במה אתם משחקים?

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

Laskin
Elder
הודעות: 24261
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: במה אתם משחקים?

הודעהעל ידי Laskin » 01 דצמבר 2020, 11:19

כשיהיו לך שלושה ילדים, אפס זמן גיימינג ״נורמלי״ (=עם סאונד ברמה סבירה פלוס וללא הפרעות כל כמה דקות) ופחד אימתני מספוילרים - אולי תבין :)
אבל תכלס ממש נהנתי, הבאסה העיקרית היא שלא היה זמן לרגשות ״לשקוע״, וזה משחק שמעורר המון רגשות, אז ההנאה מהסיפור קצת נפגעה לדעתי.
חוץ מזה, גם בקושי ישנתי ובשלוש השעות האחרונות כבר ממש רצתי, להפך משאר הזמן שממש השקעתי בלחפש ולראות כל דבר שיכולתי כמעט.

סמל אישי של המשתמש
Uncle Pey'j
Veteran
הודעות: 4924
הצטרף: 04 מרץ 2016, 13:06

Re: במה אתם משחקים?

הודעהעל ידי Uncle Pey'j » 01 דצמבר 2020, 11:27

כשסיימתי את tlou2 הרגשתי מרוקן לגמרי,ולקח לי בערך שבוע. לעשות מרתון על משחק כמו tlou2..סחתיין לאסקין,אין לי מה להגיד,זה משחק כל כך כבד.

Laskin
Elder
הודעות: 24261
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: במה אתם משחקים?

הודעהעל ידי Laskin » 01 דצמבר 2020, 11:29

זה לא כי רציתי, מבחינתי לא הייתה לי אופציה אחרת, כל כך פחדתי מספוילרים. אני מקווה שבמהלך הדור הזה יהיו לי פחות מרתונים כל כך אינטנסיביים, אבל נגיד בGOW הבא אני די בוודאות עושה את זה שוב :)

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42168
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: במה אתם משחקים?

הודעהעל ידי DrKeo » 01 דצמבר 2020, 11:49

idan כתב:
DrKeo כתב:נכנסתי לשעה ה-20 ב-DEATH STRANDING, אני חייב לציין שככל שעובר הזמן אני אוהב אותו יותר ויותר. העלילה בנתיים לא מעניינת במיוחד, כלומר היא כמעט ולא קיימת, רובה מורכבת מסיפורים קטנים ולא מעניינים במיוחד. אבל העולם כל כך מיוחד ויש בו אווירה שכמעט לא רואים במשחקים. אפילו שה-LORE לא ממש מובן בשלב שבו אני נמצא (זה די ברור שיש פה אלמנט שקשור לפיסיקה / מכניקת קוואנטים / חורים שחורים שמוסתר בסוג של אוירה על טבעית, רוחות רפאים ועולם המתים) העולם שקוג'ימה יצר כל כך יחודי, הוא משרה אוירה קודרת ומבודדת כך שאפילו אם לא ממש מבינים מה קוג'ימה רוצה לפעמים, אתה מרגיש שאתה 100% שם. יצא לי כבר לצאת למשימה מרוחקת שמצליחה להעביר טוב את אוירת ההשרדות שקוג'ימה יוצר. לפעמים אני מוצא את עצמי במסע ארוך שבו הסוללה של האופנוע נגמרת, הגשם לא מפסיק לרדת וכל פיסת ציוד כושלת אחת אחרי השניה ואיכשהו, בשניה האחרונה, אני מצליח לעשות את השילוח. יש משהו ממכר בלהביא את המשלוח שלם ובזמן ואז לקבל את כל ה-perks, ה-XP והשדרוגים כתוצאה ממשלוח עם ציון S.

אז נראה שסופסוף נכנסתי חזק מספיק בשביל לרוץ בו עד הסיום, הפוסט של אינטר נתן לי את המוטיבציה אבל כרגע אני ממש נהנה מהמשחק עצמו, אם העלילה תגיע למחוזות איכותיים זה יהיה רק בונוס.


עשית חשק..

תגיד, כמה משמעותי הרכיב אונליין במשחק?

בערך כמו במשחקי סולס, מגניב לגמרי כשיש את זה ואין ספק שזה משפר משמעותית את אלמנט איכות החיים אבל אם זה לא שם, הוא לגמרי שחיק ותהנה ממנו. אולי הייתי אומר שהרכיב יותר משמעותי ממשחק סולס, אבל עדין באותו סגנון "פסיבי" של עזרה משחקנים אחרים שלעולם לא תבצע איתם אנטרקציה אמיתית. אולי בשלב מאוחר יותר יש אנטרקציה עמוקה יותר, כמו שיש פה ושם במשחקי סולס, אבל כרגע לא ממש חוויתי אותה וכבר עברתי את נקודת החצי.

אם נכנס לאיך זה ממש עובד, העולם של DS הוא עולם קשוח מבחינה השרדותית והעבירות בו מאוד קשה. שחקנים אחרים עוזרים לך פסיבית, למשל הם יכולים להשאיר את האופנוע או המשאית שלהם לשימוש של שחקנים אחרים בעולם, הם יכולים לבנות כביש באזור מסויים שיחסוך לך לעבור נהרות או אזורים מלאים בסלעים או MULES (האוייב האנושי הסטנדרטי במשחק), הם יכולים להשאיר לך בארונית המשותפת חפצים כמו נשקים או ציוד והם גם ישאירו לך לייקים (ה-XP של DS, כן, אני יודע, "קרינג'" - קוג'ימה וזה..) כשהם משתמשים בציוד ומבנים שאתה יצרת. כלומר המשחק נעים יותר כשאתה משחק אונליין, אתה יכול להתקל באופנוע משותף שיציל לך את החיים או לאסוף מהארונית המשותפת בדיוק את המשאב שהיה חסר לך. מצד שני זה ממש לא חובה, האנטרקציה עם שחקנים אחרים היא (לפחות בנתיים) רק עזרה פסיבית.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 4303
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: במה אתם משחקים?

הודעהעל ידי InterAl » 01 דצמבר 2020, 11:55

האונליין פשוט חוסך המון זמן. אפשר לומר שזה מן סוג של easy mode.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42168
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: במה אתם משחקים?

הודעהעל ידי DrKeo » 01 דצמבר 2020, 11:59

InterAl כתב:האונליין פשוט חוסך המון זמן. אפשר לומר שזה מן סוג של easy mode.

