נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42064
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 06 אפריל 2021, 20:58

אותי הנתון הזה יחסית מלחיץ. PUBG עשה בשנה האחרונה 1.49 מליארד דולר. זה לא הנתון המלחיץ, שיהיה להם לבריאות. הנתון המלחיץ הוא שקונסולות + PC עשו להם 237M דולר בזמן שמובייל עשה להם 1.2B דולר. לא יודע מה אני חושב על זה.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5461
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 07 אפריל 2021, 02:23

יש את החברה הסינית הזאת שראיתי ידיעות שלאחרונה היא הפכה למפתחת "הגדולה בעולם" והיא עושה בעיקר איזה 2 משחקי מובייל.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

Laskin
Elder
הודעות: 24179
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 07 אפריל 2021, 09:48

למה שזה ילחיץ? זה לא שהחברה הזו הייתה מפתחת משחק סינגל סופר מושקע שהיה ממש מעניין אותנו כאן. יש מפיצות ומפתחות שיתרכזו במולטי ומובייל ואולי אם ההצלחה תהיה אדירה אז מתישהו הכסף הגדול הזה דווקא כן ייתן מרחב בטחון לנסות להתרחב ולהביא משהו טוב גם עבורנו :)

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42064
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 07 אפריל 2021, 09:56

זה מלחיץ משני כיוונים. מצד אחד זה ידחוף מפתחות למובייל ומצד שזה זה אומר שיש פה דור של ילדים שמעדיף לשחק על הטלפון ולא על קונסולה/PC ועוד עשור הם יהיו כוח קניה גדול.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24179
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 07 אפריל 2021, 10:08

כן אבל אני לא חושב שזה יפריע לנו... תראה את סקוור - כמה משחקים הם דוחפים למובייל, זה מטורף. אבל הם עדין מפתחים יותר משחקים מושקעים במיוחד עבורנו. אני חושב שהדור הזה לימד קצת לקח את המפיצות הגדולות, שהמפתחות שלהם צריכות להתרכז במה שהן הכי טובות בו, ומספיק לזרוק על המובייל גרושים בכמויות או פורטים פשוטים דרך מפתחות קטנות ולקוות שמשהו יתפוס.

אני כן חושב שזה בעיקר יגדיל הכנסות משמעותית ויאפשר להן לפתח עוד ועוד משחקים.
המובייל לא מתחרה בקונסולות, הוא מתקיים במקביל ואם כבר הוא רק עוזר להכניס אנשים לתוך עולם הגיימינג ה״אמיתי/רציני״, אנחנו לדעתי רואים את זה טוב מאוד בנתוני המכירות שרק עולות ועולות, אבל אולי יש משהו שאני מפספס.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7955
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 07 אפריל 2021, 22:13

DrKeo כתב:אין פה ממש רצון טוב של אף אחד וגם לא צריך רצון טוב של אף אחד, זה ביזנס. סוני לא הבעלים של ספיידרמן (בעולם הגיימינג), דיסני הבעלים של ספיידרמן. לסוני אין מילה במה עושים עם ספיידרמן בעולם הגיימינג, אם לא היה להם טוב מה שדיסני מציעה פשוט לא היה ספיידרמן לפס4. דיסני מציעים למי שהם רוצים לעשות איתם משחקים והחוזה נסגר בין החברות. הפרטים של איזו חברה תעשה איזה משחק לא רלוונטים בעליל, בסוף כל החברות האלה משלמות חשבונות או נענות לבעלי מניות ואם מציעים להם עסקה טובה פיננסית הן כנראה יקחו אותה; ביחוד שלהמציא פינה ביקום של מארוול זה כנראה חלום של רוב עובדי החברות הללו. אני סתם זרקתי שמות, אפשר להתעלם מהם, זה לא באמת שפלטיניום או רמדי חייבות להיות אחת מהחברות הללו.

ואני ממש לא מוריד מהאיכויות של CD (לא בטוח מה זה בדיוק "האיכויות של סקוואר", היא מפיצה ויש תחתיה המון צוותים), להפך, אני מעריץ את CD ואני חושב שהן אחת מהחברות בעלות היכולות TPS הטובות בתעשיה. אבל לעשות משחק נוקמים מאפס על הפעם הראשונה היה כישלון ידוע מראש. מספיק קשה להמציא IP חדש לגמרי עם דמות אחת מאפס, אז לעשות 6 במקביל? ועל גבי זה גם אונליין? זה בחיים לא היה עובד.


אף אחד לא מתווכח עם זה שהזכויות הן של מארוול אבל זה לא כזה שחור לבן כמו שהצגת את זה. כי נדב בשביל שמארוול תהיה מסוגלת לעשות בפועל את מה שאתה רוצה.
= לקחת חברות שונות ולפתח בין כולן ייקום משותף. היא צריכה שיהיו לה אנשים שיש להם Know who בגיימינג צוות שיידע לשלב בפועל בין כל המשחקים של החברות השונות מישהו שידבר עם כל החברות השונות והמפיקים השונים.

אתה אולי מתאר זכות של מארוול בפועל אבל אתה מתעלם מזה שפשוט אין להן מי שיוציא את החזון שלך לפועל ואם זה היה רק תאוריה שלי אז ניחא, מארוול אמרו את זה בעצמם לפני כמה שנים וזו הסיבה שהם לא מעורבים כל כך בפיתוח אלא יש להם דרישה אחת מרכזית, שהמשחקים יעמדו ברמת איכות גבוהה.

על "האיכויות" של סקוור נסכים שלא להסכים אני מניח?

כי א' סקוור היא מפתחת שהפכה למפיצה. עוד מעט Dontnod תהפוך גם היא למפיצה בקטנה אז פתאום נגיד שהיא לא התחילה כמפתחת? אני יכול לחפור פה שעות מה סקוור כמפיצה תורמת בפועל לאיכות המשחקים של איידוס אבל אני לא חושב שיש צורך מספיק לראות את איכות התפוקה של איידוס לפני הרכישה של סקוור ואחריה.
והאיכות עלתה פי מליון ולא במקרה :)

והכי הכי הכי חשוב נדב, בגלל שלסקוור היפנית יש שליטה מלאה בצוותים שלה גם המערביים וגם היפנים היא זאת שיש לה אינטרס וגם יכולת להגשים את זה מה שאתה רוצה על ייקום מארוול מאוחד בגיימינג אם אי פעם החזון שלך יקרה סקוור יהיו אלה שיבצעו אותו.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42064
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 07 אפריל 2021, 22:30

מארוול יכולה לעשות מה שהיא רוצה. הם יכלו לקחת צוות נוקמים חיצוני (נניח קריסטל דינאמיקס, בדיוק אותו צוות שעשה את הנוקמים) ואותו צוות היה נשאר בקשר מלא עם כל אותן חברות אחרות שעושות את המשחקים האנדבידואלים. אם מארוול הייתה כופה בחוזה עם אותן חברות שכולן משתמשות ב-UE4, כולן חולקות את הבסיס קוד ונכסים שלהן עם מי שעושה את הנוקמים וכולן צריכות לשתף פעולה עם אותה חברה שעושה את הנוקמים אז כבר היית מקבל משחק נוקמים טוב אקספוננציאלית ממה שקבלנו.

