נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42064
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 05 מרץ 2021, 11:49

סיכום 2020 בUK:
סוויטצ׳ - מכרה 1.5 מליון יחידות
פס4 - מכרה 900k יחידות
X1 - מכרה 600k יחידות
פס5 - מכרה 450k יחידות
הSeries - מכרו 310k יחידות.

ועוד מספרים מעניינים:
- פיפא 21 מכר 52% דיגיטלי.
- COD מכר 69% דיגיטלי.
- ACV מכר 40% דיגיטלי.
- TLOU 2 מכר 37% דיגיטלי.
- ספיידרמן מיילס מכר 32% דיגיטלי.

המחיר הממוצע למשחק נמכר שנה שעברה ב £34.42.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7956
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 05 מרץ 2021, 14:35

InterAl כתב:משחק הישרדות + קואופ, מה הקשר סקיירים...


בסדר בסדר, בוא תהרוג אותי וזהו :). לא שיחקתי בחיים שלי "משחק הישרדות" אז מן הסתם זה נראה לי דומה למשחקים שאני כן מכיר,סה'כ נראה עולם פנטזיה כזה שהורגים בו מפלצות שדומות לענקים בסקיירים עם קצת מיינקראפט :)

אם יש לך הסבר למה המשחק הזה כל כך מוצלח אני אשמח אם תגרום לי להיות חכם יותר ולהבין גם :)

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42064
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 05 מרץ 2021, 14:49

הנה, מצאתי את הטבלה המלאה. הסדר הוא שם המשחק, מכירות ב-2020, עותקים פיזים, עותקים דיגיטלים ואחוז הדיגיטלי מסך המכירות:
1 FIFA 21
2,237,175
1,076,743
1,160,432
51.9%

2 Call of Duty: Black Ops Cold War
1,528,985
472,590
1,056,395
69.1%

3 Grand Theft Auto 5
1,248,608
314,129
934,479
74.8%

4 FIFA 20
904,029
341,917
562,112
62.2%

5 Call of Duty: Modern Warfare
899,921
330,650
569,271
63.3%

6 Animal Crossing: New Horizons
810,535
810,535
No Data
N/A

7 Assassin's Creed Valhalla
693,367
415,533
277,834
40.1%

8 The Last of Us: Part 2
543,218
344,291
198,927
36.6%

9 NBA 2K20
481,535
59,508
422,027
87.6%

10 Tom Clancy's Rainbow Six: Siege
455,705
36,002
419,703
92.1%

11 Red Dead Redemption 2
436,841
137,930
298,911
68.4%

12 Mario Kart 8: Deluxe
427,667
427,667
No Data
N/A

13 Spider-Man: Miles Morales
400,636
273,629
127,007
31.7%

14 Monopoly Plus
398,002
N/A
398,002
100%

15
Marvel's Avengers
380,596
252,085
128,511
33.8%

16 Ghost of Tsushima
373,472
192,523
180,949
48.5%
17 Cyberpunk 2077
371,215
371,215
No Data
N/A

18 Minecraft
334,688
221,361
113,327
33.9%

19 Assassin's Creed Odyssey
327,603
54,922
272,681
83.2%

20 Star Wars Jedi: Fallen Order
312,915
180,551
132,364
42.3%

שימו לב שיש פה טרנד שאמור לדבר לסקוור ושאר התעשיה. רוב משחקי הסינגל בלבד מתחת ל-50% דיגיטלי אבל רוב משחקי האונליין מעל ל-50% מכירות דיגיטליות. הנוקמים מתחת ל-50%, כלומר אפשר להגיד שהנתונים מצביעים על זה שאנשים קנו אותו בשביל הסינגל ולא בשביל המולטי.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7956
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 05 מרץ 2021, 14:57