מצד אחד זה נכון, מצד שני אני לא יודע אם הייתי קורא לו "EASY" כי אני משחק עם אונליין והיו כמה מסעות בפרק 3 שיצרו לי שיערות לבנות בראש. אבל אולי זה רק אני :)

גם חשוב לציין שבמשחק אתה מוסיף אזורים לרשת שלך, סטייל העמודים של UBI שפותחים את המפה אבל מאוד, מאוד שונה, וכשאתה באזור מחוץ לטווח הקליטה של הרשת במשחק אתה גם מחוץ לאונליין כך שאתה לא רואה שום אנטרקציה עם שחקנים אחרים, לא מבנים ולא עזרה. לדעתי זה תורם לאוירה במשחק, כשאתה נאלץ לצאת מטווח הרשת זה יוצר הרגשה של לבד בצורה מאוד אפקטיבית. פתאום מלראות צללים של אנשים אחרים, מבנים וכדומה, זה רק אתה, הטבע והסכנות של העולם.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 4303
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: במה אתם משחקים?

הודעהעל ידי InterAl » 01 דצמבר 2020, 12:55

אם היית יכול לשתף מבנים מחוץ לרשת, המשחק היה הופך לטריוויאלי לגמרי. בזכות האונליין כמעט ולא הייתי צריך לבנות רכבים וכבישים, ואפילו נדיר שהשתמשתי בסולמות וחבלים - רוב הפעמים הם פשוט כבר היו במקומות הנכונים בזכות האונליין. כך שלמען האמת, מי שרוצה את החוויה המלאה של DS צריך לשחק באופליין. מצד שני, זה אומר למשוך את המשחק בלפחות 50% לדעתי, וזה כבר די מעיק. גם בלי זה, המשחק די מעיק לקראת הסוף. תכלס, החלקים המאתגרים במשחק הם קטעי האקשן וקטעי ה-BTs. כל החלק של העבירות ב-terrain הוא יחסית טריוויאלי. כמעט בלתי אפשרי ליפול ככה סתם בדרך כל עוד אתה מייצב את עצמך עם הרתמות, וזה בסה״כ להחזיק 2 כפתורים. כלומר אפילו אם אתה ממש עומד ליפול, אתה לא באמת יכול ליפול כל עוד אתה מחזיק 2 כפתורים כדי להתייצב. וזה קצת מאכזב, ציפיתי לקצת יותר עומק בעבירות.

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5463
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: במה אתם משחקים?

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 01 דצמבר 2020, 13:09

glass man כתב:
swiss-the-engine כתב:סיימתי עם חבר את xenocrisis על easy. לא באמת האמנתי שנצליח. לא חושב שיש מישהו בפורום שבקטע של משחקים כאלה אבל אני ממליץ בחום למי שאוהב. נראה לי הייתי נותן לו 9-9.5 לז'אנר. הוא גם אשכרה יצא למג דרייב שזה בכלל מגניב נורא.


עד כדי כך זה קשה? הcontinue היה ללא הגבלה?

יש 3 continue וניתן לרכוש עוד במלא "כסף" שאוספים במשחק. אבל אם אתה משתמש בcontinue אז כשאתה מגיע לבוס האחרון בחדר האחרון אז אתה מקבל game over. חייב לסיים הכל בלי המשכים והמשחק לפרקים לא רחוק מה bullet hells הקשים ביותר ששיחקתי.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 8027
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: במה אתם משחקים?

הודעהעל ידי glass man » 01 דצמבר 2020, 13:15

swiss-the-engine כתב:
glass man כתב:
swiss-the-engine כתב:סיימתי עם חבר את xenocrisis על easy. לא באמת האמנתי שנצליח. לא חושב שיש מישהו בפורום שבקטע של משחקים כאלה אבל אני ממליץ בחום למי שאוהב. נראה לי הייתי נותן לו 9-9.5 לז'אנר. הוא גם אשכרה יצא למג דרייב שזה בכלל מגניב נורא.


עד כדי כך זה קשה? הcontinue היה ללא הגבלה?

יש 3 continue וניתן לרכוש עוד במלא "כסף" שאוספים במשחק. אבל אם אתה משתמש בcontinue אז כשאתה מגיע לבוס האחרון בחדר האחרון אז אתה מקבל game over. חייב לסיים הכל בלי המשכים והמשחק לפרקים לא רחוק מה bullet hells הקשים ביותר ששיחקתי.


אני ממש אוהב bullet hells אבל כמובן שהחוק שלי זה בלי continue
אף פעם :)

אני למשל עובד על ikaruga עשר שנים. אלוהים יודע כמה זה יקח לי xenocrisis.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42168
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: במה אתם משחקים?

הודעהעל ידי DrKeo » 01 דצמבר 2020, 14:48

InterAl כתב:אם היית יכול לשתף מבנים מחוץ לרשת, המשחק היה הופך לטריוויאלי לגמרי. בזכות האונליין כמעט ולא הייתי צריך לבנות רכבים וכבישים, ואפילו נדיר שהשתמשתי בסולמות וחבלים - רוב הפעמים הם פשוט כבר היו במקומות הנכונים בזכות האונליין. כך שלמען האמת, מי שרוצה את החוויה המלאה של DS צריך לשחק באופליין. מצד שני, זה אומר למשוך את המשחק בלפחות 50% לדעתי, וזה כבר די מעיק. גם בלי זה, המשחק די מעיק לקראת הסוף. תכלס, החלקים המאתגרים במשחק הם קטעי האקשן וקטעי ה-BTs. כל החלק של העבירות ב-terrain הוא יחסית טריוויאלי. כמעט בלתי אפשרי ליפול ככה סתם בדרך כל עוד אתה מייצב את עצמך עם הרתמות, וזה בסה״כ להחזיק 2 כפתורים. כלומר אפילו אם אתה ממש עומד ליפול, אתה לא באמת יכול ליפול כל עוד אתה מחזיק 2 כפתורים כדי להתייצב. וזה קצת מאכזב, ציפיתי לקצת יותר עומק בעבירות.

איזה מוזר, האונליין כמעט לא תורם לי בכלל בבנית כבישים. אני מבזבז המון זמן באיסוף קרמיקה כי זה המרכיב הכי חשוב בבנית כבישים. אני משער שכל אחד וחווית האונליין שלו, יש לי כמות פסיכית של רכבים, חבלים וסולמות אבל כמעט ואין כבישים כלל ואני מצא את עצמי בונה את הכבישים לבד.

בנוגע לאתגר, העבירות בפני עצמה לא מסובכת אבל היא משתלבת עם שאר מרכיבי הגיימפליי יחד. משקל גבוה, BT, מיולים וגשם יחדיו יוצרים את הקושי. כל אחד מהם אנדבידואלית הוא לא אתגר גדול במיוחד.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 4303
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: במה אתם משחקים?

