נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42059
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 04 דצמבר 2020, 13:31

רגע, MH לא יצא באיחור של כמה חודשים למחשב?
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7951
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 04 דצמבר 2020, 14:36

DrKeo כתב:רגע, MH לא יצא באיחור של כמה חודשים למחשב?

לא היה איזה 7 חודשים הפרש.

וזה בדיוק העניין העצבים של KAZZ זה חלק מהעניין שהם ימשיכו לעשות את זה הFOMO חזק פה.
קאז אמרת שאטלוס מתחילים להבין, מה הם מתחילים להבין, בדיוק? אטלוס הכי נהנהים מאפקט הFOMO מה הם יביאו לך ?
את פרסונה 5 ששיחקתי ב2017? את soul hackers ששיחקתי כבר ב2013 ?

FOMO זה לב העניין, זה יעשה פלאים למכירות של disco elysium בקונסולות, משחק שבלי אפקט הFOMO בוודאי היה נשכח בתהום של הקונסולות.

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 4297
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי InterAl » 04 דצמבר 2020, 20:06

מתי אי פעם משחקים בסגנון של דיסקו מכרו טוב על הקונסולות? זה משחק שהוא כמעט ספר אלקטרוני, לא מבין איך אפשר לשחק אותו על הספה בסלון. חוץ מזה, כל עניין ה-FOMO הזוי לדעתי. כלומר לחשוב שמושכים שחרורים כדי להרעיב את השחקנים בכוונה - תאוריה חסרת שחר והגיון.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7951
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 04 דצמבר 2020, 20:12

זה חלק מהעניין אבל לא רק יש גם את העניין של הפיראטיות ואפשר להתווכח עד מחר עד כמה אנשים שמורידים אשכרה היו קונים את המשחק יש אחוז שכן וזה מספיק.

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 05 דצמבר 2020, 16:27

אתה מבין שאין הגיון במה שאתה אומר?!

FOMO לא נוצר באי-יכולת לקנות את המוצר......................איך יש missing out אם המשחק לא זמין.........

לקנות משחק DAY1 במקום לחכות למבצע. זה FOMO. לקנות PS5 בשיגור במחיר גבוה יותר כי אתה לא יודע מתי יהיה מלאי עוד פעם, זה FOMO. אתה מבין שבטיעון של FOMO כמניע לקניית משחק חייב שיהיה משחק לקנות?
לקנות גרסת משחק מאוחרת יותר זה לא FOMO. כי ה FOMO נוצר כאשר המשחק יוצא לראשונה וזוכה לכך וכך שבחים, ומקבל כך וכך ביקורות, ותופס חלק נכבד מהשיח העכשווי. והשחקן מרגיש שכדאי לו לקנות את המשחק עכשיו. אבל אם הגרסה שאתה רוצה אינה זמינה אז ה FOMO לא גורם לכלום. אולי אתה מתבלבל עם דאבל-דיפינג..

כשגרסה יוצאת X חודשים אחרי השחרור הראשוני אז קשה יותר להרוויח מזה. המשחק כבר 'נשכח'. יש משחקים חדשים שתופסים את השיח. אתה צריך שוב להשקיע בפרסום ושיווק של גרסה אחת. לכן פשוט אין הגיון במה שאתה אומר. אם קאפקום רוצים FOMO הם צריכים להוציא את גרסת המחשב בשיגור. בלי קשר ל FOMO הם צריכים להוציא את המשחק בו-זמנית כי הנתונים מראים שהמכירות על המחשב אדירות, ולקבל day1 את הרווחים של משחק 100% דיגיטלי במחיר מלא זה התרחיש האידיאלי.

עכשיו מבינים עוד יותר למה בדליפות נודע שהם יוציאו למחשב גם את משחק ה MH שהוכרז בלעדית לסוויצ'.

בנוגע לאטלוס, איך לעזאזל הם נהנים מ FOMO אם רוב המשחקים שלהם היו בלעדיים לסוני ורק השנה זה התחיל להשתנות? אני חושב שיש לך אי-הבנה בסיסית של המושג.
אטלוס מוציאים את persona 5 strikers במערב במקביל לפס4,למחשב ולסוויצ' בחודש פברואר. זה מספיק סימן בשבילך?