בסרטי קולנוע זמן הוא נכס, זאת לא סדדרה שיכולה להמרח על 90 שעות. הסיבה שסרטי הנוקמים עובדים למרות שיש בהם עשרות דמויות היא שהם לא צריכים לבזבז את הזמן להראות לנו מי זה איירונמן, לגרום לנו שיהיה לנו אכפת מקפטן אמריקה או להסביר לנו את ההסטוריה של ת'ור. אנחנו מגיעים לסרטים הללו כשאנחנו כבר יודעים את כל זה ולכן הנוקמים יכול לרכוב על הגב של כל הסרטים הקודמים, זה פשוט חוסך להם עבודה.

כנ"ל במשחקים. אם מישהו עצב כבר ספיידרמן, להק את השחקן שמשחק אותו, השחקן כבר יודע איך הוא משחק אותו ומכיר טוב את הדמות שנוצרה, יש כבר מודל של ספיידרמן עם ערימה של אנימציות, יש כבר מערכת התנדנדות ומערכת קרב, יש game loop שהוא כיף, יש המון נכסים ושלבים בנויים, יש theme לאותה דמות ושפה שלמה של איך לצלם אותה ואיך היא מתנהגת אז כבר יש לך את הבסיס לספיידרמן נהדר. כשיש לך את זה לכל אחת ואחת מהדמויות נוקמים, בדיוק כמו בסרטים, חסכו לך המון.

GOW 2018 התחיל פיתוח ב-2013. שלוש שנים מאוחר יותר כל מה שהיה לסנטה מוניקה זה אותו דמו E3 שראינו ב-2016. בשנתיים הנותרות מה שסנטה מוניקה עשו הוא לבנות את המשחק. אם נמשיל את זה לנוקמים, אי אפשר לשבת ולעבוד 3 שנים על כל אחת מ-6 הדמויות כמו שסנטה מוניקה עשתה עד שיש לך מערכות איכותיות וברמה גבוהה מספיק. אבל אם כבר עשו עבורך משחק ספיידרמן, זה כמו אותן 3 שנים שניתנות לך במתנה. אינסומניאק עשתה את עבודת הרגליים כבר, הם עשו כבר את אותן "3 שנים" (לא באמת משנה אם זה לקח להם 3 שנים או 3 חודשים, העיקר שהעבודה נעשתה כבר) ואם מארוול היו עובדים ככה אז היינו יכולים להגיד שאותן "3 שנים" נעשו כבר לכל אחת מה-6 דמויות בנוקמים ואז כל מה שנשאר לקריסטל דינאמיקס זה "לבנות את המשחק". אז כן, מן הסתם מדובר בפרוייקט מטורף שלא ראינו עדין בעולם משחקי הוידאו, אבל אפשר להגיד אותו דבר על ה-MCU של מארוול בקולנוע.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7955
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 08 אפריל 2021, 00:57

נדב אני איתך בזה, אין לי כוח לסיפורי origin של גיבורי מארוול כל פעם מחדש ואני בעד ייקום מתמשך גם בגיימינג ואני גם מסכים על העבודה שזה יחסוך אני לא אומר שום דבר נגד הטיעונים שלך שאני דווקא שותף להם והם באים לי בטוב ממה שאני רוצה ממארוול.

אבל שים לב שבדוגמאות שלך הבאת 2 חברות שבהן לחברה המפתחת/מפיצה/יוצרת היה אינטרס ויכולת לעשות ייקום/המשכים מתמשכים. במשחקי מארוול רק לסקוור יש אינטרס לעשות ייקום מארוול מתמשך וגם אז אני מסייג את זה ואומר שאין לי ספק שסקוור אם משחקי מארוול שלהם יצליחו יעשו רייבוט ל"ייקום" שלהם כל X זמן כי הם בקטע של רייבוטים.

מארוול יכולה "להכריח" בחוזה מפיצות לעשות יקום משותף אבל אז יקרו שני דברים. או שתהיה היענות נמוכה למדי ל"הכרחה" הזו של מארוול ומפיצות לא ירצו לעבוד על הIP שלה. או שהם יעשו Level of effort נמוך על הייקום המשותף ואז תקבל ייקום מעפן :-)

אף מפיצה הרי לא רוצה שיקרה לה מה שקרה לאיידוס, שהם עבדו עם רוקסטדי על באטמן, ואז שתבוא איזו מפיצה כמו וורנר ותקח להם את השלל שהם עבדו עליו.
מי שכן יהיה לו אינטרס לעבוד קשה על משחקי מארוול כאילו הם היו הIP שלה עצמה, זו סקוור כי האלטרנטיבה שלהם לחזור לעשות דאוס אקס ומשחקי איידוס היא גרועה בהרבה :)

מה גם שסקוור יש להם קשרים מצוינים, גם בדיסני בגלל KH כבר עשורים גם עם סוני וגם עדיין יש להם בסקוור אירופה חלק מהאנשים שעבדו עם רוקסטדי על באטמן.
כל הדברים האלה הופכים את סקוור לחברה המושלמת למשחקי מארוול יותר מכל חברה אחרת שאפשר לחשוב עליה.

ואמנם אם הם יעשו לך ייקום משותף של מארוול שהם עושים לו רייבוט כל X שנים, כי שוב זה מה שסקוור אוהבים לעשות הם לעולם לא ינטשו את טקטיקת הרייבוטים אבל אתה עדיין תקבל "עולם משותף" כל עוד הם לא עושים רייבוט :)
.?
כאילו למה שסקוור לצורך העניין תסכים למארוול לעבוד עם CD כשזה לא עובר דרכה? ומאיפה למארוול יש את האנשים שיעמדו מול קריסטל דיינמיקס כמו שלסקוור יש?

