bling כתב:היום בממון בידיעות התראיין ישראלי אחד שעובד באוקולוס והיה חלק מהאחראים על הטכנולוגיה, כששאלו אותו על שימושים אפשריים הוא דיבר על צ'אט בפייסבוק שיהיה תלת מימדי ותוכל ממש להרגיש את הבנאדם, או אפשרות לסייר בבית של חברים ושימושים ברוח הזו, גיימינג הוא לא הזכיר למרות שהכתבה מציינת שהמכשיר יועד למשחקים במקור.
זה קצת הרגיש באמת כאילו מדברים על גיימינג כז"ל בכתבה אבל כמו שאמרתי פה אני לא מאמין שהמטרות לטווח הקצר ישתנו, המכשיר יצא ויעשה את מה שיועד לעשות במקור, אבל צריך להיות ממש נאיבי כדי לחשוב שצוקרברג רכש את הטכנולוגיה בשביל משחקים.
ברור שהפוקוס יהיה רחב יותר וכן, ייתכן שבטווח הרחוק בכלל לא יזכרו את המכשיר כמשהו שיועד למשחקים והם לא יהיו בנישה הזו, זה אפילו סביר, אבל כרגע לטעמי אין סכנה כזו ואחרי שהמכשיר ייצא ויצליח יהיו אחרים שיתפסו את מקומם.
גם בכתבה אגב הוא אומר שכרגע הם ממשיכים כרגיל ושאין שום מניעה שימשיכו להתנהל בעצמאות תחת פייסבוק, בכל אופן לדעתי את מהפכת ה VR למשחקים זה רק יזרז ומה שיהיה אחר כך כשפייסבוק תנצל את הפלטפורמה לרצונה כבר יהיה פחות משמעותי.
לצפות שזה ישמש אך ורק למשחקים, זה כמו לקנות מסך ולצפות שהדבר היחיד שיהיה אפשר לראות בו, זה משחקים.
לא פרקטי, לא מציאותי ובטח לא רצוי ע"י אף אחד, לא משנה כמה הוא גיימר כבד.
צוקרברג רכש את הטכנולוגיה כדי שתהייה לו גישה לדרך החדשה שבה אנשים הולכים לצרוך מדיה. בין אם זה שיחות סקייפ, או משחקים, לא ממש משנה לנו. הריפט והריפט 2 והריפט 9, כנראה ישמשו בעיקר למשחקים. בהחלט יתכן שיעשה שימוש בטכנולוגיה כדי ליצור גם מוצרים פחות היי טקים ויותר זולים, שישמשו לדברים אחרים.
לא רצוי להתייחס למשהו שכתוב לממון וקשור לטכנולוגיה בכלל, או לגיימינג בפרט. בעבר, כשהייתי מנוי של ידיעות, קראתי מידי פעם כתבות גיימינג שם וכמות הטעויות שרשומה בכל כתבה/כתבונת היתה ממש מביכה.
אפילו זוקרברג אמר במפורש שאוקולוס ימשיכו לפעול בעצמאות תחת פייסבוק (בדיוק כמו אינסטגרם ווואטסאפ).
אני מעדיף להתייחס למה שלאקי אומר. הוא לא שינה דבר בדרך שבה הוא מתנסח לפני ואחרי הרכישה (הוא דיבר על הריפט כמשהו שיכול לשמש לעוד דברים כבר מזמן).
הוא מאוד ברור במה שהולך להשתנות:
- יותר גמישות להגשים את החזון שלהם מקודם (הם כבר לא תלויים בלחץ ממשקיעים, שרוצים רווח מהיר). יותר עצמאות - לא פחות.
- יותר משאבים להגשים את החזון שלהם מקודם.
- המשך עבודה כחברה עצמאית לחלוטין. הם קובעים את היעדים. הם קובעים איך מתבצעת העבודה.
- ההבדל הכי גדול עבור הצרכן, כתוצאה מהרכישה, הוא שעכשיו הRIFT תהייה יותר זולה משתוכנן ותצא מהר יותר משתוכנן.
אם מישהו התלהב מהפרויקט הזה והאמין בו לפני הרכישה, אין לו סיבה הגיונית אחת לחשוב שהוא מת וגמור עכשיו.
התוצאה הסבירה היחידה של הרכישה הזאת היא שהRIFT תצא מהר יותר, תהייה טובה יותר וזולה יותר. לעזאזל, לפני הרכישה בכלל לא היה בטוח שהם יצליחו לשרוד, בטח לא מול תחרות של תאגידים בינלאומיים ענקיים כמו סוני.
התשובות שלו לשאלות בREDDIT זו העדות הכי טובה לכמה הטענות שמועלות בנוגע ל"סכנה" ברכישה הזאת לא ממש מבוססות על המציאות.כמה ציטוטים שלו:
If I ever need a Facebook account to use or develop for the Rift, I'm done.
You will not need a Facebook account to use or develop for the Rift.
If I ever see Facebook branding on anything that's not optional, I'm done.
Not really reasonable in a literal sense, but I get your drift.
If I ever see ads on anything that I've already paid for, I'm done.
That is a developer decision, not our decision. If someone wants to sell a game with built-in ads, they will have to deal with the natural consequences.
This deal specifically lets us greatly lower the price of the Rift.
We defined the milestones. They are exactly in line with our prior plans.
Just promise me there will be no specific Facebook tech tie-ins.
I promise.
Why would we want to sell to someone like MS or Apple? So they can tear the company apart and use the pieces to build out their own vision of virtual reality, one that fits whatever current strategy they have? Not a chance.
We promise we won't change. If anything, our hardware and software will get even more open, and Facebook is onboard with that.
We have not gotten into all the details yet, but a lot of the news is coming. The key points:
1) We can make custom hardware, not rely on the scraps of the mobile phone industry. That is insanely expensive, think hundreds of millions of dollars. More news soon.
2) We can afford to hire everyone we need, the best people that fit into our culture of excellence in all aspects.
3) We can make huge investments in content. More news soon.
I won't change, and any change at Oculus will be for the better. We have even more freedom than we had under our investment partners because Facebook is making a long term play on the success of VR, not short-term returns.
A lot of people are upset, and I get that. If you feel the same way a year from now, I would be very surprised.
We are already working on our own VR game platform/launcher, but we are not going to force everything to go through it. Facebook has no interest in changing that, they believe in what we have been doing all along.
Facebook is making a long term bet on VR, not a short term run on profit. We have more freedom to do what we want now that our investment partners are out of the picture.
Stronger than it was previously. We are ramping up our developer relations in a huge way, including investment and publishing efforts.
We now have the resources to put a lot of money into indie VR content, you will be seeing some good news on that very soon.
I guarantee that you won't need to log into your Facebook account every time you wanna use the Oculus Rift.
It is definitely true. Facebook has a good track record on open hardware and software, which is great for us. We want to make our hardware and software even more open than they already are, and they are totally cool with that.