נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42052
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 30 יולי 2025, 13:35

בעקבות התביעה של סוני נגד TENCENT בנוגע להורייזן, הם חשפו בכתב התביעה שהפרנצ׳ייז מכר 38 מליון יחידות. הנתון הקודם שהיה לנו הוא 32.7 מליון יחידות באפריל 2023. כלומר בשנתיים+ האחרונות הסדרה מכרה 5.3 מליון יחידות. אנחנו גם יודעים ש-HFW מכר בדיוק באותה נקודה 8.4 מליון יחידות.

מאז יצא הורייזן 1 רימייק, הורייזן לגו, וכמובן שהורייזן 1 ו-2 המשיכו למכור וכולם יחד מכרו ל5.3 מליון יחידות בשנתיים האחרונות. אני חושב שזה מצייר תמונה מאוד רעה ל-HFW שכנראה עדין עומד על סביבת ה-10 מליון יחידות על פי הנתונים הללו וזה גם אומר שהרימייק והמשחק לגו לא היו בדיוק מוכרים גדולים.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24165
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 30 יולי 2025, 14:20

אנחנו יודעים בוודאות שהורייזון לגו מכר ממש ממש ממש רע, דובר בזמנו על כנראה פחות ממאה אלף יחידות, אולי מאז עבר את זה אבל בטח שלא בהרבה.
גם הרימייק לא מכר כלום ולא הופיע בשום טבלה, כך שכנראה המספר של FW יותר כמו 14 מליון לפחות, שזה ממש לא רע.
נניח אם משווים לTLOU - אז הראשון מכר פי 3 יותר מהשני… פה כנראה מדובר על פי 2.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42052
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 30 יולי 2025, 14:41

14 מליון יחידות לפחות? איך? אם לגו, הורייזן 1 והרימייק של 1 מכרו 0 עותקים בשנתיים האחרונות, אפילו לא עותק אחד, הורייזן 2 עומד על 13.7 מליון. אז איך הגעת ל-14? זה יהיה נס אם להורייזן 2 היו 13 מליון יחידות כי כדי להשיג את זה בשנתיים האחרונות לגו, הורייזן 1 והורייזן 1 רימייק היו צריכים למכור פחות מ-700K עותקים כולם יחדיו.

ומאיפה הבאת את הנתונים הלא קשורים על TLOU? לא ברור. המשחק הראשון לא מכר פי 3 מהשני, גם לא פי 2 וגם זה אחרי פי 2.5 יותר זמן בשוק, שני דאבל דיפים וגרסת מחשב. בזמן היחסי שלהם בשוק שני המשחקים מכרו בערך אותו דבר, ול-1 היה כבר רימאסטר פס4 שנפח את המספרים שלו (ובסוף הגרסה הזו גם עקפה את המכירות של גרסת הפס3 המקורית, דאבל דיפ על סטרואידים).
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24165
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 30 יולי 2025, 16:35

התכוונתי לכתוב 13… וכן, אני חושב ששלושתם יחד מכרו פחות מ-700 אלף. אף אחד מהם לא היה בשום טבלה, על לגו בכלל דיברו בעשרות אלפים…
לגבי tlou - לקחתי נתונים שראיתי באינטרנט בחיפוש, אולי לא מעודכנים, ואז זה תקף לשניהם, אבל ראיתי 30 מליון למשחק הראשון (כולל רימאסטרים ודאבל דיפים, אבל זה עדיין המשחק הראשון) ולשני 10 מליון כולל גם כן גירסת הפס5. אם יש לך נתון מעודכן יותר אז מעולה. אם אתה מדבר על מכירות ביחס לאותה נקודת זמן אז כן, יש מצב שההפרשים אחרים, אני פשוט דיברתי על כמה הראשון על כל גרסאותיו מכר לעומת השני על כל גרסאותיו. מן הסתם לשני יש פחות גרסאות והזדמנויות לדאבל/טריפל/קוואדרופל דיפ.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42052
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 30 יולי 2025, 17:04

Laskin כתב:התכוונתי לכתוב 13… וכן, אני חושב ששלושתם יחד מכרו פחות מ-700 אלף. אף אחד מהם לא היה בשום טבלה, על לגו בכלל דיברו בעשרות אלפים…
לגבי tlou - לקחתי נתונים שראיתי באינטרנט בחיפוש, אולי לא מעודכנים, ואז זה תקף לשניהם, אבל ראיתי 30 מליון למשחק הראשון (כולל רימאסטרים ודאבל דיפים, אבל זה עדיין המשחק הראשון) ולשני 10 מליון כולל גם כן גירסת הפס5. אם יש לך נתון מעודכן יותר אז מעולה. אם אתה מדבר על מכירות ביחס לאותה נקודת זמן אז כן, יש מצב שההפרשים אחרים, אני פשוט דיברתי על כמה הראשון על כל גרסאותיו מכר לעומת השני על כל גרסאותיו. מן הסתם לשני יש פחות גרסאות והזדמנויות לדאבל/טריפל/קוואדרופל דיפ.

הורייזן 1 מכר 24 מליון עותקים, מאוד קשה לי להאמין שהוא מכר פחות ממליון עותקים בשנתיים האחרונות, בטח שיצא לו רימאסטר יחסית מרשים במהלכן. הורייזן הוא evergreen, יצא לו רימאסטר, ויש לפחות כמה מאות אלפי יחידות של המשחק לגו במינימום. אז כן, אין מצב בעולם ש-HFW חצה את ה-13 מליון יחידות, לא קונה את זה.