אמנם סקוור יפן לא עושה רעש על בקרת האיכות שהיא עושה לצוותים המערביים, כמו שסוני מפרסמת איך יושידה עשה ביקורי פתע לסנטה מוניקה או שמיאמוטו היה השוטר של רטרו, אבל לפי צוותי איידוס עצמם, זה אכן קורה לסקוור יפן יש חלק קרדינלי בעבודה שלהם ובגלל זה מארוול בחרה אותם כי למארוול אין מי שיעשה את העבודה הזו. אחרת מזמן היתה עובדת לבד עצמאית מול מפתחות עצמאיות כמו פלטיניום ורמדי :)

בקיצור סקוור יעשו את מה שאתה רוצה על ייקום משותף ויעשו אותו טוב, הם רק צריכים להשתחרר מהחלום על משחקי סרוויס. אבל מה שכן אתה ואני נצטרך לחיות עם זה, שאין מה לעשות כל X שנים הם יעשו רייבוט לייקום המשותף ויהיה לך כמה כאלה מהם :)

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42064
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 08 אפריל 2021, 12:55

אתה אובססיבי מדי חברות הספציפיות במקום לרעיון הכללי. סקוואר לא מעניינת ולא רלוונטית לדיון, אם סקוואר לא אז חברה אחרת כן. תשכח מסקוואר, לא חסרים מפתחים שתגיד להם "מארוול" והביצה שלהם תפול במקום. ואפילו לא אמרתי ששמים עליהם מגבלות חוץ מאשר אחת, רק שהמשחק ירוץ במנוע מסויים. הרי כך או כך הקוד, הנכסים וכל השאר שייכים למארוול, לא לאותה חברה כך שההבדל היחיד בין מה שמארוול עשו עם ספיידרמן למה שאני אומר הוא שהם היו דורשים מאינסומניאק שספיידרמן ירוץ על UE4. אגב, גם זה לא חובה, זה רק יעשה עבודה קלה יותר לאותו משחק נוקמים אבל הם גם לא חייבים לרוץ על אותו מנוע כך שבתאוריה אפשר לשים אפס מגבלות (או לבקש יפה שזה ירוץ על UE4 אבל לא להכריח, אם נניח 4 מתוך ה-6 משחקים האינדבידואלים ירוצו ב-UE4 אז זה כבר מקל). גם אם אתה לא רץ על אותו מנוע נכסים הם אונברסלים כך שעדין המפתחת של הנוקמים תקבל את האנימציות, טקסטורות, מודלים, סאונדים וכו' אפילו אם מדובר במנוע שונה. ולשחזר גיימפליי במנוע אחר? מן הסתם יותר קשה מסתם לעשות פורט אבל קל אקספוננציאלית ממשחק אחר.

אין לי שמץ איך יראה ספיידרמן בנוקמים, האמת שלא עקבתי כמעט בכלל אז אולי הוא כבר שם, אבל אני שם כמה כסף שלא תרצה שהוא ישחק אשפה ביחס לזה של אינסומניאק וכנראה שלעשות אותו סקוואר השקיעו יותר עבוד מאשר לעשות "פורט" לספיידרמן של אינסומניאק.

אה, וברור שכל מה שאמרתי היה אנטי GAAS כך או כך :)
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7955
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 08 אפריל 2021, 13:11

אז איפה החברות האלו שהיו מעוניינות במארוול במקום סקוור? מי יעשה משחק AAA איכותי חוץ מסוני לספיידרמן על מארוול למי יש אינטרס? אי אפשר לא להתייחס לפרקטיות של העניין נדב.

סוני? רוב הצוותים שלה עושים את משחקי הצד א'. אקטי? ראינו כמה עניין יש לה במשחקים איכותים עם IP מפורסמים? פלטיניום? לא משקיעים בIP של אחרים ראה מקרה הרובטריקים וצבי הנינג'ה. אם אתה רוצה משחקים איכותיים ממארוול אתה צריך שהCEO של המפיצה יהיה מעוניין שהמשחקים יהיו ברמה פצצה ולא Cash grab ורק לסקוור יש אינטרס כזה, לסוני יש גם אינטרס כזה על ספיידרמן מסיבות ברורות אבל למי עוד?

למה שרוב המפיצות שיכולות להשקיע בIP שלהן ישקיעו בכלל במארוול? אתה חייב שתהיה לך חברה כמו סקוור שהיא בין הפטיש לסדן, שבשבילה זה או שהיא מצליחה עם מארוול וממריאה לשחקים או שהיא מתרסקת מוכרת את רוב הצוותים המערביים שהם לא קריסטל דיינמיקס, ואז היא מגיעה למצצב שהיא רק טומב ריידר ומשחקים יפנים זה לא שסקוור מתים להשקיע ככה במארוול זה שזה הדבר הכי טוב שנשאר להם.

כל מה שאמרת יכול לקרות בתאוריה נדב, אבל מפיצה שמארוול תקבע לה את הענינים איך לפתח משחקים ומה לעשות ומי נגד מי ואיזה מנוע להשתמש ובאיזה דמויות להשתמש. המפיצות האלה פשוט לא ירצו לעבוד איתה בתנאים שאתה מציע.

התנאים שאתה מציע הם משהו שגם מארוול רוצה להימנע ממנו וגם המפיצות ולכן הם לא עושים את זה.

גם אם בפועל מארוול יכולה לכפות שיתוף פעולה ואת כל מה שאתה רוצה כתנאי לרישיון היא עדיין צריכה צוות פנימי במארוול שינהל את זה, המפיצות עצמן לא יעשו את השיתוף פעולה הזה הכל יצטרך ליפול על מארוול שתצטרך לשבת עם כל המפיקים השונים ולתאם את העבודה שלהם.

וזה המון לוגיסטיקה והמון עבודה כשהם יכולים לתת פשוט לסקוור לנהל את הענינים שגם ככה מארוול לא תצליח בחיים להפיק משחקים ברמה של סקוור לבד אז אין טעם.

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5461
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 08 אפריל 2021, 13:16

לדעתי נדב אתה קצת מגזים בפישוט שאתה עושה לכל זה. אנשים עושים רימייקים למשחקים ומעריצים חופרים על minute detail בגיימפליי שהשתנה.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42064
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 08 אפריל 2021, 14:27

swiss-the-engine כתב:לדעתי נדב אתה קצת מגזים בפישוט שאתה עושה לכל זה. אנשים עושים רימייקים למשחקים ומעריצים חופרים על minute detail בגיימפליי שהשתנה.

