PS4 | הנושא הרשמי

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42088
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 17 דצמבר 2015, 13:46

האמת, איזה עוד מפתח ברמה של קוג'ימה יש ביפן? אני משער שמפתחים זורקים את עצמם על הצוות החדש שלו, רק במערב יש פיתוח ברמה הזאת.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
רונן
Veteran
הודעות: 1069
הצטרף: 15 אפריל 2013, 14:28

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי רונן » 18 דצמבר 2015, 17:06

אני לא יודע אם זה הועלה לכאן: סרטון הפתיח ל־Street Fighter V:

[ign]http://www.ign.com/videos/2015/12/16/street-fighter-v-official-opening-cinematic-trailer[/ign]
עורך לשון ומגיה, מנהל בפייסבוק קבוצת אוכל גדולה (מונה 45,000 חברים) וקבוצת גיימרים ('בחזרה למשחק').

kririn
Sage
הודעות: 5354
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי kririn » 18 דצמבר 2015, 22:25

DrKeo כתב:האמת, איזה עוד מפתח ברמה של קוג'ימה יש ביפן? אני משער שמפתחים זורקים את עצמם על הצוות החדש שלו, רק במערב יש פיתוח ברמה הזאת.



ירושו יממוטו ,יצר הרבה יותר סדרות מצליחות מימנו ,העניין שהוא פחות בפיתוח היום ,יותר הנהלה

בעניין קונאמי לאומת החברה החדשה של קוגימה ,אנחנו לא יודעים כמה מימון יש ,ואיך יתנהלו הכספים
אז כן קונאמי משנה לעובדים את התפקיד ,אבל בכל זאת זה מקום עבודה שלא אמור לפשוט רגל בשנה הקרובה
חלק מהמפתחים אני מעריך בני 40-50 ,מה יקרה עם קוגימה לא יצליח ?

זה לא שיתנו לו את MGS במתנה ,עם כבר אני חושב שהיה עדיף עם היה עובר לצוות של ספלינטר סל ,הסדרה הזאת צריכה ניעור רציני

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Kazz » 18 דצמבר 2015, 23:07

DrKeo כתב:
Nucleus_Dawn כתב:
Klayman כתב:
בכל מקרה זה מאוד דומה למקרה sfv או tr. אני רק שמח שכששתי המחזיקות פלטפורמה האלה רבות תמיד אנחנו מנצחים על הpc :)


מה פה דומה ל TR בכלל? משחק מולטיפלטפורם שמיקרוסופט שילמה כדי לקבל בלעדיות זמנית עליו מול משחק שמפותח רק תודות למימון של סוני. יכלת להביא את SO כדוגמה.
TR הוא דוגמה מושלמת לחרא בתעשייה הזו של קניית בלעדיות זמנית\קניית אי-שחרור משחק לזמן קצוב.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42088
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 18 דצמבר 2015, 23:16

מה ההבדל? סוני משלמת כסף לקוג'ימה כדי שהמשחק יהיה בלעדי זמני לפס4. אותו דבר. SF5, המשחק החדש של קוג'ימה, TR, הכל אותו דבר. משחק של חברה חיצונית שבעלת פלטפורמה מפיצה ונותנת כסף כדי שתהיה בלעדית זמנית אליה.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
רונן
Veteran
הודעות: 1069
הצטרף: 15 אפריל 2013, 14:28

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי רונן » 18 דצמבר 2015, 23:33

אני לא הייתי דואג לחברה החדשה של קוג'ימה. פורשי קפקום פרשו ומשחקם הראשון במתכונת החדשה היה המשחק הטוב ביותר שיצרו, יותר ממשחק דומה שקפקום יצרה.

ויוצרי CoD פרשו מאקטויז'ן ומשחקם הראשון במתכונת החדשה היה גדול ואיכותי. אני לא חושב שהוא פחות טוב ממשחקי CoD האחרים.