רגע, כל אחוז כזה זה אחוז המכירות הדיגיטליות ? קל לראות שהקורונה האיצה את מגמת המכירות הדיגיטליות, אבל כמובן שגם בלי הקורונה זה הכיוון. עוד משהו מעניין שראיתי זה שלמרות ההצלחה של הסוויץ לייט ביפן הסוויץ הרגיל עדיין מוביל שם ומנצח. כלומר אנשים אשכרה אוהבים את הרעיון ההיברידי של הסוויץ, זה אשכרה סיסטם סלר.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42064
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 05 מרץ 2021, 14:58

כן, המספר הראשון הוא סה"כ מכירות, השני המכירות הפיזיות והשלישי הוא המכירות הדיגיטליות כשהאחוז בסוף מציין את אחוז המכירות הדיגיטליות מסה"כ המכירות.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7956
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 05 מרץ 2021, 15:15

DrKeo כתב:הנה, מצאתי את הטבלה המלאה. הסדר הוא שם המשחק, מכירות ב-2020, עותקים פיזים, עותקים דיגיטלים ואחוז הדיגיטלי מסך המכירות:

שימו לב שיש פה טרנד שאמור לדבר לסקוור ושאר התעשיה. רוב משחקי הסינגל בלבד מתחת ל-50% דיגיטלי אבל רוב משחקי האונליין מעל ל-50% מכירות דיגיטליות. הנוקמים מתחת ל-50%, כלומר אפשר להגיד שהנתונים מצביעים על זה שאנשים קנו אותו בשביל הסינגל ולא בשביל המולטי.


אני מסכים עם המסקנה הזו לגבי הקהל של הנוקמים שחיפש חווית סינגל פלייר במשחק הזה. הייתי אומר שסקוור בעצמם יצרו צייפיה כזו בקרב הארדוקר, בזה שהם שמו מפתחת סינגל מובהקת כמו קריסטל דיינמקיס בתור המפתחת הראשית והעיקרית, זה יוצר ציפיות שיהיה לך משחק סינגל מושקע, מניח שהקהל הרחב שפחות מכיר את כל החברות האלה לעומק ציפה למשחק סינגל על סמך ספיידרמן שיצר צייפיה למשחקי סינגל מושקעים מהIP של מארוול.

הזוי מה סקוור יכלו לפתח בכסף שהנוקמים עלה לפתח/לשווק וזה ברור שההחלטה שהוא יהיה משחק סרוויס הגיע מסקוור ושמארוול/דיסני נתנו להם יד חופשית לעשות מה שהם רצו עם הIP כי גם סקוור וגם מארוול אישרו את זה.

לסקוור בכללי יש שאיפות להפוך לPowerhouse מערבי והם כנראה קיוו שמשחק סרוויס יקצר להם את הדרך לטופ...אבל אני חושב שכולנו נסכים שזו היתה החלטה גרועה, להשקיע בסינגל פלייר של מארוול ולהפוך להיות השותפה המועדפת של מארוול למשחקי סינגל יכלו יותר מהכל להביא אותם לטופ המערבי.

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 11 מרץ 2021, 20:57

ועוד להיט אינדי במחשב: לופ הירו מכר חצי מיליון עותקים בשבוע הראשון שלו.

https://store.steampowered.com/news/app ... 2186861863

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42064
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 25 מרץ 2021, 18:51

GOT מכר 6.5 מליון עותקים. בנובמבר הוא עמד על 5 מליון אז נראה שיש לו זנב די ארוך.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7956
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 02 אפריל 2021, 00:35

לOutriders יש את ההשקה הכי טובה של סקוור בסטים EVER עם שיא של 111953 שחקנים בו זמנית. למי שתוהה השיא של פפ15 בסטים שהיה משחק הפפ הראשי הראשון על הפיסי מאז פפ8 היה רק 29498 שחקנים. ואין גם משחק מערבי אחר שלהם שעשה שיא כזה בסטים, אני הייתי בטוח שדאוס אקס עשה חתיכת היסטוריה כי כולם אצלי בסטים שיחקו בו ב2011 אבל כנראה שרק דמיינתי הוא אפילו לא עשה שיא משמעותי.

