נושא ה-pc הרשמי

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42095
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 30 מאי 2014, 17:10

Yahel12 כתב:בכמה הייתם מעריכים את המפרט הבא?:

מארז: CoolerMaster HAF X

מעבד: Intel i7 4770K

כרטיס מסך: Nvidia Geforce GTX 780 TI 3GB GDDR5

זיכרון: 2TB

זיכרון RAM: 16GB G-SKILL 2400MHZ

לוח אם:G1 SNIPER 5

קירור מים: Coolermaster H90


ודרך אגב הסתכלתי על PHYSX בYoutube, זה נחמד אבל לטעמי לפחות, זה לא מהווה איזה שינוי ממש משמעותי (?) ברור שהייתי מעדיף את האפקטים האלו, אבל עד כמה הם מוסיפים למשחק?


עוד שאלה שמעניינת אותי היא למה יש כמה יצרניות לכרטיסי מסך? לדוגמה הGTX780ti מיוצר גם על ידי MSI גם על ידי Evega.. לא Nvidia אמורה לייצר אותם?

הייתי מעריך את המחשב הזה ב"אלוהים ישמור למה שמשהו ישלם על החלקים האלה אלה אם הוא עשיר ואין לו מה לעשות עם הכסף". זיכרון של 2400MHZ שעולה המון בלי לתת כמעט כלום ביצועים יחד עם לוח אם שעולה 2000 שקל? WTF? מארז ב1000 שקל? אפילו לא שים SSD שבניגוד ללוח אם או מארז באמת יתן לך אקסטרה ביצועים? באמת שזה כסף לפח. ולמה קירור נוזלי למחשב עם כרטיס מסך בודד? עדיף כבר להוריד את הקירור ולשים אקסטרא 150 שקל ולקנות גרסת WINDFORCE של הכרטיס מסך שתגיע גם מואצת קלות וגם עם שלושה מאווררים גדולים שיעשו אותו שקט וקר.

זה מחשב של 9000 שקל אבל הוא יתן ביצועים של מחשב ב6500 שקל לאדם שיבנה מחשב מחלקים יעילים יותר.
We're just normal men. We're just innocent men

Yahel12
Warrior
הודעות: 947
הצטרף: 28 אפריל 2013, 13:37

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Yahel12 » 31 מאי 2014, 02:55

אז זהו, שזה מחשב של חבר שלי שעלה לו 14,000 שקלים.. תפסתי ממנו כאיזה מבין במחשבים אבל לפי מה שאתה אומר המחשב הזה הוא חלש? הוא הריץ הכול על Ultra שראיתי אותו בפעולה.. זיכרון 2400MHZ אמור להיות מאוד מהיר לא? למה הוא לא נותן ביצועיפ טובים? אני בטוח שיש משהו במה שאתה אומר, אבל אתה אומר שאפשר לבנות משהו יותר טוב וזול מזה?

Stick
Sage
הודעות: 5008
הצטרף: 07 יוני 2013, 17:16

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Stick » 31 מאי 2014, 02:58

הוא מריץ הכל על ultra כן, הוא מחשב חזק כן, אבל להגיד שהוא משתלם? לא כל כך..
ב14,000 את יכול למצוא משהו הרבה יותר טוב (שאתה כמובן ממש לא צריך אם אתה סתם רוצה מחשב חזק למשחקים וזה)

Yahel12
Warrior
הודעות: 947
הצטרף: 28 אפריל 2013, 13:37

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Yahel12 » 31 מאי 2014, 03:05

שכחתי להוסיף שהחבר הזה הוא אכן עשיר.. אז אולי הוא לא מבין במחשבים וסתם קנה מחשב ב14,000 שקל.. הוא גם בקושי משחק זה הדבר הדפוק, בכול מקרה אם עכשיו אני רוצה לקנות מחשב חדש, כדאי לחכות לסדרה 8 של Nvidia? אני בתקציב של 2500. והכרטיסים הנוכחיים גם יקבלו תמיכה בDirectX12? או שזה רק בסדרה 8 של nvidia

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42095
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 31 מאי 2014, 07:28

Yahel12 כתב:אז זהו, שזה מחשב של חבר שלי שעלה לו 14,000 שקלים.. תפסתי ממנו כאיזה מבין במחשבים אבל לפי מה שאתה אומר המחשב הזה הוא חלש? הוא הריץ הכול על Ultra שראיתי אותו בפעולה.. זיכרון 2400MHZ אמור להיות מאוד מהיר לא? למה הוא לא נותן ביצועיפ טובים? אני בטוח שיש משהו במה שאתה אומר, אבל אתה אומר שאפשר לבנות משהו יותר טוב וזול מזה?