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5461
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 05 דצמבר 2020, 18:22

נראה לי הפומו זה שתקנה לפלטפורמות שכן יצא אליהם המשחק ואז תרכוש שוב במחשב כי אתה אוהב לשחק משחקים על הpc ממגוון סיבות.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

idan
Veteran
הודעות: 2272
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי idan » 05 דצמבר 2020, 21:11

אין לי מושג כמה זה משמעותי בסה"כ מכירות, אבל גרסת המחשב של mhw זה מקרה מובהק של משחק שהרוויח, בין היתר, מדאבל דיפינג. אמנם תמיד לגירסת המחשב יש פוטנציאל להיות יותר טובה אם יש לך את החומרה הנכונה, אבל כאן זה היה ממש מורגש, גם מבחינת ביצועים שלא היו מדהימים על הקונסולות וגם מבחינת זמני טעינה איומים במשחק שאתה רואה בו המון מסכי טעינה (ואני מדבר על 5 שניות מול דקה, אם יש לך SSD). ומאחר ומדובר במשחק חי שמתעדכן ואנשים חוזרים אליו כל הזמן ומשחקים בו לאורך שנים, יש הרבה יותר הצדקה לקנות אותו שוב מאשר משחק סינגל פלייר רגיל שאתה מסיים ומניח בצד. אני גם יודע שאנשים קנו את המשחק פעמיים בדיוק מהסיבות האלה, ככה שלא מדובר רק בתאוריה.
ובהתחשב בכך שבשנים האחרונות קאפקום הוציאו בערך את כל המשחקים הגדולים שלהם על המחשב day 1 אני לא חושב שזאת הייתה הסיבה המקורית שהמשחק הגיע באיחור למחשב (בניגוד לרוקסטאר למשל, שדי ברור שזה מכוון), אבל מאחר והתוצאות היו כ"כ מוצלחות אני חושש שהם יאמצו את המסקנה הלא רצויה, לפחות עם הפרנצ'ייז הזה.. כי אני מניח שזה לא במקרה שבדיוק אותו דבר הולך לקרות גם עם MH rise.

וזה ש persona 5 strikers מגיע לפלטפורמות אחרות זה כנראה גם סימן לכך שיש לאטלוס הסכם בלעדיות כלשהו עם סוני על פרסונה 5, אחרת אין הגיון שהקרוסאובר עם Dynasty Warriors, שהוא במקרה הרבה יותר המשך ישיר של פרסונה 5 מאשר ספין אוף, יהיה זמין על הפלטפורמות האלה לפני פרסונה 5.. במיוחד שהאחרון כבר קיבל השנה גירסה שניה (רויאל), מורחבת, על הפס4.

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 05 דצמבר 2020, 22:22

כל עוד אין נתונים לדאבל דיפינג זו סתם אמירה שתמיד זורקים באוויר. לגבי MHW היו הרבה סיבות למה המשחק מצליח על המחשב ולמה שנים לפניו שחקנים טענו שהפרנצ'ייז צריך להגיע לשם (כמו דארק סולס). גם לא צריך כל הזמן למצוא סיבות מיוחדות: שוק המחשב עצום וזה פשוט לוותר על גרסה הכי מוכרת/השנייה הכי מוכרת שלך - למרות שיש עדיין אנשים שעדיין מתעקשים לחשוב שמדובר בשוק נישתי שמוכר פחות טוב מה XB1 משום מה. אם היית אומר להם לפני חודש ש MH:W מכר יותר עותקים באירופה ובארה"ב על המחשב מאשר הפס4, הם היו צוחקים עליך.

המשחק הגיע באיחור כי הגרסה נעשתה ע"י הצוות הראשי של המשחק, וזה היה גרסת המחשב הראשונה שהם עושים. ועדיין, גם העדכונים הגיעו באיחור של חודשים. וזה ברור שהצעד הטוב בשבילם זה שיגור במקביל בהמשך.

