מכירות?)
3) כי סוני די נטשה אותו אחרי שנה וחצי

בצד החומרה, הוא עובד טכנית נהדר ועיצובית הוא קטסטרופה איומה לדעתי (מוט עם כדור ענק זוהר זה אבטיפוס, לא מוצר מוגמר ללקוחות עם כל הכבוד).
We're just normal men. We're just innocent men

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Kazz » 15 מרץ 2015, 19:41

קליימן, אתה לא יורד לסוף לדעתי. ברור ש EA יכולים לעשות מה שהם רוצים אבל שלא יופתעו כאשר הם מרחיקים את קהל השחקנים שכן אהב את המותג. שלא יופתעו שהם מקבלים ביקורות למה הם מחיים מותג נושן כדי ליצור משחק שונה בתכלית. ושלא יופתעו שגם בלי הידיעה שהמשחק נכשל זה מספיק כדי לטעון שהם לא מנהלים את המותג כמו שצריך. להיפך, הם צריכים לצפות לתגובה שכזו. כשאתה יוצר משחק חדש בזיכיון חדש שמפנה עורף לקודמיו וממתג אותו כחזון הIP לעתיד אז אתה צריך להיות מוכן לביקורת ולכעס (המוצדקים לגמרי) וכדאי שתוכל להסביר את עצמך על ההחלטה. ואז כשמתברר שהמשחק החדש הזה גם לא טוב במיוחד ויצאת קירח משני הצדדים אז אין אלא להודות שכשלת בניהול המותג.

מי דיבר על הטעייה צרכנית? נא לא להכניס מילים לפי. אני עדיין מחכה לתגובה לדוגמה של C&C ועל כך שEA שכרו מחבר מוכר לכתוב את הרימייק של סינדיקייט, כאשר אתה העלת את הסיבה לשימוש בIP קיים כמורידה עלויות בנוגע ליצירת ה fiction. גם לא התייחסת לכך שהגישה שלך שאפשר וצריך להשתמש ב IP קיימים כדי ליצור משחקים שונים מקצה אל הקצה תוביל לאפס IP חדשים.

כל טיעון שלך לגבי EA חלש יותר מקודמו. ראשית, התעלמת מרשימת היוזמות שהבאתי שנעשו ע"י ואלב בשנים האחרונות, למרות שאתה ביקשת את הדוגמאות. אז מה נסגר? אז תודה בטעות ותסכים שואלב אכן ממשיכים לחדש. הדברים שמנית ש EA עושים, כל מפיצה אחרת עושה. את הכשלונות של EA ומה שעומד מאחוריהם, את זה לא ראיתי אצל מפיצות אחרות, בטח לא בכמות שכזו. שנית, EA היא מפיצת ענק של אלפי עובדים. ואלב היא חברה של 400 איש. אז מדוע אתה שופט מפתחת באותו אופן שאתה שופט מפיצה (קניית אולפנים)? אין פה הגיון. ועם זאת, ואלב עדיין שמים בכיס הקטן את EA בלקיחת סיכונים אם באמת קראת את הדוגמאות שהבאתי. אבל אתה זה שלא מפגין אובייקטיביות ומתעלם מכך ומתייחס לפן יצירת המשחקים ותו לא. מן הסתם מפיצת ענק של אלפי עובדים ומספר רב של אולפני פיתוח, שנסחרת בבורסה ועם סוג ניהול נוקשה תוציא הרבה יותר משחקים באותה תקופת זמן מאשר חברה של 400 שעושים מה שבא להם, וזה כולל להיות בחזית של יצירת VR, יצירת שלט רדיקלי, בניית מנוע משחק חדש ודברים אחרים. ואתה עוד מזלזל בסיכונים שואלב לקחו? תגיד לי, EA ניסו בזמן האחרון לבנות חומרה? ואיפה עבודות המחקר והייצור שלהם על VR? נו באמת.

תן לי לחדש לך. גם EA וגם ואלב מוכרים את המשחקים שלהם ביופליי. אז אם המניע של EA במניעת קניית המשחקים בסטים הוא לקבל 100% מהמכירות אז זה לא עומד במבחן המציאות. EA בזמנו דיברו על משהו לגבי הDLC אבל אני לא יודע כמה מזה עדיין תופס אם בכלל. מה שכן ברור זה שלכל שאר המפתחות והמפיצות בעולם אין שום בעיה. יופי שEA חברה כלכלית ורוצה לעשות כסף, זה לא נוגד את זה שמה שהיא עשתה הוא די אנטי-צרכני ו'מניאקי'. אם EA באמת היו מאמינים שאוריג'ין טובה מספיק כדי להתחרות בסטים אז הם לא היו צריכים למנוע את המשחק מהשירות הזה כי כולם היו קונים דרך אוריג'ין, לא? אבל מה שהם עושים זה מעין 'חרם' ילדותי ונואש שכנראה גורם להם לאבד לקוחות ואני גם מניח שאם היית שואל את מי שכן קונה באוריג'ין, חלק היה מעדיף שאפשר היה לקנות את זה דרך סטים.

אביא לינקים על הדברים שכתבתי לאחר מכן, בהעדפה שקודם תתייחס לדיון הנוכחי ואחר כך נתעסק ב'איך קאז מתייחס לואלב'.