בנוגע ל-TLOU, לא ראיתי בשום מקום את הנתון של ה-30 מליון. הנתונים האחרונים שיש לנו הם:
2019 - TLOU1 מכר 8.4 מליון עותקים על הפס3, והרימאסטר פ4 מכר 11.79 מליון עותקים, כלומר 20.19 מליון עותקים 6 שנים אחרי השיגור.
יוני 2022 - TLOU2 מכר יותר מ-10 מליון עותקים, אין מספר ספציפי.
דצמבר 2022 - כל הפרנצ׳ייז מכר 37 מליון עותקים סה״כ, אבל לא ברור איך זה מחושב (רכישה של שדרוג לגרסת הרימאסטר ב-10$ נחשבת רכישה? רכישה של ה-DLC של TLOU1 נחשב רכישה?) אז קצת קשה להוציא מזה נתון אמיתי. בעצם אין לנו נתון אמיתי שהגיע אחרי הציאה של הסדרת טלביזיה והרימאסטר פס5 של המשחק הראשון ושל המשחק השני. מאוד קשה להעריך איפה הם עומדים היום.

יש הפרש של 7 שנים בין השחרורים של המשחקים האלה ונראה שהם ever green, כך שמאוד קשה להשוות אותם להתחשב בזה שכל שנה המכירות שלהם גדלות משמעותית, בטח עם הסדרה שרצה וכל הרימאסטרים. אבל כשמנרמלים אותם לטווחי זמן דומים, ויש לנו נתונים על פחות או יותר רק בנקודת השנתיים מהשחרור, הם מכרו מאוד דומה. ובטח ש-1 לא מכר פי 3 מ-2, זה בטוח.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24165
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 30 יולי 2025, 19:15

אני רואה את הנתון של 30 מליון בערך בכל מקום כשאני עושה חיפוש.
חלק נשענים על איזה ״מסמך מודלף״מ-2023 לפיו היה אז כבר 26 מליון.
יש בהחלט מצב שהוא מכר פי 3 מהמשחק השני, בקרוב. נדייק - יותר קרוב לפי 3 מאשר פי 2.

להורייזון המקורי יש רגליים הרבה פחות ארוכות כרגע מאשר tlou בין היתר בגלל הסדרה, וגם בגלל שהוא משחק עם רימאסטר מאוד לא מושקע לעומת ה״רימייק״ שיש לpart 1. אולי הורייזון פתאום יקפוץ כשתצא, אם תצא, אחת מהסדרות או הסרטים המתוכננים, שאין לי מושג מה עדיין קיים ומה התבטל.

Hypno
Warrior
הודעות: 835
הצטרף: 20 ספטמבר 2023, 15:16

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Hypno » 30 יולי 2025, 19:56

ואם HFW על 10 מיליון עותקים, זה לא טוב?

NPD שחררו את רבי-המכר לרבעון השני של השנה על הפלייסטיישן, XBOX וסוויץ':

תמונה

תמונה

תמונה

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7944
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 30 יולי 2025, 20:59

מכירות מטורפות למייקרוסופט עם הורייזן אין ספק אבל הרבה מזה אפשר לייחס להתלהבות זמנית מהמותגים של מייקרוסופט שכרגע הם חדשים לקהל של סוני, מה יקרה שהוריזון 6-7-8 יצאו? הם ימשיכו למכור או שהקהל של סוני כבר יראה בהם עוד סדרת מירוץ על הפלטפורמה?

לגבי דום אנחנו יודעים כבר שלמרות שהוא ברשימה המכירות שלו עצמן ממש חלשות (מכר פחות מ1M מליון עד היום) אז לא הייתי ממהר לחגוג את המכירות האלה.
מייקרוסופט חייבת לשקם את התדמית שלה. מכירות חזקות זה טוב רק לטווח הקצר, גם SEGA מכרה מדהים שרק התחילה להוציא את המשחקים שלה לסוני ולנינטנדו מספיק טוב כדי לגרום לEA להתחיל לחשוש, ראינו איפה זה נגמר.בהתחלה הקהל של סוני יאבד את זה מלראות את HALO או גירס על הפלטפורמה שלו, יקנה רק בשביל הWOW פקטור והחידוש שבדבר. אבל אחרי כמה משחקים זה כבר יהיה דבר שבשגרה ומה יקרה למשחקים האלה אז? והיה שווה להקריב אותם בשביל זה? לא נראה לי.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42052
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 30 יולי 2025, 21:58

Laskin כתב:אני רואה את הנתון של 30 מליון בערך בכל מקום כשאני עושה חיפוש.
חלק נשענים על איזה ״מסמך מודלף״מ-2023 לפיו היה אז כבר 26 מליון.
יש בהחלט מצב שהוא מכר פי 3 מהמשחק השני, בקרוב. נדייק - יותר קרוב לפי 3 מאשר פי 2.

להורייזון המקורי יש רגליים הרבה פחות ארוכות כרגע מאשר tlou בין היתר בגלל הסדרה, וגם בגלל שהוא משחק עם רימאסטר מאוד לא מושקע לעומת ה״רימייק״ שיש לpart 1. אולי הורייזון פתאום יקפוץ כשתצא, אם תצא, אחת מהסדרות או הסרטים המתוכננים, שאין לי מושג מה עדיין קיים ומה התבטל.

אין שום נתון רשמי של סוני ששם את tlou1 ב-30 מליון, גם לא דליפה. הנתון הזה לא נכון עובדתית כי בדצמבר 2022 נתון רשמי אמר שכל הפרנצ׳ייז מכר 37 מליון ו-tlou2 כבר עבר מזמן בנקודה הזו את ה-10 מליון. הקונספט של הפי 3 לא נכון בכל צורה שלא תסתכל על זה, ביחוד כי הנתון של 10 מליון של TLOU2 קפוא בפורמלין מאמצע 2022. ושוב, TLOU1 בסוף 2022 היה כבר אחרי טריפל דיפ.