כמובן שאני שמח בשביל סקוור, בכל זאת החברה האהובה עלי. גם נראה משחק ראוי, לא איזה GaaS לא אפוי או משהו כזה.

סמל אישי של המשתמש
BiA
Veteran
הודעות: 2009
הצטרף: 23 ספטמבר 2014, 07:55
מיקום: over yonder

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי BiA » 02 אפריל 2021, 01:22

כן, הורדתי אותו בבוקס ואשחק בסופש. הדמו היה ממש לא מרשים בלשון המעטה, אבל נחמד לראות שהוא די מצליח ומכיוון שזה בפאס קונסולה אני מוכן לתת צ'אנס.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7956
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 02 אפריל 2021, 01:40

BiA כתב:כן, הורדתי אותו בבוקס ואשחק בסופש. הדמו היה ממש לא מרשים בלשון המעטה, אבל נחמד לראות שהוא די מצליח ומכיוון שזה בפאס קונסולה אני מוכן לתת צ'אנס.


מה היה לא מרשים בו? הוא נראה די כייפי שכזה למשחק דמוי דוויז'ן (אם בכלל הבנתי נכון את מה שהם ניסו לעשות בו) הירי נראה סולידי וכייפי ונראה שיש בו מספיק תוכן להחזיק הרבה זמן :)

כאילו הגרפיקה לא מרשימה גם בעיני אם זו הכוונה אבל נראה מספיק לטעמי כדי לנסות אותו קצת על הPS5 כשאביא אותה.

סמל אישי של המשתמש
BiA
Veteran
הודעות: 2009
הצטרף: 23 ספטמבר 2014, 07:55
מיקום: over yonder

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי BiA » 02 אפריל 2021, 01:45

הגרפיקה עוד סבירה, הבעיות הן שהוא מרגיש כמו שריד מתחילת הדור השביעי, ולא בקטע טוב כמו קראקדאון 3. יש בו המון המון קאטסינס, הרבה יותר מדי, הכתיבה קרינג'ית לאללה והסיפור מעפן (לפחות ההתחלה שלו). יש לו מערכת קאבר מיותרת לחלוטין שגם מרגישה לא משהו בכלל (במיוחד בהשוואה למשהו כמו גירס), הגאנפליי והתנועה שניהם floaty וחסרי משקל והאויבים מטומטמים.

בצד החיובי, היכולות של הקלאסים די כיפיות, יש מלא תוכן כולל המון אויבים שלא היו בדמו ויש מצב שבקואופ הוא יהיה לא רע, פשוט בקושי הספקתי לשחק עם אנשים. חוץ מזה שהפאטצ'ים הקרובים אמורים לשפר משמעותית את מערכת הקאבר.

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 02 אפריל 2021, 10:22

Outriders ושיא השחקנים שלו גם ממחיש איזה כישלון Avengers היה. אני עוד פעם מתגלגל מצחוק כמה מטומטמים SE ו CD היו בפיתוח המשחק.
אפילו ב evil genius 2 שיחקו יותר אנשים במקביל מאשר ב Avengers :lol:

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7956
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 02 אפריל 2021, 13:27

כמו שאמרתי בעבר לא מאשים את סקוור שהם רצו לצאת מהגטו של DQ/FF/KH ורצו IP אחר שיכול להיות ברמה הזו (כי מה לעשות טומב ריידר עוד לא שם וגם לא שום משחק אחר מערבי שלהם)
חברה לא יכולה להישען על 3 IP שלכל משחק לוקח לצאת חצי עשור ועל MMO.

אז כל הקטע הניהולי כלכלי, אני איתם לגמרי בזה... הביצוע ? אני לא יודע איך זה עבר אור ירוק בכלל, הרי ברור לכל אדם שפוי או אפילו חצי שפוי בדעתו שהנוקמים לא מתאימים בכלל למשחק סטייל דסטני,אין בIP של הנוקמים שום דבר שאפשר בכלל להפוך למשחק דמוי דסטני.