הודעהעל ידי InterAl » 01 דצמבר 2020, 15:01

באזור השני כמעט כל הכביש הראשי היה לי סלול. אני מסכים שהכל ביחד יוצר אתגר מסוים, אבל השילוב של אונליין + רכבים בכל מקום בערך הופך חלק ניכר מהמשחק לטריוויאלי. כלומר ברוב המקרים פשוט נסעתי ישירות ליעד עם האופנוע על בוסט בלי קושי מיוחד, כולל דרך בסיסים של mules, והם לא ממש מצליחים לעצור אותך. לפעמים צריך לרדת בשביל לטפס, להתחמק מ-BTs או סתם כי נגמרה הבטריה, אבל זה לא כזה ביג דיל. ציפיתי שיהיה יותר מימד של תכנון וחשיבה בשליחויות, אבל אין יותר מדי.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42168
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: במה אתם משחקים?

הודעהעל ידי DrKeo » 01 דצמבר 2020, 15:18

לדעתי זאת חוויה אנדבדואלית, כל אחד מקבל משהו אחר מהאונליין, כי חוץ מאשר כביש באורך חביב שהיה שם באזור השני כשהגעתי אליו, כרגע ב-70% מהמפה שלי אין כבישים ולבנות מקטע כביש זה מאמץ כביר מבחינת משאבים והלוגיסטיקה של להביא לשם את משאבים. אני מסכים שב-85% מהמשלוחים לא צריך לתכנן יותר מדי, אבל יש את ה-15% האלה שכן צריך לבנות בהם מסלול חכם ואולי גם לבנות ZIPLINE או מבנה אחר בכדי להצליח לעשות אותם כמו שצריך. אבל כן, רוב המשלוחים הם לא אתגר אדיר, בעיקר להביא משהו מ-A ל-B. אבל פה ושם, ששולחים אותך לעומק האזור הלא חקור, יש אתגר אמיתי.

אני דווקא אוהב את הבלנס הזה. אחרי כל משלוח שגורם לי לירוק דם יש 5-7 משלוחים קלילים שאני לא צריך להתאמץ יותר מדי בשבילם. זה לופ ממש נחמד לדעתי.
We're just normal men. We're just innocent men

idan
Veteran
הודעות: 2273
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: במה אתם משחקים?

הודעהעל ידי idan » 03 דצמבר 2020, 18:08

אחרי שלא שיחקתי במשחק סינגל מרכזי מאז TLOU2.. סיימתי אתמול את Hades, או ככה לפחות חשבתי.. כלומר הרגתי את הבוס האחרון והשלמתי את הריצה, אחר כך עשיתי את זה עוד פעם עם ה modefiers האלה בשער, אבל הסיפור ממשיך וממשיך וכנראה רחוק מלהיות גמור. אז השאלה שלי למי שהתקדם יותר או סיים באמת את המשחק היא אם, ובכן, שווה להמשיך? כי למרות שאני נהנה מהדיאלוגים והדמויות ויש לי עניין לראות איך כל זה מתפתח, אני תוהה לעצמי כמה בשר באמת יש שם? יש בוסים אחרים, שלבים אחרים, משהו חדש בהמשך שאתה פותח שהוא לא הארבע קומות וארבע בוסים הקבועים (בשינויים קלים), או שאתה פשוט עושה ריצה אחרי ריצה רק בשביל לקדם עוד קצת את הסיפור?
יעני אני נהנה מאוד מהגיימפלי (מאוד ממכר) ויכול בכיף להמשיך לשחק ולהתנסות עם בילדים שונים (עוד לא התחלתי בכלל לגעת בכל השידרוגי נשקים), אבל יש לי גם בקלוג משמעותי שהייתי רוצה לנסות לעבור עליו, ככה שאם אני נתקע עכשיו על Hades אני רוצה לדעת שיש סיבה טובה יותר, או לפחות לדעת כמה ריצות זה יקח.. לעזרתכם אודה:)

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 7018
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: במה אתם משחקים?

הודעהעל ידי Klayman » 04 דצמבר 2020, 08:20

סיימתי את TLOU2.

אז ככה (ספוילרים לכל המשחק):

ספויילר: הצג
כבר אמרתי אבל אין מה לעשות - אין על ND בערכי הפקה. הסאונד, הגרפיקה, כל הפרטים הקטנים. פשוט כל העולם. מדהים.
הסיפור - בהפרש ניכר, לדעתי, פחות טוב מהראשון. הוא מסתובב סביב הנקמה של אלי על המוות של ג'ואל - אבל תכלס המוות שלו מוצדק (וגם היא יודעת את זה בתוך תוכה). לא אהבתי את העובדה שהוא הציל אותה בסוף המשחק הראשון תוך כדי שהוא רוצח את האנשים היחידים שאולי יכלו להוביל איכשהו לחיסון. היה ברור מן הסתם מההתחלה שהוא נרצח מהסיבה הזאת.

אבי היא דמות מעניינת בהרבה מאלי, למרות הנסיון הדי מחניק של המשחק לדחוף בכח את הסימטריה ביניהן ''תראו! לאלי וג'ואל היה את המוזיאון, לאבי יש את האקווריום! שתיהן איבדו דמות אב בצורה אלימה! אה כן, ושתיהן גם חסינות לנגיף (בסבירות גבוהה.. בסוף האסירים מספרים שאבי ננשכה לפנ ''כמה זמן'' והיא נראית בסדר גמור על החוף). העובדה שאין שום בחירה בסוף, ביאסה אותי מאוד. כי אם נתתם לי לשחק את שני הצדדים לאורך המשחק, תנו לי גם את הזכות לבחור את הצד שלי בסוף. אני לא חושב שזה היה פוגע בסיפור שרצו לספר. באותה המידה יכלו לעשות את הקאסטין הסופי שמראה מה קרה פשוט עם הדמות שבחרתי בה.

בקיצור, אהבתי את המשחק מאוד, אבל האורך שלו פוגע בו בצורה משמעותית. זה סיפור שהיה אפשר לספר בבערך חצי מהזמן. אני מבין את הרצון לתת סימטריה לזמן המשחק של אבי כדי ליצור אליה קשר והזדהות, אבל זה היה עובד אותו הדבר, אם השלבים של שתיהן פשוט היו קצרים יותר בחלק מהמקומות. המשחק פשוטט ארוך מדי. בנוסף לעובדה שאי אפשר לבחור את הצד המועדף עליך בסוף - זה הוציא את העוקץ מכל ''המסע של אבי'' , והוביל לסיום די מאכזב מבחינה עלילתית לדעתי. אין שום קלוז'ר, לשום דבר. לא שציפיתי ל''והן חיו באושר ואושר עד עצם היום הזה'', אבל לפחות סגירת מעגל כלשהי..

אהבתי את החוויה עצמה, כמשחק, אני פשוט חושב שהסיפור, והבחירה של המשחק בסוף, היו פחות טובות.

אני מאוד מאוד מאוד מאוד מקווה שהם לא יעשו TLOU3.
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

Laskin
Elder
הודעות: 24261
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: במה אתם משחקים?