כלומר, ברצינות, אתה חושב שאחרי שTLOU2 חצה את ה-10 מליון ב-2022 הוא קפא שם? עם הסדרה? והרימאסטר? והשידןר של העונה השניה שמבוססת עליו? והעובדה שהוא משחק חובה לכל בעל פלייסטיישן? הרי ברור לך שהוא מכר מליונים מאז, המשחק מן הסתם כבר לא עומד על 10 מליון ממזמן.


ובנוגע להורייזן, מגוחך לחשוב שבשנתיים משחק שמכר 24+ מליון יחידות לא הצליח למכור 700k, בטח כשיצא לו רימאסטר באמצע התקופה.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42052
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 30 יולי 2025, 21:58

גלאס, המכירות של מיקרוסופט על פלייסטיישן רק חופרות יותר את בור הכישלון שלהם. הם מרוויחים מליונים כדי להפסיד מליארדים.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24165
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 30 יולי 2025, 23:15

לא הבנתי, כתבת בעצמך בהודעה האחרונה שבשנת 2022 היה נתון של 37 מליון ובאותה שנה גם היה נתון של 10 מליון לגבי tlou2, אז זה כמעט פי 3 למשחק הראשון, על מה אנחנו מתווכחים פה בעצם, על זה שזה רק פי 2.7 ולא פי 3?.
בכל אופן - tlou part 1 ה״רימייק״ יצא רק בספטמבר 2022, אז מאוד הגיוני שהפער נפתח עוד יותר, מאחר וזה משחק אהוב יותר והרבה אנשים עשו עליו עוד דיפינג מאחר ויש שם הבדל גדול בגרפיקה… tlou2 עדיין לא קיבל שום שדרוג רציני מלבד 60 פריימים וזה שדרוג חינמי, ה״רימאסטר״ שלו היה עלבון, סה״כ רזולוציה מעט גבוהה יותר וLOD טוב יותר.

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bling » 30 יולי 2025, 23:44

Hypno כתב:ואם HFW על 10 מיליון עותקים, זה לא טוב?

NPD שחררו את רבי-המכר לרבעון השני של השנה על הפלייסטיישן, XBOX וסוויץ':

תמונה

תמונה

תמונה


חזון אחרית הימים: טבלת NPD של המשחקים הנמכרים ביותר על הפלייסטיישן נשלטת חזק על ידי מייקרוסופט. ממה שאני מבין הורייזון כבר הספיק למכור מיליוני עותקים על הפס5, להיט ענק שלהם על הפלטפורמה ושחקני סוני שמחים לקנות ולשלם מבלי להשקיע בפלטפורמה נוספת של אקס בוקס בשביל התענוג.

זה באמת הזוי לראות, כאילו משהו מרגיש כל כך לא טבעי פה. זה גם מראה עד כמה מותגים בלעדיים יכולים להיות חזקים ברגע שיש מסה קריטית, זה לא ששחקני סוני מתנגדים אידיאולוגית למייקרוסופט כמו איזו כת וזה לא שהם מנותקים בבועה שלהם של פלייסטיישן והם לא יודעים מה הולך בשוק. מן הסתם שמעו טובות על הורייזון וסוף סוף יוצא להם לנסות והם קונים בשמחה.

ברגע שמייקרוסופט מספקים משחק שמוצא חן בעיניהם הם מסתערים בכיף ובמספרים גדולים. אז בשביל פורצה הורייזון אחד עם כמה שכולם אוהבים אותו רובם לא יקנו קונסולה אבל אם מייקרוסופט אשכרה היתה מצליחה לייצר עוד ועוד טייטלים גדולים כאלה שמושכים את הגיימרים גם של סוני, ומנגד סוני היתה מדשדשת? מישהו באמת חושב שלא היה מעבר משמעותי לקונסולה של מייקרוסופט כדי לשחק במסה רצינית של משחקים כאלה?

ככה נראית התאבדות פומבית.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42052
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 31 יולי 2025, 10:55

Laskin כתב:לא הבנתי, כתבת בעצמך בהודעה האחרונה שבשנת 2022 היה נתון של 37 מליון ובאותה שנה גם היה נתון של 10 מליון לגבי tlou2, אז זה כמעט פי 3 למשחק הראשון, על מה אנחנו מתווכחים פה בעצם, על זה שזה רק פי 2.7 ולא פי 3?.
בכל אופן - tlou part 1 ה״רימייק״ יצא רק בספטמבר 2022, אז מאוד הגיוני שהפער נפתח עוד יותר, מאחר וזה משחק אהוב יותר והרבה אנשים עשו עליו עוד דיפינג מאחר ויש שם הבדל גדול בגרפיקה… tlou2 עדיין לא קיבל שום שדרוג רציני מלבד 60 פריימים וזה שדרוג חינמי, ה״רימאסטר״ שלו היה עלבון, סה״כ רזולוציה מעט גבוהה יותר וLOD טוב יותר.

היה הפרש של חצי שנה בין הנתונים האלה (אקסטרה 25% זמן ל-TLOU2 למכור עוד), סוני אמרו שTLOU2 מכר יותר מ-10 מליון עותקים כך שלא ברור אם זה 10.3 מליון או 12 מליון, ולא ברור איך הם חשבו את ה-37 מליון עותקים (למשל האם מכירה של left behind נחשבת?). ובוסופו של יום זה קצת bad faith כי כש-TLOU1 היה שנתיים בשוק הוא היה במקרה הטוב ב-10 מליון יחידות וזה כלל דאבל דיפ עם הרימאסטר פס4, וכש-TLOU2 היה שנתיים בשוק הוא היה בלפחות 10 מליון יחידות. אז להגיד ש-TLOU1 מכר פי 3 כשאתה יודע שהם מכרו בערך אותו דבר באותה מסגרת זמן זה קצת לעשות מסאז׳ למציאות.