אם הם היו הולכים לפחות בדרך של סאקר פאנץ, שקודם הם עושים סינגל פלייר מושקע ברמות ואחר כך מלבישים עליו מולטיפלייר... אז אנשים עוד היו מקבלים את המולטי אולי בסבבה.

נקווה שהם למדו.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42064
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 02 אפריל 2021, 13:37

הבעיה של הנוקמים היא לא שהפרנצ'ייז לא מתאים להיות משחק GAAS, להפך, הנוקמים הוא מקור אינסופי ל-GAAS. הבעיה של הנוקמים היא שהוא משחק גרוע, וזה לא מפתיע כי כשאתה צריך לעצב גיימפליי ל-10 דמויות במקום לאחת אז הגיימפליי יהיה גרוע.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7956
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 02 אפריל 2021, 14:21

אבל בגלל זה הנוקמים לא מתאימים למשחק GAAS נדב, כאילו בוא, מי עם פנים ישרות ירצה לשחק במשחק של הנוקמים שאתה יכול לשחק רק דמות אחת? בתור מישהו שהכיר את הנוקמים בשנות ה90 דרך המגה דרייב ומשחק הנוקמים שלו, אפילו המשחק הבסיסי הזה נתן לך לשחק בכמה דמויות שונות כמו איירון מן קפטן אמריקה והוקאי, אף אחד לא היה מוכן לשחק משחק של הנוקמים עם דמות אחת.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7956
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 02 אפריל 2021, 14:42

אז קפקום שיגרו לחנויות 4M עותקים של מונסטר האנטר RISE שבלעדי לסוויץ. אמנם שיגור זה לא מכירה ללקוחות אבל זה ברור שבמקרה הזה הרוב המוחלט של ה4M יגיעו ללקוחות ועוד לא ספרנו את העותקים הדיגיטלים.

בעוד 10 שניות מעכשיו....... Kazz יכתוב לנו איזו טעות זו היתה לא להוציא את המשחק day one לפיסי למרות כסף הבלעדיות ולמרות ההשקה הזו :)

נראה לי משחק מושלם למתי שאני אקנה סוויץ, אז אני צופה שיש הרבה שחושבים כמוני לגביו ושהוא ימכור המון על הסוויץ. אין לי כוח/זמן לשחק את World על הפס4, אבל על הסוויץ שעה פה שעה שם שהחברה מדברת על דברים לא מענינים ומספרת לך דברים שכבר שמעת 200 פעם ואתה צריך לשחק אותה שאתה "מקשיב" Golden.

והכי טוב? אני לא יכול לחכות עד שקפקום יזרימו את כל הרווחים האלה הישר לתוך SF6.
(צחוק מרושע)

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7956
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 02 אפריל 2021, 15:51

טוב אנחנו יכולים להמשיך לשים מלח על הפצעים של הנוקמים. :) רוצים לדעת כמה זמן לקח לOutriders לעקוף את הנוקמים בסטים? נשמות טהורות בERA חישבו את זה ויוצא שתוך 38 דקות מיציאתו Outriders עקף את הנוקמים LOL.

הייתי מת להיות בפגישת המנהלים של סקוור לאור הנתונים האלה.

אגב, מה שכתבתי למעלה על זה שחשבתי שדאוס אקס HR היה להיט בסטים בהשקה שלו? אז מסתבר שלא טעיתי LOL הוא אכן היה ההשקה הכי טובה של סקוור בסטים עד לOutriders אבל גם כאן הפער היה עצום 50 אלף שחקנים לדאוס אקס HR בהשקה לעומת ה100 אלף פלוס של Outriders :)

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42064
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 02 אפריל 2021, 16:41

glass man כתב:אבל בגלל זה הנוקמים לא מתאימים למשחק GAAS נדב, כאילו בוא, מי עם פנים ישרות ירצה לשחק במשחק של הנוקמים שאתה יכול לשחק רק דמות אחת? בתור מישהו שהכיר את הנוקמים בשנות ה90 דרך המגה דרייב ומשחק הנוקמים שלו, אפילו המשחק הבסיסי הזה נתן לך לשחק בכמה דמויות שונות כמו איירון מן קפטן אמריקה והוקאי, אף אחד לא היה מוכן לשחק משחק של הנוקמים עם דמות אחת.

