Death_119 כתב:DS הוא Dungeon crawler הטוב ביותר שיצא מאז ומעולם. משתין על זלדה בקשת.
זלדה הוא לא Dungeon Crawler.
Kazz כתב:גם אם נסכים שהתסריט הראשון זה מה שקורה, אין שום ערובה שזה יוביל למשחק טוב יותר או מותאם יותר לקונסולה. טיטאנפול סובל מבעיות FPS ורזולוציה נמוכה יותר שאם לא היה אומרים לך לפני, לא היית אומר שמדובר במשחק שיצא רק על הקונסולה של מיקרוסופט וקיבל פיתוח ספציפי אליה.
רק שטיטאנפול הוא דוגמא לא מוצלחת כי מדובר במשחק עם מנוע Source המזדקן (אולי המנוע ההכי עתיק שמריץ היום משחקים לדור הזה והבא) שנבנה מראש עבור מולטיפלטפורם לחומרת הדור הקודם ולPC, ורק באמצע הדרך החליטו לבצע איתו מעבר מזורז לדור הבא ולחתום על אקסלוסיביות. ככה שזה אכן רחוק מאד מלהיות משחק שנבנה עבור החומרה של ה-One - ההיסטוריה שלו בכלל יותר דומה לזו של Kameo על ה-360.
ובכלל, לשים את רייז ואת טיטאנפול באותה משבצת זה כמעט כמו להגיד שראינו איך לHalf Life 2 ולDuke Nukem Forever היו בעיות של זמן פיתוח מתארך.
DrKeo כתב:אז מה האופציות שלנו?
1) הכסף יתווסף לתקציב הפרוייקט, התסריט הכי טוב מבחינתנו.
2) הכסף יכנס בחלקו לפרוייקט ובחלקו לכיס של סקוואר איניקס ובחלקו לפרוייקט, תסריט האמצע
3) הכסף פשוט יחליף כסף של סקוואר איניקס שהיה אמור להכנס לפרוייקט, כלומר התסריט הכי גרוע מבחינתנו כי זה לא ישפיע על הפרוייקט פיננסית.
אם אופציה 1 תקרה אז המשחק הרוויח בגדול. אני משער שנסכים על זה. אם האופציה השניה תקרה אז גם הרווחנו, אולי פחות ממקרה 1 אבל עדין. אני משער שנסכים גם על זה.
אז עכשיו נשארנו עם אופציה 3, שקל נוסף לא נכנס לשיפור הפרוייקט. אז עכשיו השאלה היא, האם זה מטיב או מריע עם הפרוייקט.
בסופו של דבר זה בדיוק מה שרשמת, רק עם חיסרון מובנה נוסף של אופציה 3: אם הכסף סתם החליף משהו שSE כבר היתה שמה, עדיף היה לנו כגיימרים שמיקרוסופט תשקיע את זה במשחק נוסף.
אבל רוב האנשים מפספסים כאן את כל הנקודה: לפתח משחקים לא עולה הרבה כסף - להפיץ אותם כך שיגיעו למיליוני אנשים עולה הרבה כסף. בגלל זה משחקים זולים יחסית לפיתוח על הWii כשלו מסחרית, כי לא משנה כמה המשחק שלך לא מושקע אתה עדיין צריך לשלם הון בשביל שאנשים ידעו עליו.
ובגלל זה בסופו של דבר SE מיהרו כנראה לסגור את הדיל עם מיקרוסופט. נראה לי שדווקא קאז שמלין על המהלך שוכח שהוא היה בין אלו שטרחו לדווח כאן על האכזבה של SE מהמכירות של טומב ריידר האחרון, ונדמה לי שגם על הקיצוצים, ההפסדים והליכי הrestructuring האחרונים של החברה.
וכשקורים דברים כאלו, סביר להניח שמשחק נוסף עם השקעה בסדר גודל של טומב ריידר הוא מהלך מסוכן פיננסית. למי שלא זוכר, בשנת 2013 הם אישרו שהם עובדים על משחק המשך
לדור הבא, ככה שעצם העובדה שאנחנו נחשפים כאן למשחק עבור הOne וה-360 מעיד על כך שהם לכל הפחות נאלצו לשנות את התוכניות המקוריות שלהם ולהוציא משחק גם לדור הקודם על בסיס המשתמשים הגדול יותר שלו:
http://www.eurogamer.net/articles/2013- ... der-sequelמן הסתם אם טומב ריידר האחרון היה מוכר 10 מיליון עותקים כמו שמשחקי אססינס קריד מוכרים SE לא היתה צריכה את מיקרוסופט בדמות שותף אסטרטגי, אבל בדיוק בגלל זה מי שמתלונן על ה"חטיפה" של מיקרוסופט את הפרנצייז האהוב עליו ומצד שני לא קנה את המשחק לPS3 או לPC בהשקה שלו (ולא, באנדל ב-5$ שנה מאוחר יותר לא נחשב) יכול לבוא בטענות רק לעצמו. ומי שכן קנה ותמך במשחק בפלטפורמה אחרת יכול להתנחם בזה שמיקרוסופט נוטה להגדיר "אקסלוסיבי" בצורה אמורפית משהו, ושהוא יוכל לשחק במשחק יום אחד גם בלי לקנות One או 360.
אז מצד SE מדובר כנראה במהלך שגם מוריד מהם עלויות הפצה מטורפות שמיקרוסופט בטח תיקח על עצמה כדי לקדם את המשחק, וגם בצעד נבון מול השותף הנכון: לסוני הרי יש את Uncharted שלה ל-2015 ככה שהיא בטח לא היתה יוצאת מגדרה לקדם את טומב ריידר שמתחרה איתו ישירות על חשבונו.
וגם מצד מיקרוסופט מדובר בצעד מנצח בדיוק מאותה סיבה שאין לה משחק דומה משלה להציב מול המשבצת של אנצ'רטד (בזמנו התפלאתי שהיא לא עשתה מהלך דומה עם Darksiders שיכל להיות מבחינתה מותג שמוצב מול God of War ובעצם גם מול זלדה), ובנוסף מדובר בחתיכת הצהרת כוונות על כך שהיא ממשיכה לתמוך במשחקים גם ל-360 הרבה לתוך השנה העשירית של הקונסולה שלה (לצד טומב רייד גם הוכרז Screamride מהיוצרים של Roller Coaster Tycoon שיגיע בלעדית לOne ול-360) - וזה משהו חסר תקדים בתעשיית המשחקים. רק חבל עבורה שמצד שני בעלי 360 כמוני למשל לא צריכים למהר לשדרג עכשיו לOne כי המשחק מגיע גם אליהם.
אגב: בזמנו דובר בגיימספוט על שמועה שמיקרוסופט תציג אקסלוסיבי גדול מצד ג' בE3. מיקרוסופט בסופו של דבר חשפה לראשונה את טומב ריידר החדש שם (ובאמת לא זכור לי שצוינו שום פלטפורמות אחרות עבורו בהודעה לעיתונות), אבל כנראה שאת ההכרזה על האקסלוסיביות הם העדיפו לדחות.