וקוג'ימה מוכשר ופרפקציוניסט לא פחות מאלה. אולי אפילו יותר. אני לא חושב שהוא היה מדבר על החברה החדשה אם לא הייתה מבוססת דיה.
עורך לשון ומגיה, מנהל בפייסבוק קבוצת אוכל גדולה (מונה 45,000 חברים) וקבוצת גיימרים ('בחזרה למשחק').

kririn
Sage
הודעות: 5354
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי kririn » 19 דצמבר 2015, 00:04

אתה מדבר על החברה מאקטיוויזיון שעברו לEA ? ,כי הם קפצו מחברה לחברה
בעניין פלטיניום גייים ,אין לי מושג מה המצב הכלכלי שלהם ,זה שהם יצרו כמה משחקים טובים ,לא אומר הרבה
ביונטה 1-2 ,לא מכרו הרבה עותקים ,וביונטה 2 קיים רק בגלל שנינטנדו תמכו בפיתוח

ופלטיניום אפילו לא קיבלה את הזיכיון מסגה ,רק פיתחה את המשחק
לא יודע עם יש להם זיכיון גדול משלהם ,הם מפתחים מוכשרים ,אבל הכסף הגדול זה זיכיון שלך שמצליח

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42088
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 19 דצמבר 2015, 00:07

החבר׳ה של פלטיניום מעולם לא הצליחו ליצור משחק ברמה שre1,2,4 או dmc היו בזמנם. הם תמיד עושים משחקים טובים אף אבל פעם לא מצליחים לעשות את הAAA משנה תעשיה שהם עשו בקאפקום כמו המשחקים שציינתי.

לקוג׳ימה אני לא דואג, אני בטוח שרוב הצוות יצטרף אליו עכשיו שקונאמי מוססה אותם.
We're just normal men. We're just innocent men

kririn
Sage
הודעות: 5354
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי kririn » 19 דצמבר 2015, 11:59

פלטיניום אפילו לא תמיד עושה משחקים טובים ,הרובוטריקים להם היה מאוד מאכזב ,הגרפיקה אולי טובה
אבל דברים מוחזרו שם בטירוף ,אולי זה בגלל תקציב ? זמן? ,אין לי מושג
יש להם כישרון ,חלקם בזמנו פיתחו את אוקמי ,ואת וויטופל גו ,שהם היו צוות בקפאפקום ,השאלה הגדולה כמה רווחים הם מיצרים לעצמם היום ?

אבל שם יש בעיה אחרת ,קאפקום בשנים האחרונות ,לא בדיוק במצב כלכלי טוב

סמל אישי של המשתמש
Death_119
Veteran
הודעות: 4453
הצטרף: 13 אפריל 2013, 20:04

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Death_119 » 19 דצמבר 2015, 12:00

kririn כתב:אתה מדבר על החברה מאקטיוויזיון שעברו לEA ? ,כי הם קפצו מחברה לחברה
בעניין פלטיניום גייים ,אין לי מושג מה המצב הכלכלי שלהם ,זה שהם יצרו כמה משחקים טובים ,לא אומר הרבה
ביונטה 1-2 ,לא מכרו הרבה עותקים ,וביונטה 2 קיים רק בגלל שנינטנדו תמכו בפיתוח

ופלטיניום אפילו לא קיבלה את הזיכיון מסגה ,רק פיתחה את המשחק
לא יודע עם יש להם זיכיון גדול משלהם ,הם מפתחים מוכשרים ,אבל הכסף הגדול זה זיכיון שלך שמצליח

הם חיים על משחקי סוג ג' כמו legend of kora ורובוטריקים שהכניסו להם המון כסף. עכשיו הם עובדים במקביל על צבי הנינג'ה כמותג סוג ב' כדי להמשיך לשרוד. כל המשחקים הטובים שלהם מעולם לא הצליחו. וחבל, הם מפתחת סופר מוכשרת שבניגוד לדעת נדב דווקא כן עושים לא מעט משחקי AAA סופר יצירתיים וטובים (אוקאמי, viewful joe, vanquish).
נערך לאחרונה על ידי Death_119 ב 19 דצמבר 2015, 12:02, נערך פעם 1 בסך הכל.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42088
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 19 דצמבר 2015, 12:02

