מה כוונה איך להגיד להם "לא"? זו העבודה שלהם. הם צריכים להוציא משחק טוב. זה אומר שלפעמים הם צריכים להלחם נגד המפיצה ולדעת להסביר למה "תעשו את זה כמו COD" זו לא עצה טובה במיוחד כשהם מפתחים את ביושוק החדש, או את אלדר סקרולס.
יש מפתחים יותר מצליחים בתעשייה, שבאמת יכולים להגיד למפיצות לא. קן לווין עושה את זה. המקימים של IW עשו את זה לאקטיוויז'ן ופשוט עזבו ולפני כן הם עשו את זה לEA ופשוט עזבו.
אין ספק שיש עליהם המון לחץ מכיוון המפיצה. זה לא אומר שהם צריכים להרים ידיים ולעשות מה שאומרים להם. אם הם לא נלחמים לפתח את המשחק כמו שהם רוצים, אז הם לא מפתחים טובים מספיק.
מפתחים טובים יודעים לשכנע את הבוסים שלהם, שמה שהם עושים זה הדבר הנכון. מפתחים פחות טובים, יודעים לעשות את זה פחות.
הזכרת בערך את האולפנים היחידים שבאמת יכולים לעמוד מול המפיצה. לא הבנתי, אתה מאשים אולפנים פחות מוכרים ושלא התמזל מזלם לפתח משחק שמוכר עשרות מיליוני עותקים בכך שהם מקבלים אי אילו הכתבות מהמפיצה ומהמעסיקה שלהם? מה אתה רוצה שהם יגידו? אין להם שום leverage לעשות כלום. ברגע שהם ישאלו שאלות וינסו להתנגד המפציה תגיד להם לשבת בשקט כי המפיצה מממנת את המשחק ואם לאולפן הזה יש השגות אז הם יכולים ללכת להעסיק צוות אחר שיעשה את המשחק ועל הדרך לפטר או להשעות חלק מהעובדים באולפן שבבעלותם (אם לא פשוט לסגור אותו לחלוטין).
אתה צריך להאשים את המפיצה שמתערבת בתהליך ואנשים שאין להם ידע בעיצוב משחקים כופים דברים על פי טרנדים בשוק ופוקוס טסטינג. לא שזה אומר שהמפתחים עצמם לא מקבלים החלטות מפוקפקות.
--
לגבי רגישות למצבים, לפי מה שאני זוכר זה אחד מהנושאים הכאובים ביותר במשחקי גירס בו כפתור ה A עושה כל כך הרבה פעולות בסיטיואציות שונות שהרבה פעמים יוצא שאתה עושה פעולה שלא רצית ולא התכוונת לעשות.