לגבי אטלוס, נראה מה יקרה איתם.

idan
Veteran
הודעות: 2272
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי idan » 05 דצמבר 2020, 22:45

אבל לא אמרתי שזו הסיבה המרכזית שהוא הצליח בענק על המחשב, ברור שלא. וגם לא אמרתי שלדחות את המשחק הבא שלהם זה משהו שבהכרח עדיף להם לעשות, אין לי דרך לדעת את זה, אני פשוט חושב שייתכן וזו המסקנה שהם הגיעו אליה.
מעבר לזה שנינו לא מכירים את הנתונים של הדאבל דיפינג, זה עובד לשני הכיוונים. אני נכנסתי לסדרה עם המשחק הזה ושיחקתי בו ובהרחבה שלו און אנד אוף במשך שנתיים וחצי ומטבע הדברים הייתי מעורבב בקהילה שלו, ואני אומר לך שבמקרה הזה מדובר בתופעה אמיתית.. ואולי קאפקום חושבים שהיא מספיק משמעותית בשביל לדחות גם את הגרסת מחשב של mh rise.. אחרת, לא יודע, מה ההסבר שלך? הם סתם לא אוהבים כסף?

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7951
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 05 דצמבר 2020, 23:14

Kazz כתב:אתה מבין שאין הגיון במה שאתה אומר?!

FOMO לא נוצר באי-יכולת לקנות את המוצר......................איך יש missing out אם המשחק לא זמין.........

לקנות משחק DAY1 במקום לחכות למבצע. זה FOMO. לקנות PS5 בשיגור במחיר גבוה יותר כי אתה לא יודע מתי יהיה מלאי עוד פעם, זה FOMO. אתה מבין שבטיעון של FOMO כמניע לקניית משחק חייב שיהיה משחק לקנות?
לקנות גרסת משחק מאוחרת יותר זה לא FOMO. כי ה FOMO נוצר כאשר המשחק יוצא לראשונה וזוכה לכך וכך שבחים, ומקבל כך וכך ביקורות, ותופס חלק נכבד מהשיח העכשווי. והשחקן מרגיש שכדאי לו לקנות את המשחק עכשיו. אבל אם הגרסה שאתה רוצה אינה זמינה אז ה FOMO לא גורם לכלום. אולי אתה מתבלבל עם דאבל-דיפינג..

כשגרסה יוצאת X חודשים אחרי השחרור הראשוני אז קשה יותר להרוויח מזה. המשחק כבר 'נשכח'. יש משחקים חדשים שתופסים את השיח. אתה צריך שוב להשקיע בפרסום ושיווק של גרסה אחת. לכן פשוט אין הגיון במה שאתה אומר. אם קאפקום רוצים FOMO הם צריכים להוציא את גרסת המחשב בשיגור. בלי קשר ל FOMO הם צריכים להוציא את המשחק בו-זמנית כי הנתונים מראים שהמכירות על המחשב אדירות, ולקבל day1 את הרווחים של משחק 100% דיגיטלי במחיר מלא זה התרחיש האידיאלי.

עכשיו מבינים עוד יותר למה בדליפות נודע שהם יוציאו למחשב גם את משחק ה MH שהוכרז בלעדית לסוויצ'.

בנוגע לאטלוס, איך לעזאזל הם נהנים מ FOMO אם רוב המשחקים שלהם היו בלעדיים לסוני ורק השנה זה התחיל להשתנות? אני חושב שיש לך אי-הבנה בסיסית של המושג.
אטלוס מוציאים את persona 5 strikers במערב במקביל לפס4,למחשב ולסוויצ' בחודש פברואר. זה מספיק סימן בשבילך?


קאז יצרת לעצמך מושג שרירותי של FOMO.
FOMO יכול להתעורר על הPC בכל פעם שמשחק צד ג' שאין לו סיבה שלא להגיע להגיע. FOMO בהגדרה, זה שאתה מחמיץ משהו שאחרים נהנהים ממנו או יותר נכון האשליה שאתה מפסיד משהו גדול.

ברגע שסגה עברה להיות בעיקר מפיצה על הPC היא בעצמה יצרה את הFOMO ואת הציפיה שמשחקים של אטלוס יהיו על הPC
רק שתדע, אני לא תומך כלל בזה שיש משחקים שלוקח להם זמן להגיע לPC זה בעיני מנהג מעוות, אבל אני כן רואה את הbenefits
שבאים עם זה לחברות הפיתוח.

