המנהלים: bozeman, erezronen, swym, omerkot
bozeman כתב:ומה לגבי ההצעה שלי לשבוע עבודה שני עד שישי?
DrKeo כתב:אני חושב אתה נותן פה דוגמה מאוד ספציפית שפשוט מדגימה כמה קקה התחבורה הציבורית בארץ, ביחוד רכבת ישראל. אם נקח מקרה אחר, למשל גיסי, שבמזל גדול יושב על ציר תחבורה מאוד נוח בדרך לעבודה, נראה מקרה אחר לגמרי. בבוקר הוא יורד לתחנת רכבת בבנימינה, עולה על הרכבת ותוך 35 דקות הוא בעבודה בבורסה ברמת גן. עבור 600 שקלים בחודש (שזה בערך 27 שקלים ליום אם נצא בהנחה שיש 22 ימי עבודה בחודש) הוא מקבל רכבת חופשית ואוטובוסים חופשיים. אני לא חושב שהוא מסוגל להתחרות בזה עם רכב, 35 דקות נסיעה ישר לעבודה במרכז רמת גן כשברכב כנראה היה לוקח לו שעה וחצי לכל כיוון. שלא נדבר על מחיר של 27 שקלים לשני הכיוונים שזה כנראה הרבה פחות מהדלק שהוא היה משלם לשני הכיוונים, שלא נדבר על ביטוחים, טיפולים, תיקונים או מחיר ראשוני של רכב או איבוד ערך.
כמובן שהוא נמצא במקום מאוד מיוחד בארץ, מקום עבודה שיושב בדיוק על הרכבת ודירה שקרובה מאוד לרכבת שמאפשרת לו להגיע אליה בתחבורה ציבורית, נסיעה של דקות בודדות ברכב או אפילו אופניים. אבל אני חושב שזאת בדיוק הנקודה, ברגע שיש תחבורה נוחה זה משנה את התמונה. איך הסיפור שלך היה נראה אם כל הטרטור בתוך תל אביב היה נעשה על ידי רכבת תחתית? כנראה שהרבה יותר נוח ופשוט, גם מרכב. שלא נדבר על אם היית גר בעיר לווין של תל אביב, רכבת כזאת משנה להם את החיים. לא מדובר ב400,000 אנשים בת"א, מדובר ביותר משליש מתושבי מדינת ישראל.
ושלא תבין אותי לא נכון, אני לא חושב שצריך להיות פה איזה פרוייקט סבסודי ענקי שכל כרטיס יעלה לקופה הציבורית הרבה כסף וכך הלאה. אני חושב שהמדינה צריכה ליזום ואולי אפילו לשים כסף על הבניה הראשונה אבל התפעול וכל מה שהולך סביבו צריך להתנהל על ידי חברה פרטית והיא כבר תחליט על המחירים שלה ואיך היא רוצה לעשות כסף. יכול להיות שהם יחליטו לעשות כרטיסים במחיר עלות ולהרוויח מזכיונות של בתי קפה ופרסומות ברכבת. אולי מנדל"ן מעל לפס הרכבת, מי יודע, החלטה שלהם.
bozeman כתב:ומה לגבי ההצעה שלי לשבוע עבודה שני עד שישי?
bozeman כתב:אז נחייב עבודה 7 ימים בשבוע?
InterAl כתב:DrKeo כתב:אני חושב אתה נותן פה דוגמה מאוד ספציפית שפשוט מדגימה כמה קקה התחבורה הציבורית בארץ, ביחוד רכבת ישראל. אם נקח מקרה אחר, למשל גיסי, שבמזל גדול יושב על ציר תחבורה מאוד נוח בדרך לעבודה, נראה מקרה אחר לגמרי. בבוקר הוא יורד לתחנת רכבת בבנימינה, עולה על הרכבת ותוך 35 דקות הוא בעבודה בבורסה ברמת גן. עבור 600 שקלים בחודש (שזה בערך 27 שקלים ליום אם נצא בהנחה שיש 22 ימי עבודה בחודש) הוא מקבל רכבת חופשית ואוטובוסים חופשיים. אני לא חושב שהוא מסוגל להתחרות בזה עם רכב, 35 דקות נסיעה ישר לעבודה במרכז רמת גן כשברכב כנראה היה לוקח לו שעה וחצי לכל כיוון. שלא נדבר על מחיר של 27 שקלים לשני הכיוונים שזה כנראה הרבה פחות מהדלק שהוא היה משלם לשני הכיוונים, שלא נדבר על ביטוחים, טיפולים, תיקונים או מחיר ראשוני של רכב או איבוד ערך.