אם GTA6 יצא וישבור כל שיא אפשרי וימכור 50 מליון יחידות בשנה הראשונה אז תבוא ותגיד ״אבל GTA5 מכר פי 5 ממנו״? אני משער שלא, כי זה לא הגיוני להשוות משחק בתחילת דרכו למשחק שקיים שנים בשוק והוא ever green שמקבל רימאסטרים, פורטים וכו׳ לאורך השנים. כן TLOU1 עמד כנראה על 20+ מליון יחידות בסוף 2022, אבל הוא היה בשוק 9 שנים וקבל שני דאבל דיפים של רימאסטרים. זה לא תפוחים לתפוחים, זה היה תפוחים לתפוחים אם מחר סוני יכריזו ש-TLOU2 עומד על איזה 11 מליון עותקים ונראה שהוא לא מוכר יותר. אבל אתה יודע שזה לא המצב, הוא כבר 5 שנים בשוק, יצא רימאסטר, יצאה גרסת מחשב, יצאה הסדרה וגם עונה 2 שעסקה ב-TLOU2 ישירות... ברור לך שאתה עושה פה השוואה לא הוגנת.

bling כתב:חזון אחרית הימים: טבלת NPD של המשחקים הנמכרים ביותר על הפלייסטיישן נשלטת חזק על ידי מייקרוסופט. ממה שאני מבין הורייזון כבר הספיק למכור מיליוני עותקים על הפס5, להיט ענק שלהם על הפלטפורמה ושחקני סוני שמחים לקנות ולשלם מבלי להשקיע בפלטפורמה נוספת של אקס בוקס בשביל התענוג.

זה באמת הזוי לראות, כאילו משהו מרגיש כל כך לא טבעי פה. זה גם מראה עד כמה מותגים בלעדיים יכולים להיות חזקים ברגע שיש מסה קריטית, זה לא ששחקני סוני מתנגדים אידיאולוגית למייקרוסופט כמו איזו כת וזה לא שהם מנותקים בבועה שלהם של פלייסטיישן והם לא יודעים מה הולך בשוק. מן הסתם שמעו טובות על הורייזון וסוף סוף יוצא להם לנסות והם קונים בשמחה.

ברגע שמייקרוסופט מספקים משחק שמוצא חן בעיניהם הם מסתערים בכיף ובמספרים גדולים. אז בשביל פורצה הורייזון אחד עם כמה שכולם אוהבים אותו רובם לא יקנו קונסולה אבל אם מייקרוסופט אשכרה היתה מצליחה לייצר עוד ועוד טייטלים גדולים כאלה שמושכים את הגיימרים גם של סוני, ומנגד סוני היתה מדשדשת? מישהו באמת חושב שלא היה מעבר משמעותי לקונסולה של מייקרוסופט כדי לשחק במסה רצינית של משחקים כאלה?

ככה נראית התאבדות פומבית.

כן, זה מראה שכשיש למיקרוסופט משהו מעניין, הקהל שם. בדיוק כמו ב-360, בדיוק כמו עם פורצה הורייזן 5. בסופו של יום תוציא משחקים טובים, הקהל יהיה שם. ואם תשחרר אותם לפלטפורמה אחרת, הקהל יקנה אותו ויהיה מאושר שהוא לא צריך לקנות את הפלטפורמה שלך והפלטפורמה שלך תגסוס עד שהיא לא תהיה קיימת יותר.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7944
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 31 יולי 2025, 11:09

שחקני סוני באמת לא מתנגדים אידיאולוגית למייקרוסופט, אבל לדעתי (ואולי אני הולך לאכול כובע ענק) אני ממש לא רואה אותם מפתחים איזה נאמנות ואהבה למותגים האלה. למי גירס ידבר על הפלייסטישן?
בעיקר לאנשים שהיו על האקסבוקס 360 בזמנו ונוסטלגים ועברו צד, למי Halo ידבר? לאותם אנשים.הקהל של סוני ברובו המוחלט מראש לא חשב ששווה לו לקנות אקסבוקס בשביל המשחקים האלה הוא שמח שהם על הפלטפורמה הוא שמח לנסות אותם אבל נראה מה יהיה המכירות אחרי ההתלהבות הראשונית מGears of war E day ומההתלהבות הראשונית של "אני משחק על הפלייסטישן משחק שלא היה אמור להיות עליו בכלל, שיואו)

בשביל זה היה שווה למייק לבעוט בקהל הנאמן שלהם זה שעד היום משחק HALO ותומך והיה איתם גם בטוב וגם ברע? לדעתי, אם יש משחקים של מייקרוסופט שימכרו מצוין שנים
אצל סוני, זה כמובן המשחקים של בטסדה ואקטיבזן, אבל אלה בדיוק המשחקים שהיו יכולים לשנות את כל התמונה בשביל מייקרוסופט?

הרי בשביל מה מייקרוסופט קנו את בטסדה לדבריהם עצמם? הסיבה הראשונית היתה שסוני לא תחתום עם בטסדה על דילים של משחקים אקסקלוסיבים לסוני ותחליש את אקסבוקס.אז עד שהם השיגו את בטסדה והם יכולים לעשות לסוני את מה שסוני רצתה לעשות להם והם יכולים לא רק "לנקום" בסוני ולהחזיר להם הם גם יכלו להביא פעם ראשונה בהיסטוריה בלעדיים שהם באמת גיים ציינג'ר לאקסבוקס.

Fallout 5 בעולם שהוא פוסט הסדרה של אמזון יהיה משחק שובר קופות ברמות שלא הכרנו אפילו לסדרה הזו, וולפשטיין הולך לקבל גם מאמזון סדרה ובטח יהנה מבוסט מאוד יוקרתי מאותו רגע... דום איכותי ברמה של 2016 היה עושה בוסט מטורף לקונסולה.