אם ציירתי את זה כפשוט, זאת לא הייתה הכוונה. אני חושב שגם כתבתי שזה משהו מאוד שאפתני שמעולם לא נעשה בתעשיה אבל אותו דבר אפשר להגיד על הMCU. וכן, יש חפירה על כל אספקט הכי קטן של גיימפליי ממעריצים, אבל יש תמונה גדולה. והתמונה הגדולה היא שספיידרמן בנוקמים כרגע הולך להיות מזעזע, לא כי שחקתי בו אלה כי שחקתי בכל הדמויות האחרות שזמינות במשחק והן מזעזות אז אני יוצא בהנחה שגם ספיידרמן יהיה ככה. עכשיו נניח שאינסומניאק עשו את ספיידרמן ואותה חברה שעושה את הנוקמים מקבלת גישה לכל מה שהם עשו. יכול בהחלט שבגלל שזה מנוע שונה ספיידרמן לא ירגיש טוב כמו במשחק פס4 ויכול להיות שהמעריצים ירגישו שאלמנט כזה או כזה הוא קצת off. אבל היתרון פה הוא משולש - הראשון הוא שכנראה קל לך יותר לחקות ספיידרמן קיים כשיש לך גישה לכל הנכסים והקוד שלו מאשר לעשות אחד מאפס כך שזה כנראה יחסוך עבודה. השני הוא שגם אם תקח את ספיידרמן של אינסומניאק וקצת "תהרוס" אותו, הוא עדין יהיה טוב משמעותית מזה שנקבל עכשיו בנוקמים של CD כך שהתוצאה הסופית כנראה תהיה טובה יותר. והשלישי הוא שיש לך המון חומר לעבוד איתו, משלב ניו יורק שלם ועד הגדרת דמות (מבחינה עלילתית והפקתית) שניתנו לך על מגש כסף. אתה כמובן לא חייב להשתמש בכל אלה, אבל רק העובדה שיש לך רפרנס קיים שאתה רק צריך לחקות כבר עושה לך את העבודה קלה ברבה, אפילו אם לא קבלת גישה לכלום, אפילו אם כל מה שהיה לך זה הרפרנס. הרי לעשות את GOW 2018 רק סנטה מוניקה יכלו לעשות, אבל לשחזר את GOW 2018 כשהוא כבר קיים? כנראה שתוכל לעשות את זה עם צוות הרבה פחות איכותי בהרבה פחות כסף ובהרבה פחות זמן. וזה בדיוק העניין, לשחזר את ספיידרמן של אינסומניאק זה הרבה יותר קל מלפתח את ספיידרמן של אינסומניאק מאפס ואם אתה אפילו מקבל את כל הנכסים וגישה לקוד אז בכלל זה עושה את העבודה לקלה יותר, אפילו אם לא ממש תשתמש בהם במשחק הסופי. ואגב, אפילו אם לא הצלחת להביא את ספיידרמן לרמה של ספיידרמן במשחק נוקמים, אני חושב שכשהמשחק שאפתני מספיק (וזה פרוייקט פאקינג שאפתני) אז סולחים לו קצת יותר על הפאקים. רק תראה משחקים כמו GTA או ES, סולחים להם על הפאקים בזכות ה-scale.

וכן, פרוייקט כזה הוא פאקינג טרוף של פרוייקט ומעולם לא עשו דבר כזה, לא מכחיש. אבל כנראה שזה גם היה מביא לנו תוצר טוב משמעותית. והיי, אם הנוקמים היה יוצא בסוף קקה אחד גדול, לפחות היו לך איזה 6 משחקי מארוול ברמה של ספיידרמן שיצאו לפניו.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3721
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swym » 08 אפריל 2021, 22:41

DrKeo כתב:אותי הנתון הזה יחסית מלחיץ. PUBG עשה בשנה האחרונה 1.49 מליארד דולר. זה לא הנתון המלחיץ, שיהיה להם לבריאות. הנתון המלחיץ הוא שקונסולות + PC עשו להם 237M דולר בזמן שמובייל עשה להם 1.2B דולר. לא יודע מה אני חושב על זה.

אתה ממש לא מודע לסדר הגודל של עולם הF2P במובייל, הא? ​:)
זה לא רק קהל גדול אלא גם הרבה מונטיזציה: אל תשכח שמדובר בשני משחקים שונים בכלל - PUBG לעומת PUBG מובייל, כשבשני יש הרבה יותר הזדמנויות לקנות דברים (ולמעשה רוב הכסף בכלל מגיע מגרסה שלישית שנקראת Game for Peace וזמינה רק בסין, ובתכלס רוב הכסף של המותג מגיע ממנה - סך הכל יותר מ2.5 מיליארד לפי הערכות).

DrKeo כתב:
swiss-the-engine כתב:מהדברים הבסיסיים האלה שהכי ברורים בעולם אבל איכשהו קאז אומר איזה משהו הפוך עם סופר ביטחון XD

אני די בטוח שגיא מתישהו אמר את זה פה, אבל לא מצאנו סימוכין לזה. והמצחיק הוא שאני חושב שיש המון הודעות של קאז, כולל האחרונה שלו, שירדו על זה שה-12% של אפיק לא חוזר לשחקנים. אז מסתבר שVALVE היא זאת שמנצלת את הכוח המונופולי שלה בשביל לכפות על מפתחות למכור ב-60$ בכל מקום. אגב, כשלוקחים 30% על משחק 60$, המפתחת מרוויחה אותו דבר כמו שלוקחים 12% על 47.73$. כלומר משחקים באפיק יכלו בתאוריה להיות 48$ במקום 60$ (לפני כל הקופונים שלהם) ועדין המפתחת הייתה מרוויחה יותר כסף פר עותק.

אמנם זה כבר נושא שהתיישן, אבל בגלל שאני מוזכר פה ספציפית אני בכל זאת אגיב:
זה לא שבזמנו לא מצאנו סימוכין, זה שבזמנו מצאנו סימוכין הפוכים. מסתבר שפעם בדור שני הירחים מסתדרים בשורה מול כוכב צדק, ואז יוצא שגם קאז צודק וגם אני טועה - וזה בדיוק מה שקרה במקרה של ואלב, אז כדאי להודות בזה. למי שקורא את סעיפי ההסכם של ואלב כמו שצריך (לא מה שאני עשיתי, כי בשביל זה יש עורכי דין) אז ההתייחסות שדורשת את נתח הדם של ה-30% בחנות של סטים לא דורשת שום שוויון מחירים מול פלטפורמות אחרות.

יותר מזה, המסמך עצמו קצת מבלבל כי הוא כתוב בלשון משפטית וממש הייתי צריך לקרוא אותו פעמיים בשביל להיות בטוח, אבל יש אפילו התייחסויות ספציפיות לכך ביותר מסעיף אחד.
אם אין לכם כח לפתוח חשבון הפצה בעצמכם אני מניח שתצטרכו להאמין לי שהתביעה הזו לא רק קנטרנית ומטומטמת, אלא מבוססת על חוסר הבנה מוחלט של ההסכם הזה - ומהעילגות הכללית שם אני יכול רק להניח שהתובעים מעולם לא ראו את הסכם ההפצה עצמו (וכנ"ל כל מי שמחרטט עצמו לדעת מסביב לנושא). אמנם מדובר פה בארה"ב ארץ התביעות המיותרות, אבל אני ממש בספק שתוכנית הget rich quick scheme המטופשת הזו תעבוד להם.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42064
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 08 אפריל 2021, 23:23

swym כתב:אתה ממש לא מודע לסדר הגודל של עולם הF2P במובייל, הא? ​:)
זה לא רק קהל גדול אלא גם הרבה מונטיזציה: אל תשכח שמדובר בשני משחקים שונים בכלל - PUBG לעומת PUBG מובייל, כשבשני יש הרבה יותר הזדמנויות לקנות דברים (ולמעשה רוב הכסף בכלל מגיע מגרסה שלישית שנקראת Game for Peace וזמינה רק בסין, ובתכלס רוב הכסף של המותג מגיע ממנה - סך הכל יותר מ2.5 מיליארד לפי הערכות).

