המנהלים: bozeman, erezronen, swym, omerkot
Laskin כתב:אם הטענה שלך הייתה שלא מטפלים מספיק ברצינות באלימות שאיננה מאוד מאוד קשה אלא פשוט מישהו שהולך ומחלק כאפות ואגרופים לאנשים ברחוב - אני מסכים איתך. צריך לטפל באנשים האלה יותר ברצינות. אבל אתה טוען שיש סוג של ״היסטריה״ כשמדובר בפגיעה מינית וזה לא מוצדק בעיניך, כי הרי כל הגוף זה חתיכת בשר ואין הבדל בין האיברים, וזה ללכת פול ריטארד.
הרי יש הבדל עצום בין אם אני לוקח אצבע ותוקע לך אותה בתוך האוזן בזמן שאתה ישן, לבין אם אני לוקח את איבר המין שלי ותוקע לך אותו בתחת, או לאשה באיבר המין שלה בזמן שהם ישנים. אתה טוען ברצינות שאין הבדל, או שהוא לא כזה גדול?
DrKeo כתב:אה, הפעלת כוח מסיבי זה השובר שוויון. אז נניח להחליק למישהי סם אונס זה סבבה, כן? הרי לא מופעל שם שום כוח פיזי.
העניין מתחיל ונגמר בדבר אחד - הסכמה. אם תסכים שיגעו לך בתנוך אוזן, זה בסדר שיגעו לך בתנוך. אם לא תסכים, זאת תקיפה.
InterAl כתב:זה חלק מהעניין, ״הסכמה״ זה דבר די אפור. נדיר שגבר מקבל מאישה הסכמה מפורשת לקיום יחסי מין... לרוב הוא מנסה בטקטיקות שונות ומקווה שתזרום. לכן הקביעה שאי קבלת הסכמה שקולה לאונס היא בעייתית. אגב, זה גם פחות או יותר מה שקבע ביהמ״ש העליון בפסק הדין של האונס בשמרת. גבר חייב לקבל הסכמה חוזית כמעט מבחורה כדי שזה לא ייחשב לאונס. וזה בדיוק חלק מהלך המחשבה הבעייתי שכל התנהגות מינית שהיא לא 100% ישרה וטהורה דינה תלייה.
DrKeo כתב:InterAl כתב:זה חלק מהעניין, ״הסכמה״ זה דבר די אפור. נדיר שגבר מקבל מאישה הסכמה מפורשת לקיום יחסי מין... לרוב הוא מנסה בטקטיקות שונות ומקווה שתזרום. לכן הקביעה שאי קבלת הסכמה שקולה לאונס היא בעייתית. אגב, זה גם פחות או יותר מה שקבע ביהמ״ש העליון בפסק הדין של האונס בשמרת. גבר חייב לקבל הסכמה חוזית כמעט מבחורה כדי שזה לא ייחשב לאונס. וזה בדיוק חלק מהלך המחשבה הבעייתי שכל התנהגות מינית שהיא לא 100% ישרה וטהורה דינה תלייה.
"לזרום" זה מונח רחוב להסכמה. כשאדם גמור הוא לא יכול לתת הסכמה וגם ילד בן 5 לא יכול לתת הסכמה למשהו שהוא לא מבין מה הוא בכלל. אם תחתום על חוזה גמור מאלכוהול בית המשפט יבטל את החוזה הזה, בכדי שחוזה יהיה קביל הוא צריך להחתם על ידי שני בוגרים פכחים. ההגדרה של אונס זה מין ללא הסכמה, כמות הכוח המופעל לא רלוונטית למרות שגם בקטגוריה הזאת יש דרגות חומרה.
glass man כתב:מה הדיון הזה בכלל.
אם אדם X יגיד בפני שופט שנגיעה באוזן עשתה לו נזקים נפשיים לכל חייו יצטרך להוכיח את זה לשופט ויצטרך להוכיח לשופט, שהנגיעה באוזן היא הדבר הכי טראומתי שעבר בחייו, ושזה יותר טראומתי מגירושים של הוריו, חרם חברתי וכו' וכו' השופט יתקשה להאמין שהוא לא עבר משהו יותר טראומתי בחייו מנגיעה באוזן.
מנגד הטרדה מינית בכל גיל היא אירוע משנה חיים, היכולת של אדם לקום מזה אמנם תלויה בכוחו הנפשי אבל היא נזק אובייקטיבי לכל אדם בכל גיל, זה מצב אבסולוטי תמיד אדם שיוטרד מינית יעמוד בפני נזק עצום לנפשו בלי קשר לגילו.