פלטיניום מורכבים מכמה צוותים, הם מוציאים 3 משחקים שנה הבאה, לך תדע מי הצוות היותר איכותי ומי הפחות. לא בדיוק החברה הכי שקופה בתעשיה בעניין הזה. אני משער שהצוות שעשה משחק כמו ביונטה או סקיילבאונד הוא לא הצוות שעשה את רובוטריקים.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 19 דצמבר 2015, 12:38

Death_119 כתב:
kririn כתב:אתה מדבר על החברה מאקטיוויזיון שעברו לEA ? ,כי הם קפצו מחברה לחברה
בעניין פלטיניום גייים ,אין לי מושג מה המצב הכלכלי שלהם ,זה שהם יצרו כמה משחקים טובים ,לא אומר הרבה
ביונטה 1-2 ,לא מכרו הרבה עותקים ,וביונטה 2 קיים רק בגלל שנינטנדו תמכו בפיתוח

ופלטיניום אפילו לא קיבלה את הזיכיון מסגה ,רק פיתחה את המשחק
לא יודע עם יש להם זיכיון גדול משלהם ,הם מפתחים מוכשרים ,אבל הכסף הגדול זה זיכיון שלך שמצליח

הם חיים על משחקי סוג ג' כמו legend of kora ורובוטריקים שהכניסו להם המון כסף. עכשיו הם עובדים במקביל על צבי הנינג'ה כמותג סוג ב' כדי להמשיך לשרוד. כל המשחקים הטובים שלהם מעולם לא הצליחו. וחבל, הם מפתחת סופר מוכשרת שבניגוד לדעת נדב דווקא כן עושים לא מעט משחקי AAA סופר יצירתיים וטובים (אוקאמי, viewful joe, vanquish).


רק אחד ממשחקי הAAA הסופר יצירתיים וטובים שרשמת פותח על ידם. כולם בסטנדרט של AAA על קונסולה של נינטנדו, למשל. פחות על קונסולה מודרנית, לפי דעתי.
נערך לאחרונה על ידי Nucleus_Dawn ב 19 דצמבר 2015, 14:19, נערך פעם 1 בסך הכל.
תמונה

kririn
Sage
הודעות: 5354
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי kririn » 19 דצמבר 2015, 12:51

Death_119 כתב:
kririn כתב:אתה מדבר על החברה מאקטיוויזיון שעברו לEA ? ,כי הם קפצו מחברה לחברה
בעניין פלטיניום גייים ,אין לי מושג מה המצב הכלכלי שלהם ,זה שהם יצרו כמה משחקים טובים ,לא אומר הרבה
ביונטה 1-2 ,לא מכרו הרבה עותקים ,וביונטה 2 קיים רק בגלל שנינטנדו תמכו בפיתוח

ופלטיניום אפילו לא קיבלה את הזיכיון מסגה ,רק פיתחה את המשחק
לא יודע עם יש להם זיכיון גדול משלהם ,הם מפתחים מוכשרים ,אבל הכסף הגדול זה זיכיון שלך שמצליח

הם חיים על משחקי סוג ג' כמו legend of kora ורובוטריקים שהכניסו להם המון כסף. עכשיו הם עובדים במקביל על צבי הנינג'ה כמותג סוג ב' כדי להמשיך לשרוד. כל המשחקים הטובים שלהם מעולם לא הצליחו. וחבל, הם מפתחת סופר מוכשרת שבניגוד לדעת נדב דווקא כן עושים לא מעט משחקי AAA סופר יצירתיים וטובים (אוקאמי, viewful joe, vanquish).