כמובן שהוא נמצא במקום מאוד מיוחד בארץ, מקום עבודה שיושב בדיוק על הרכבת ודירה שקרובה מאוד לרכבת שמאפשרת לו להגיע אליה בתחבורה ציבורית, נסיעה של דקות בודדות ברכב או אפילו אופניים. אבל אני חושב שזאת בדיוק הנקודה, ברגע שיש תחבורה נוחה זה משנה את התמונה. איך הסיפור שלך היה נראה אם כל הטרטור בתוך תל אביב היה נעשה על ידי רכבת תחתית? כנראה שהרבה יותר נוח ופשוט, גם מרכב. שלא נדבר על אם היית גר בעיר לווין של תל אביב, רכבת כזאת משנה להם את החיים. לא מדובר ב400,000 אנשים בת"א, מדובר ביותר משליש מתושבי מדינת ישראל.
ושלא תבין אותי לא נכון, אני לא חושב שצריך להיות פה איזה פרוייקט סבסודי ענקי שכל כרטיס יעלה לקופה הציבורית הרבה כסף וכך הלאה. אני חושב שהמדינה צריכה ליזום ואולי אפילו לשים כסף על הבניה הראשונה אבל התפעול וכל מה שהולך סביבו צריך להתנהל על ידי חברה פרטית והיא כבר תחליט על המחירים שלה ואיך היא רוצה לעשות כסף. יכול להיות שהם יחליטו לעשות כרטיסים במחיר עלות ולהרוויח מזכיונות של בתי קפה ופרסומות ברכבת. אולי מנדל"ן מעל לפס הרכבת, מי יודע, החלטה שלהם.
היא לא קקה רק בארץ, היא קקה בכל העולם. גם באירופה וגם באמריקה אתה צריך ללכת בממוצע 10 דקות לתחנת אוטובוס, לחכות עוד 10-20 דקות שיגיע האוטובוס, לנסוע בו חצי שעה, לרדת מהתחנה וללכת עוד 10-20 דקות עד שתגיע ליעד. ככה זה עובד בד"כ ברוב העולם, וכל מי שמטייל בחו"ל יודע את זה. אתה מדבר על תחבורה ציבורית כמו על פנטזיה אוטופית, אבל במציאות הדברים נראים אחרת. אגב, גם באירופה הרוב המכריע משתמשים ברכב פרטי כדי להתנייד, תחבורה ציבורית (אוטובוסים + רכבות + מטרו) מסתכמת בפחות מ-15% מכלל התעבורה.
bozeman כתב:אז גם שבוע עבודה של שני שישי יכולים לעבוד כמה שרוצים, רק בחוק יוגדר שבוע של 43 שעות לא 45, זה מה שישבור אותך? והיתרונות של עבודה מול שאר העולם?
DrKeo כתב:אני חושב אתה נותן פה דוגמה מאוד ספציפית שפשוט מדגימה כמה קקה התחבורה הציבורית בארץ, ביחוד רכבת ישראל. אם נקח מקרה אחר, למשל גיסי, שבמזל גדול יושב על ציר תחבורה מאוד נוח בדרך לעבודה, נראה מקרה אחר לגמרי. בבוקר הוא יורד לתחנת רכבת בבנימינה, עולה על הרכבת ותוך 35 דקות הוא בעבודה בבורסה ברמת גן. עבור 600 שקלים בחודש (שזה בערך 27 שקלים ליום אם נצא בהנחה שיש 22 ימי עבודה בחודש) הוא מקבל רכבת חופשית ואוטובוסים חופשיים. אני לא חושב שהוא מסוגל להתחרות בזה עם רכב, 35 דקות נסיעה ישר לעבודה במרכז רמת גן כשברכב כנראה היה לוקח לו שעה וחצי לכל כיוון. שלא נדבר על מחיר של 27 שקלים לשני הכיוונים שזה כנראה הרבה פחות מהדלק שהוא היה משלם לשני הכיוונים, שלא נדבר על ביטוחים, טיפולים, תיקונים או מחיר ראשוני של רכב או איבוד ערך.