InterAl כתב:glass man כתב:מה הדיון הזה בכלל.
אם אדם X יגיד בפני שופט שנגיעה באוזן עשתה לו נזקים נפשיים לכל חייו יצטרך להוכיח את זה לשופט ויצטרך להוכיח לשופט, שהנגיעה באוזן היא הדבר הכי טראומתי שעבר בחייו, ושזה יותר טראומתי מגירושים של הוריו, חרם חברתי וכו' וכו' השופט יתקשה להאמין שהוא לא עבר משהו יותר טראומתי בחייו מנגיעה באוזן.
מנגד הטרדה מינית בכל גיל היא אירוע משנה חיים, היכולת של אדם לקום מזה אמנם תלויה בכוחו הנפשי אבל היא נזק אובייקטיבי לכל אדם בכל גיל, זה מצב אבסולוטי תמיד אדם שיוטרד מינית יעמוד בפני נזק עצום לנפשו בלי קשר לגילו.
נזק פסיכולוגי הוא לא אובייקטיבי. בוא נניח שניתן להוכיח שנגרם נזק נפשי כבד לאדם שנגעו לו באוזן, או שקראו לו טמבל, או שסתם עשו לו פרצוף מאיים. זה מצדיק מאסר של ה"תוקף"? ברור שלא. ולכן גם ברור שנזק פסיכולוגי הוא טיעון חלש מאוד.
glass man כתב:מה השטויות האלה אינטר? השופט יכול לבחון את החיים של המתלוננים לראות פגיעה בתפקוד ובאורח החיים אם יש פגיעה ניכרת זה מוסיף אמינות לתלונה.השופט יכול להסתכל אם מדובר נורמטיבי או שקרן פתלוגי ללא מצפון. סביר להניח שאף אדם לא ירצה להיות מוכר בחברה כ"נפגע מינית" בשביל כסף. אתה שואל שאלה עקרונית אם יכול להיות איזה נרקיסיסטת חסר מצפון, ועקבות שמסוגל לתפור למישהו תיק של פגיעה מינית נטו בשביל כסף? זה תמיד אפשרי.
השאלה כמה זה זה סביר שיש לך ערמה של מתלוננים והאם סביר שכולם נרקיסיסטים שרוצים כסף על חשבון משי זהב.
אתה יודע שזה לא סביר
מספיק שהשופט רואה מתלונן/מתלוננת אחת. ללא רקע משפחתי של התעללות, ללא עבר עברייני, ללא התמכרות לסמים, ללא בעיות נפשיות מוכרות, אבל שהמתלונן הנורמטיבי הזה טוען שהוא לא מסוגל לתפקד בחברה בגלל מה שעשה לו משני זהב ויש לשופט פה אמינות לשאר המתלוננים.
אתה כל הזמן מנסה לטעון שמדובר ב"נזק סובייקטיבי" לא ניתן למדידה ולצפייה אבל זה לא נכון, אפשר בהחלט לראות על האדם המתלונן את הנזק ולבחון אם זה נזק ממשי.
ואתה תנסהפ להתחמק עד מחר אבל אתה יודע את ההבדל.
אתה יודע שאם השכן שלך קורא לך טמבל אתה לא רק צריך להוכיח נזק נפשי כבד אתה גם צריך להוכיח שהשכן ידע על אותו נזק וגרם אותו במכוון או בחוסר איכפתיות כלפיך תוך שהוא ידע במדויק איזה נזק הוא גורם לך ושזה נעשה בכוונת תחילה.
בעוד סביר להניח שמשי זהב אם עשה מה שעשה, ידע בוודאות שהוא גורם נזק לקורבנות שלו וזה פשוט לא עניין אותו, קל להוכיח שהוא ידע שזה גורם או יגרום נזק וזה לא עניין אותו, אבל יהיה לך קשה להוכיח שהשכן שקרא לך טמבל ידע שתפגע נפשית מזה עד חוסר יכולת לתפקד.
הדבר היחיד שאפשר להגיד לזכותו של משי זהב זה שצריך לתת לו את הסיכוי שהוא זכאי וזהו שום דבר מעבר לכך.
InterAl כתב:שופט לא יודע מי דובר אמת ומי משקר, במקסימום הוא יכול לקבוע ניחוש מושכל.
InterAl כתב:glass man כתב:מה השטויות האלה אינטר? השופט יכול לבחון את החיים של המתלוננים לראות פגיעה בתפקוד ובאורח החיים אם יש פגיעה ניכרת זה מוסיף אמינות לתלונה.השופט יכול להסתכל אם מדובר נורמטיבי או שקרן פתלוגי ללא מצפון. סביר להניח שאף אדם לא ירצה להיות מוכר בחברה כ"נפגע מינית" בשביל כסף. אתה שואל שאלה עקרונית אם יכול להיות איזה נרקיסיסטת חסר מצפון, ועקבות שמסוגל לתפור למישהו תיק של פגיעה מינית נטו בשביל כסף? זה תמיד אפשרי.