הודעהעל ידי Laskin » 04 דצמבר 2020, 10:58

כמה הערות...

ספויילר: הצג
קודם כל לגבי האסירים - הם מדברים על אלי, לא על אבי, אבי לא ננשכה עד כמה שידוע לנו ואין סיבה לחשוב שהיא חסינה.
ואני מסכים איתך ש״הגיע לג׳ואל״ רק קצת חבל לי שבכל הפעמים שהם נפגשו אלי עדיין לא יודעת למה היא רוצה לנקום, מלבד העניין של החיסון.. ציפיתי שתהיה סצינה שהיא תספר על אבא שלה או משהו. הסצינה עם הזברה וכל מה שאחריה הייתה מהטובות של נוטי דוג, הם ממש הצליחו פה.
לגבי חוסר הבחירה - באמת ציפית לזה מנוטי דוג?! ועוד גם כולם דיברו בביקורות שהם לא אהבו בחירות מסויימות של הדמויות, זה לא משהו שמישהו ציפה לו או חשב שנקבל... אני מסכים שזה היה יכול להיות מצויין, וגם אני ניסיתי למות בכוונה בקרב ביניהן בתאטרון וגם בסוף, בתקווה שאוכל ככה לקבל סוף שאני שולט בו אבל היה לי ברור שזה לא יקרה באמת :)
אני גם חושב שיש ״קלוז׳ר״ מבחינה מסויימת, אבל גם כמעט ואין לי שום ספק שיהיה tlou3 מתישהו בעתיד, גם אם לא בדור הזה

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 7018
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: במה אתם משחקים?

הודעהעל ידי Klayman » 04 דצמבר 2020, 12:39

חזרתי לצפות בקטע הראשון שעליו הגבת ביוטיוב

ספויילר: הצג
צודק - אבל זה היה מאוד מטעה.. אלי שואלת ''איפה אבי?'' ואז אחת עונה ''היא ננשכה'' ומחווה עם היד שלה בקטנננננננה לכיוון אלי, ומיד אח''כ אומרים לה שאבי על העמודים, שאחרי שמראים לנו שה Rattlers האלה קושרים זומבים בחוץ, נשמע כמו מקום שלוקחים אליו אנשים שננשכו.
בקיצור, טעיתי, אבל היו יכולים לעשות את זה טוב יותר. ועכשיו כשאני מבין שטעיתי, ולא אמרו לנו שאבי חסינה לנגיף, אז הסיפור לדעתי אפילו גרוע יותר!

אשמח לשמוע איזה 'קלוז'ר' אתה חושב שיש במשחק הזה... שאלי פשוט במצב הרבה יותר גרוע ממה שהיא התחילה, בלי כל החברים, משפחה, בת זוג והיא אפילו לא נקמה ''כמו שצריך'' בסוף? הסיפור, באמת, בהשוואה לראשון, הוא על הפנים ובעיקר חסר פואנטה. אתה מגיע לסוף אחרי שלא השגת כלום כאלי, הדמות של אבי השתנתה ממש מעט ו....? מה יצא מזה? אם אבי באמת הייתה חסינה לנגיף לפחות היה אירוע הרבה יותר מעניין ופוטנציאל ההמשך היה מרתק.

בקטע של ''האם ציפיתי מND לתת לנו בחירה?'' - ואללה כן. אני חושב שאם אתה עושה המשך, אתה צריך לעשות בו יותר מסתם ''עוד מאותו הדבר עם שכבת צבע חדשה ואנימציות נקיות יותר''. הוא באמת הטופ של הטופ בהיבטי אנימציה, סאונד, איכות גרפית וכו', אבל הסיפור כ''כ מתרסק וההתעקשות שלהם לכוון אותך דווקא למה שהם רוצים בסוף, שובר אותו עבורי. כל הרעיון של לתת לנו לשחק את החלק של אבי היה ''בואו תלכו בנעליים שלה לפני שאתם שופטים אותה''. אז יאללה, הלכתי, זה היה ארוך ועכשיו אני יש לי דעה מסוימת ואני רוצה לפעול לפיה. אגב, לא הייתי צריך לחוות את כל הסיפור של אבי בשביל זה, אני חשבתי שהגיע לג'ואל למות ישר.

וכן, אני מסכים איתך, יהיה TLOU3. בטח לקראת סוף הדור הנוכחי. התקווה היחידה שלי היא שהסיפור של 2 נכתב בצורה כ''כ חסרת פואנטה, כי ב3 הכל יתמזג לאיזה רגע מעניין. אגב, זה שיהיה TLOU3 לא אומר שהם לא יכלו לתת בחירה בסוף. כמו בהרבה מקרים בעבר, הם פשוט יכלו להחליט מה הסוף הקאנוני וזהו.
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

Stick
Sage
הודעות: 5014
הצטרף: 07 יוני 2013, 17:16

Re: במה אתם משחקים?

הודעהעל ידי Stick » 04 דצמבר 2020, 17:44

Klayman כתב:סיימתי את TLOU2.

אז ככה (ספוילרים לכל המשחק):

ספויילר: הצג
כבר אמרתי אבל אין מה לעשות - אין על ND בערכי הפקה. הסאונד, הגרפיקה, כל הפרטים הקטנים. פשוט כל העולם. מדהים.
הסיפור - בהפרש ניכר, לדעתי, פחות טוב מהראשון. הוא מסתובב סביב הנקמה של אלי על המוות של ג'ואל - אבל תכלס המוות שלו מוצדק (וגם היא יודעת את זה בתוך תוכה). לא אהבתי את העובדה שהוא הציל אותה בסוף המשחק הראשון תוך כדי שהוא רוצח את האנשים היחידים שאולי יכלו להוביל איכשהו לחיסון. היה ברור מן הסתם מההתחלה שהוא נרצח מהסיבה הזאת.

אבי היא דמות מעניינת בהרבה מאלי, למרות הנסיון הדי מחניק של המשחק לדחוף בכח את הסימטריה ביניהן ''תראו! לאלי וג'ואל היה את המוזיאון, לאבי יש את האקווריום! שתיהן איבדו דמות אב בצורה אלימה! אה כן, ושתיהן גם חסינות לנגיף (בסבירות גבוהה.. בסוף האסירים מספרים שאבי ננשכה לפנ ''כמה זמן'' והיא נראית בסדר גמור על החוף). העובדה שאין שום בחירה בסוף, ביאסה אותי מאוד. כי אם נתתם לי לשחק את שני הצדדים לאורך המשחק, תנו לי גם את הזכות לבחור את הצד שלי בסוף. אני לא חושב שזה היה פוגע בסיפור שרצו לספר. באותה המידה יכלו לעשות את הקאסטין הסופי שמראה מה קרה פשוט עם הדמות שבחרתי בה.