הוא לא חלש, הוא פשוט יבצע אותו דבר כמו מחשב של 6500 שקל כי המחשב הזה מלא בבזבוז כסף על חלקים לא חשובים. מארז של 1000 שקל לא עושה כלום שמארז של 400 שקל לא עושה, לוח אם של 2000 זה גובל בהזוי ובמחשב נורמאלי שמים אחד של 300 שקל (600 אם באמת רוצים לעוף) וקירור נוזלי למחשב שלא עושה שום דבר שצריך את זה הוא עוד כסף לפח. בקיצור יש כאן בהליכה כמעט 3000 שקל לזבל בלי שום יתרון ביצועים, החבר שלך הוא המקרה שציינתי קודם על אדם שיש לו יותר מדי כסף ואין לו על מה לבזבז. חבל, ב14,000 שקל אפשר לקנות מחשב שמביא פי 2 ביצועים מזה.

כל כרטיס DX11 הוא גם כרטיס DX12 כי DX12 לא דורש תוספי חומרה. כלומר אפילו כרטיס מסדרה 500 של NVIDIA יהיה כרטיס DX12. ואני אציין מראש ש2500 זה תקציב קשה לPC גיימר, זה יתן לך מחשב בערך בכוח של הפס4.
We're just normal men. We're just innocent men

Yahel12
Warrior
הודעות: 947
הצטרף: 28 אפריל 2013, 13:37

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Yahel12 » 31 מאי 2014, 23:05

Drkeo אני מודע לעניין, לא מחפש ביצועים מדהימים.. רק שלפחות יריץ משחקים בדור הזה על Medium (?) בכול מקרה תודה לך Drkeo וגם לך NIGGA.

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3721
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי swym » 02 יוני 2014, 18:56

Klayman כתב:ומעבר לזה, AMD עובדת הרבה יותר פתוח

זה בגדול ההבדל. בדיעבד ואחרי כל הבירורים מסתבר שהכתבה של פורבס היתה בעיקרה clickbait מוגזם שלווה בבנצמרק לא קונסיסטנטי (אבל הי, זה עבד להם יופי וחולל סערה). וגם המרואיין מAMD ניפח קצת את המצב (מסתבר שכנראה Nvidia לא העלימה את דוגמאות הקוד מהאתר שלה אלא רק מיקמה אותן במקום אחר).

אבל גם אחרי כל ההגזמות, יש עדיין גרעין של בעייתיות בגישה של Nvidia וזה כולל הודאה שלהם בפועל
http://techreport.com/news/26521/nvidia ... llegations
. The terms do, however, forbid developers from sharing Nvidia's GameWorks middleware code—which, when that code is integrated into a game engine, may mean AMD doesn't get access to that portion of a game's source code.
...
Cebenoyan conceded that AMD is "concerned" about not having the code for Nvidia's GameWorks modules. However, he seems to believe that shouldn't hinder AMD's optimization efforts. "Historically, in all the games we've worked with, we don't typically need the source code to a game to optimize for it," he told me. "We don't typically have the source code to most games. Our driver engineers typically—actually almost never have looked game source code. So that's not really the operating model."

ברגע שהמפתחים משתמשים בmiddleware של Nvidia, הם לא יכולים לחלוק גם את הקוד הרלוונטי של המשחק שמשתמש בmiddleware עם AMD (או אינטל). החברה בNvidia מנסים למזער את החשיבות של זה וטוענים שלאנשי הדרייברים אין צורך בכלל לגשת לקוד המקור של המשחק בשביל לתקן בעיות - אבל בתור אחד שעובד עם לקוחות טכנולוגיים ונחשף לקוד שלהם אני יכול להגיד שזה רחוק מאד מהמציאות.
אתה יכול כמובן לנסות לפתור בעיות עם גישה חלקית למשחק ואפילו בלי גישה בכלל, אבל זה לוקח יותר זמן ועולה ביותר משאבים - ולכן זה פוגע משמעותית בתוצאה הסופית. ברגע שיש לך גישה לקוד החיים פשוטים הרבה יותר, ואתה יכול גם במקום לנסות ולמצוא ניתוחי מעקפים מורכבים סתם להמליץ למי שכותב את הקוד איך לשפר את היעילות שלו.