השאלה כמה זה זה סביר שיש לך ערמה של מתלוננים והאם סביר שכולם נרקיסיסטים שרוצים כסף על חשבון משי זהב.
אתה יודע שזה לא סביר
מספיק שהשופט רואה מתלונן/מתלוננת אחת. ללא רקע משפחתי של התעללות, ללא עבר עברייני, ללא התמכרות לסמים, ללא בעיות נפשיות מוכרות, אבל שהמתלונן הנורמטיבי הזה טוען שהוא לא מסוגל לתפקד בחברה בגלל מה שעשה לו משני זהב ויש לשופט פה אמינות לשאר המתלוננים.
אתה כל הזמן מנסה לטעון שמדובר ב"נזק סובייקטיבי" לא ניתן למדידה ולצפייה אבל זה לא נכון, אפשר בהחלט לראות על האדם המתלונן את הנזק ולבחון אם זה נזק ממשי.
ואתה תנסהפ להתחמק עד מחר אבל אתה יודע את ההבדל.
אתה יודע שאם השכן שלך קורא לך טמבל אתה לא רק צריך להוכיח נזק נפשי כבד אתה גם צריך להוכיח שהשכן ידע על אותו נזק וגרם אותו במכוון או בחוסר איכפתיות כלפיך תוך שהוא ידע במדויק איזה נזק הוא גורם לך ושזה נעשה בכוונת תחילה.
בעוד סביר להניח שמשי זהב אם עשה מה שעשה, ידע בוודאות שהוא גורם נזק לקורבנות שלו וזה פשוט לא עניין אותו, קל להוכיח שהוא ידע שזה גורם או יגרום נזק וזה לא עניין אותו, אבל יהיה לך קשה להוכיח שהשכן שקרא לך טמבל ידע שתפגע נפשית מזה עד חוסר יכולת לתפקד.
הדבר היחיד שאפשר להגיד לזכותו של משי זהב זה שצריך לתת לו את הסיכוי שהוא זכאי וזהו שום דבר מעבר לכך.
שופט לא יודע מי דובר אמת ומי משקר, במקסימום הוא יכול לקבוע ניחוש מושכל. הוא גם לא יכול לבחון שום דבר באופן אובייקטיבי כל עוד הקורבן יודע שבוחנים אותו. ובכל מקרה אין דרך לדעת מה מתחולל בראשו של אדם ואם מדובר בנזק זמני או תמידי, או מה מידת הנזק.
לסקין, תגובה אינסטינקטיבית לנגיעה באיבר מין לא שקולה לאיסור נגיעה בהם. הטרדות מיניות, אונס וכו׳ הם דבר נפוץ אצל בע״ח, והתוקף בד״כ לא מנודה או מחוסל כעונש. כלבים למשל נועלים את הפין שלהם בתוך הנקבה כדי למנוע ממנה לברוח ולאפשר להם להשלים את האקט בניגוד לרצונה... זה לגמרי אונס על פי ההגדרה האנושית, אבל אצל כלבים זה פשוט הטבע.
sharonbn כתב:InterAl כתב:שופט לא יודע מי דובר אמת ומי משקר, במקסימום הוא יכול לקבוע ניחוש מושכל.
זה נכון לגבי כל משפט. גם היכן שהיתה אלימות פיסית, מידת הפגיעה לא תמיד ניכרת בסימנים חיצוניים (על המושג מכות יבשות שמעת?) אז הקורבן יכול להתלונן על "כאבים חזקים בגב" ומה הציפייה שלך משופט? שיסתכל על פצעים ויגיד מה מידת הנזק? אולי הוא אמור גם לקרוא רנטגן? אז מריך עזרה של מומחים. אז מה ההבדל?
אי אפשר לקבוע מידה של נזק פיסי כמו נזק נפשי - כאב ומידה של פגיעה באיכות חיים אלו דברים אינדיבידואלים.
אז או שאי אפשר לקבוע שום מידה של נזק לבן אדם בכלל, או שאפשר וצריך את העזרה של מומחה.
ואני יודע שענית כבר שהפסיכיאטרים שהכרת הודו שאין להם מושג מה הם עושים. זו עדותך האישית וזה כל הערך שלה. אני מכיר רופאים אחרים שאומרים אחרת.