אוקאמי וויוטופאל גו ,היה של קלובאר סטודיו ,תחת המטריה של קאפקום ,במילים אחרות הם היו עובדים של קאפקום בזמנו ,לפחות חלקם
לא יודע בעניין vanquish,לא זכור לי ששיחקתי במשחק הזה בכלל

בעניין רובוטריקים ,הם סך הכל פיתחו את זה לאקטיוויזיון ,המשחק לא שיך להם ,למרות שפיתחו אותו ,לא יודע כמה כסף זה באמת נתן להם
צבי הנינגה ,זה בכלל בעיה לפתח כותר איכותי בזיכיון ,במחיר מלא ,הזיכיון הזה פשוט צועק משחקי ארקיד ,ושמנסים לעשות משחק 3D רגיל ,זה בעיתי מאוד

אני מעריך שהם ינסו עוד משהו בסגנון של DMC ,ובטח עוד הפעם ימחזרו בטירוף גרפיקה ומשחקיות ,לא חושב שהם קיבלו תקציב גדול מספיק לאיזה כותר AAA
יותר מעריך שהם מתזמנים השקה בסמוך לסרט הבא ,וזה יהיה עוד "משחק זיכיון "
ובכלל מי מחזיקה היום בזכויות לעשות משחקי צבי הנינגה ?,אני זוכר היתה תקופה של יוביסופט ,אבל אין לי מושג מי היום
פלטיניום עוד הפעם רק מפתחת את המשחק ? ,כי עם כן ,לא חושב שהם מקבלים הרבה על זה

מפתחות עצמאיות ,בשלב מסוים צריכות לפתח או לקנות זיכיונות חזקים ,לא זכור לי שפלטיניום הגיע לזה
ולחזור לדיון ,לא בטוח שהיא יציבה כלכלית ,אבל גם קאפקום לא ,ככה ששם היה סיכון בכל החלטה של העובדים

סמל אישי של המשתמש
matangt8
Warrior
הודעות: 954
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:15

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי matangt8 » 19 דצמבר 2015, 14:51

אני מאמין שעד היום יש לא מעט אנשים שממש רוצים שוונקויש יגיע לסטים בדיוק כמו שולקריה קרוניקלס הגיע. המנוע כבר מותאם למחשב (מטאל גיר רייזינג) רק צריך לקבל את ההחלטה. מה שבטוח זאת קניה בטוחה עבורי כי ממש אהבתי את המשחק על ה360.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
Death_119
Veteran
הודעות: 4453
הצטרף: 13 אפריל 2013, 20:04

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Death_119 » 19 דצמבר 2015, 18:25

Nucleus_Dawn כתב:
Death_119 כתב:
kririn כתב:אתה מדבר על החברה מאקטיוויזיון שעברו לEA ? ,כי הם קפצו מחברה לחברה
בעניין פלטיניום גייים ,אין לי מושג מה המצב הכלכלי שלהם ,זה שהם יצרו כמה משחקים טובים ,לא אומר הרבה
ביונטה 1-2 ,לא מכרו הרבה עותקים ,וביונטה 2 קיים רק בגלל שנינטנדו תמכו בפיתוח

ופלטיניום אפילו לא קיבלה את הזיכיון מסגה ,רק פיתחה את המשחק
לא יודע עם יש להם זיכיון גדול משלהם ,הם מפתחים מוכשרים ,אבל הכסף הגדול זה זיכיון שלך שמצליח

הם חיים על משחקי סוג ג' כמו legend of kora ורובוטריקים שהכניסו להם המון כסף. עכשיו הם עובדים במקביל על צבי הנינג'ה כמותג סוג ב' כדי להמשיך לשרוד. כל המשחקים הטובים שלהם מעולם לא הצליחו. וחבל, הם מפתחת סופר מוכשרת שבניגוד לדעת נדב דווקא כן עושים לא מעט משחקי AAA סופר יצירתיים וטובים (אוקאמי, viewful joe, vanquish).


רק אחד ממשחקי הAAA הסופר יצירתיים וטובים שרשמת פותח על ידם. כולם בסטנדרט של AAA על קונסולה של נינטנדו, למשל. פחות על קונסולה מודרנית, לפי דעתי.