להפך, הנוקמים מושלם משחק GaaS. הבעיה של הנוקמים הייתה שהם התחילו עם הנוקמים.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7956
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 02 אפריל 2021, 16:45

דאמ נדב זה כל כך Meta אל תגיד לי שאתה רומז למה שאני חושב שאתה רומז.. משחק מחובר של כל משחקי מארוול עם הנוקמים של CD?

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42064
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 02 אפריל 2021, 21:31

glass man כתב:דאמ נדב זה כל כך Meta אל תגיד לי שאתה רומז למה שאני חושב שאתה רומז.. משחק מחובר של כל משחקי מארוול עם הנוקמים של CD?

כן. מארוול היו צריכים לחלק את הדמויות שלהם לחברות איכותיות (ספיידרמן לאינסומניאק, איירונמן לפלטיניום, קפטן אמריקה לרמדי..), חלק מהתנאי היה צריך שכולם ירוצו על אותו מנוע ואז, כמה שנים במורד הדרך, הם יכלו לעשות משחק נוקמים כשהכל מבוסס כבר, ממכניקות גיימפליי ועד אנימציות ועיצובים.

ספיידרמן במשחק ספיידרמן של אינסומניאק -> אחלה. ספיידרמן במשחק נוקמים -> קקה. ספיידרמן של אינסומניאק במשחק נוקמים -> אחלה. זה עבד להם בקומיקס, זה עבד להם בקולנוע, זה עובד להם עכשיו בטלביזיה אז אין סיבה שזה לא יעבוד להם במשחקים.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Uncle Pey'j
Veteran
הודעות: 4920
הצטרף: 04 מרץ 2016, 13:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Uncle Pey'j » 02 אפריל 2021, 22:27

אני לא בטוח שלנסות לפתח יקום משחקים משותף במדיום כמו משחקי מחשב היה עובד להם באותה קלות כמו שזה עובד בטלוויזיה ובקולנוע ששם המחסום העיקרי להצלחה הוא כתיבה איכותית וקונסיסטנטית של צוותי כתיבה שונים..כאן יש לך סטודיואים עם מנועים שונים (לא חושב שלהשתמש במנוע אחיד היה משהו שניתן ליישם או אפילו לדרוש), מכניקות גיימפליי שונות שמושפעות ישירות מהמנועים האלו, לוחות זמנים הרבה פחות יציבים מקולנוע וטלוויזיה ועוד המון מכשולים שלא תקפים בשני המדיומים האחרים.
ונגיד שכל זה כן היה קורה, מה אז? כל הסטודיואים האלה היו מתאגדים לאיזה פרוייקט משותף? הקריאייטיב דיירקטור של ספיידרמן היה עובד עם ה-lead programmer של רמדי כשכל אחד שייך לסטודיו אחר? אני פשוט לא מצליח לראות דבר כזה קורה.
על ספיידרמן שכתוב טיפה אחרת בסרט של הנוקמים לעומת סרטי הסולו שלו אפשר "לסלוח",אבל קשה הרבה יותר לקבל ספיידרמן מעפן באיזה משחק משותף אחרי שהתרגלת לטיפול המעולה של אינסומניאק בדמות לדוגמא.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42064
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 03 אפריל 2021, 11:44