לא יעזור לך קהל הקונסולות, הוא נהדר בלעשות HYPE למשחקים נישתיים, הקהל של נינטנדו בדרך כלל עושה הייפ מטורף לכל משחק צד ג' אפילו חצי Decent שמגיע לפלטפורמה וכמובן שגם קהל הפלייסטישן עושה והאקסבוקס בדרך כלל עושים הייפ מטורף לכל משחק נורמלי שמגיע.

אם אתה איכשהו בראש שלך חושב שהתכוונתי, שאטלוס התאקפו עם פרסונה 4 בכוונה 12 שנה עם פרסונה 4 עד שהם הוציאו אותו לPC
בשביל לעורר FOMO אצל שחקני הPC אז ברור שלא. זה מגוחך לא טענתי את זה מעולם.

אבל הם נהנהים מתוצר הלוואי של הFOMO הזה, ואין להם שום בעיה לעורר אותו בעתיד במרווחים קצרים יותר.

קח למשל את 13 sentinels aegis rim הוא של אטלוס והוא כרגע בלעדי לפס4. הוא מקבל שבחים על הסיפור שלו לפחות לחובבי אנימה.
ובעלי סוויץ/PC שואלים לעיתים קרובות אם המשחק יגיע לפלטפורמות האלה, כי אין לו שום סיבה טכנית לא להגיע אליהן ולאטלוס יש בלעדי ענק לסוויץ.

יגיע לPC ? אולי, כן אולי לא, אבל בזמן שאני ואתה וכל מי שיש לו PS4 יכולים לשחק בו השנה, אנשים שיש להם רק PC או רוצים לשחק רק על הPC בהחלט חווים FOMO והם לא היו מרגישים אותו בעוצמה כזו אם שחקני הPS4 לא היו אומרים שזה אחד ממשחקי החובה של 2020.

מעבר לזה אני לא חושב שאפילו אני הייתי מסתכל לכיוונו אם לא היו נותנים לו תואר של משחק חובה ביותר מאתר אחד.
אותם אנשי PC בהחלט יקפצו עליו בהמוניהם על הPC אם הוא יגיע.

אני לא אומר שהמשחקים של אטלוס לא יגיעו לPC הם יגיעו, אבל כנראה אחרי תקופה שאטלוס תתן לשחקני הקונסולות לעשות למשחקים האלה הייפ בחינם. ככה זה עם משחקים נישתיים לא יעזור לך.

קהל הPC אולי קהל מאוד מגוון שנותו צאנס להמון סוגים של משחקים זה ברור אבל עם התחרות שיש בשוק הPC אתה חייב להתבלט. וכולם רוצים את מה שהם לכאורה לא יכולים לקבל ככה האנושות עובדת מה לעשות.

אם אתה מדביר ספציפית על מונסטר האנטר על הPC ? אני לא יודע אם לקפקום יש טעם יותר לדחות אותו על הPC כי הוא כבר הופך לשם יותר חזק מרזידנט איוול וסטריט פייטר ביחד. הוא כבר לא נישתי MHW שינה את הנוף לתמיד לגבי MH. לא צריך להתאמץ יותר שהמערב ישים לב אליו לא שחקני הPC ולא אף אחד.

הנקודה היא, אתה בסדר עם לשחק נגיד את פרסונה 5 איזה 7 שנים אחרי היציאה שלו ב2024 על הPC ? אתה בסדר עם לשחק את
13 sentinels aegis rim באיזה 2027 שנים אחרי היציאה שלו? אם זה סבבה לך ולזה אתה קורא תמיכה, אז מה אני אגיד לך אשרייך.

אם משחק מעניין אותי אני בדרך כלל משחק אותו לכל המאוחר שנה אחרי יציאתו. אני לא בקטע של לחכות שנים של פורטים.
הלוואי והמצב הזה ישתנה אבל אני לא רואה את זה כרגע עם משחקי נישה.