כולם שלהם, פשוט בשם אחר, יש להם עוד כמובן. ביונאטה וגם Mad world לא רע.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
Death_119
Veteran
הודעות: 4453
הצטרף: 13 אפריל 2013, 20:04

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Death_119 » 19 דצמבר 2015, 18:26

DrKeo כתב:פלטיניום מורכבים מכמה צוותים, הם מוציאים 3 משחקים שנה הבאה, לך תדע מי הצוות היותר איכותי ומי הפחות. לא בדיוק החברה הכי שקופה בתעשיה בעניין הזה. אני משער שהצוות שעשה משחק כמו ביונטה או סקיילבאונד הוא לא הצוות שעשה את רובוטריקים.

יש להם שניים, A Team שעושה את Scale bound וB Team עובד כיום על צבי הנינג'ה. הם מפתחת יחסית מאוד קטנה אז נזהרים מלהתייחס לזה כA ו-B וסביר להניח שלא מעט אנשים שם עובדים בשני פרוייקטים, אבל דיי ברור מאיפה בה הכסף והעובדה שהם לא באמת משקיעים בכותרים שהם לא מקוריים שלהם.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 19 דצמבר 2015, 19:15

Death_119 כתב:
Nucleus_Dawn כתב:
Death_119 כתב:
kririn כתב:אתה מדבר על החברה מאקטיוויזיון שעברו לEA ? ,כי הם קפצו מחברה לחברה
בעניין פלטיניום גייים ,אין לי מושג מה המצב הכלכלי שלהם ,זה שהם יצרו כמה משחקים טובים ,לא אומר הרבה
ביונטה 1-2 ,לא מכרו הרבה עותקים ,וביונטה 2 קיים רק בגלל שנינטנדו תמכו בפיתוח

ופלטיניום אפילו לא קיבלה את הזיכיון מסגה ,רק פיתחה את המשחק
לא יודע עם יש להם זיכיון גדול משלהם ,הם מפתחים מוכשרים ,אבל הכסף הגדול זה זיכיון שלך שמצליח

הם חיים על משחקי סוג ג' כמו legend of kora ורובוטריקים שהכניסו להם המון כסף. עכשיו הם עובדים במקביל על צבי הנינג'ה כמותג סוג ב' כדי להמשיך לשרוד. כל המשחקים הטובים שלהם מעולם לא הצליחו. וחבל, הם מפתחת סופר מוכשרת שבניגוד לדעת נדב דווקא כן עושים לא מעט משחקי AAA סופר יצירתיים וטובים (אוקאמי, viewful joe, vanquish).


רק אחד ממשחקי הAAA הסופר יצירתיים וטובים שרשמת פותח על ידם. כולם בסטנדרט של AAA על קונסולה של נינטנדו, למשל. פחות על קונסולה מודרנית, לפי דעתי.

כולם שלהם, פשוט בשם אחר, יש להם עוד כמובן. ביונאטה וגם Mad world לא רע.


ממש לא שלהם. חלק מהאנשים שעבדו בclover הקימו את פלטינום. לא מדובר באותה החברה.
mad world לגמרי בסקאלה של רובוטריקים והאגדה של קורה. הוא גם היה בתמחור דומה ועם הייפ דומה להם, אלמלא היה יוצר לקונסולה עם יובש מביך.

גם המשחקים הכי טובים שלהם (vanquish וביונטה) לא באמת ברמות AAA.
תמונה

idan
Veteran
הודעות: 2272
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי idan » 19 דצמבר 2015, 20:04

לא לגמרי הצלחתי לפענח למה אתה מתכוון שאתה אומר רמות AAA, כי אנשים בדר"כ משתמשים במושג הזה כדי לתאר דברים שונים אבל אני ינסה בכל זאת:

ביונטה 1 היה משחק ריטייל שנמכר ב 60$ , עם ממוצע 90 במטקריטק, ערכי הפקה די טובים למשחק ב 2010 ומכירות של מעל 2 מיליון. מה אני מפספס פה?