בקיצור, אהבתי את המשחק מאוד, אבל האורך שלו פוגע בו בצורה משמעותית. זה סיפור שהיה אפשר לספר בבערך חצי מהזמן. אני מבין את הרצון לתת סימטריה לזמן המשחק של אבי כדי ליצור אליה קשר והזדהות, אבל זה היה עובד אותו הדבר, אם השלבים של שתיהן פשוט היו קצרים יותר בחלק מהמקומות. המשחק פשוטט ארוך מדי. בנוסף לעובדה שאי אפשר לבחור את הצד המועדף עליך בסוף - זה הוציא את העוקץ מכל ''המסע של אבי'' , והוביל לסיום די מאכזב מבחינה עלילתית לדעתי. אין שום קלוז'ר, לשום דבר. לא שציפיתי ל''והן חיו באושר ואושר עד עצם היום הזה'', אבל לפחות סגירת מעגל כלשהי..

אהבתי את החוויה עצמה, כמשחק, אני פשוט חושב שהסיפור, והבחירה של המשחק בסוף, היו פחות טובות.

אני מאוד מאוד מאוד מאוד מקווה שהם לא יעשו TLOU3.

מסכים בגדול עם כל מילה שלך. אבל צריך להוסיף שמבחינת גיימפלי המשחק הוא כן קפיצה מכל מה שND עשו עד היום, גם אם אין כאן מהפכה והכל על היסודות של הראשון.

סמל אישי של המשתמש
Uncle Pey'j
Veteran
הודעות: 4924
הצטרף: 04 מרץ 2016, 13:06

Re: במה אתם משחקים?

הודעהעל ידי Uncle Pey'j » 04 דצמבר 2020, 20:02

הגיימפלי ב-TLOU2 לא פחות ממדהים לדעתי,זו הקפיצה הגדולה באמת מהראשון,הרבה יותר מהאלמנטים הטכניים כמו גרפיקה וסאונד.
כשמשחקים על רמת קושי גבוהה שדי מחייבת אותך להתגנב,או לכל הפחות לא לחשוף את עצמך ליותר מכה שניות כדי לקחת אויב בשקט,הגעתי למצבים סופר מותחים שהעלו לי את הדופק. ה-AI של האויבים מעולה,הסביבות פתוחות ומתגמלות מאוד אילתור של הרגע,והשליטה מספיק מהודקת (אם כי לא מהודקת כמו זו של U4).

המשחק נופל בפייסינג,בעיקר בסוף. אני לא ממש רוצה לראות המשך,אני מרגיש שאפשר לסיים את הסיפור כאן,ואני בעיקר רוצה לראות את ND עוברת ל-IP חדש,משהו עם פלטת צבעים טיפה יותר צבעונית ופחות מדכאת,לא שאני חושב שהם צריכים לעשות איזה ג'ק ודקסטר חדש כן? אבל איזה אופרת חלל סטייל מאס אפקט? ממש בא לי.

Laskin
Elder
הודעות: 24261
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: במה אתם משחקים?

הודעהעל ידי Laskin » 04 דצמבר 2020, 20:27

כולם היו רוצים IP חדש מהם ואני משוכנע שנקבל אחד כבר בדור הזה, אבל צריך להבין את השיקול הכלכלי, ולכן יצא גם יצא משחק שלישי, ואני כן הייתי מעדיף שהצוות הזה יסיים את הטרילוגיה ולא שיעבירו את זה לחברה אחרת של סוני, אז אני אזרום על עוד משחק אחד.

סמל אישי של המשתמש
Uncle Pey'j
Veteran
הודעות: 4924
הצטרף: 04 מרץ 2016, 13:06

Re: במה אתם משחקים?

הודעהעל ידי Uncle Pey'j » 04 דצמבר 2020, 20:31

Laskin כתב:כולם היו רוצים IP חדש מהם ואני משוכנע שנקבל אחד כבר בדור הזה, אבל צריך להבין את השיקול הכלכלי, ולכן יצא גם יצא משחק שלישי, ואני כן הייתי מעדיף שהצוות הזה יסיים את הטרילוגיה ולא שיעבירו את זה לחברה אחרת של סוני, אז אני אזרום על עוד משחק אחד.

השיקול הכלכלי מובן,ויחד עם זאת ND היא סטודיו שמונע מקריאייטיביות ואם ההנהלה וג'ים ריאן והרמן הולסט (שהוא עצמו אמור להכיר את זה די טוב,בהתחשב בהימור שגרילה לקחה על IP חדש עם הורייזון בדור הקודם שמאוד השתלם לה) ינסו להתערב בקביעת ההחלטה על הפרוייקט הבא של ND ממניעים כלכליים גרידא,אני חושב שהתוצאה שתתקבל תהיה הפוכה ממה שהם קיוו לה,ולהגנת סוני,זה אף פעם לא הייתה דרך ההתנהלות שלה.
אם ND ירצו לעשות IP חדש,הם יעשו IP חדש,הם הרוויחו את הזכות לקבוע מה הפרוייקט הבא שהם רוצים לעבוד עליו.
ובלי קשר,אני חושב שנראה משהו מה-IP של TLOU ממש בקרוב עם המצב מולטי,ואולי אפילו זה יהיה סוג של ניסיון של סוני לייצר משחק מולטי במודל GaaS כדי לנסות להתחרות בחבר'ה הגדולים,הרי מצב באטל רויאל הוא יותר ממושלם לעולם של TLOU.

Laskin
Elder
הודעות: 24261
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: במה אתם משחקים?

הודעהעל ידי Laskin » 04 דצמבר 2020, 20:36

כן, אבל למרות זאת השיקול הכלכלי כן משחק תפקיד וגם בגלל שהמשחק השני כל כך שנוי במחלוקת אני חושב שהם ירצו ״תיקון״, אפילו נוטי דוג עצמם. גם צריך לזכור שיש סדרה של HBO והיא יכולה להיות מוצלחת מאוד, אז למשחק השלישי יכול להיות פוטנציאל אדיר עוד יותר, וניל דרוקמן כן התבטא בצורה שניתן להבין שהוא מעוניין במשחק שלישי.

אגב יצא לפני יום-יומיים טריילר חדש של TLOU2 והוא מפוצץ בספוילרים, אז לא לצפות אם לא שיחקתם. החלטה מטופשת של סוני בעיניי, גם אם זה יותר ״הגון״ למי שהתבאס מהחלטות שלא ראו בטריילרים שיצאו לפני שהמשחק יצא.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 8027
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: במה אתם משחקים?