כמובן שהוא נמצא במקום מאוד מיוחד בארץ, מקום עבודה שיושב בדיוק על הרכבת ודירה שקרובה מאוד לרכבת שמאפשרת לו להגיע אליה בתחבורה ציבורית, נסיעה של דקות בודדות ברכב או אפילו אופניים. אבל אני חושב שזאת בדיוק הנקודה, ברגע שיש תחבורה נוחה זה משנה את התמונה. איך הסיפור שלך היה נראה אם כל הטרטור בתוך תל אביב היה נעשה על ידי רכבת תחתית? כנראה שהרבה יותר נוח ופשוט, גם מרכב. שלא נדבר על אם היית גר בעיר לווין של תל אביב, רכבת כזאת משנה להם את החיים. לא מדובר ב400,000 אנשים בת"א, מדובר ביותר משליש מתושבי מדינת ישראל.
ושלא תבין אותי לא נכון, אני לא חושב שצריך להיות פה איזה פרוייקט סבסודי ענקי שכל כרטיס יעלה לקופה הציבורית הרבה כסף וכך הלאה. אני חושב שהמדינה צריכה ליזום ואולי אפילו לשים כסף על הבניה הראשונה אבל התפעול וכל מה שהולך סביבו צריך להתנהל על ידי חברה פרטית והיא כבר תחליט על המחירים שלה ואיך היא רוצה לעשות כסף. יכול להיות שהם יחליטו לעשות כרטיסים במחיר עלות ולהרוויח מזכיונות של בתי קפה ופרסומות ברכבת. אולי מנדל"ן מעל לפס הרכבת, מי יודע, החלטה שלהם.
InterAl כתב:DrKeo כתב:אני חושב אתה נותן פה דוגמה מאוד ספציפית שפשוט מדגימה כמה קקה התחבורה הציבורית בארץ, ביחוד רכבת ישראל. אם נקח מקרה אחר, למשל גיסי, שבמזל גדול יושב על ציר תחבורה מאוד נוח בדרך לעבודה, נראה מקרה אחר לגמרי. בבוקר הוא יורד לתחנת רכבת בבנימינה, עולה על הרכבת ותוך 35 דקות הוא בעבודה בבורסה ברמת גן. עבור 600 שקלים בחודש (שזה בערך 27 שקלים ליום אם נצא בהנחה שיש 22 ימי עבודה בחודש) הוא מקבל רכבת חופשית ואוטובוסים חופשיים. אני לא חושב שהוא מסוגל להתחרות בזה עם רכב, 35 דקות נסיעה ישר לעבודה במרכז רמת גן כשברכב כנראה היה לוקח לו שעה וחצי לכל כיוון. שלא נדבר על מחיר של 27 שקלים לשני הכיוונים שזה כנראה הרבה פחות מהדלק שהוא היה משלם לשני הכיוונים, שלא נדבר על ביטוחים, טיפולים, תיקונים או מחיר ראשוני של רכב או איבוד ערך.
כמובן שהוא נמצא במקום מאוד מיוחד בארץ, מקום עבודה שיושב בדיוק על הרכבת ודירה שקרובה מאוד לרכבת שמאפשרת לו להגיע אליה בתחבורה ציבורית, נסיעה של דקות בודדות ברכב או אפילו אופניים. אבל אני חושב שזאת בדיוק הנקודה, ברגע שיש תחבורה נוחה זה משנה את התמונה. איך הסיפור שלך היה נראה אם כל הטרטור בתוך תל אביב היה נעשה על ידי רכבת תחתית? כנראה שהרבה יותר נוח ופשוט, גם מרכב. שלא נדבר על אם היית גר בעיר לווין של תל אביב, רכבת כזאת משנה להם את החיים. לא מדובר ב400,000 אנשים בת"א, מדובר ביותר משליש מתושבי מדינת ישראל.