בכל אופן המערכת המשפטית בארץ ובכל העולם מכירה גם במציאות של פגיעה נפשית כתוצאה מהטרדה מינית פיסית וכם ביכולת ובסמכות של פסיכיאטרים לקבוע מי אומר אמת.
ובענין משי זהב: הראיתי שישנה לפחות עדות אחת לאונס. (זה גם הוצג בתחקיר של עובדה) אבל זה לא בא לך בטוב אז פשוט התעלמת.
Laskin כתב:InterAl כתב:glass man כתב:מה השטויות האלה אינטר? השופט יכול לבחון את החיים של המתלוננים לראות פגיעה בתפקוד ובאורח החיים אם יש פגיעה ניכרת זה מוסיף אמינות לתלונה.השופט יכול להסתכל אם מדובר נורמטיבי או שקרן פתלוגי ללא מצפון. סביר להניח שאף אדם לא ירצה להיות מוכר בחברה כ"נפגע מינית" בשביל כסף. אתה שואל שאלה עקרונית אם יכול להיות איזה נרקיסיסטת חסר מצפון, ועקבות שמסוגל לתפור למישהו תיק של פגיעה מינית נטו בשביל כסף? זה תמיד אפשרי.
השאלה כמה זה זה סביר שיש לך ערמה של מתלוננים והאם סביר שכולם נרקיסיסטים שרוצים כסף על חשבון משי זהב.
אתה יודע שזה לא סביר
מספיק שהשופט רואה מתלונן/מתלוננת אחת. ללא רקע משפחתי של התעללות, ללא עבר עברייני, ללא התמכרות לסמים, ללא בעיות נפשיות מוכרות, אבל שהמתלונן הנורמטיבי הזה טוען שהוא לא מסוגל לתפקד בחברה בגלל מה שעשה לו משני זהב ויש לשופט פה אמינות לשאר המתלוננים.
אתה כל הזמן מנסה לטעון שמדובר ב"נזק סובייקטיבי" לא ניתן למדידה ולצפייה אבל זה לא נכון, אפשר בהחלט לראות על האדם המתלונן את הנזק ולבחון אם זה נזק ממשי.
ואתה תנסהפ להתחמק עד מחר אבל אתה יודע את ההבדל.
אתה יודע שאם השכן שלך קורא לך טמבל אתה לא רק צריך להוכיח נזק נפשי כבד אתה גם צריך להוכיח שהשכן ידע על אותו נזק וגרם אותו במכוון או בחוסר איכפתיות כלפיך תוך שהוא ידע במדויק איזה נזק הוא גורם לך ושזה נעשה בכוונת תחילה.
בעוד סביר להניח שמשי זהב אם עשה מה שעשה, ידע בוודאות שהוא גורם נזק לקורבנות שלו וזה פשוט לא עניין אותו, קל להוכיח שהוא ידע שזה גורם או יגרום נזק וזה לא עניין אותו, אבל יהיה לך קשה להוכיח שהשכן שקרא לך טמבל ידע שתפגע נפשית מזה עד חוסר יכולת לתפקד.
הדבר היחיד שאפשר להגיד לזכותו של משי זהב זה שצריך לתת לו את הסיכוי שהוא זכאי וזהו שום דבר מעבר לכך.
שופט לא יודע מי דובר אמת ומי משקר, במקסימום הוא יכול לקבוע ניחוש מושכל. הוא גם לא יכול לבחון שום דבר באופן אובייקטיבי כל עוד הקורבן יודע שבוחנים אותו. ובכל מקרה אין דרך לדעת מה מתחולל בראשו של אדם ואם מדובר בנזק זמני או תמידי, או מה מידת הנזק.
לסקין, תגובה אינסטינקטיבית לנגיעה באיבר מין לא שקולה לאיסור נגיעה בהם. הטרדות מיניות, אונס וכו׳ הם דבר נפוץ אצל בע״ח, והתוקף בד״כ לא מנודה או מחוסל כעונש. כלבים למשל נועלים את הפין שלהם בתוך הנקבה כדי למנוע ממנה לברוח ולאפשר להם להשלים את האקט בניגוד לרצונה... זה לגמרי אונס על פי ההגדרה האנושית, אבל אצל כלבים זה פשוט הטבע.
כתבתי על הקטע של בעלי חיים כדי להראות שעניין של נגיעה באיבר המין הוא לא רק קטע תרבותי, והתגובה היא הוכחה שיש ייחוד לאיברי מין מאיברים אחרים, לא שצריך ללמוד מבעלי חיים איך לטפל באנסים.
משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] ו־ 2 אורחים