הודעהעל ידי glass man » 04 דצמבר 2020, 22:43

גם אני לא רוצה TLOU 3 גם בגלל שTLOU2 מהטריילר הראשון הרגיש לי לא נחוץ. יש כל כך הרבה דברים מענינים שאני רוצה לראות את נוטי דוג עושים, משחק חלל כמו שפייג אמר למשל, או אני למשל הייתי רוצה עוד משחק קודר כמו TLOU אבל עם theme אחר לגמרי, אולי פלישה חייזרית בסגנון היום השלישי או The Day After Tomorrow משהו שאתה נלחם בו באיתני הטבע.

ממה שאנחנו יודעים ניל דרוקמן אמר פעם אחרי פעם שאין לו שום עניין לחזור לג'ק ודקסטר אז אנחנו לא צריכים לדאוג שהסטודיו יתבזבז על זה.
Toys for Bob יכולים לעשות ג'ק ודקסטר לא פחות טוב אני מאמין :)

קיצר שנוטי דוג לדעתי ישארו באווירה הקודרת המדכאת אבל שיהיה משהו חדש.

ורוצים לדעת מה אני הכי רוצה? משחק אימה מהם עם דינוזאורים, כי אם קפקום לא עושים את זה אז אולי נוטי דוג?

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: במה אתם משחקים?

הודעהעל ידי Kazz » 05 דצמבר 2020, 12:50

glass man כתב:מי החליט שזו החלטה עיצובית זניחה? רק אתה. אבל אם לדעתך מותר לך "לתקן" משחקים רק כי אתה משחק על הPC. אז אין פה צודקים וטועים אנחנו פשוט רואים מאוד שונה איך צריכים לשחק משחקים.

אם מה שחשוב לך זו ההנאה שלך זכותך המלאה :) אני רק מנסה לנמק לך למה כל העניין גרם לי להרים גבה.

אני לא רואה טעם לחזור על הטענות של אינטר וסווים למה זה חשוב למות איפה ומתי שהמפתחים קבעו ולא איפה שאת קבעת כי הם כבר נימקו לדעתי למה.

אבל בקצרה אומר לך שאם אתה חושב שאם היה מותר לך לשמור ליד הבוסים המשחק היה שומר על אותו עיצוב לדעתי טעות בידך.

כמו סווים אני חושב שהבוסים היו קשים בהרבה אם זה היה המצב בשביל לשמור על תחושת מתח ככה לרוב מאזנים פייצר כזה :)

בעיקרון קאז אני לא מנסה להשפיע עליך איך לשחק או משהו:)
ברור לי שאפילו מפתחי משחקים עצמם חלוקים בדעתם על איפה לשים נקודות שמירה ואיך צריך לשחק וכו'

אבל לפחות איך שאני רואה את זה מהרגע שהמפתחים ננעלו על עיצוב מסוים אני זורם איתם לפחות באופן אישי הרבה פעמים לא אהבתי החלטות עיצוביות של הרבה מהמשחקים האהובים עלי.

על הרבה מהמשחקים האהובים עלי הרגשתי את המלחמה שאתה מתאר עם HK אבל בכל הפעמים לבסוף נהיה לי קליק ובסופו של דבר התאהבתי במשחקים האלה ונפל לי האסימון למה הם לקחו את הבחירות העיצוביות שלהם :)


מי החליט שזו החלטה עיצובית זניחה? כן, אני. כי יש לי יכולת ניתוח והסתכלות עצמאית. אבל יותר חשוב, גם המשחק עצמו קובע שזו החלטה עיצובית זניחה. כי זה מה שעולה מהנתונים היבשים והאמפיריים של המשחק. אתה בטוח שאתה ער לאיך שהעיצוב הזו מתבטא במשחק?

מרחק השמירה מקרב בוס אינו עיקרון עיצובי כי מילולית הוא לא עיקרון. אין עקביות. אין חוקיות. אין התעקשות. אין סף מינימלי. בקרבות בוס מסויימים נקודת השמירה היא במרחק יריקה. בקרבות בוס אחרים השמירה היא בנקודת הקרב. בקרבות אחרים נקודדת השמירה מרוחקת טיפה יותר אבל המסלול לשם הוא קליל ומדובר במרחק לשם מרחק. בקרבות בוס אחרים נקודת השמירה מרוחקת טיפה והמסלול כן דורש יותר תשומת לב.

כמי שעדיין משחק בHK ולפעמים טוען נקודות שמירה ידניות ולפעמים לא, אני אומר לך שברוב קרבות הבוס הדרך/מרחק היא טריוויאלית. ולכן ברוב המקרים האלמנט הזה במשחק הוא מיותר וזניח. אין להתייחס לאלמנט הזה כעיקרון מדוקדק ומחושב היטב.

הטיעונים שאתה ו-סווים העלתם לא מחזיקים מים, והסברתי כבר למה. טענת ה brute force היא מהמטופשות שקראתי כאן.

כנ"ל לגבי הצורך להחזיר את הצל אחרי מוות. שוב אשאל: כמה פעמים מתת בניסיון להחזיר את הצל מחוץ ל 5~ השעות הראשונות של המשחק? נכון, כמעט ואף פעם לא? כלומר, סתמי.
והנה עכשיו אני פתחתי את האפשרות של jiji והחזרת הצל - אפשרות שהמפתחים לבטח תיכננו שהשחקן הממוצע יפתח בשלב מוקדם של המשחק (זאת דלת ה simple key הראשונה והמזמינה ביותר). אז גם הם חושבים שזה עניין של זמן ולא של קושי. ועדיין זו תוספת מיותרת לשחקן שחצה 10 שעות במשחק ושלא מתעקש לצלול לתוך איזורים לא ממופים. בזמן שיקח לך להגיע ממקום השמירה לג'יג'י אפשר כבר ללכת ממקום השמירה למקום המוות ולהחזיר את הצל.

זה גם למה אלמנט ה'בנק' במשחק גם הוא סתמי ומיותר. מה הטעם בבנק אם יש מסוף בודד אחד? לעשות את הדרך כדי להפקיד ואז שוב אחרי מוות כדי למשוך? הרשה לי לקרוא לזה החלטה עיצובית מטומטמת. אני פשוט אעשה את הדרך למקום המוות ואחזיר את הצל - יותר קצר, יותר קל ובלי מגבלת הפקדה שעושה את ה'בנק' הזה ללא רלוונטי.

מעניין אותי לדעת אם עמדתך כזו חריפה גם לגבי משחקי מחשב שיוצאים עם נעילה של 30FPS ונעילה של עד רזולוציה מסויימת ומודרים מאפשרים 60FPS ומעלה ו 4K.
גם כאן זו התערבות לא לגיטימית בעיצוב המשחק?

kririn
Sage
הודעות: 5380
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: במה אתם משחקים?