ושלא תבין אותי לא נכון, אני לא חושב שצריך להיות פה איזה פרוייקט סבסודי ענקי שכל כרטיס יעלה לקופה הציבורית הרבה כסף וכך הלאה. אני חושב שהמדינה צריכה ליזום ואולי אפילו לשים כסף על הבניה הראשונה אבל התפעול וכל מה שהולך סביבו צריך להתנהל על ידי חברה פרטית והיא כבר תחליט על המחירים שלה ואיך היא רוצה לעשות כסף. יכול להיות שהם יחליטו לעשות כרטיסים במחיר עלות ולהרוויח מזכיונות של בתי קפה ופרסומות ברכבת. אולי מנדל"ן מעל לפס הרכבת, מי יודע, החלטה שלהם.
היא לא קקה רק בארץ, היא קקה בכל העולם. גם באירופה וגם באמריקה אתה צריך ללכת בממוצע 10 דקות לתחנת אוטובוס, לחכות עוד 10-20 דקות שיגיע האוטובוס, לנסוע בו חצי שעה, לרדת מהתחנה וללכת עוד 10-20 דקות עד שתגיע ליעד. ככה זה עובד בד"כ ברוב העולם, וכל מי שמטייל בחו"ל יודע את זה. אתה מדבר על תחבורה ציבורית כמו על פנטזיה אוטופית, אבל במציאות הדברים נראים אחרת. אגב, גם באירופה הרוב המכריע משתמשים ברכב פרטי כדי להתנייד, תחבורה ציבורית (אוטובוסים + רכבות + מטרו) מסתכמת בפחות מ-15% מכלל התעבורה.
swiss-the-engine כתב:3 מיליון? נחיה ונראה... הממוצע של שימוש במגה רפוייקטים הוא חצי מהתחזית. נראה מי צודק.
מה שאתה מבין אבל מסקרב להודות בו הוא שעצם ההשקעה ברכב כבר נעשת ועוד במחיר כפול מהערך שלו. את הדלק ממסים עד מוות ואת התחבורה מסבסדים עד מוות ועדיין הרוב המוחלט בוחר ברכב, עם בעיות חניה כי הממשלה מעוותת כל מה שזז במשק. לטעון שהוא מעדיף את הרכבת יהיה נכון כשתתן לו דלק במחיר ריאלי ורכב במחיר ריאלי בתוספת עלויות שעות שיא אל מול אוטובוסים פרטיים לחלוטין (כולל בנייתם כמובן של התחנות וכל דבר שנוגע אליהם) ורכבת שיאללה... התשתית הראשונית על המדינה ומשם גרוש לא נותנים להנהלה או לוועד העושק של הבעיות ריכוזיות הממאירות האלה.
DrKeo כתב:swiss-the-engine כתב:3 מיליון? נחיה ונראה... הממוצע של שימוש במגה רפוייקטים הוא חצי מהתחזית. נראה מי צודק.
מה שאתה מבין אבל מסקרב להודות בו הוא שעצם ההשקעה ברכב כבר נעשת ועוד במחיר כפול מהערך שלו. את הדלק ממסים עד מוות ואת התחבורה מסבסדים עד מוות ועדיין הרוב המוחלט בוחר ברכב, עם בעיות חניה כי הממשלה מעוותת כל מה שזז במשק. לטעון שהוא מעדיף את הרכבת יהיה נכון כשתתן לו דלק במחיר ריאלי ורכב במחיר ריאלי בתוספת עלויות שעות שיא אל מול אוטובוסים פרטיים לחלוטין (כולל בנייתם כמובן של התחנות וכל דבר שנוגע אליהם) ורכבת שיאללה... התשתית הראשונית על המדינה ומשם גרוש לא נותנים להנהלה או לוועד העושק של הבעיות ריכוזיות הממאירות האלה.
לא ברור לי, אמרתי שאוטובוסים צריכים לא להיות של חברות פרטיות אלה מולאמים? אמרתי שועדים פושעים כמו של הרכבת זה טוב? אמרתי שצריך למסות את הדלק כשאין אלטרנטיבה? אני הכי בעד חופש מהמדינה וקפיטליזם אבל בו בזמן אני חושב שרכבת תחתית הוא סוג של יוצא מהכלל, פרוייקט שחברה פרטית לא יכולה להרים אלה אם היא מקבלת דחיפה מהמדינה/עיריה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 6 אורחים