תוסיף משחקים צד ג' שמייקרוסופט גם ככה מממנת אותם ב100% כמו נינג'ה גיידן 4 שיכלו בכייף להיות בלעדיים לפחות לשנה שנתיים... ואקסבוקס יכלה להיות במקום אחר לגמרי.
אולי לא היתה מנצחת את סוני ונינטנדו, אבל היתה לא רק שומרת על קהל הלקוחות שלהם של 30M לדור הבא במקום שיצנח מטה, יותר מזה כנראה היו מגדילים אותו לאזור ה40M+

טמטמום שאין כמוהו מצד מייק. יש להם את כל הכסף שבעולם, הם לא באמת צריכים את הכסף שהם עושים אצל סוני.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42052
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 31 יולי 2025, 11:22

נאמנות למותג לא נוצרת על ידי נוסטלגיה, נוסטלגיה נוצרת על ידי נאמנות למותג. אדם יכול לשחק בגירס ED או ב-GOW2018 ולהפוך מעריץ גדול של הפרנצ׳ייזים בלי להכיר אותם לפני. אין באמת דבר כזה מעריץ סוני או מיקרוסופט פנאט ברמה הדתית כשמדברים על מספרים גדולים, יש כמה מליונים כאלה אבל הם טיפה לא רלוונטית בים.

אנשים קונים קונסולה שהם חושקים בה, ויש הרבה גורמים שגורמים לאדם לחשוק בקונסולה. הדרך הכי קלה לחשוב על זה היא בעזרת מקרי קיצון מוגזמים. נניח וה-XSX הייתה עולה 40$, יש גיימר שלא היה קונה אותה? כנראה שלא, אז מחיר הוא פאקטור. נניח והיו יוצאים ל-XSX כל שנה 10 בלעדיים עם ממוצע 98, היה גיימר שלא היה קונה אותה? כנראה שלא, אז בלעדיים איכותיים הם פאקטור. נניח וה-XSX הייתה חזקה כמו 10 כרטיסי 5090 משורשרים יחדיו, היה גיימר שלא היה קונה אותה? כנראה שלא, אז כוח הוא פאקטור.

בקיצור, אם משחקים את הקלפים שלך נכון, אתה מוכר הרבה קונסולות. ה-360 היא ההוכחה. הרבה בלעדיים איכותיים מוכרים קונסולות, מחיר טוב מוכר קונסולות, כוח מוכר קונסולות. זוכרים את 2007? ME, ביושוק, היילו 3, האורנג׳ בוקס, PGR4, פורצה 2, קראקדאון, לוסט אודסי, והבטא הבלעדית של COD4:MW? והיא הייתה זולה יותר ומשחקי צד ג׳ רצו עליה טוב יותר. איך יכלת לא לקנות 360? וכן, באותה תקופה ה-360 נצחה את הפלייסטיישן שבדיוק באה מדור הפס2 המטורף.

מחיר + כוח + בלעדיים מעולים = הצלחה. זאת שיטה מוכחת שמעולם לא נכשלה.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24165
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 31 יולי 2025, 11:41

אני רק השוויתי בין TLOU1 ל-2 לבין HFW 1 ל-2... זה לא תפוחים לתפוחים, אבל גם לא ממש תפוזים לתפוחים. גם HFW אגב נמצא רק שלוש וחצי בשוק לעומת TLOU2 שנמצא בשוק חמש שנים, ועדיין יש מצב טוב שHFW מכר יותר מTLOU2, זאת בלי סדרה איכותית של HBO שתקפיץ לו את המכירות.
בשורה התחתונה בשני המקרים מדובר בהצלחות הרבה, הרבה פחות גדולות מהמשחק הראשון, גם אם מתחשבים בפחות זמן שהם נמצאים בשוק.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42052
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 31 יולי 2025, 11:50

עשית השוואת תפוחים לתפוזים לתותים לבייקון. אין קשר בין כל היחסים הללו, אין פה מה להסיק מהם. זה התחיל מנתון שהבאתי שהראה שלמרות שהיה להורייזן 2 שיגור סופר חזק, המכירות כנראה האיטו ממש. ואתה משום מה טענת ש-TLOU1 מכר פי 3 מהמשחק השני, שזה טיעון מאוד מוזר להתחשב בזה ש-TLOU1 ו-2 מכרו בתקופת זמן יחסית בייסיקלי אותו דבר.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7944
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 31 יולי 2025, 12:04

נדב, זה בדיוק העניין לדעתי יש כל כך הרבה פקטורים חוץ מבלעדיים שמנצחים דור, כמו שאמרת זה גם מחיר גם אקסקלוסיבים, גם תמיכה של צד ג' גם כוח, גם וויב של הארדקור ואת מי הם מחליטים "להמליך" באותו דור לפי מי שיותר קולע לטעמים שלהם.
מן הסתם מייקרוסופט לא יכולה תמיד לדאוג שיהיה לה את כל זה אבל היא יכולה לשלוט בבלעדיים, זה המשתנה היחיד שבשליטה שלהם.


אני תמיד מסתכל פשוט מאוד על SEGA. לפני שהם הפכו לצד ג', משחק כמו סוניק 1 מכר 15 מליון עותקים, והפך אותם לשם דבר במגרש הביתי. שהם הפכו לצד ג' סוניק 1 מכר
מעל 51 מליון עותקים וממשיך למכור ולהכניס סכומי עתק מפרסומות בזמן שאנחנו מדברים.