וזה שאטלוס זורקים איזה משחק ספינוף של פרסונה 5 על הPC זה לכל היותר אומר שפרסונה 5 בדרך לPC מתישהו בחיים, לא שהם עכשיו מוציאים הכל DAY ONE לPC.

צר לי, אבל אנחנו עדיין לא חיים בעולם שמפיצות המשחקים רואות קודם אותנו, הן רואות קודם את עצמן ומה שמקדם את האינטרסים שלהן
אתה מוזמן להגיד עד מחר שלנסות לעורר FOMO אצל שחקני הPC זה נגד האינטרס של המפיצות, אבל זה לא. זה נגד האינטרס שלך בלבד, אם היית כל כך רוצה את המשחקים שלא מגיעים DAY ONE לPC היית כבר משחק אותם על הקונסולות.

שוב, אני לא מצדיק את מה שהמפתחות עושות אני חושב שזה מתועב, שמשחקים לא מגיעים לPC על היום הראשון אבל החברות האלה
צריכות לעשות את מה שהן חושבות שמועיל להן אני ואתה בטח לא נציל אותן בפגישות עם המשקיעים.

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3721
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swym » 11 דצמבר 2020, 00:41

Kazz כתב:למה אף אחד לא איגד פה את נתוני מכירות המשחקים של קאפקום שדלפו עקב הפריצה שהם חוו?
הידעתם שמחוץ ליפן, MH:W מכר הכי הרבה על המחשב? מדהים. גרסה שיצאה באיחור של 8 חודשים וסבלה מאיחורים של כל העדכונים ותוספות התוכן.
גם אוקמי, DD ו-AA מכרו מצויין על המחשב.
מהנתונים שוב עולה שזה טמטום לא לשחרר את המשחק שלך על הפלטפורמה ו- day 1.

> מתלונן למה אף אחד לא מאגד נתונים
> לא מאגד נתונים
קלאסיק קאז ;)

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 11 דצמבר 2020, 00:47

כדי שתרחיבו את האופקים ותגיעו למידע לבד.

2077 השיג 8 מיליון עותקים במכירה מוקדמת. 59% על המחשב. כלומר עוד לפני יום השיגור גרסת המחשב מכרה 4.72 מיליון עותקים - שזה שיא חדש למשחק שנמכר הכי מהר במחשב, ימים ספורים אחרי שההרחבה החדשה של WOW קבעה שיא.

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 11 דצמבר 2020, 14:44

idan כתב:אבל לא אמרתי שזו הסיבה המרכזית שהוא הצליח בענק על המחשב, ברור שלא. וגם לא אמרתי שלדחות את המשחק הבא שלהם זה משהו שבהכרח עדיף להם לעשות, אין לי דרך לדעת את זה, אני פשוט חושב שייתכן וזו המסקנה שהם הגיעו אליה.
מעבר לזה שנינו לא מכירים את הנתונים של הדאבל דיפינג, זה עובד לשני הכיוונים. אני נכנסתי לסדרה עם המשחק הזה ושיחקתי בו ובהרחבה שלו און אנד אוף במשך שנתיים וחצי ומטבע הדברים הייתי מעורבב בקהילה שלו, ואני אומר לך שבמקרה הזה מדובר בתופעה אמיתית.. ואולי קאפקום חושבים שהיא מספיק משמעותית בשביל לדחות גם את הגרסת מחשב של mh rise.. אחרת, לא יודע, מה ההסבר שלך? הם סתם לא אוהבים כסף?

התופעה אמיתית אבל צריכה להיות אסטרונומית כדי לגרום לך לוותר על יותר מכירות במחיר גבוה ועם הרווח הכי גבוה. לגבי RISE בטח יש להם איזה הסכם עם נינטנדו לגבי מתי גרסת המחשב יכולה לצאת. כפי שהיה ל SE עם Octopath למשל.

