Stick כתב:זה לא שלא היו משחקים טובים בסדרה עוד לפני זה, AC2 ו4 שנחשבים לשני שיאים פותחו בשנתיים, ACB שהוא גם מאוד מוערך פותח בשנה בלבד (אם כי הוא חידש משמעותית פחות מבחינה טכנית או אומנותית).
אבל ACU הוא באמת מקרה קיצון. משחק ששוגר שבור טכנית, ובחצי השני שלו יש משימות שהן אשכרה לא גמורות וזה ברור לחלוטין. אין ספק שזה משחק שהיה צריך לפחות עוד שנה. והאמת, גם ככה היה להם את רוג לקונסולות הדור הקודם בזמנו, ככה שהקלפים היו כבר מוכנים לדחייה של יוניטי ושיגור של רוג בלבד באותה עונת חגים... אבל את מה שקרה כולנו זוכרים.
Stick כתב:אני לא חושב שאתה לגמרי צודק בניתוח שלך. השאלה היא טכנית או אומנותית. AC2 אולי נשען על AC1 ברמה הטכנית, אבל אומנותית (ואני מכניס הכל תחת הקטגוריה הזו) הוא אחת הקפיצות והמהפכות (כלומר שינויים) היותר משמעותיים בתולדות הסדרה.
AC3 מהבחינה הזו, אומנותית, מאוד דומה לAC2. הוא גם לא משחק רע בבסיס, פשוט יש לו בעיות נוראיות על גבול ההזויות בפייסינג ואין ספק שהוא יכל להיות טוב. אבל טכנית, AC3 הוא מנוע חדש.
עכשיו, AC4, טכנית הוא על אותו מנוע של AC3. אבל אומנותית? הוא חתיכת דבר אחר ושונה ומשהו שלא היה בAC לפני וגם לא אחרי, עד אודיסי שלקח ממנו המון.
יוניטי היה משחק חדש, מנוע חדש ובכלל דור חדש. אבל אומנותית, הוא די חזר לנסוחא של AC2 ו3. זה לא שאין כל מיני נסיונות לגוון אבל הבסיס זהה. וכמובן שהמשחק כשל לחלוטין, CO-OP שלא יושם בסוף כמו שתכננו, משימות לא גמורת, באגים שהפכו לבדיחה באינטרנט. סינדיקייט הוא לדעתי המקרה הכי מוזר ויוצא מן הכלל, זה משחק שטכנית נשען לגמרי על יוניטי (שגם אגב תוקן טכנית עם הזמן, אז זה לא שהיו צריכים לתקן את זה בסינדיקט עד כדי כך), אבל אומנותית הוא פשוט... מוזר? לא יודע, זה כמו משחק עולם פתוח בלי משימות ראשיות, רק משימות צד, ומשימות עוד יותר צד, ומשימות ממש צד שהן פץ' בלי מסווה. זה מה שיש שם. אז אני מניח שאומנותית הוא שונה אבל לא הייתי אומר שהוא מוצלח מהבחינה הזו.
בכל מקרה, אני לא מתווכח עם הטענה המרכזית, רק שהמשחקים שכשלו הם אלו שעשו מהפכות טכניות (AC1, AC3, AC U), ואלו שהצליחו הם אלו שעשו מהפכות אומנותיות (AC 2, AC4, וכביכול AC S אבל אישית אני שונא אותו). המהפכות הטכניות והאומנותיות מגיעות תמיד בנפרד ואני מניח שזה היה המודל במידה מסוימת מבחינתה של יוביסופט, כדי להצליח לעמוד ביעד.
AS O הוא הראשון שעשה גם מהפכה טכנית וגם אומנותית במקביל, אבל האמת היא שאחרי AC אודיסי אנחנו מבינים שהמהפכה האומנותית שלו היא במקרה הטוב שליש מהחזון, כי אודיסי באמת משלש אותו לפחות מבחינת תוכן ופעולות.
אבל, וזו לדעתי נקודה חשובה, זה פשוט שהמשחקים השתנו. גם אודיסי וגם אוריג'ין מרגישים לחלוטין כמו משחקים לא אפויים ב100%, כמו כל משחקי הסדרה. זה שהם קיבלו שנה אקסטרה לפיתוח לא אומרת שקיבלנו את אותו המשחק כמו עם שנתיים, רק מלוטש ומהודק ובלי באגים. לא... קיבלנו פשוט משחק אחר, עם כמות תוכן של 40-100 שעות במקום 10-15. אבל ההרגשה הכללית הזו כאילו הכל פותח ממש עד השנייה האחרונה וכאילו לא באמת הספיקו הכל בזמן הפיתוח עדיין שם. זה תמיד שם, פעם יותר (ACU) ופעם פחות (AC2) אבל זו הרגשה שנמצאת תמיד במשחק AC. והחדשים עם זמן הפיתוח הגדול יותר לא מתקנים את זה, הם רק גדולים יותר.
idan כתב:Origins היה 4 שנים בפיתוח, התחילו לעבוד עליו אחרי black flag. גם unity היה 4 שנים בפיתוח.