לעבוד בלי הקוד ולנסות לשפר ביצועים של משחק זה בערך כמו לנסות לשפר ביצועים של רכב בלי שמותר לך לפתוח את מכסה המנוע. רוב יצרניות הmiddleware ומנועי המשחק אמנם מגבילות את מפתחות המשחקים בהיבט של מה מותר להן לעשות עם הקוד, אבל אף אחת מהן לא חוסמת מהן את האפשרות לחלוק אותו עם יצרנית כרטיסי מסך (והרי מבחינתן כל אופטימיזציה רק תתרום להן מאחר ומשחקים אחרים שמתבססים על אותו מנוע יוכלו בעתיד גם להרוויח מהניסיון המצטבר).
זו החלטה חריגה של Nvidia שלדעתי פשוט תפגע בטווח הארוך באימוץ של gameworks. אבל כרגע אי אפשר לבוא אליה בתלונות אלא רק לחברות שבוחרות לאמץ את gameworks ואחר כך לא נערכות בהתאם למגבלות שהוא מטיל עליהן.

DrKeo כתב:בנוגע לפתיחות של AMD, זה הכל אחיזת עיניים. מנטל "אמור מתישהו אולי אם נחליט" לתמוך בכרטיסי NVIDIA, בנתיים כבר עברה חצי שנה מהיציאה שלו ואפילו לא שמענו חדשות שקשורות למנטל על כרטיסים לא של AMD. מתי הם ישחררו את הפקק? כשיצא DX12 עוד שנה ומנטל לא יהיה רלוונטי?

מאנטל לא אמור "לתמוך בכרטיסים של Nvidia" אלא להיפך: זו Nvidia שההחלטה היא 100% שלה אם לתמוך במאנטל. AMD כבר הכריזו על כך שברגע שהוא יוצא רשמית אז הAPI שלו יהיה פתוח לכולם וכל יצרן חומרה יוכל לממש אותו - בדיוק כמו OpenGL וDX. זו רק Nvidia שבינתיים שותקת ובוחרת לא להגיב לנושא כדי לא ליצור רושם של AMD כפורצת דרך.

DrKeo כתב:אין לי שום מניה בnvidia, הם תמיד מביאים טכנולוגיות מגניבות של physx וכדומה אז אני מעדיף לקנות את הכרטיסים שלהם זה הכל.

אני חושב שיש כאן די קונסנזוס שאנשים פה בפורום מעדיפים בגלל זה nvidia,אתה רואה כמה אנשים מחכים לסדרה 8 כאן בפורום ואיך אף אחד לא קנה את סדרה 200 החדשה של amd מאז שהיא יצאה לפני 8 חודשים. זה לא עניין של פנבואיזם, זה עניין של הגיון בריא. למה לקנות amd ולא להנות מפרווה בוויצ׳ר כשאפשר לקנות nvidia ולהנות מפרווה בוויצ׳ר וגם מהשיער בtr?

אם כבר לדייק, אז Physx היתה חברה עצמאית שהביאה טכנולוגיות מגניבות (אבל כאלו עם שלל אלטרנטיבות כמו האבוק וDMM וכדומה), ומה שNvidia עשתה מאז זה בעיקר לקנות אותם ולחסום את האצת החומרה שהם סיפקו לכרטיסי Nvidia בלבד (ואפילו זה לא תמיד) :)

מי שמחכה לסדרה 8 של Nvidia יכול באותה מידה להמשיך לחכות לסדרה 3 של AMD, ואחר כך להמשיך שוב לסדרה 9, כי שתי החברות נמצאות תמיד במרוץ ראש בראש ל1up אחת של השניה. אבל דווקא בסיבוב האחרון אלו היו AMD שהביאו את הבשורה האמיתית ושברו את השוק - השבירה היתה כל כך חזקה למעשה, שכורי הביטקוין העלו את הביקוש של הכרטיסים לשמיים ותיקנו את המחיר כלפי מעלה (ובמקביל Nvidia נאלצה לחתוך מאות דולרים ממחיר כרטיסי המסך שלה בשביל להישאר תחרותית).