גלאס, ה FOMO שלך משונה.
FOMO הכי יעיל כשהמשחק זמין לאדם ואתה רוצה שהוא ייקנה בהקדם מאשר שייחכה. FOMO הכי מיותר אם האדם מרגיש FOMO אבל לא יכול לקנות את המשחק.
שחקני מחשב שלא קנו קונסולה כשהיא כבר בת X שנים לא ייקנו את הקונסולה בשביל המשחק הצד-שלישי הבלעדי כאשר הם לא קנו כאשר היה FOMO ממשחקי צד א' שיצאו לקול תשבוחות.
במקרה הזה האולפן עושה שטות כלכלית אם הוא חושב עדיין לבנות על FOMO מאשר הוצאה בו-זמנית של גרסת מחשב.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7951
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 11 דצמבר 2020, 20:02

קאז, אתה כנראה שוכח או מעלים עין מכמה שזה קשה להתבלט בSteam אתה מדבר כאילו כל מי שפיתח משחק שם משחק שלו בסטים ומתעשר יום למחרת מלא בחורות דופקות לו על הדלת בלי סוף, והטלפון לא מפסיק לצלצל בהצעות למשחק הבא.

זה לא קל שישימו לב אליך בSTEAM לא כשאתה AAA לא שאתה אינדי, ולא שאתה משחק נישה יפני.אבל במיוחד אם אתה שני האחרונים,במצב כזה תחרותי אתה חייב לעשות כל מה שאתה רק יכול כדי להתבלט ולהיזכר ואם כבר עשית למישהו FOMO על המשחק שלך מה טוב, זה רק יגרום לו לשים לב למשחק שלך יותר.

תסתכל למשל על disco elysium גרסת הבמאי שהוכרזה, אתמול, היא יוצאת במרץ 2021 לPS4/5/PC ואחר כך בקיץ לסוויץ ולאקסבוקס. האם הם דחו את גרסת הסוויץ רק בשביל לעשות FOMO שימקסם מכירות על הסוויץ והבוקס? ברור שלא. סביר להניח או שיש פה הסכם בלעדיות עם סוני, והם מוכנים לחתום עליו כי הPS4 קונסולה עם בסיס משתמשים ענקי.

אבל נראה לך שהFOMO של הסוויץ לא היה שיקול שלהם? אם כן כנראה שלא ראית כמה שחקני סוויץ רואים בו כפלטפורמה המושלמת למשחק הזה בגלל שהוא דורש ערימות של קריאה
תבדוק קצת, יש הייפ עליו על הסוויץ (יחסית) ואחרי שקהל הPS4 יעשה לקהל הסוויץ קצת FOMO עד הקיץ זה רק יועיל למכירות שלו על הסוויץ, משחק נישה כזה צריך להשתמש בכל
פוש שהוא יכול לקבל.

במקרה של אטלוס, היא היתה חברה קטנה עד הרכישה של סגה, ומטבע הדברים לא של חברה קטנה לא היה להם מספיק משאבים היסטורית, לשווק ולהוציא גרסאות PC אז
אוצא קהל היעד, עכשיו עם סגה יש משאבים ורצון להוציא ולשווק משחקים על הPC אבל הFOMO הוא עדיין דרך יעילה להתבלט במצב הזה.

אז כן מונסטר האנטר כנראה יעשה הון DAY ONE על הPC כי עכשיו הIP הוא מגהטון במערב ועל הPC אבל א' אי אפשר היה לדעת בוודאות שמונסטר האנטר World יהיה להיט ברמה הזו.
מעבר לכך הFOMO אפילו גורם לאנשים שלא שמו לב למשחק X לשים לב אליו, ברגע שאומרים להם "זה לא מגיע אליך"

ברור לי שהמטרה שלך היא להוכיח לי שכל החברות מזוכיסטיות לעצמן ופועלות בצורה שרירותית ומנהלים אותן זומבים חסרי תבונה או שיפנים לא מבינים כלום וכו' וכו' וכו'
אבל לדעתי זה לא ככה.

זה נכון שיש משחקי קונסולה שהם מרגישים יותר בבית על הPC מאשר בקונסולות, נגיד מונסטר האנטר, דארק סולס, nioh ומשחק כמו Breath of Fire: Dragon Quarter המשותף לכל אלה שכולם אם היו יוצאים כמשחקי PC במקור היו מרגישים יותר שייכים על הPC מאשר בקונסולות אבל עדיין אני בספק אם סדרת סולס היתה מתפוצצת על הPC בלי הFOMO דווקא כי קהל הPC יודע שבתכלס סדרת סולס יותר מתאימה ויותר שייכת לPC.