DrKeo כתב:Stick כתב:אני לא חושב שאתה לגמרי צודק בניתוח שלך. השאלה היא טכנית או אומנותית. AC2 אולי נשען על AC1 ברמה הטכנית, אבל אומנותית (ואני מכניס הכל תחת הקטגוריה הזו) הוא אחת הקפיצות והמהפכות (כלומר שינויים) היותר משמעותיים בתולדות הסדרה.
AC3 מהבחינה הזו, אומנותית, מאוד דומה לAC2. הוא גם לא משחק רע בבסיס, פשוט יש לו בעיות נוראיות על גבול ההזויות בפייסינג ואין ספק שהוא יכל להיות טוב. אבל טכנית, AC3 הוא מנוע חדש.
עכשיו, AC4, טכנית הוא על אותו מנוע של AC3. אבל אומנותית? הוא חתיכת דבר אחר ושונה ומשהו שלא היה בAC לפני וגם לא אחרי, עד אודיסי שלקח ממנו המון.
יוניטי היה משחק חדש, מנוע חדש ובכלל דור חדש. אבל אומנותית, הוא די חזר לנסוחא של AC2 ו3. זה לא שאין כל מיני נסיונות לגוון אבל הבסיס זהה. וכמובן שהמשחק כשל לחלוטין, CO-OP שלא יושם בסוף כמו שתכננו, משימות לא גמורת, באגים שהפכו לבדיחה באינטרנט. סינדיקייט הוא לדעתי המקרה הכי מוזר ויוצא מן הכלל, זה משחק שטכנית נשען לגמרי על יוניטי (שגם אגב תוקן טכנית עם הזמן, אז זה לא שהיו צריכים לתקן את זה בסינדיקט עד כדי כך), אבל אומנותית הוא פשוט... מוזר? לא יודע, זה כמו משחק עולם פתוח בלי משימות ראשיות, רק משימות צד, ומשימות עוד יותר צד, ומשימות ממש צד שהן פץ' בלי מסווה. זה מה שיש שם. אז אני מניח שאומנותית הוא שונה אבל לא הייתי אומר שהוא מוצלח מהבחינה הזו.
בכל מקרה, אני לא מתווכח עם הטענה המרכזית, רק שהמשחקים שכשלו הם אלו שעשו מהפכות טכניות (AC1, AC3, AC U), ואלו שהצליחו הם אלו שעשו מהפכות אומנותיות (AC 2, AC4, וכביכול AC S אבל אישית אני שונא אותו). המהפכות הטכניות והאומנותיות מגיעות תמיד בנפרד ואני מניח שזה היה המודל במידה מסוימת מבחינתה של יוביסופט, כדי להצליח לעמוד ביעד.
AS O הוא הראשון שעשה גם מהפכה טכנית וגם אומנותית במקביל, אבל האמת היא שאחרי AC אודיסי אנחנו מבינים שהמהפכה האומנותית שלו היא במקרה הטוב שליש מהחזון, כי אודיסי באמת משלש אותו לפחות מבחינת תוכן ופעולות.
אבל, וזו לדעתי נקודה חשובה, זה פשוט שהמשחקים השתנו. גם אודיסי וגם אוריג'ין מרגישים לחלוטין כמו משחקים לא אפויים ב100%, כמו כל משחקי הסדרה. זה שהם קיבלו שנה אקסטרה לפיתוח לא אומרת שקיבלנו את אותו המשחק כמו עם שנתיים, רק מלוטש ומהודק ובלי באגים. לא... קיבלנו פשוט משחק אחר, עם כמות תוכן של 40-100 שעות במקום 10-15. אבל ההרגשה הכללית הזו כאילו הכל פותח ממש עד השנייה האחרונה וכאילו לא באמת הספיקו הכל בזמן הפיתוח עדיין שם. זה תמיד שם, פעם יותר (ACU) ופעם פחות (AC2) אבל זו הרגשה שנמצאת תמיד במשחק AC. והחדשים עם זמן הפיתוח הגדול יותר לא מתקנים את זה, הם רק גדולים יותר.
השאלה היא מה בדיוק אומר שינוי אומנותי. נניח AC3, כמה תוכן אומנותי היה אפשר למחזר מטרילוגית אציו? אני באמת שואל כי לא שחקתי מעולם ב-3, אבל כשאני חושב על אמריקה לפני 200 שנים לעומת איטליה של המאה ה-15, אני לא בטוח כמה חפיפה באמת יש שם. זה לא אותה צמחיה, לא אותה ארכיטקטורה וכו'. אבל לא שחקתי ב-3 אז אולי יש שם הרבה מחזור, אין לי שמץ. כל מה שאני אומר הוא שכל פעם שהם עשו קפיצה גדולה טכנית ובגיימפליי, הזמן פיתוח פשוט לא הספיק להם.
משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot], Google [Bot] ו־ 32 אורחים