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 19 דצמבר 2015, 20:26

idan כתב:לא לגמרי הצלחתי לפענח למה אתה מתכוון שאתה אומר רמות AAA, כי אנשים בדר"כ משתמשים במושג הזה כדי לתאר דברים שונים אבל אני ינסה בכל זאת:

ביונטה 1 היה משחק ריטייל שנמכר ב 60$ , עם ממוצע 90 במטקריטק, ערכי הפקה די טובים למשחק ב 2010 ומכירות של מעל 2 מיליון. מה אני מפספס פה?


undertale נראה כמו משחק AAA מתחילת שנות ה90. הוא לא כזה היום.
בדיוק באותה המידה, ביונטה נראה כמו משחק AAA מתקופת הPS2. הוא לא היה כזה כשהוא יצא. זה פשוט קנה מידה אחד מתחת למשחקים הגדולים של ימיו. הרבה משחקים שעולים 60$ הם לא באמת משחקי AAA. גם משחקים שמקבלים יופי של ציונים ומוכרים אחלה. הוא לא שונה מVanquish או MGR מהבחינה הזאת.
עוד דוגמא טובה למשחקים במחיר מלא שהם לא באמת משחקי AAA, זה שלל הפלטפורמים התלת מימדיים שנינטנדו הוציאה לקונסולות הנייחות שלה. חלקם מכרו הרבה הרבה הרבה יותר מביונטה.
תמונה

idan
Veteran
הודעות: 2272
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי idan » 19 דצמבר 2015, 21:03

מריו זה לא AAA ? כי לא עולה לי בראש פלטפורמרים תלת מימדיים אחרים מהשנים האחרונות של נינטנדו, רק דו מימד או 2.5 כאלה.

לא הסברת למה זה קנה מידה אחד מתחת, בגלל שערכי ההפקה שלו לא גבוהים מספיק (תקציב?) או בגלל עצם סוג המשחק שהוא, הז'אנר שלו, הוא בעיניך משחק מתקופת ה ps2 ולכן לא AAA ? כי מבחינת איכות יש הסכמה רחבה שהוא מצויין.
שוטר עלילתי כמו האלף לייף גם לא יכול להיחשב AAA בשנת 2010 או 2015?

נגיד האורדר 1886 או בוודאי Too Human בזמנו הם משחקי AAA ? משחקים לא טובים במיוחד כנראה, אבל רמת הפקה של AAA.

אגב אני אישית לא חשוב שמשחק צריך למכור המון בשביל להיחשב AAA (יכול להיות גם פלופ) או שכל משחק שנמכר במחיר מלא הוא כזה (רובם לא), זאת אומרת לא ככה אני משתמש במושג הזה בכל אופן, אני פשוט ניסיתי לכסות את כל האופציות שאני מכיר לאיך אנשים משתמשים במושג הזה כדי לנסות להבין למה אתה מתכוון.

kririn
Sage
הודעות: 5354
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי kririn » 19 דצמבר 2015, 22:51

Nucleus_Dawn כתב:
idan כתב:לא לגמרי הצלחתי לפענח למה אתה מתכוון שאתה אומר רמות AAA, כי אנשים בדר"כ משתמשים במושג הזה כדי לתאר דברים שונים אבל אני ינסה בכל זאת:

ביונטה 1 היה משחק ריטייל שנמכר ב 60$ , עם ממוצע 90 במטקריטק, ערכי הפקה די טובים למשחק ב 2010 ומכירות של מעל 2 מיליון. מה אני מפספס פה?


undertale נראה כמו משחק AAA מתחילת שנות ה90. הוא לא כזה היום.
בדיוק באותה המידה, ביונטה נראה כמו משחק AAA מתקופת הPS2. הוא לא היה כזה כשהוא יצא. זה פשוט קנה מידה אחד מתחת למשחקים הגדולים של ימיו. הרבה משחקים שעולים 60$ הם לא באמת משחקי AAA. גם משחקים שמקבלים יופי של ציונים ומוכרים אחלה. הוא לא שונה מVanquish או MGR מהבחינה הזאת.
עוד דוגמא טובה למשחקים במחיר מלא שהם לא באמת משחקי AAA, זה שלל הפלטפורמים התלת מימדיים שנינטנדו הוציאה לקונסולות הנייחות שלה. חלקם מכרו הרבה הרבה הרבה יותר מביונטה.