מכיר טוב מאוד, השוק היה ההפרש הקולוסאלי בין גרסת המובייל לבין כל גרסאות ה"קור" יחדיו.

swym כתב:אמנם זה כבר נושא שהתיישן, אבל בגלל שאני מוזכר פה ספציפית אני בכל זאת אגיב:
זה לא שבזמנו לא מצאנו סימוכין, זה שבזמנו מצאנו סימוכין הפוכים. מסתבר שפעם בדור שני הירחים מסתדרים בשורה מול כוכב צדק, ואז יוצא שגם קאז צודק וגם אני טועה - וזה בדיוק מה שקרה במקרה של ואלב, אז כדאי להודות בזה. למי שקורא את סעיפי ההסכם של ואלב כמו שצריך (לא מה שאני עשיתי, כי בשביל זה יש עורכי דין) אז ההתייחסות שדורשת את נתח הדם של ה-30% בחנות של סטים לא דורשת שום שוויון מחירים מול פלטפורמות אחרות.

יותר מזה, המסמך עצמו קצת מבלבל כי הוא כתוב בלשון משפטית וממש הייתי צריך לקרוא אותו פעמיים בשביל להיות בטוח, אבל יש אפילו התייחסויות ספציפיות לכך ביותר מסעיף אחד.
אם אין לכם כח לפתוח חשבון הפצה בעצמכם אני מניח שתצטרכו להאמין לי שהתביעה הזו לא רק קנטרנית ומטומטמת, אלא מבוססת על חוסר הבנה מוחלט של ההסכם הזה - ומהעילגות הכללית שם אני יכול רק להניח שהתובעים מעולם לא ראו את הסכם ההפצה עצמו (וכנ"ל כל מי שמחרטט עצמו לדעת מסביב לנושא). אמנם מדובר פה בארה"ב ארץ התביעות המיותרות, אבל אני ממש בספק שתוכנית הget rich quick scheme המטופשת הזו תעבוד להם.

אין MFN בהסכם הפצה הפומבי שפתוח לכל משתמש בסטים, על פי סוויני יש MFN בהסכמים הלא מפורסמים שVALVE חותמת עם מפיצות גדולות יותר ובנוסף יש ל-VALVE זכות וטו על מחיר אם יחפצו בכך.

לא בדיוק ברור לי איזה סעיף גרם לך לקרא פעמיים כי הדבר היחיד שאפילו מתקרב למשהו דומה לזה בהסכם ההפצה הפומבי הוא סעיף נגד שימוש לרעה במנגנון הנחה מ-30% שהם נותנים למפתחות עשירות בכדי שלא ישחקו עם המספרים וינפחו את ההכנסות בסטים בשביל להקבל את ההנחה. אבל אין לזה שום קשר ל-MFN.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7955
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 08 אפריל 2021, 23:29

אני מבחינה נפשית לא יכול לעכל את מה שגיא אומר כאן, כי ההפסד של קאז בדיון הזה היה אגדי,עכשיו להפוך הכל לזה שבעצם קאז צדק פה בענייין התביעה גדול עלי. למה זה קורה :( למה לא יכולתם לדייק!

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 09 אפריל 2021, 11:45

נדב בענייני ואלב זה כמו גלאס בענייני הרכישה של מיקרוסופט את בת'סדה. בכל אופן לואלב יש עד ה 21 באפריל להגיב לתביעה המטופשת הזו.
--
המדאיג מנתוני המובייל הוא שרוב הכסף נעשה דרך שיטות מוניטיזציה חמדניות ונצלניות ולכן יש סכנה בנרמול השיטות האלה בשחקני העתיד. מקווה שהצעדים הרגולטוריים שנעשים לגבי שיטות כאלה יתפסו תאוצה.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7955
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 09 אפריל 2021, 20:02

לא הייתי ממהר לתייג את נדב כואלב Hater בסך הכל הבן אדם אוהב Half life ומשבח אותם איפה שמגיע להם. אפשר להשמיע ביקורת גם על מי שאוהבים בניגוד לפאנטיות שלך אליהם קאז שאתה לא מוכן שיגידו עליהם מילה אחת לא במקום.

אותי כמובן שאי אפשר לתייג כאנטי מייקרוסופט היה לי 360 יש לי תעודת certificate מוסמכת ממיקרוסופט במקצוע שלי, ואני שחקן KI יותר רציני ממה שרוב בעלי הבוקס הם.
יש קצת כעסים על סקיילבאונד, יום אחד זה יעבור.

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3721
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swym » 12 אפריל 2021, 19:20

DrKeo כתב:מכיר טוב מאוד, השוק היה ההפרש הקולוסאלי בין גרסת המובייל לבין כל גרסאות ה"קור" יחדיו.

הפוך: יש גרסת "קור" אחת, והרבה גרסאות מובייל בשמות שונים ותחת מפיצות שונות. הנקודה שלי היתה שבשקלול כל הגרסאות האלו ההפרש הוא עוד יותר קולוסאלי, כי זה 2.5 מיליארד מהמובייל ולא 1.5 מיליארד.

DrKeo כתב:אין MFN בהסכם הפצה הפומבי שפתוח לכל משתמש בסטים, על פי סוויני יש MFN בהסכמים הלא מפורסמים שVALVE חותמת עם מפיצות גדולות יותר ובנוסף יש ל-VALVE זכות וטו על מחיר אם יחפצו בכך.
לא בדיוק ברור לי איזה סעיף גרם לך לקרא פעמיים כי הדבר היחיד שאפילו מתקרב למשהו דומה לזה בהסכם ההפצה הפומבי הוא סעיף נגד שימוש לרעה במנגנון הנחה מ-30% שהם נותנים למפתחות עשירות בכדי שלא ישחקו עם המספרים וינפחו את ההכנסות בסטים בשביל להקבל את ההנחה. אבל אין לזה שום קשר ל-MFN.