אני בשום אופן לא טוען שהFOMO זו הסיבה היחידה שמשחקים מתעכבים על הPC אבל זה בהחלט שיקול מרכזי בעיני.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42059
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 12 דצמבר 2020, 16:40

הפס5 וה-XSX שוגרו בנובמבר ועל פי NPD הקונסולה הכי מוכרת בארה"ב בנובמבר היא... הסוויטצ'.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bling » 12 דצמבר 2020, 17:28

כן אבל לפחות במקרה של סוני הכל סולד אאוט והם מכרו כל כמות אפשרית. מתאר לעצמי שזה גם נכון למייקרוסופט בארה״ב. וכן ברור לי שהסיבה מובנת מאליו סתם חשבתי לציין בכל זאת :P

אבל כן, הסוויטצ׳ מוכרת טוב וזה למרות שמבחינת תודעתית היא די מקרטעת השנה אבל הקהל של נינטנדו הוא הכי נאמן ואדוק שיש והוא לא צריך שהקונסולה תהיה בתודעה כדי לקנות בערימות.

Laskin
Elder
הודעות: 24175
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 12 דצמבר 2020, 17:57

קראתי גם דיווח שהXSX+S מכרו פחות מהוואן בהשקה שלה... בזמן שסוני שברה שיאים של השקה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42059
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 12 דצמבר 2020, 18:03

bling כתב:כן אבל לפחות במקרה של סוני הכל סולד אאוט והם מכרו כל כמות אפשרית. מתאר לעצמי שזה גם נכון למייקרוסופט בארה״ב. וכן ברור לי שהסיבה מובנת מאליו סתם חשבתי לציין בכל זאת :P

אבל כן, הסוויטצ׳ מוכרת טוב וזה למרות שמבחינת תודעתית היא די מקרטעת השנה אבל הקהל של נינטנדו הוא הכי נאמן ואדוק שיש והוא לא צריך שהקונסולה תהיה בתודעה כדי לקנות בערימות.

כן, ההודעה שלי הייתה בצחוק. גם סוני וגם מיקרוסופט sold out בארה״ב. על פי NPD שתיהן יכלו למכור יותר. גם סביר לי שMS מכרה פחות בארה״ב מהone כי השיגור של הone היה רק בכמה מדינות ספציפיות והפעם השיגור גלובלי. כלומר הם מכרו יותר גלובלית, אבל בטרטריות ספציפיות כמו ארה״ב המכירות היו פחותות בגלל המחסור.


בקיצור, שתיהן יכלו למכור יותר ואני משער שסוני הרבה יותר.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24175
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 12 דצמבר 2020, 18:11

יכול להיות שאתה צודק, אין לי מושג כי אין מספרים עולמיים עדיין... אבל בכמה מדינות הם לא שיגרו בפעם שעברה שזה ממש משנה את התמונה מקצה לקצה? הרי בתכלס צפון אמריקה, אנגליה ועוד כמה מדינות מעטות שכנראה שוגר שם הוואן ביחד עם ארה״ב זה איזה 80% מהמכירות שלהם גם ככה לא?
ומיקרוסופט אמרה שהם גם לא מתכוונים לשתף יותר, נכון? בטח כשיגיעו ל-10 מליון הם יכריזו, מעניין מתי זה יקרה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42059
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 12 דצמבר 2020, 20:30

Laskin כתב:יכול להיות שאתה צודק, אין לי מושג כי אין מספרים עולמיים עדיין... אבל בכמה מדינות הם לא שיגרו בפעם שעברה שזה ממש משנה את התמונה מקצה לקצה? הרי בתכלס צפון אמריקה, אנגליה ועוד כמה מדינות מעטות שכנראה שוגר שם הוואן ביחד עם ארה״ב זה איזה 80% מהמכירות שלהם גם ככה לא?
ומיקרוסופט אמרה שהם גם לא מתכוונים לשתף יותר, נכון? בטח כשיגיעו ל-10 מליון הם יכריזו, מעניין מתי זה יקרה.