--

נדב, הבאתי דוגמאות והסברתי למה EA בשנים האחרונות מנקודת מבטי נכשלת יותר מכל מפיצה אחרת. הצ'ופארים שEA נותנת לאחרונה לא מתקרבים להטות את הכף וזה די הזוי שאני צריך להגיד את זה. איך אפשר לבטל את הכשלונות של EA עם משחקים וזכיונות שלמים כמו סינדיקייט או סימסיטי עם DLC בחינם?
ובנוגע לDLC של סימסיטי, אני מבהיר: המבנים שיכלת להשיג בחודשים הראשונים רק באמצעות קניית משחת שיניים בסופר משפיעים על הגיימפלי: מדובר באתרי תיירות שמגדילים את שמחת תושבי העיר. אז אתה מקבל עוד אפשרויות במשחק עצמו (ואני מניח שלכל מבנה יש עלות אחרת של משאבים במשחק) ויש לך יותר גמישות בניהול העיר. מילא שיציעו את זה כ DLC בתוך המשחק גם אם התמחור גבוה, אבל לקשור את זה לאיזה הסכם קידום של משחת שיניים? תמוה. בלעדיות זמנית לתוספת כלשהי למשחק עבור מוצר משחת שיניים. אתה יכול לתאר לעצמך עוד DLC שכאלה אם המשחק היה מתקבל כפי שEA חשבה שהוא יתקבל.

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 7015
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Klayman » 15 מרץ 2015, 21:15

לא טעיתי ומה יש לי להתייחס לדוגמאות שלך? נתתי את רובן בעצמי. נראה לי יותר שמדובר בפרוייקטי צד שמגניב להם להתעסק איתם, שעדיין צריכים להוכיח את עצמם בעולם האמיתי. בוא נראה את המוצרים בפעולה, לפני שנקבע שמדובר ב'חידושים נועזים'. הקונטרולר, נראה לי אישית כעיקר בזבוז הזמן שלהם. יכול להיות שהוא יהיה טוב, יכול להיות שיהיה נורא, אבל נראה לי שלהשקיע כ''כ הרבה זמן בקונטרולר אחד, זה טירוף. בכל מקרה, גם אם כל אחד ואחד מהחידושים של ואלב יתרסק לרצפה, זה לא באמת משנה. זה לא יסכן את ואלב כהוא זה. היא לא מתכננת להכניס המון כסף מהם (אם אכן כל התכנונים בקוד פתוח, המנוע בחינם וכו'). לכן, נראה שמדובר במעין פרוייקט צד, ולא ''עבודה''. לא מרגיש שהם לוקחים כאן שום סיכון, כי אין באמת ''סיכון'' לחברה. יש להם כ''כ הרבה כסף מסטים, שכבר לא מעניין אותם לעשות משחקים וליצור IP חדשים או המשכים בסדרות הקיימות שלהם. זה הכל. ודווקא שם, חבל לי. כי אני בטוח שואלב יכולה לחדש ולהביא לכולנו עולם חדש במשחקים ובחוויות, ובשנים האחרונות אני פשוט לא רואה את זה.

בנושא סינדיקייט - טחנו מים כבר שעות. אמרת את שלך, אמרתי את שלי והתייחסנו אחד לדברי השני כבר. לא מסכים איתך. לא חושב שמה שאמרתי, שיש אופציה להשתמש בIP קיים, יוביל קטגורית ל''אפס IPים חדשים''. אצלך הכל שחור ולבן. אני רואה גם גוונים של אפור (לא... לא 50.. חכמולוגים שכמוכם :P).. ולא, לא אמרתי שחיסכון בכסף היה הסיבה לכך שהם השתמשו בסינדיקייט. אמרתי שזאת אפשרות.

מודה שלא ידעתי שEA ו-ואלב מוכרות משחקים ביופליי :). אני לא יודע מה בדיוק עבר בין ואלב לEA, וכנראה שגם אתה לא יודע. אני בהחלט יכול להבין שEA, כחברה כלכלית וכיוצרת תוכן, רוצה להכניס כמה שיותר כסף. אולי המכירות ביופליי לא ממש רלוונטיות ולכן לEA לא כ''כ אכפת. אבל כמות הכסף שהיא ''הפסידה'' בסטים הייתה גדולה מדי? יכול להיות. אולי היא לא הייתה מרוצה משירות הלקוחות הביזיוני של ואלב (שאליו אתה ממשיך שלא להתייחס, כבר הודעה רביעית)? יש הרבה אפשרויות, כשאף אחד מאיתנו לא יודע מה נכון. אתה, כמובן, לוקח את הצד של ואלב בצורה עיוורת - אבל האמת היא, שגם לך אין מושג מה קרה.

אההה.. ואתה יכול גם לא להביא את הדברים שלך ש''מבקרים'' את ואלב... אתה לא ממש עושה טובות... אתה זה שהצהיר שהיית ''מאוד ביקורתי כלפיהם בשנים האחרונות''. יש לך כאן 2143 הודעות ואף לא אחת מהן, לדעתי, מבקרת את ואלב. אז אתה מבקר אותה רק בגאף? זה הרי חלק מלא מ''הדיון כאן''. אז אל תצייר את זה כאילו אתה מסכן ונרדף. אתה מרסק כל חברה על שטויות ומהלל כל אינדי שטות וכל החלטה שואלב קיבלה אי פעם. לפחות כאן. אז זה לגמרי חלק מהדיון.
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 22 אורחים