Death_119 כתב:ההגדרה שלנו למוד שונה, מוד מבחינתי היא שינוי הגיימפליי הקיים (כמו לדוגמא Dota על Warcraft 3 או Counter strike על Half life) או לחילופין הוספת תוכן חדש בצורה משמעותית, לדוגמא Gunman על Half life או Israel Theater שבניתי לפני 15 שנה לFalcon 4. מה שאתה מספר פה זה סקין, לקחת אלמנט במשחק ושינית את מראהו (זה לא משנה אם שינית את המראה של אחד או 200 אובייקטים זה עדיין שינוי מראה).
ההגדרה שלנו למוד לא שונה, אבל ההגדרה שלנו ל"עדיין Work In Progress מאד ראשוני" כנראה שכן שונה - או שלא קראת מה כתבתי או שאתה לא מבין מה זה work in progress.
בתור אחד שעושה מודינג למשחקים עוד מאז ימי הWAD של דום הראשון, ובמקרה גם בתור זה שיושבים אצלו על המחשב קבצי ה-lua של המוד הספציפי הזה של don't starve, אני מסביר לך
שזה כן מוד. מה לא ברור לך?
Kazz כתב:סיימתי את האקט הראשון של ברוקן אייג' (שוב תודה לפאמילי שרינג). בלי שיפור ניכר באקט השני אני אהיה חייב להעמיד את המשחק בקטגוריית האכזבה הכי גדולה של 2014.
וזה מתוך כל עשרות המשחקים של 2014 שכבר הספקת לשחק בהם?
DrKeo כתב:12%-20% על מחשב חזק? סטים OS נותן 18%.
נדב, נראה לי שאתה לגמרי מפספס את הנקודה כאן. מעבר לעובדה שסטים OS כרגע לא מתחייב לתת לנו כלום (ויכול להיות שאת ה-18% תקבל רק על מחשבים חלשים), הקטע הנהדר כאן הוא שהתוספות האלו
מצטברות: סטים OS גם ככה לא מאפשר לך לרוץ בDirectX ולכן במקרה של משחקים למערכת ההפעלה הזו יש סיכוי אפילו יותר גדול שנראה תמיכה במאנטל (האפשרות הנוספת היחידה היא OpenGL). ככה שבין המעבר לסטים OS לבין המעבר למאנטל אתה יכול להנות מתוספת נהדרת לביצועים על בסיס חומרה זהה!
ואפילו כשמדובר במאנטל לבד, תוספת של אחוזים דו ספרתיים על בסיס חומרה זהה היא דבר מצויין. בעולם שבו הפרשי ביצועים בין כרטיסים קרובים נמדדים בכמה פריימים בודדים לשניה, זה דבר מבורך שבעצם משדרג לך את הכרטיס לרמת המחיר הבאה.
חוץ מזה, יש כמה נקודות מאד מעניינות שכדאי שתשים לב אליהן:
1) כבר היום לקנות i7 עבור משחקים זה בזבוז כסף מוחלט, כי אתה משלם מאות שקלים יותר ומקבל ביצועים דומים באופן כמעט זהה לi5 שהוא היום הבחירה המומלצת למשחקים. אבל המאנטל משנה את המשוואה הזו, כי כבר עכשיו כשמציבים את תוספת הביצועים הזניחה לi5 מול תוספת הביצועים הגדולה לi3 (או לליין הkaveri החדש כמו ה7850K), הפער מצטמצם משמעותית - והמשמעות היא שנוכל לחסוך עוד כמה מאות שקלים על המעבד (מה שעומר כבר עשה במחשב האחרון שלו) ולהשקיע אותם בשדרוג כרטיס המסך שיתן לנו ביצועים משופרים
2) ממצאים ראשוניים מראים שגם עבור האנשים שנמצאים במעלה הסקאלה של ההשקעה בחומרה יש למאנטל תרומה אדירה: מאחר והוא תורם בעיקר למקרים שבהם המשחק מוגבל בCPU, אנחנו רואים קפיצה גדולה גם בקונפיגורציות CF עם שני כרטיסי מסך כי שם המשחק כבר הרבה פחות מוגבל GPU ולכן התרומה שלו לביצועים שוב מזנקת.