אבל בתכלס? מטרת העל של סגה נכשלה, הם חלמו להיות EA מהרגע שהם ויתרו על השאיפות לשלוט, ואיפה הם ואיפה EA. פעם אחרונה שבדקתי EA מקום 6 במפיצות הכי רווחיות וסגה מקום 19. כן זה קצת תפוחים לתפוזים כי מייקרוסופט לא תרד באמת מהטופ 10 המפיצות הכי רווחיות בגלל כל מפיצות העל שהיא רכשה, אבל הנקודה שלי היא שגם אם מייקרוסופט יעשו סגה ומשחקים מסוימים שלהם ימכרו פתאום 50 מליון, זה עדיין לא שווה את זה, אם אתה מוציא את עצמך מהמשחק של יצרנית חומרה בשביל זה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42052
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 31 יולי 2025, 12:22

העניין הוא שחלק מהגורמים הם פחות פאקטור ב-2025 בגלל המצב של הטכנולוגיה היום. אם אתה בונה קונסולה הכי טובה שאתה יכול במסגרת התרמית/מתח/מחיר הסבירים ואתה קונה את החלקים מ-AMD, כנראה שתצא לך קונסולה בכוח ומחיר מאוד דומה לתחרות. אז בסופו של יום הכוח והמחיר די מנורמלים היום ומה שנשאר לך זה לעשות בלעדיים ממש ממש טובים. וכמובן שאפשר ללכת לקיצון, למשל להפסיד אקסטרה 200$ נוספים על הקונסולה, ללכת ליצרן יותר איזוטרי כמו NVIDIA וכו׳ כדי להשיג יתרון של כמה עשרות אחוזים בכוח או במחיר או בשניהם וזה משהו שמיקרוסופט בהחלט יכלה לעשות בעלות של 10-15 מליארד דולר אם הם מוכנים לפוצץ 70 מליארד על לקנות מפיצה.

אבל בגלל שב-2025 כוח ומחיר הם כמעט לגמרי אותו דבר give or take כמה אחוזים, בתחום הזה אתה צריך פשוט לא לפשל בגדול, להיות סטנדרטי, וכמובן שזה נהדר אם אתה מצליח להתעלות על עצמך כדי קצת להתבלט בשטח. אבל בסופו של יום אם תוציא 4-5 בלעדיים טובים כל שנה, בסוף כולם ירצו את הקונסולה שלך. אפילו אם יש להם כבר פס5, עשרות אחוזים מבעלי הקונסולה מחזיקים יותר מפלטפורמה אחת ובמקרה הגרוע אתה יכול להפוך לקונסולה המשנית של בעלי הפס5.

בסופו של יום תוציא בלעדיים ממש טובים ותהיה תחרותי עם כוח ומחיר (ובתקווה תהיה יותר מתחרותי כי תעשה משהו להתעלות על הסטנדרט) אז אתה תצליח בגדול. אם אקסבוקס היו מביאים זרם קבוע של בלעדיים טובים, בסוף ה-XSX הייתה עושה בכיף 70-80 מליון יחידות. אפילו ה-X1 השנואה עשתה 60+ מליון יחידות והייתה הדור הכי רווחי של אקסבוקס.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7944
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 31 יולי 2025, 12:59

האמת שכן רוב הפקטורים נעלמו גם לגבי תמיכה של צד ג'. היום צד ג' שרוצה להרוויח צריך להוציא לכולם, אז באמת אם מייקרוסופט תביא קונסולה חזקה במחיר טוב היא תקבל גם מלא תמיכה יפנית שפעם הרשתה לעצמה לדלג עליה.

הרי למייקרוסופט תכלס אין באמת בעיה של כוח. למה מריו קארט 8 לא לקח את הWII U לפסגה? כי לא היה לו כוח להריץ צד ג' אלה באמת בעיות שאין למייקרוסופט.

אבל בתכלס גם באקסקלוסיבים מייקרוסופט כרגע לא מצליחים להוציא אקסקלוסיבים שמרגישים "חובה" גם את זה הם חייבים לשפר דחוף.
דום האחרון מרגיש כמו אקסקלוסיבי שהיה גורם למישהו מאיתנו לקנות בוקס?
אינדיאנה ג'ונס האחרון היה גורם למישהו מאיתנו לקנות בוקס?
הם חייבים דחוף שיהיה להם כמה משחקים שהם באמת גם ציינג'ר כדי שזה יעבוד.

והאמת ? יכל להיות להם. TES 6 בלעדי זה גם ציינג'ר וגם Fallout 5 ובלייד.

אני פשוט לא מבין את מייקרוסופט, כאילו הם הגיעו למצב שהם בכל מקרה אחת המפיצות החזקות בעולם יותר מנינטנדו כיום אז מה חסר להם?, אז למה לוותר על השליטה על שוק הקונסולות? זאת תמיד היתה מטרת העל זה מה שגייטס וסטיב באלמר כ'כ רצו. הרי מייקרוסופט לא באמת תקח מTencent את הטופ 2 או מסוני את הטופ 1 ואני בטוח שגם בתור צד ג' מוחלט הם פשוט ישארו טופ 3 או אפילו ירדו קצת. אני לא מצליח להבין את ההגיון של זה.

במיוחד שכמו שאתה אומר רוב הפקטורים שהיו לרעתם הולכים ומתבטלים אם בגלל שינויים מהותיים בחומרה ובמחירים שלה או בגלל סיבות אחרות של עלויות פיתוח.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42052
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 31 יולי 2025, 13:17

יש לאקסבוקס בעיה של ניהול צוותי פיתוח, אין פה ספק, אם לא הייתה בעיה הם היו מפמפמים כבר משחקי 9 על ימין ועל שמאל. אבל לבנות צד א׳ טוב לוקח זמן, רוב האולפנים נרכשו בסוף הדור הקודם או תחילת הדור הזה. לתפוקה יפה של משחקים הם כבר הגיעו, אבל התרוממות של אולפנים לסטטוסים גבוהים יותר יכול לקחת זמן.