שטויות במאריו ראשי ,מה שאתה לא מקבל בגרפיקה ,אתה מקבל בגיוון ,ובכיף של המשחקיות ,חלק מהאנשים חושבים שזה מקביל למשחקי אינדי
אבל מי שמשחק גם וגם ,רואה הבדל ברור
כמות האויבים ,שלבים שונים ,חלקי מישחקיות שונים ,לדוגמה שלב הלבה במאריו 64 שונה מאוד משלב הקרח ,כולל בשליטה בדמות ,והשפעה של הסביבה
וזה סתם דוגמה אחת מהרבה
בגלקסי 1-2 ,בכלל יש המון גיוון ,וכניראה עלה הרבה לפתח אותם ,והרבה זמן

idan
Veteran
הודעות: 2272
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי idan » 19 דצמבר 2015, 23:22

In the video game industry, AAA (pronounced "triple A") is a classification term used for games with the highest development budgets and levels of promotion or the highest ratings by a consensus of professional reviewers. A title considered to be AAA is therefore expected to be a high quality game or to be among the year's bestsellers. For a title to remain AAA post-launch, it must be either commercially or critically successful

לפי ויקפדיה לפחות ביונטה בהחלט נחשב AAA, גם מריו מן הסתם ולו רק בשל הקרטריון של הביקורות. הם אולי לא עולים לפתח ולא היה להם תקציב פרסום כמו דסטיני, אבל אני בטוח שצוות פיתוח של מעל 150 אנשים למשך כמה שנים של עבודה זה לא עניין זול, אבל אין קרטריון ברור מאיזה תקציב בדיוק זה נחשב AAA.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42088
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 20 דצמבר 2015, 00:47

אני חושב שב2014 ביונטה הולך על הקו הדק שבין aaa למשהו שהוא יותר קטן. זה כמו שhr היה aaa לפני חמש שנים אבל היום משחקים כאלה נמכרים בפרקים ב30$.
We're just normal men. We're just innocent men

idan
Veteran
הודעות: 2272
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי idan » 20 דצמבר 2015, 01:57

המשחק היחיד שיושב לדעתי בול על המשבצת של HR מכל הבחינות זה until dawn והוא נמכר ב 60$ ומכר טוב, יותר מהמצופה לפי סוני. אני לא חושב שאפשר להשוות בין משחקים שלוקח לפתח אותם שנים למה ש telltale עושים (משחק שמבוסס על בחירות שלרובן אין משמעות הוא בהגדרה משחק נחות יותר מעבר לערכי הפקה וכאלה) אבל אני מבין מה אתה אומר - אני לא הייתי קונה אותו ב 60$ , בטח בתקופה שיוצאים בה כל כך הרבה משחקים איכותיים, אבל כן חיכתי כמה חודשים וקניתי אותו ב 30$ לפני שבוע, אז וואלה..