הודעהעל ידי kririn » 05 דצמבר 2020, 13:17

סימתי היום את יאקוזה 6 ,ובגדול זה מסים לי את הסדרה הרגילה
ומשאיר לי 3 משחקי קשורים במובן מסוים
ועוד אחד קצת קשור שזה שאנמו 3

בגדול לאהוב את יאקוזה 6 ,אני חושב שחיבים להכיר את הדמויות והסיפור
בלי זה זה יבלבל שחקנים מבחינת עלילה

מעבר לזה רוב המשחק למי שלא מכיר
זה בגדול ביט אם אפ בסגנון מאוד יפני
עם סרטוני מעבר ומשימות לעשות
יש גם משימות צד ומיני גיים

לטעמי המשחק טוב ,אבל הלך הפעם על כיוון דרמטי יותר
ופחות הומוריסטי ,אישית אותי זה די מאכזב
אני לא יגיד ספוילרים ,רק שבסוף יש סרטוני מעבר אחרי חלק מהקרדיט
והם חשובים לסיפור
מה שטוב זה שהסוף לא נגמר בקליפ אנגר ,יש סיום לעלילה
ומאז יאקוזה 6 ,סגה הוציא 3 משחקים בסגנון
אחד מבוסס אנימה, " האגרוף של כוכב הצפון " או משהו כזה
עוד משחק בעולם של יאקוזה 6 אבל דמות ראשית אחרת ועלילה אחרת
והאחרון נקראה במערב " כמו דרגון " ,שזה השם של הסדרה עצמה ביפן
אז בגדול למי שאוהב את הסגנון ,ומכיר את הסדרה
יאקוזה 6 סך הכל משחק טוב ומומלץ
למי שלא מכיר את הסדרה ,ממש לא היתי מתחיל מ6
וגם כמשחק בודד לא היתי ממליץ ל6 ,כי העלילה מאוד חשובה ביאקוזה 6
במיוחד שהלכו הפעם על כיוון דרמטי יותר
חלק ממשחקי הסדרה הומוריסטים יותר ,ואותם כיף לשחק בלי קשר
בכל מקרה אני כניראה יתחיל עכשיו את " האגרוף של כוכב הצפון "

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 8027
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: במה אתם משחקים?

הודעהעל ידי glass man » 05 דצמבר 2020, 13:57

Kazz כתב:
glass man כתב:מי החליט שזו החלטה עיצובית זניחה? רק אתה. אבל אם לדעתך מותר לך "לתקן" משחקים רק כי אתה משחק על הPC. אז אין פה צודקים וטועים אנחנו פשוט רואים מאוד שונה איך צריכים לשחק משחקים.

אם מה שחשוב לך זו ההנאה שלך זכותך המלאה :) אני רק מנסה לנמק לך למה כל העניין גרם לי להרים גבה.

אני לא רואה טעם לחזור על הטענות של אינטר וסווים למה זה חשוב למות איפה ומתי שהמפתחים קבעו ולא איפה שאת קבעת כי הם כבר נימקו לדעתי למה.

אבל בקצרה אומר לך שאם אתה חושב שאם היה מותר לך לשמור ליד הבוסים המשחק היה שומר על אותו עיצוב לדעתי טעות בידך.

כמו סווים אני חושב שהבוסים היו קשים בהרבה אם זה היה המצב בשביל לשמור על תחושת מתח ככה לרוב מאזנים פייצר כזה :)

בעיקרון קאז אני לא מנסה להשפיע עליך איך לשחק או משהו:)
ברור לי שאפילו מפתחי משחקים עצמם חלוקים בדעתם על איפה לשים נקודות שמירה ואיך צריך לשחק וכו'

אבל לפחות איך שאני רואה את זה מהרגע שהמפתחים ננעלו על עיצוב מסוים אני זורם איתם לפחות באופן אישי הרבה פעמים לא אהבתי החלטות עיצוביות של הרבה מהמשחקים האהובים עלי.

על הרבה מהמשחקים האהובים עלי הרגשתי את המלחמה שאתה מתאר עם HK אבל בכל הפעמים לבסוף נהיה לי קליק ובסופו של דבר התאהבתי במשחקים האלה ונפל לי האסימון למה הם לקחו את הבחירות העיצוביות שלהם :)


מי החליט שזו החלטה עיצובית זניחה? כן, אני. כי יש לי יכולת ניתוח והסתכלות עצמאית. אבל יותר חשוב, גם המשחק עצמו קובע שזו החלטה עיצובית זניחה. כי זה מה שעולה מהנתונים היבשים והאמפיריים של המשחק. אתה בטוח שאתה ער לאיך שהעיצוב הזו מתבטא במשחק?

מרחק השמירה מקרב בוס אינו עיקרון עיצובי כי מילולית הוא לא עיקרון. אין עקביות. אין חוקיות. אין התעקשות. אין סף מינימלי. בקרבות בוס מסויימים נקודת השמירה היא במרחק יריקה. בקרבות בוס אחרים השמירה היא בנקודת הקרב. בקרבות אחרים נקודדת השמירה מרוחקת טיפה יותר אבל המסלול לשם הוא קליל ומדובר במרחק לשם מרחק. בקרבות בוס אחרים נקודת השמירה מרוחקת טיפה והמסלול כן דורש יותר תשומת לב.

כמי שעדיין משחק בHK ולפעמים טוען נקודות שמירה ידניות ולפעמים לא, אני אומר לך שברוב קרבות הבוס הדרך/מרחק היא טריוויאלית. ולכן ברוב המקרים האלמנט הזה במשחק הוא מיותר וזניח. אין להתייחס לאלמנט הזה כעיקרון מדוקדק ומחושב היטב.

הטיעונים שאתה ו-סווים העלתם לא מחזיקים מים, והסברתי כבר למה. טענת ה brute force היא מהמטופשות שקראתי כאן.

כנ"ל לגבי הצורך להחזיר את הצל אחרי מוות. שוב אשאל: כמה פעמים מתת בניסיון להחזיר את הצל מחוץ ל 5~ השעות הראשונות של המשחק? נכון, כמעט ואף פעם לא? כלומר, סתמי.
והנה עכשיו אני פתחתי את האפשרות של jiji והחזרת הצל - אפשרות שהמפתחים לבטח תיכננו שהשחקן הממוצע יפתח בשלב מוקדם של המשחק (זאת דלת ה simple key הראשונה והמזמינה ביותר). אז גם הם חושבים שזה עניין של זמן ולא של קושי. ועדיין זו תוספת מיותרת לשחקן שחצה 10 שעות במשחק ושלא מתעקש לצלול לתוך איזורים לא ממופים. בזמן שיקח לך להגיע ממקום השמירה לג'יג'י אפשר כבר ללכת ממקום השמירה למקום המוות ולהחזיר את הצל.