3) המעבד הפתטי של הPS4 והOne שהזכרת הוא דווקא עוד נקודה לטובת המאנטל, מאחר ושתי הקונסולות משתמשות כבר בAPI דומה שמבוסס על מה שAMD סיפקה ולכן מאד סביר להניח שמפתחי המשחקים ינצלו את הידע הזה ונראה המרות רבות לPC שזוכות לאוטפימיזציות כאלו - שמעבירות את העומס מהמעבד לכרטיס המסך.
4) כמעט במקביל לגירסת הבטא של המאנטל, ראינו את AMD גם משחררת את ליין הKaveri שלה שמסמן את הכיוון אליו היא הולכת: מעבדים חלשים יחסית וזולים מ-i5, אבל כאלו שמכילים כבר כרטיס מסך משולב חזק משמעותית: יותר מחצי משטח המעבד החדש של AMD הוא בעצם ליבה של כרטיס מסך, והמשמעות היא תוספת ביצועים למשחקים גם ללא כרטיס מסך חיצוני. זה כמובן משנה רק למי שנמצא בlow end של רוכשי המחשבים, אבל על הדרך AMD הכניסה פנימה כמה טכנולוגיות מאד רלוונטיות ומעניינות: TrueAudio אמור לתת ביצועי קול משופרים תוך הורדת עומס נוספת מהמעבד (thief כבר תומך), Dual Graphics מסנכרן בין כרטיס מסך חיצוני לכרטיס המסך הפנימי שנותן עוד קצת בוסט לביצועים (ו-512 ליבות ב-7850K הן משהו שיכול לדחוף בכיף עוד כמה פריימים לשניה), ותמיכה בHSA/OpenCL דוחפת אותו קדימה בתוכנות נתמכות אל מעבר לביצועים של ה-i5 בתג מחיר נמוך יותר. כמובן שהi5 עדיין רומס אותו בכל התוכנות שמשתמשות בthread בודד, אבל אם מסתכלים על מבחנים ותוכנות עם תמיכה בHSA מתקבל פער עצום לטובת המעבד החדש של AMD. תסתכל על זה למשל:
http://www.extremetech.com/computing/17 ... ous-chip/55) בנוסף לכל אלו, כדאי לזכור שמאנטל עצמו עדיין בבטא. סביר מאד להניח שבתוצאה הסופית נקבל אופטימיזציה נוספת שתדחוף את הביצועים עוד קצת כלפי מעלה.
AMD מספקת עכשיו הרבה הבטחות וחובת ההוכחה היא עליה, אבל המשמעויות הן שמצד אחד הנטיה האוטומטית שלי להמליץ לאנשים על מעבד i5 למשחקים די מתערערת (בטח עבור מי שמרכיב מחשב ב-2000 ש"ח). בצד השני גם המאנטל מתברר כהבטחה עצומה עם תמיכה שהולכת וגדלה עבורו: EA כבר בפנים עם כל המשחקים שלה שירוצו על פרוסטבייט ומנוע הoxide החדש גם מציע תמיכה אינטגרלית, במקביל Thief שרץ על אנריל יתמוך בו (כמו כותרים עתידיים של איידוס) וכך גם Star Citizen שרץ על Crysis - ככה שבתאוריה לא צריכה להיות בעיה למפתחי המנועים האלו להציע תמיכה אינטגרלית. ברגע שהם ו-valve יקפצו על העגלה אז מאנטל יהיה במצב טוב להפוך לסטנדרט - וזה יטיב עם כולם. בהינתן שוויון בכל שאר התנאים, לא הייתי ממליץ למישהו לקנות היום כרטיס מסך שלא תומך במאנטל.