אבל אני מסביר לך שאני בכלל לא מדבר מה שחשוף בפומבי, אלא על ההסכם עצמו - זה שכל מפתח חותם עליו בנקודה שבה הוא מצטרף לשירות.
יש סך הכל שני מסמכים שחותמים עליהם בפועל: הראשון הוא הNDA (שבין היתר אוסר עליך בעצם להפיץ את המסמך השני ברבים), והשני הוא ה-Distribution Agreement עצמו. הקטע הוא שהמסמכים האלו לא מתחבאים בשום מקום, זמינים לקריאה נוספת תחת הcompany info בדאשבורד של steamgames לכל מפתח שהצטרף לפלטפורמה, ובפועל לא כוללים שום MFN.

Kazz כתב:המדאיג מנתוני המובייל הוא שרוב הכסף נעשה דרך שיטות מוניטיזציה חמדניות ונצלניות ולכן יש סכנה בנרמול השיטות האלה בשחקני העתיד. מקווה שהצעדים הרגולטוריים שנעשים לגבי שיטות כאלה יתפסו תאוצה.

"שיטות מונטיזציה חמדניות ונצלניות" זה מה שאפשר להגיד על משחקי PC וקונסולות קלאסיים: מייצרים הייפ לפני שהמשחק זמין עם תכנים שלא נראים ככה בפועל אצלך על המכשיר, מוכרים לך מוצר סגור ב-60$ בלי שיש לך אפשרות לבדוק מראש אם הוא בכלל רץ כמו שצריך, ואם פתחת אותו וגילית שהוא לא עומד בהבטחות אז מציבים לך מגבלות על היכולת שלך לקבל זיכוי.

הייתי אומר שאני מקווה שהצעדים הרגולטוריים שנעשים לגבי שיטות חמדניות ונצלניות כאלו יתפסו תאוצה ושבעצם כל המשחקים יהפכו לF2P... אבל אלו שמעדיפים לוותר על החופש שלהם בעבור ביטחון, וטיפשים מספיק בשביל לסמוך על זה שהרגולטור יספק להם אותו, לא יקבלו אף אחד מהשניים ולא מגיע להם אף אחד מהשניים.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42064
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 12 אפריל 2021, 20:41

קראת את מה שכתבתי?
We're just normal men. We're just innocent men

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 12 אפריל 2021, 22:21

swym כתב:"שיטות מונטיזציה חמדניות ונצלניות" זה מה שאפשר להגיד על משחקי PC וקונסולות קלאסיים: מייצרים הייפ לפני שהמשחק זמין עם תכנים שלא נראים ככה בפועל אצלך על המכשיר, מוכרים לך מוצר סגור ב-60$ בלי שיש לך אפשרות לבדוק מראש אם הוא בכלל רץ כמו שצריך, ואם פתחת אותו וגילית שהוא לא עומד בהבטחות אז מציבים לך מגבלות על היכולת שלך לקבל זיכוי.

הייתי אומר שאני מקווה שהצעדים הרגולטוריים שנעשים לגבי שיטות חמדניות ונצלניות כאלו יתפסו תאוצה ושבעצם כל המשחקים יהפכו לF2P... אבל אלו שמעדיפים לוותר על החופש שלהם בעבור ביטחון, וטיפשים מספיק בשביל לסמוך על זה שהרגולטור יספק להם אותו, לא יקבלו אף אחד מהשניים ולא מגיע להם אף אחד מהשניים.


וכל משחק קלאסי שעושה את מה שתיארת מקבל בראש. שיטות מונטיזציה חמדניות ונצלניות גם כן צריכות לקבל על הראש, לבטח שהם באות בנוסף על תשלום מחיר מלא.
אז כל דבר שמקדם את חיסול מערכות דמויות-ההימורים הן מבורכות.

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3721
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swym » 14 אפריל 2021, 13:29

DrKeo כתב:קראת את מה שכתבתי?

אתה שואל על pubg או שואל על סטים?
כי במקרה של PUBG כתבת שזה מדאיג אותך שמשחק המובייל עשה כמעט מיליארד וחצי דולר, אז כולה הסברתי לך שאתה צריך לדאוג הרבה יותר - יש יותר מגרסת מובייל אחת למותג של PUBG, וסך הכל כל הגרסאות עשו ב-2020 בערך פי 2 ממה שכתבת.
ובמקרה של סטים אתה מתעקש לדבר על איזשהו MFN סופר סודי שלא נמצא ב"הסכם ההפצה הפומבי". אבל לסטים אין בכלל הסכם הפצה פומבי: יש לה FAQ פומבי למפתחים, ויש לה הסכם הפצה שנחתם מול המפתחים על הפלפטורמה ומוגן ב-NDA. הסכם ההפצה הזה לא כולל שום מגבלה על תמחור המשחק בפלטפורמות אחרות שלא מבוססות על steamworks - מקסימום חוסר הבנה של מי שלא טרח להתעמק בו ורץ לתבוע על בסיס הודעות שהוא קרא בטוויטר.
עוד משהו שפספסתי?

Kazz כתב:
swym כתב:"שיטות מונטיזציה חמדניות ונצלניות" זה מה שאפשר להגיד על משחקי PC וקונסולות קלאסיים: מייצרים הייפ לפני שהמשחק זמין עם תכנים שלא נראים ככה בפועל אצלך על המכשיר, מוכרים לך מוצר סגור ב-60$ בלי שיש לך אפשרות לבדוק מראש אם הוא בכלל רץ כמו שצריך, ואם פתחת אותו וגילית שהוא לא עומד בהבטחות אז מציבים לך מגבלות על היכולת שלך לקבל זיכוי.

הייתי אומר שאני מקווה שהצעדים הרגולטוריים שנעשים לגבי שיטות חמדניות ונצלניות כאלו יתפסו תאוצה ושבעצם כל המשחקים יהפכו לF2P... אבל אלו שמעדיפים לוותר על החופש שלהם בעבור ביטחון, וטיפשים מספיק בשביל לסמוך על זה שהרגולטור יספק להם אותו, לא יקבלו אף אחד מהשניים ולא מגיע להם אף אחד מהשניים.


וכל משחק קלאסי שעושה את מה שתיארת מקבל בראש. שיטות מונטיזציה חמדניות ונצלניות גם כן צריכות לקבל על הראש, לבטח שהם באות בנוסף על תשלום מחיר מלא.
אז כל דבר שמקדם את חיסול מערכות דמויות-ההימורים הן מבורכות.

כל משחק PC או קונסולה קלאסי שנמכר בקופסא בחנות עושה את מה שתיארתי - זה תמיד הימור. אז אתה טוען שכל משחקי הPC והקונסולות קיבלו תמיד על הראש?
שלמכור לך משחק בתג מחיר של מעל 0 דולרים בלי שאתה יכול לנסות אותו מראש ובלי אפשרות לקבל זיכוי מלא במידה והתחרטת זו שיטת מונטיזציה חמדנית ונצלנית שתמיד יצאת נגדה, ושבעצם נמנעת לרכוש משחקים לאורך כל החיים שלך? שאתה קורא לרגולטור להתערב ולאסור על משחקים שנמכרים במחיר קבוע מראש ולא מבוססים על התנסות חינם ורכישות בתוך המשחק בלבד?

