נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 8195
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 17 דצמבר 2025, 11:58

יש גם את הנסיך הפרסי החדש ההוא Lost crown שהוא גם מטרוידוואניה מעולה עם ציונים מעולים, והוא מכר רק 3M+. אז זה לא שכל מטראוידווניה פתאום מתפוצץ.
הז'אנר גדל פעם משחקים כאלה מכרו 500 אלף אבל לא ברמה כזו שמטרואיד יהפוך עכשיו למשהו שמוכר איזה 20M.

למשחקים כמו HK חוץ מהמחיר יש גם את הקטע האינדי של האנדרדוג שהצליח. , אי אפשר לא להעריך אנשים כאלה שבאו יחסית מכלום ובנו משהו מרשים, אנשים אוהבים לראות דוגמאות כאלה שמוכיחות שאין גבול למה שבן אדם יכול להשיג אם הוא באמת רוצה להשיג משהו. רוצים לתמוך בהם. בחברות כמו יוביסופט ונינטנדו גם אם אנחנו אוהבים אותן, הן חברות ענק הן לא צריכות את הכסף שלי ושלך אז המנטליות היא "אני אקנה את מטרויד פריים 4 מתי שבזין שלי כי נינטנדו יסתדרו בלעדי בכל מקרה" :-)

וכן אינטר, להכל יש קהילה ברדיט, ההבדל הוא שקהילה של אלדן רינג היא משהו כמו מליון אנשים או יותר שמאוד פעילים כל יום ולמונסטר האנטר יש מלא discord פעילים למי שרוצה למצוא שותפים לשחק איתם ולקשקש על המשחק ולהשתפר ביחד. סולס ומונסטר האנטר, בנויים לזה שתשחק אותם בשיתוף פעולה עם אנשים אחרים.
מטרויד הוא חוויה שנועדה שתשחק לבד ותנצח אותה לבד.

אז כן יש אנשים עקשנים כמו קרירין שישתמשו במדריך שהם נתקעים (וגם אני השתמשתי מלא במדריכים על מטרויד ולקח לי זמן עד שהתחלתי בכלל לאהוב את הסדרה באמת ולהבין את הפואנטה שלה אצלי האהבה למטרויד התחילה בכלל בסוג של אהבה שנאה שכזו) אבל רוב האנשים לא יהיו עקשניים ככה, הרוב שיתקעו במשחק כמו מטרויד פריים 4 פשוט יפרשו למשחק הרבה יותר קליל מנטלית יש היום יותר מדי אופציות קלילות.

ועל המחיר אני לא באמת מתווכח על כמה הוא עלה כי אנחנו לא באמת יודעים. אני רק אומר שמלא פעמים שמענו מספרים על תקציבים כמו 30 מליון לE33 ובסוף שמענו מהמפתחים שהתקציב היה פחות מ10M שמענו שפיינל פנטזי עלה 100M בלי שיווק בסוף יצא שהפיתוח עצמו היה בכלל 50M+
אז לא יפתיע אותי אם נגלה שה100M האלה לא קולעים לאמת.

לגבי יפן ואמריקאה אל תשכח שמטרויד פריים 4 התחיל פיתוח ביפן שנתיים אצל נאמקו ורק אחר כך עבר לרטרו, אז אם אתה אומר שיש הבדלים בעלויות פיתוח תקח בחשבון שהוא התחיל פיתוח ביפן עם עלויות יפניות. גם אם רטרו זרקו את כל מה שנאמקו עשו (ואתה לא יודע את זה, יש מצב גדול שעבודה שהם עשו הגיעה למשחק הסופי) עדיין מבחינת נינטנדו זה חלק מהעלות הסופית.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42463
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 17 דצמבר 2025, 12:45

וגם הייתי אומר שגם סילקסונג וגם אורי 2 הם לא משחקי מטרויידוניה טובים. הם משחקים טובים, אבל ספציפית אלמנט המטרוידווניה שלהם לא טוב במיוחד כך שלא הייתי אומר שזה האלמנט מושיך שלהם. אבל יש טרילוגית מטרויידוניה סופר פופולרית וממש טובה, סדרת ארקאם של בטמן.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 4334
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי InterAl » 17 דצמבר 2025, 15:52

כמה אחוזים משחקני מונסטר האנטר חברים בדיסקורד שלו? wilds מכר למעלה מ-10 מיליון, יש שם 90 אלף חברים, פחות מאחוז. אלדן רינג מכר 30 מיליון, יש שם חצי מיליון, אחוז וחצי. אין משמעות לזה. ואם אתה באמת חושב שרוב מי שנתקע בהם הולך לחפש יעוץ אישי באינטרנט במקום חיפוש פשוט בגוגל של שתי שניות, אתה הוזה.