בשיגור מוכרים הרבה בכל מקום, אחרי שהפנאטים קונים בשיגור אז המכירות נרגעות. כלומר גם הXSX וגם ה-X1 היו SOLD OUT בארה"ב בחודש השיגור, כלומר עובדתית הם שלחו פחות XSX מאשר X1 לארה"ב בחודש השיגור.
We're just normal men. We're just innocent men

kririn
Sage
הודעות: 5351
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי kririn » 12 דצמבר 2020, 21:23

אני מסתכל על זה בצורה פשוטה יותר
אנחנו בהשקה ושתי החברות רוצות למכור כמה שיותר
והיה גם את עינין המתנות לקריסמס בעולם הנוצרי

Ps5 וxsx לא זמינות באמזון
באיבי זמינות רק ממוכרים שמוכרים הרבה מעבר למחיר הרישמי
שבתקופה רגילה בלי לדבר על המשלוח ומס בארץ
אפשר למצוא שם קונסולות במחיר הרישמי
לי זה אומר שהם מכרו את כל המלאי ומיצרים מלאי חדש
עולמית כניראה כל קונסולה מכרה כמה מיליוני יחידות

בארץ המצב שונה ,יש הרבה זמינות לxss
קצת זמינות לxsx
ובכלל לא לps5 ,אבל משלוח חדש צריך להגיע החודש
אני ינסה שישמרו לי יחידה אחת לפברואר, אבל ניראה עם החנות שאני רוצה לקנות מימנה תשיג את הקונסולה

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 14 דצמבר 2020, 00:25

אז לפי מה שאני מבין בסאגת ההדלפות מקפקום, נודע עכשיו שנינטנדו שילמו כ-14 מיליון דולר לבלעדיות הזמנית של MH Rise.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7951
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 15 דצמבר 2020, 02:29

בעזרת השם, כל ה14 מליון דולר האלה של הבלעדיות ילכו לSF6 ולריימיק של רזידנט איוול 4 :)

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42059
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 15 דצמבר 2020, 10:58

אני לא חושב שקאפקום צריכה מימון לזה או לזה, אחד משחק שימכור כמעט 10 מליון עותקים והשני משחק שימכור מליונים והוא אחד מהז'אנרים הכי זולים להפקה למשחק 60$ כיום. לא שאני רוצה להכנס עכשיו לויכוח "האם עולה מליון דולר לפתח דמות בודדת במשחק מכות", אבל אפילו אם כן, 20-30 מליון דולר לפיתוח משחק שנמכר במחיר מלא זה חצי חינם בתעשיה של היום.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7951
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 15 דצמבר 2020, 11:27

DrKeo כתב:אני לא חושב שקאפקום צריכה מימון לזה או לזה, אחד משחק שימכור כמעט 10 מליון עותקים והשני משחק שימכור מליונים והוא אחד מהז'אנרים הכי זולים להפקה למשחק 60$ כיום. לא שאני רוצה להכנס עכשיו לויכוח "האם עולה מליון דולר לפתח דמות בודדת במשחק מכות", אבל אפילו אם כן, 20-30 מליון דולר לפיתוח משחק שנמכר במחיר מלא זה חצי חינם בתעשיה של היום.


כן. אני חושב שזה לא משנה אם מישהו במחנה ה1M לדמות או במחנה "אין מצב הבן אדם על סמים" כולנו בטח נסכים שיש משחקים הרבה יותר יקרים לפיתוח ממנו.

העניין מבחינתי הוא יותר שSF מוכר המון שהוא במחירי ריצפה פחות במחיר מלא (שאז הוא עושה איזה 2M בערך לפעמים 1.5M וזה לא הרבה בכלל)

תוסיף את זה שפנימית בקפקום התגובה לSF6 הייתה זוועה והמשחק עכשיו בשיפוץ מאסיבי.. אני שמח שיש להם כמה שיותר כסף שרק אפשר לזה, כי יכולנו לקבל עוד חצי עשור של Sf5 במקום :)

ונכון שRE4 תקציבו מובטח כך או כך אבל מה רע בעוד קצת :)


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 41 אורחים