תראה את Playground. ב-2012, רק לפני 13 שנים, הם הוציאו את המשחק הראשון שלהם, פורצה הורייזן. היה לו ממוצע 85 וכולם חשבו שהוא משחק ממש חמוד, לא יותר. הוא היה בסדר גרפית, נגזרת של המנוע פורצה הרגיל רק ב-30fps ועולם פתוח, אף אחד לא נפל מהכיסא. עשר שנים מאוחר יותר הם הוציאו את הורייזן 5 שהוא כנראה משחק המירוץ הכי פופולרי בתעשיה, הכי מרשים טכנית בתעשיה ועם הציונים הכי גבוהים בתעשיה. במקביל הם מפתחים את פייבל שנראה מטורף גרפית ועם הרבה הייפ סביבו. זה היה הליך, הוא לקח שנים, וכאן עוד מדובר בחברה שהלכה בדרך המלך והגיעה מ-85 למשהו שאולי יזכיר עוד כמה שנים סטטוס של סנטה מוניקה או נוטידוג (מחזיק אצבעות). המסלול של PG מכלום לעילוי של התעשיה הוא מסלול של כמעט 15 שנים, זה לוקח זמן.

הקצב משחקים שמיקרוסופט משחררת עכשיו מרשים. לא מעט מהם הם meh, ומעטים ממש הם באמת טובים, אבל עם תמיכה טובה הרמה תעלה ותעלה. אם מיקרוסופט לא הייתה מחרבנת במכנסיים ושומרת על בלעדיות היית יכול לראות איך קונסולה שיש לה בלעדית בספריה את פייבל, הורייזן 6, גירס ED, אינדיאנה ג׳ונס, דום, אלדר סקרול 6 והרימייק של אובליביון (ואני בטוח שסקיירים גם בדרך) ועוד כל כך הרבה משחקים הייתה יכולה להתחיל להראות אטרקטיבית לאנשים. אבל מיקרוסופט הרימו ידיים באמצע, רצו החזר על השקעה מידי, לעשות 100 מליון דולר על פורצה הורייזן 5 על הפס5 במקום לעשות 100 מליארד על הפלטפורמה. כלומר, אני בטוח שנדלה היה בטוח שהוא גם יעשה 100 מליון על הורייזן על הפס5 ועדין יעשה 100 מליארד על הפלטפורמה. אבל הוא לא גיימר, אין לו הבנה של עולם הגיימינג והוא לא הבין שבשביל ה-100 מליון שהורייזן יעשה על הפס5 הוא רוצח את הפלטפורמה שמיצרת לו מליארדים.
We're just normal men. We're just innocent men

Hypno
Warrior
הודעות: 835
הצטרף: 20 ספטמבר 2023, 15:16

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Hypno » 31 יולי 2025, 22:05

כפי שאתם רואים, אחרי פורצה הורייזון מופיעה הספרה 5 - כלומר היו 4 משחקים כאלה בלעדיים, והמשחק החמישי היה בלעדי ל 4 שנים.
האם זה עצר מה XB1 ו הXSX מלהיות כישלון? לא.

מספיק עם סיפורי הסבתא. 'אם' ו'אם' ו'אם'.
מיקרוסופט הוכיחה שתי דורות רצופים שאין לה את זה. כל כישלון גורם להצלחה עתידית להיות קשה יותר. מיקרוסופט לא יכולה לנצח את סוני במשחק של סוני עצמה.
לנסות פעם נוספת = ה IP יהפוך לפחות רלוונטי, על אחת כמה וכמה עם מודל הגיימפאס. שמתם לב שדום לא בטופ 10 של XBOX, נכון?

מיקרוסופט עשתה את המהלך הנכון. היא עושה והולכת להמשיך לעשות ימבה כסף על PS ועל סוויץ'. היא הולכת לחזק את הזכיונות שלהם.
היא הולכת להמשיך להציע חומרה למי שרוצה.

אגב, מה הטעם לדון את המשחקים שלך לכישלון בבלעדיות כדי להביא את ה XSX נגיד ל 50 מיליון, כאשר בדור הבא מיקרוסופט תפסיק לסבסד את הקונסולה ורוב מי שקנה את ה XSX לא יוכל לקנות את המכשיר? לא הייתם אומרים איזה בזבוז של מאמץ והקרבה?

אם למיקרוסופט יש איזשהו סיכוי לאתגר את סוני בחומרה זה באמצעות לעשות משהו אחר ושונה, שיכול לטרוף את הקלפים.
מכשיר היברדי עם אונליין חינם ועם זמינות משחקים כמו מחשב תגרום לPS להיראות כמו הדרך הישנה והעתיקה לשחק משחקים.

ואם לא, ימשיכו לגרוף כסף ממכירות משחקים. גם סונים ראו כי טוב. מיקרוסופט התחילה להוציא למחשב? סוני ראו ואימצו. מיקרוסופט מוציאה משחקים לקונסולות אחרות? סוני רואה כי טוב ומתחילה להוציא משחקים לסוויץ' ול XBOX.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7944
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 01 אוגוסט 2025, 11:47

בזמן שאנחנו מקיימים את הדיון הזה, Nate עדכן מהמקורות שלו שהוא שומע שיגיעו גם משחקים של SONY שהם לא GAAS לאקסבוקס, שקודם הוא שמע שזה יהיה בעיקר GAAS.

נדב: אני מסכים איתך לגמרי שאם מייקרוסופט תטפח צוותים כמו שהם עשו לפליגראונד, אז כן השמים הם הגבול, הרי זה בדיוק מה שקרה עם נוטידוג.אם אתה חוזר בזמן ומספר ב2005 שנוטי דוג יתפתחו להיות צוות שיעשה משהו כמו The last of us אף אחד לא היה מאמין לך :-).