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42064
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 14 אפריל 2021, 13:46

swym כתב:אתה שואל על pubg או שואל על סטים?
כי במקרה של PUBG כתבת שזה מדאיג אותך שמשחק המובייל עשה כמעט מיליארד וחצי דולר, אז כולה הסברתי לך שאתה צריך לדאוג הרבה יותר - יש יותר מגרסת מובייל אחת למותג של PUBG, וסך הכל כל הגרסאות עשו ב-2020 בערך פי 2 ממה שכתבת.
ובמקרה של סטים אתה מתעקש לדבר על איזשהו MFN סופר סודי שלא נמצא ב"הסכם ההפצה הפומבי". אבל לסטים אין בכלל הסכם הפצה פומבי: יש לה FAQ פומבי למפתחים, ויש לה הסכם הפצה שנחתם מול המפתחים על הפלפטורמה ומוגן ב-NDA. הסכם ההפצה הזה לא כולל שום מגבלה על תמחור המשחק בפלטפורמות אחרות שלא מבוססות על steamworks - מקסימום חוסר הבנה של מי שלא טרח להתעמק בו ורץ לתבוע על בסיס הודעות שהוא קרא בטוויטר.
עוד משהו שפספסתי?

שאתה ממשיך לברבר כאילו לא כתבתי לך במפורש שקראתי כבר את ההסכם הפצה שפתוח פומבית, כלל התיחסות לסעיף שמשום מה בלבל אותך. החוזה המדובר בתביעה ועל ידי סוויני הוא חוזה אישי, לא פתוח לציבור, שסטים עושה למפיצות גדולות. זה מה שסוויני דבר עליו ואני משער שגם לזה התביעה מתיחסת.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3721
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swym » 14 אפריל 2021, 15:17

DrKeo כתב:שאתה ממשיך לברבר כאילו לא כתבתי לך במפורש שקראתי כבר את ההסכם הפצה שפתוח פומבית, כלל התיחסות לסעיף שמשום מה בלבל אותך. החוזה המדובר בתביעה ועל ידי סוויני הוא חוזה אישי, לא פתוח לציבור, שסטים עושה למפיצות גדולות. זה מה שסוויני דבר עליו ואני משער שגם לזה התביעה מתיחסת.

אתה רק מדמיין שקראת את "הסכם הפצה שפתוח פומבית", כי פשוט אין דבר כזה (מקסימום משהו שדלף)... יש הסכם הפצה שלא פתוח פומבית, נקראValve Corporation - Steam Distribution Agreement ועליו אני מדבר, ויש שלל steamwork documentations שפתוחים פומבית ואותם אולי כן קראת אבל הם לא הסכמי הפצה בפועל.
בהנחה והמסמך הזה לא דלף (ואם כן, יש לך קישור?) אז בעצם לא נחשפת לשום הסכם חוזי אמיתי, וזה אומר שאתה מבסס את כל הטיעון שלך על ציוץ פה ותביעה שם - תביעה שגם היא לא מציגה שום מסמך רלוונטי. אם כבר "ממשיך לברבר"...

עכשיו, בהסכם ההפצה בפועל שאינו פתוח פומבית, אני התכוונתי לכך שיש תתי סעיפים בסעיף 2, סעיף 6, וסעיף 11 (שגם מתייחס לסעיף 6). כל אחד מהם מדבר על אספקט אחר של ההפצה (DLC, מפתחות, הכנסות מפלטפורמות שאינן סטים), ולכן מי שלא קורא את כל הסעיפים הרלוונטיים אלא נצמד רק לאחד מהם יכול לחשוב בטעות שהparity של מבצעים וכדומה מתייחס גם לפלטפורמות אחרות - בעוד בפועל ואלב מבהירים שהוא לא. אני בזמנו נצמדתי לסעיף אחד ובדיוק בגלל זה טעיתי בנקודה הזו.

מעבר לזה, הסעיף שמדבר על יחס הכנסות מועדף של 80% אחרי הכנסות של 50 מיליון דולר ומעלה למשחק בשנה קלנדרית נמצא כבר באותו חוזה סטנדרטי שואלב עושה עם כולם, זה לא "חוזה אישי למפיצות גדולות" כי אין דבר כזה - יש חוזה אחיד שזהה לכל מפתח על הפלטפורמה.
בסעיף הספציפי הזה יש התייחסות לכך שלחברה אסור לנסות לעשות מניפולציות על המחירים על מנת לנסות ולהשיג יחס הכנסות מועדף (נניח להציע DLC של 60$ לGTA שבעצם נותן לך גישה חינם לRDR2 ואז מאחד את ההכנסות של שני המשחקים) ושואלב יכולה להטיל וטו על יחס ההכנסות הזה או אפילו לאסור הפצה של המשחק שלך - אבל זה לא רלוונטי בשום צורה למה שהחברה עושה על פלטפורמות אחרות והחוזה לא מונע ממך למכור את המשחק או הרחבות שלו באיזה מחיר שאתה רוצה בפלטפורמות אחרות. לערבב את זה עם הסעיפים האחרים זה פשוט סלט של חוסר הבנה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42064
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 14 אפריל 2021, 15:44

swym כתב:
DrKeo כתב:שאתה ממשיך לברבר כאילו לא כתבתי לך במפורש שקראתי כבר את ההסכם הפצה שפתוח פומבית, כלל התיחסות לסעיף שמשום מה בלבל אותך. החוזה המדובר בתביעה ועל ידי סוויני הוא חוזה אישי, לא פתוח לציבור, שסטים עושה למפיצות גדולות. זה מה שסוויני דבר עליו ואני משער שגם לזה התביעה מתיחסת.

אתה רק מדמיין שקראת את "הסכם הפצה שפתוח פומבית", כי פשוט אין דבר כזה (מקסימום משהו שדלף)... יש הסכם הפצה שלא פתוח פומבית, נקראValve Corporation - Steam Distribution Agreement ועליו אני מדבר, ויש שלל steamwork documentations שפתוחים פומבית ואותם אולי כן קראת אבל הם לא הסכמי הפצה בפועל.
בהנחה והמסמך הזה לא דלף (ואם כן, יש לך קישור?) אז בעצם לא נחשפת לשום הסכם חוזי אמיתי, וזה אומר שאתה מבסס את כל הטיעון שלך על ציוץ פה ותביעה שם - תביעה שגם היא לא מציגה שום מסמך רלוונטי. אם כבר "ממשיך לברבר"...