קן לוין דיבר לא מזמן על כך שיורדת הלגיטמציה של משחק סינגל פלייר של 10-12 שעות (שזה בערך ביונטה+מוד מולטיפלייר צנוע שאפשר לשחק עם דמויות אחרות) והתמחור שלו ב 60$ ואפילו פחות מכך. זה קו מאוד בעייתי בעיני כי במקום שמפתחים ישקיעו בסינגל מהודק ויפתחו אותו לשלמות הם צריכים להפנות משאבים גם למולטי פלייר או להרחיב מלאכותית את הסינגל בתוכן צדדי שלא תמיד מוסיף לחוויה הכוללת, או לעשות משחקים מהסוג הזה בתקציב קטן יותר. למשל אני לא שיחקתי בגוד אוף וור האחרון, אבל לפי מה שהבנתי הוא הציע יותר מקודמיו עם המולטי פלייר אבל בסה"כ הוא נחשב לכותר חלש יותר.. אז כמובן שאני לא יכול להוכיח שזה רק בגלל החלוקת משאבים, אבל אפשר להניח שזה גם שיחק תפקיד.
על ה pc יוצא שאני אף פעם לא משלם מחיר מלא אבל על הקונסולות נניח הרבה יותר קל לי להצדיק 60$ על RPG מלא בתוכן, גם כי אני אוהב את הז'אנר וגם אני לא ישקר הוא נותן יותר תמורה, אבל בכללי נראה לי שזאת צורת חשיבה שפוגעת בתעשייה בסופו של דבר.
The Wonderful 101 למשל הוא משחק של קרוב ל 20 שעות והוא יכל במובהק להיות משחק טוב יותר אם היו חותכים ממנו 3-5 שעות שממש מורידות ממה שיכל להיות משחק של 9 . ביונטה 2 הוא משחק שאין בו רגע דל אחד, אתה על רכבת הרים שלא עוצרת לרגע (בניגוד לקודמו שניסה לשלב אלמנטים אחרים) ואתה ממש עף משיא לשיא, אין הרבה משחקים כאלה. יכלו בקלות לרפד אותו בהמון שעות של תוכן שהיה עובר סבבה לגמרי רק על הגיימפלי הנהדר, אבל היה הופך אותו לחווית אקשן הרבה פחות מרוכזת ולמשחק פחות טוב בשורה התחתונה.

כל זה בלי קשר לכך שכמות תוכן זה לא בהגדרה של AAA כפי שנכתב כאן. אם אני מתעלם רגע מהפרסום שסוני שמו מאחורי NMS שאולי כן שם אותו בקטגוריה של AAA, אין שום סיכוי שאני מגדיר אותו כיותר AAA מטומב ריידר למרות שהוא אשכרה פי טרליון יותר גדול.. כי וואלה פיתחו אותו 6-12 אנשים, הוא אינדי בהגדרה .

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42088
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 20 דצמבר 2015, 02:52

הגדרות של AAA הן נורא גמישות. למשל NSMB, משחק שכל חברה אחרת הייתה מוכרת אותו ב20$ בPSN או XBLA אבל נינטנדו מוכרת ב60$ וגם מוכרת 30 מליון עותקים. אז הוא משחק AAA? לא יודע, אצלי בספר הוא לא. אני לא חושב שAAA זה מחיר או מכירות, מדובר ברמת הפקה ומה המשחק מנסה להשיג. למשל ההרחבה של ביושוק אינפנט, היא 20$ אבל הרמת הפקה שלה עולה על רוב משחקי הAAA של ה60$ ואפילו האורך שלה (שני החלקים יחד) קרוב ל10 שעות כך שגם באורך היא לא שונה במיוחד מהFPS הממוצע או נניח אנצ'רטד. אז מה היא? בקיצור, מאוד קשה לשים את האצבע על ההגדרה אבל אני חושב שהמהות של הAAA מגיעה מהSCOPE של המשחק ורמת ההפקה שלו, לא מהמחיר או מכמה עותקים הוא מכר.

בנושא קן לוין, אני חושב שהבן אדם גאון והוא לגמרי טועה בקשר לסינגל פלייר. רק תסתכל על השנה הזאת, רוב המשחקים הגדולים מכילים סינגל ענקי בהפקה מטורפת. הם לא הולכים לשום מקום. אבל אני לגמרי מסכים איתך שמשחקים דוחפים מולטי לשווא רק כדי לסמן V וברור שכשדבר כזה קורה התעשיה רק נפגעת.
We're just normal men. We're just innocent men


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 41 אורחים

cron