נדב תאר לך שהם היו מטפחים גם את פלטיניום גיימס, קאמיה היה נשאר שם היה להם את סקילבאונד בתור סדרת אקשן JRPG בלעדית. הם יכלו לחתום על עסקה עם קפקום ופלטיניום שהם מממנים את אוקאמי ופלטיניום מפתחת בתנאי שזה אקסקלוסיבי לכמה שנים לבוקס זה כבר היה עושה סערה בגיימינג.

תאר לך שהם היו יודעים לנהל את טנגו ולהצליח לגרום למיקאמי להישאר שם, מתישהו הוא היה מביא להם להיט ברמה של רזידנט איוול 4 אקסקלוסיבי אם הם היו ממשיכים לזרוק עליו משאבים.

אני מניח שנדלה עם כמה שהוא לא מבין בגיימינג הוא לפחות מבין שפורזה זה מותג סופר חשוב למכירות של האקסבוקס, קל לבכירים כאלה להבין את האפיל של משחק מירוצים בלעדי, אז מניח שבגלל זה הוא היה בעד לפתח את פלייגראונד מה שהוביל לפייבל. אני מניח שגם קל לו להבין את התרומה של גירס להצלחה של ה360, ובגלל זה הוא מבין שהקואליציה צריכה להמשיך לעשות משחקים כאלה... אבל כל השאר? כנראה הוא רואה אותם בטיפשותו כמו בור ללא תחתית כי הוא לא מבין והוא באמת לא חושב על אסטרטגית על.

קאז: איזה סיפור סבתא אתה רואה פה אחי. איזה חיזוק של הזיכיונות? גם אם בעל PS5 לא היה הולך לקנות אקסבוקס בשביל פורצה הוריזון 5. למה לגרום לבעלי הבוקס הנאמנים לנטוש את הפלטפורמה בדור הבא? לדודי יש את שני הקונסולות בבית. בוא נאמר נגיד שאחד הילדים של דודי יותר מתחבר לליינאפ של הבוקס מאשר לליינאפ של הPS5.

ברגע שמייקרוסופט מוציאים הכל לסוני הם מאבדים אותו כלקוח עתידי כי גם אם נגיד הוא יותר מתחבר לליינאפ של הבוקס אין יותר טעם לקנות אחת.
האמת שזה מתחיל להיות נכון גם לסוני עצמם, כי גם המשחקים שלהם יהיו זמינים על הבוקס, אבל הם בעמדת ניצחון אז מה איכפת להם? יהיה קשה להדיח אותם בכל מקרה, למייקרוסופט זה הרבה יותר קריטי להשתלט על השוק בעזרת אקסקלוסיבים ממה שזה לסוני כי סוני כבר עשתה את זה.


ומה זאת אומרת מה הטעם להביא את האקסבוקס לבסיס משתמשים של 50 מליון? מה עדיף לך שחלק מהמשחקים שלך ימכרו 30 מליון עותקים אצל סוני או לחזור להיות דומיננטי בשוק הקונסולות ולקבל על כל רכישה CUT של 30% מהמכירות? האופציה השניה בטווח הארוך היא הרבה יותר רווחית.
קהל של 50M+ משתמשים, אולי לא ינצח את סוני אבל זה מספר מכובד בהחלט זו מתחרה מכובדת זה לא ה32M או פחות מזה שיש עכשיו ואתה גם מתחיל את הדורות הבאים בעמדת כוח אחרת לגמרי ושיקמת את האמון במותג ובקונסולה.

Hypno
Warrior
הודעות: 835
הצטרף: 20 ספטמבר 2023, 15:16

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Hypno » 01 אוגוסט 2025, 14:02

יהיה טעם כי יהיה גיימפאס+אונליין חינם+חנויות צד ג'.
וזה ימכור כמה מכשירים שזה ימכור ומיקרוסופט יקבלו את הכסף של המינויים, קאט של חנות הרשמית ומכירת אביזרים.

אין הגיון להגיד להם לסחוט את הלימון של הדור הזה ושמשחקי ה AAA שלך ייכשלו ויפסידו כסף (כי מקום אחרון וגיימפאס) אם במכשיר הבא הם הולכים
לעזוב את אסטרטגיית הסבסוד והמכשיר יעלה 700-800 דולר, כי במחיר כזה אנחנו מדברים על היקפי מכירות אחרות שימנעו מכל אלה שספגת בשבילם את ההפסדים של ה XSX לקנות את המכשיר החדש.

למכור אצל כל הפלטפורמות + למכור מכשיר שלך > להמשיך ללכת ראש בקיר ולשרוף כסף כדי לצאת מהבור שמיקרוסופט כרו לעצמם באסטרטגיה קלאסית.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7944
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 04 אוגוסט 2025, 16:27

קאז, אין מצב שמייקרווספט יוציאו קונסולת מחשב ב800 דולר, אם הם יוציאו את זה זו כבר לא קונסולה והם רשמית מחוץ למירוץ בדור הבא. אני רואה תחזיות אפילו יותר קיצוניות של 1000 דולר למחיר של האקסבוקס הבאה? אני לא יודע מה להגיד לזה אם מייקרוסופט באמת עושים את הם רשמית הרגו את המותג.

מי יקנה את זה? זה ימכור הרבה פחות מאשר 15M יחידות אם זה יהיה ככה. אני לא יודע מה מייקרוסופט יצטרכו לארגן בשביל PC במחיר של 550 דולר/600 דולר אבל אם זה יהיה המחיר שום דבר לא יעזור להם.


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 25 אורחים