קיאו, דרד יצא ב-2021, הפיתוח של פריים 4 כבר היה בעיצומו, כך שנתוני המכירות שלו כבר לא באמת שינו משהו. וממילא דרד עשה פי 6 מסאמוס ריטרנס ופי 2/3/4 מהמטרוידים הדו מימדיים האחרים בסדרה, אז למה שפריים לא?
ובנוגע לתקציב, גם אם הוא משחק פס3, לא מעט משחקי aaa עלו עשרות מיליונים בדור ההוא. תוסיף אינפלציה + התייקרות בהוצאות פיתוח ואתה מגיע בקלות ל-100 מיליון היום.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42463
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 17 דצמבר 2025, 16:00

משחקים כמו אנצ'רטד 2 עלו בערך 40 מליון דולר, פריים 4 הוא לא אנצ'רטד 2. חמישה שלבים קטנים עם מדבר ריק בינהם, ערכי הפקה סופר נמוכים, נכסים ברמת פס3+, אנצ'רטד 2 נראה פי כמה יקר ממנו עם כל ה-performance capture, השלבים המרובים והאינסוף תסרוט.

היום זול יותר לעשות משחקי "פס3", לא יקר יותר. יש סיבה למה FF13 עלה עשרות מליונים לפתח בזמן ש-E33 עלה רק 10 מליון ועם גרפיקה סופר מודרנית שנראת יותר טוב מרוב משחקי צד א' של סוני. הכלים טובים יותר וזולים יותר, לעשות משחק שווה ערך לאנצ'רטד 2 בגרפיקה של אנצ'רטד 2 כנראה יעלה רבע.

התקציב של מטרויד סופר נמוך ורואים את זה. למשל כשאתה פוגש לראשונה כל אחד מהחיילים במשחק הם עם פנים חשופות, אנימציות פנים טובות והכל, ממש performance capture אמיתי. אבל זה מחזיק בדיוק 30 שניות, מתישהו במהלך השיחה הקסדה נסגרת ולא תראה את הפנים שלהם יותר לאורך המשחק. יש במשחק הזה ליטרלי 3-4 דק' של performance capture, כל השאר זה דיבורים ברדיו או שיחות פנים אל פנים מול NPC בקסדה שמזיזה ידיים. זה ידידי נקרא תקציב נמוך, משחק שב-2025 לא מסוגל לאפשר לעצמו רק הקלטות קוליות של שחקנים כאילו מדובר בדאוס אקס בשנת 2000. ואתה יודע מה, אפילו הקלטות קוליות כנראה יקר להם כי ה-logs כתובים, לא מוקלטים כמו ב-99% מהמשחקים המודרנים, ויש רק איזה 20 כאלה לכל אורך המשחק. משחקים של 100 מליון עושים סרטוני מעבר עם קלוזאפים לפנים ראליסטים שבהם כל שרירי עבר capture של השחקן, לא דמויות חסרות פנים שמזיזות ידיים ולוגים ללא voice over.

המשחק עבר ריבוט בתחילת 2019, ככה לא נראה או מתנהל משחק שעבדו עליו 200 אנשים במשך 6+ שנים. הייתי מצפה ממשחק שעבדו עליו 6+ שנים עם צוות בגודל של נוטידוג לכמות אדירה של תוכן, אם זה תסרוט או משימות או שלבים, משהו כמו GOW:R. אבל פריים 4 משחק של 12 שעות בלי תסרוט, בלי סרטוני מעבר אמיתיים עם חמישה שלבים לא גדולים במיוחד ומדבר ריק לגמרי. סורי אני לא קונה שעבדו על המשחק הזה 200 אנשים במשך 6+ שנים, כלומר אלה אם המשחק עבר REBOOT אחרי REBOOT ובאמת התחילו לעבוד עליו רק לא מזמן - כלומר ש-80% מכוח האדם ירד לתמיון.

כשהמשחק קצר, בנוי בהפקה לפס3, עם מעט תוכן וכמעט ללא ערכי הפקה, תערו של אוקאם אומר שכנראה לא עבדו עליו 200 אנשים לאורך 6+ שנים (או 8+ שנים אם אתה מחשיב את העבודה של נמקו לפני הריבוט). ההגיון אומר שאו שאין ברטרו 200 אנשים, או שרוב החברה עשתה משהו אחר בזמן ההליך. או שכמובן היו ריבוטים נוספים אחרי 2019.
We're just normal men. We're just innocent men


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 11 אורחים