זה גם למה אלמנט ה'בנק' במשחק גם הוא סתמי ומיותר. מה הטעם בבנק אם יש מסוף בודד אחד? לעשות את הדרך כדי להפקיד ואז שוב אחרי מוות כדי למשוך? הרשה לי לקרוא לזה החלטה עיצובית מטומטמת. אני פשוט אעשה את הדרך למקום המוות ואחזיר את הצל - יותר קצר, יותר קל ובלי מגבלת הפקדה שעושה את ה'בנק' הזה ללא רלוונטי.

מעניין אותי לדעת אם עמדתך כזו חריפה גם לגבי משחקי מחשב שיוצאים עם נעילה של 30FPS ונעילה של עד רזולוציה מסויימת ומודרים מאפשרים 60FPS ומעלה ו 4K.
גם כאן זו התערבות לא לגיטימית בעיצוב המשחק?


הטיעון של סויים ושלי על הבוסים היא מהמטופשות שקראת? צר לי לאכזב אותך קאז, זה מה שנקרא game balancing. אם אתה באמת חושב שהבוסים היו נשארים אותו דבר אם היה מותר לך לשמור מתי שאתה רוצה... בסדר תחשוב... חופש דעה.

בטח שתשחק משחק מכות ותעשה קומבו ממש ארוך תתלונן שעושים לך damage scaling ומורידים את הנזק שאתה עושה ככל שאתה מאריך את הקומבו, בטח תבכה שהמשחק מעניש אותך על היצירתיות שלך ועל הקורדינציה שלך.... אבל מה לעשות זה game balancing שמחזיק את המשחקים מה שהם אתה לא יכול פשוט לבוא ולשבור אותם כי "יש לך יכולת ניתוח"

לא שללתי שיש לך יכולת ניתוח שים לב חלילה. אבל מפה ולקחת החלטות עיצוביות על משחק שלא עיצבת... וגם להחליט שהמפתחים היו צריכים לעצב אותו בדיוק לפי דרישתך ולטעון ששום דבר במשחק לא היה נפגע? הבוסים היו קשים בהרבה, כמו שסויים אמר היו עושים להם צורות הרבה יותר קשות.

אתה העברת את מוקד המשחק לבוסים ומה שמנסים להגיד לך שאם מוקד המשחק היה הבוסים אז הוא היה מעוצב בהתאם וקשה בהתאם.

שים לב כמה פעמים סטיק או מישהו אחר שפיספסתי ציינו את אלמנט ה"עיצוב שלבים" במשחקי סולס כחלק משמעותי בחוויה.
אני חושב שרבים יסכימו שהקושי האמיתי הוא לאו דווקא תמיד הבוסים במשחקי סולס, אלא עיצוב השלבים או במילים אחרות הדנג'ן העניין של "אוקיי לאיפה אני צריך ללכת עכשיו כדי למצוא את הבוס" הקושי להתגבר על זה עם אויבים שדורשים תשומת לב, זה המשחק.

כשאתה בא והופך את HK למשחק RUSH BOSS שינית את כל המהות שלו.

באותה מידה אתה מוזמן לשחק את מריו 1 עם אינסוף חיים כי העיקר זה הקרבות עם הדרקון, לא?
באותה מידה אתה מוזמן לשחק Shoot em up עם אינסוף חיים או פצצות כי העיקר זה הבוסים, לא?

עכשיו אתה בטח תבוא ותגיד לי "גלאס המשחקים האלה עוצבו בכוונה כמשחקים קשים כדי שלא תוכל לסיים אותם בסופשבוע של השכרה"

גם אם זה נכון שהם עוצבו כמשחקים קשים בכוונה מתוך מניע כלכלי, זה לא סותר שהם עוצבו בראש ובראשונה שישחקו אותם כמו שהתכוונו, הם נועדו להיות קשים, וברגע שהורדת את זה הורדת את לב המשחק את כל המהות שלו וזה מה שאתה עושה כאן.

לבוא ולהביא טיעון לא קשור של "מעניין אם אתה חושב ש60FPS זה פשע"

בוודאי שאם המשחק הוא 30FPS ואתה סהכ עושה לו FIX במחשב שירוץ ב60FPS לא הרסת אותו, אין שום משחק בעולם שייגרם לו נזק מ60FPS מה שסהכ יהיה זה שהמשחק ירגיש יותר זורם לשחקן יבוא יותר טוב בעין והביצועים של המשחק ושל השחקן יהיו טובים יותר.
אין פה שום אלמנט ששובר את המשחק.

וגם אם תמצא לי איזה מפתחת שתזיין את המוח שהמשחק שלה תוכנן ל30FPS אני לא אאמין להם כל מפתחת שאמרה/תגיד את זה עושה כיסוי תחת כי לא בא להם לעשות פאץ ל60FPS או לא בא להם מתי שמבקשים מהם לייתר דיוק.

אין פה קשר בכלל. בין להשתמש בPC בשביל לעשות 60FPS במשחק של 30FPS לבין להשתמש בPC בשביל לעשות מודיפיקציה לעמוד השדרה של המשחק.

כמו שאמרתי מפתחים בעצמם יכולים להיות חלוקים בדעתם על איך צריך לשחק משחק מסוים, המפתחים של Fire emblem אמרו שחצי מהצוות עושה save scumming להתחלת המשימה שמתה להם דמות וחלק ממשיך לשחק גם שדמות מתה.

אבל מה? כשאתה שם לב למשחק עצמו אתה שם לב שהמשחק מאוזן היטב לשני הגישות האלה כפשרה לאי ההסכמה של המפתחים בינם לבין עצמם. גם אם תאפשר לדמויות בפייר אמבלם למות פה ושם בלי לעשות scumming כל עוד לא תגזים המשחק יתן לך במשימות הבאות דמויות חדשות שיכולות להחליף את אלה שמותו אם תגייס אותן לצבא שלך.

אבל פה מה שאתה עושה זה להפוך את HK לBOSS RUSH שנראה שהלוגיקה היחידה שלך היא "עברתי פעם אחת את הדרך הזו אין צורך לעבור אותה שוב הוכחתי לעצמי שאני יכול"

לפי ההגיון הזה, מותר לי לשמור בSHOOT EM UP כל פעם שאני עובר שלב כי הוכחתי לעצמי שאני יכול לעבור במקרה שלב פעם אחת.
הטיעון שלך לא מחזיק מים ואתה מוזמן לשחק איך שתרצה אבל אתה לא משחק HK, אלא משחק שאתה המצאת.

אני מכיר הרבה אנשים שמשחקים שחמט לא לפי החוקים שלו אני מכיר אפילו אנשים שאומרים לי "גלאס תן לי רגע למשוך בחזרה את הצעד הזה לא הייתי מרוכז שניה" בחיי, אפשר לזרום איתם, אבל אז אנחנו לא משחקים שחמט אלא אנחנו משחקים משחק דמיוני שהם המציאו לעצמם בראש.


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 36 אורחים

cron