Uncle Pey'j כתב:אני לא בטוח שלנסות לפתח יקום משחקים משותף במדיום כמו משחקי מחשב היה עובד להם באותה קלות כמו שזה עובד בטלוויזיה ובקולנוע ששם המחסום העיקרי להצלחה הוא כתיבה איכותית וקונסיסטנטית של צוותי כתיבה שונים..כאן יש לך סטודיואים עם מנועים שונים (לא חושב שלהשתמש במנוע אחיד היה משהו שניתן ליישם או אפילו לדרוש), מכניקות גיימפליי שונות שמושפעות ישירות מהמנועים האלו, לוחות זמנים הרבה פחות יציבים מקולנוע וטלוויזיה ועוד המון מכשולים שלא תקפים בשני המדיומים האחרים.
ונגיד שכל זה כן היה קורה, מה אז? כל הסטודיואים האלה היו מתאגדים לאיזה פרוייקט משותף? הקריאייטיב דיירקטור של ספיידרמן היה עובד עם ה-lead programmer של רמדי כשכל אחד שייך לסטודיו אחר? אני פשוט לא מצליח לראות דבר כזה קורה.
על ספיידרמן שכתוב טיפה אחרת בסרט של הנוקמים לעומת סרטי הסולו שלו אפשר "לסלוח",אבל קשה הרבה יותר לקבל ספיידרמן מעפן באיזה משחק משותף אחרי שהתרגלת לטיפול המעולה של אינסומניאק בדמות לדוגמא.

לדרוש מנוע משותף זה ממש קל -> UE4. לדרוש שיתוף בסיס קוד זה עניין חוזי וכנ״ל על אנימציות, נכסים וכו׳. מכיר את זה שתמיד אנחנו רואים ״זלדה BOWT בUE4״ או כל מני רימייקים שונים שאדם בודד עושה למשחק בUE4 שעלה במקור עשרות מליונים ושנים לפתח אבל איכשהו אדם בודד פתאום עשה את זה בUE4 בחצי שנה? זה כי כשהכל ידוע וכל הבעיות נפתרו בשבילך, לעשות חיקוי זה קל אקספוננציאלית.

מן הסתם אני לא טוען שמישהו ישב ויעשה import וזהו, יש משחק נוקמים. אבל זה כן אומר שלהרים את ספיידרמן במשחק שלהם עם כל האנימציות והגיימפליי של ספיידרמן מאינסומניאק אם יש להם את הנכסים, האניציות, הסאונד והקוד זה היה להם קל משמעותית מאשר לעשות ספיידרמן חדש מאפס שמרגיש קקה כי אין להם זמן לעשות לו פוליש, הרי יש עוד עשר דמויות לפתח. וזה לא רק הדמויות, תחשוב שהיה להם למשל ניו יורק שלמה עם מערכת של הולכי רגל, מכוניות וכו׳ בקצה האצבעות שלהם בכמעט אפס עבודה. איזה עוד משחק יכול לזרוק לך ניו יורק בעולם פתוח ככה סתם לקטע ל-20 דק׳ ולהמשיך הלאה?

בכל מקרה, אפילו אם שורת קוד אחת ונכס אחד לא היו משותפים, עדין להעתיק 1:1 משהו קיים זה קל בהרבה מלפתח מאפס. כשמישהו פתר לך את כל הבעיות ועשה לך בעצם את כל שלב הpreproduction בחינם לפני שהתחלת לפתח את המשחק שלך בכלל, העבודה שלך הופכת פתאום לקלה מאוד.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7956
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 03 אפריל 2021, 21:07

DrKeo כתב:
glass man כתב:דאמ נדב זה כל כך Meta אל תגיד לי שאתה רומז למה שאני חושב שאתה רומז.. משחק מחובר של כל משחקי מארוול עם הנוקמים של CD?

כן. מארוול היו צריכים לחלק את הדמויות שלהם לחברות איכותיות (ספיידרמן לאינסומניאק, איירונמן לפלטיניום, קפטן אמריקה לרמדי..), חלק מהתנאי היה צריך שכולם ירוצו על אותו מנוע ואז, כמה שנים במורד הדרך, הם יכלו לעשות משחק נוקמים כשהכל מבוסס כבר, ממכניקות גיימפליי ועד אנימציות ועיצובים.

