הז'אנר גדל פעם משחקים כאלה מכרו 500 אלף אבל לא ברמה כזו שמטרואיד יהפוך עכשיו למשהו שמוכר איזה 20M.
למשחקים כמו HK חוץ מהמחיר יש גם את הקטע האינדי של האנדרדוג שהצליח. , אי אפשר לא להעריך אנשים כאלה שבאו יחסית מכלום ובנו משהו מרשים, אנשים אוהבים לראות דוגמאות כאלה שמוכיחות שאין גבול למה שבן אדם יכול להשיג אם הוא באמת רוצה להשיג משהו. רוצים לתמוך בהם. בחברות כמו יוביסופט ונינטנדו גם אם אנחנו אוהבים אותן, הן חברות ענק הן לא צריכות את הכסף שלי ושלך אז המנטליות היא "אני אקנה את מטרויד פריים 4 מתי שבזין שלי כי נינטנדו יסתדרו בלעדי בכל מקרה"
וכן אינטר, להכל יש קהילה ברדיט, ההבדל הוא שקהילה של אלדן רינג היא משהו כמו מליון אנשים או יותר שמאוד פעילים כל יום ולמונסטר האנטר יש מלא discord פעילים למי שרוצה למצוא שותפים לשחק איתם ולקשקש על המשחק ולהשתפר ביחד. סולס ומונסטר האנטר, בנויים לזה שתשחק אותם בשיתוף פעולה עם אנשים אחרים.
מטרויד הוא חוויה שנועדה שתשחק לבד ותנצח אותה לבד.
אז כן יש אנשים עקשנים כמו קרירין שישתמשו במדריך שהם נתקעים (וגם אני השתמשתי מלא במדריכים על מטרויד ולקח לי זמן עד שהתחלתי בכלל לאהוב את הסדרה באמת ולהבין את הפואנטה שלה אצלי האהבה למטרויד התחילה בכלל בסוג של אהבה שנאה שכזו) אבל רוב האנשים לא יהיו עקשניים ככה, הרוב שיתקעו במשחק כמו מטרויד פריים 4 פשוט יפרשו למשחק הרבה יותר קליל מנטלית יש היום יותר מדי אופציות קלילות.
ועל המחיר אני לא באמת מתווכח על כמה הוא עלה כי אנחנו לא באמת יודעים. אני רק אומר שמלא פעמים שמענו מספרים על תקציבים כמו 30 מליון לE33 ובסוף שמענו מהמפתחים שהתקציב היה פחות מ10M שמענו שפיינל פנטזי עלה 100M בלי שיווק בסוף יצא שהפיתוח עצמו היה בכלל 50M+
אז לא יפתיע אותי אם נגלה שה100M האלה לא קולעים לאמת.
לגבי יפן ואמריקאה אל תשכח שמטרויד פריים 4 התחיל פיתוח ביפן שנתיים אצל נאמקו ורק אחר כך עבר לרטרו, אז אם אתה אומר שיש הבדלים בעלויות פיתוח תקח בחשבון שהוא התחיל פיתוח ביפן עם עלויות יפניות. גם אם רטרו זרקו את כל מה שנאמקו עשו (ואתה לא יודע את זה, יש מצב גדול שעבודה שהם עשו הגיעה למשחק הסופי) עדיין מבחינת נינטנדו זה חלק מהעלות הסופית.