Yahel12 כתב:אז מה אתם אומרים בעצם? שאם אני קונה מחשב חדש באמת יש חשיבות לאיזה כרטיס אני קונה? Nvidia/AMD? אם יש כרטיסים לדוגמה באותו מפרט, אותה מהירות אז מה יכולה להיות התחרות חוץ ממחיר? אני אישית הייתי קונה את מה שיותר זול ויכול להריץ את מה שאני צריך.. הכרטיסים של AMD ממש גרועים?

כל פעם חברה אחרת מנסה לדחוף פיצ'רים שונים: פעם זה היה eyefinity לAMD ו3D סטריאוסקופי לNvidia, פעם Physx לNvidia ו-TrueAudio לAMD, פעם Gameworks לNvidia ומאנטל לAMD וכו'... אבל כל הפיצ'רים האלו הם יחסית איזוטריים שרלוונטים לפרומיל מהמשחקים (אפשר לספור אותם על קצת יותר מיד אחת בשנה), ובדרך כלל לא צריכים להוות שיקול. קצת פרווה בוויצ'ר או שווים לך בשורה התחתונה הרבה פחות ממחיר זול יותר ב-300 שקל+שניים שלושה משחקים שווים שאתה יכול לקבל בבאנדל עם כרטיס מסך מתחרה.

בשורה התחתונה הכרטיסים של AMD מצויינים, וכתלות בדגם ובמצב השוק הנוכחי נותנים גם תמורה טובה יותר למחיר, אבל זה משתנה מחנות לחנות ומשבוע לשבוע. היתרון היחיד שאפשר לספור לכרטיסי המסך של Nvidia בדור הנוכחי הוא צריכת חשמל טובה יותר (מה שאומר שתוכל לקבל ביצועים טובים גם עם ספק זול יותר, שמתלווה לחיסכון בצריכת החשמל).
אם אתה בדרך לקנות מחשב חדש, החוכמה היא לבדוק איזה מבצעים אפשר למצוא בחנויות על כרטיס מסך שמגיע עם מחשב חדש: לפעמים אתה יכול למצוא הנחה של מאות שקלים על דגם מסוים של Nvidia או AMD מאותה קטגוריה ואז זה הופך לשיקול הכי חשוב בעצם.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42095
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 03 יוני 2014, 11:22

swym כתב:זה בגדול ההבדל. בדיעבד ואחרי כל הבירורים מסתבר שהכתבה של פורבס היתה בעיקרה clickbait מוגזם שלווה בבנצמרק לא קונסיסטנטי (אבל הי, זה עבד להם יופי וחולל סערה). וגם המרואיין מAMD ניפח קצת את המצב (מסתבר שכנראה Nvidia לא העלימה את דוגמאות הקוד מהאתר שלה אלא רק מיקמה אותן במקום אחר).

אבל גם אחרי כל ההגזמות, יש עדיין גרעין של בעייתיות בגישה של Nvidia וזה כולל הודאה שלהם בפועל
http://techreport.com/news/26521/nvidia ... llegations
. The terms do, however, forbid developers from sharing Nvidia's GameWorks middleware code—which, when that code is integrated into a game engine, may mean AMD doesn't get access to that portion of a game's source code.
...
Cebenoyan conceded that AMD is "concerned" about not having the code for Nvidia's GameWorks modules. However, he seems to believe that shouldn't hinder AMD's optimization efforts. "Historically, in all the games we've worked with, we don't typically need the source code to a game to optimize for it," he told me. "We don't typically have the source code to most games. Our driver engineers typically—actually almost never have looked game source code. So that's not really the operating model."

ברגע שהמפתחים משתמשים בmiddleware של Nvidia, הם לא יכולים לחלוק גם את הקוד הרלוונטי של המשחק שמשתמש בmiddleware עם AMD (או אינטל). החברה בNvidia מנסים למזער את החשיבות של זה וטוענים שלאנשי הדרייברים אין צורך בכלל לגשת לקוד המקור של המשחק בשביל לתקן בעיות - אבל בתור אחד שעובד עם לקוחות טכנולוגיים ונחשף לקוד שלהם אני יכול להגיד שזה רחוק מאד מהמציאות.
אתה יכול כמובן לנסות לפתור בעיות עם גישה חלקית למשחק ואפילו בלי גישה בכלל, אבל זה לוקח יותר זמן ועולה ביותר משאבים - ולכן זה פוגע משמעותית בתוצאה הסופית. ברגע שיש לך גישה לקוד החיים פשוטים הרבה יותר, ואתה יכול גם במקום לנסות ולמצוא ניתוחי מעקפים מורכבים סתם להמליץ למי שכותב את הקוד איך לשפר את היעילות שלו.