עכשיו, בהסכם ההפצה בפועל שאינו פתוח פומבית, אני התכוונתי לכך שיש תתי סעיפים בסעיף 2, סעיף 6, וסעיף 11 (שגם מתייחס לסעיף 6). כל אחד מהם מדבר על אספקט אחר של ההפצה (DLC, מפתחות, הכנסות מפלטפורמות שאינן סטים), ולכן מי שלא קורא את כל הסעיפים הרלוונטיים אלא נצמד רק לאחד מהם יכול לחשוב בטעות שהparity של מבצעים וכדומה מתייחס גם לפלטפורמות אחרות - בעוד בפועל ואלב מבהירים שהוא לא. אני בזמנו נצמדתי לסעיף אחד ובדיוק בגלל זה טעיתי בנקודה הזו.

מעבר לזה, הסעיף שמדבר על יחס הכנסות מועדף של 80% אחרי הכנסות של 50 מיליון דולר ומעלה למשחק בשנה קלנדרית נמצא כבר באותו חוזה סטנדרטי שואלב עושה עם כולם, זה לא "חוזה אישי למפיצות גדולות" כי אין דבר כזה - יש חוזה אחיד שזהה לכל מפתח על הפלטפורמה.
בסעיף הספציפי הזה יש התייחסות לכך שלחברה אסור לנסות לעשות מניפולציות על המחירים על מנת לנסות ולהשיג יחס הכנסות מועדף (נניח להציע DLC של 60$ לGTA שבעצם נותן לך גישה חינם לRDR2 ואז מאחד את ההכנסות של שני המשחקים) ושואלב יכולה להטיל וטו על יחס ההכנסות הזה או אפילו לאסור הפצה של המשחק שלך - אבל זה לא רלוונטי בשום צורה למה שהחברה עושה על פלטפורמות אחרות והחוזה לא מונע ממך למכור את המשחק או הרחבות שלו באיזה מחיר שאתה רוצה בפלטפורמות אחרות. לערבב את זה עם הסעיפים האחרים זה פשוט סלט של חוסר הבנה.

אוי אלוהים ישמור, הגבתי לך על זה כבר מזמן, בדיוק על זה אני מדבר שלא קראת את ההודעה שלי. אתה עושה לי הסגברה על דברים שכבר הבנתי ודברתי עליהם לפני שבוע או שבועים ישירות אליך ואפילו צטטת אותם, הם היו בדיוק על הסעיף הזה.

DrKeo כתב:אין MFN בהסכם הפצה הפומבי שפתוח לכל משתמש בסטים, על פי סוויני יש MFN בהסכמים הלא מפורסמים שVALVE חותמת עם מפיצות גדולות יותר ובנוסף יש ל-VALVE זכות וטו על מחיר אם יחפצו בכך.

לא בדיוק ברור לי איזה סעיף גרם לך לקרא פעמיים כי הדבר היחיד שאפילו מתקרב למשהו דומה לזה בהסכם ההפצה הפומבי הוא סעיף נגד שימוש לרעה במנגנון הנחה מ-30% שהם נותנים למפתחות עשירות בכדי שלא ישחקו עם המספרים וינפחו את ההכנסות בסטים בשביל להקבל את ההנחה. אבל אין לזה שום קשר ל-MFN.


וכן, קראתי אותו, כל משתמש סטים יכול לקרא אותו בלי לשים אפילו פרטים אישיים. חשבתי שזה די ברור לך שקראתי אותו כשליטרלי דברתי על הסעיף שקראתי באותו חוזה. כל אחד יכול לקרא את החוזה כאן:
https://partner.steamgames.com/newpartn ... nup_type=1
כל מה שצריך זה לאשר שני צ'קבוקסים והופ, אתה יכול ללחוץ על הטאב של "Sign SDA" ולקרא אותו.

הסעיף MFN שסוויני דבר עליו לא זמין לקריאה באינטרנט, טים סוויני דבר על זה ספציפית, שזה חוזה אישי למפיצות גדולות שלא קיים באינטרנט שאפיק הבינו שקיים ממפתחות גדולות שהם עבדו איתן בEPIC STORE. אפשר כמובן לבחור לא להאמין לסוויני ולהגיד שהוא משקר, אולי זה המצב, אבל זה הטיעון שלו ושל התביעה שבין השאר מתבססת על הטיעון של סוויני. באיזה יקום אתה חושב ש-VALVE אשכרה ימנעו מתגובה ויגררו את השיט הזה עד סוף אפריל אם כל מה שהם צריכים זה להגיד "היי, הנה החוזה שלנו שזמין לעשרות מליוני אנשים עם חשבון סטים באינטרנט. תראו, אין סעיף MFN בכלל" ופוף, התביעה מבוטלת. אבל VALVE שותקת, המממ, למה הם שותקים?
We're just normal men. We're just innocent men

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 14 אפריל 2021, 18:39

swym כתב:כל משחק PC או קונסולה קלאסי שנמכר בקופסא בחנות עושה את מה שתיארתי - זה תמיד הימור. אז אתה טוען שכל משחקי הPC והקונסולות קיבלו תמיד על הראש?
שלמכור לך משחק בתג מחיר של מעל 0 דולרים בלי שאתה יכול לנסות אותו מראש ובלי אפשרות לקבל זיכוי מלא במידה והתחרטת זו שיטת מונטיזציה חמדנית ונצלנית שתמיד יצאת נגדה, ושבעצם נמנעת לרכוש משחקים לאורך כל החיים שלך? שאתה קורא לרגולטור להתערב ולאסור על משחקים שנמכרים במחיר קבוע מראש ולא מבוססים על התנסות חינם ורכישות בתוך המשחק בלבד?


כרגיל אתה אוהב לעשות הגזמות, ליצור טיעוני קש, לבטל ניואנסים ולהתדיין ב bad faith.

אף אחד לא אוכל את הנסיונות שלך להגדיר מוצר עם upfront payment כנצלני. משחקים שניסו להוליך שולל קיבלו בראש. לא להציג את המשחק לפני הקנייה זה לא הולכת שולל.
משחקים עם מוניטיזציה נצלנית הם משחקים שמעוצבים ביד מכוונת כדי להפנות אותך לעבר הוצאת כסף. אלה משחקים שמגבילים את עצמם במודע כדי שיוכלו להציג לך פריט לקנייה מאוחר יותר. וכאשר זה משולב עם אופן קנייה 'עיוור' ומדובר בהימורים לכל דבר שם זה הופך להיות גם נצלני וגם predatory. וכאשר משחקי קונסולה עושים גם את זה, הם חוטפים על הראש (NBA). ככל שיוטלו הגבלות ותנאים לשיטות המונטיזיציה האלו, כך ייטב לכולם, פרט לנצלנים הראשיים.


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 36 אורחים