ספיידרמן במשחק ספיידרמן של אינסומניאק -> אחלה. ספיידרמן במשחק נוקמים -> קקה. ספיידרמן של אינסומניאק במשחק נוקמים -> אחלה. זה עבד להם בקומיקס, זה עבד להם בקולנוע, זה עובד להם עכשיו בטלביזיה אז אין סיבה שזה לא יעבוד להם במשחקים.


אני בעד הרעיון של יקום מארוול מאוחד במשחקים אבל אני חושב שרק לסקוור יש אינטרס/יכולת להרים אותו. רמדי עסוקים בייקום שהם יוצרים, פלטיניום אף פעם לא מבזבזים את מיטב הכישרון שלהם על IP חיצוני.

מעבר לזה סקוור היא בערך החברה היחידה בעולם שיכולה להזרים את סוני לתת להם את הספיידרמן של אינסומאנייק בהשאלה למשחקים שלהם אם הם רוצים.

כאילו אני בעד מה שאתה אומר כולל זה שמארוול תבחר את רמדי פלטיניום וכו' אבל כדי שמארוול תוכל להרים פרויקט מאוחד כזה, הם צריכים שיהיו להם אנשים שיש להם את הKnow how בגיימינג, ואת זה אין למארוול דיסני הרבה מאוד שנים זו הסיבה שהם לא מפיקים את המשחקים בעצמם בעזרת חברות חיצוניות.

אם אתה רוצה עולם מארוול מאוחד בגיימינג נדב, הסיכוי הכי טוב לנו שזה אשכרה יקרה במציאות, זה לקוות שסקוור יוציאו איזה משחק מארוול שעושה בוחטה של כסף ואז יהיה להם אינטרס לאחד את כל הצוותים שלהם לעניין הזה ולהקים איזה roundtable פנימי לעניין הזה שבו יישב כל מפיק וישתף פעולה זה עם זה.

גם אז יהיו בעיות עם ספיידרמן כי סוני תדרוש כמובן שאם היא משאילה את ספיידרמן של אינסומאנייק הוא יהיה רק על הקונסולות שלה.

כאילו, אני מבין למה אתה לא מחזיק מהיכולת של סקוור לעשות משחקי מארוול טובים, אבל אני חושב שחבל להספיד אותם רק בגלל שהנוקמים היה תחת, הם עוד יפציצו.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42064
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 03 אפריל 2021, 23:48

אין פה ממש רצון טוב של אף אחד וגם לא צריך רצון טוב של אף אחד, זה ביזנס. סוני לא הבעלים של ספיידרמן (בעולם הגיימינג), דיסני הבעלים של ספיידרמן. לסוני אין מילה במה עושים עם ספיידרמן בעולם הגיימינג, אם לא היה להם טוב מה שדיסני מציעה פשוט לא היה ספיידרמן לפס4. דיסני מציעים למי שהם רוצים לעשות איתם משחקים והחוזה נסגר בין החברות. הפרטים של איזו חברה תעשה איזה משחק לא רלוונטים בעליל, בסוף כל החברות האלה משלמות חשבונות או נענות לבעלי מניות ואם מציעים להם עסקה טובה פיננסית הן כנראה יקחו אותה; ביחוד שלהמציא פינה ביקום של מארוול זה כנראה חלום של רוב עובדי החברות הללו. אני סתם זרקתי שמות, אפשר להתעלם מהם, זה לא באמת שפלטיניום או רמדי חייבות להיות אחת מהחברות הללו.

ואני ממש לא מוריד מהאיכויות של CD (לא בטוח מה זה בדיוק "האיכויות של סקוואר", היא מפיצה ויש תחתיה המון צוותים), להפך, אני מעריץ את CD ואני חושב שהן אחת מהחברות בעלות היכולות TPS הטובות בתעשיה. אבל לעשות משחק נוקמים מאפס על הפעם הראשונה היה כישלון ידוע מראש. מספיק קשה להמציא IP חדש לגמרי עם דמות אחת מאפס, אז לעשות 6 במקביל? ועל גבי זה גם אונליין? זה בחיים לא היה עובד.
We're just normal men. We're just innocent men


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 24 אורחים