לעבוד בלי הקוד ולנסות לשפר ביצועים של משחק זה בערך כמו לנסות לשפר ביצועים של רכב בלי שמותר לך לפתוח את מכסה המנוע. רוב יצרניות הmiddleware ומנועי המשחק אמנם מגבילות את מפתחות המשחקים בהיבט של מה מותר להן לעשות עם הקוד, אבל אף אחת מהן לא חוסמת מהן את האפשרות לחלוק אותו עם יצרנית כרטיסי מסך (והרי מבחינתן כל אופטימיזציה רק תתרום להן מאחר ומשחקים אחרים שמתבססים על אותו מנוע יוכלו בעתיד גם להרוויח מהניסיון המצטבר).
זו החלטה חריגה של Nvidia שלדעתי פשוט תפגע בטווח הארוך באימוץ של gameworks. אבל כרגע אי אפשר לבוא אליה בתלונות אלא רק לחברות שבוחרות לאמץ את gameworks ואחר כך לא נערכות בהתאם למגבלות שהוא מטיל עליהן.


מאנטל לא אמור "לתמוך בכרטיסים של Nvidia" אלא להיפך: זו Nvidia שההחלטה היא 100% שלה אם לתמוך במאנטל. AMD כבר הכריזו על כך שברגע שהוא יוצא רשמית אז הAPI שלו יהיה פתוח לכולם וכל יצרן חומרה יוכל לממש אותו - בדיוק כמו OpenGL וDX. זו רק Nvidia שבינתיים שותקת ובוחרת לא להגיב לנושא כדי לא ליצור רושם של AMD כפורצת דרך.


אם כבר לדייק, אז Physx היתה חברה עצמאית שהביאה טכנולוגיות מגניבות (אבל כאלו עם שלל אלטרנטיבות כמו האבוק וDMM וכדומה), ומה שNvidia עשתה מאז זה בעיקר לקנות אותם ולחסום את האצת החומרה שהם סיפקו לכרטיסי Nvidia בלבד (ואפילו זה לא תמיד) :)

מי שמחכה לסדרה 8 של Nvidia יכול באותה מידה להמשיך לחכות לסדרה 3 של AMD, ואחר כך להמשיך שוב לסדרה 9, כי שתי החברות נמצאות תמיד במרוץ ראש בראש ל1up אחת של השניה. אבל דווקא בסיבוב האחרון אלו היו AMD שהביאו את הבשורה האמיתית ושברו את השוק - השבירה היתה כל כך חזקה למעשה, שכורי הביטקוין העלו את הביקוש של הכרטיסים לשמיים ותיקנו את המחיר כלפי מעלה (ובמקביל Nvidia נאלצה לחתוך מאות דולרים ממחיר כרטיסי המסך שלה בשביל להישאר תחרותית).


כל פעם חברה אחרת מנסה לדחוף פיצ'רים שונים: פעם זה היה eyefinity לAMD ו3D סטריאוסקופי לNvidia, פעם Physx לNvidia ו-TrueAudio לAMD, פעם Gameworks לNvidia ומאנטל לAMD וכו'... אבל כל הפיצ'רים האלו הם יחסית איזוטריים שרלוונטים לפרומיל מהמשחקים (אפשר לספור אותם על קצת יותר מיד אחת בשנה), ובדרך כלל לא צריכים להוות שיקול. קצת פרווה בוויצ'ר או שווים לך בשורה התחתונה הרבה פחות ממחיר זול יותר ב-300 שקל+שניים שלושה משחקים שווים שאתה יכול לקבל בבאנדל עם כרטיס מסך מתחרה.

בשורה התחתונה הכרטיסים של AMD מצויינים, וכתלות בדגם ובמצב השוק הנוכחי נותנים גם תמורה טובה יותר למחיר, אבל זה משתנה מחנות לחנות ומשבוע לשבוע. היתרון היחיד שאפשר לספור לכרטיסי המסך של Nvidia בדור הנוכחי הוא צריכת חשמל טובה יותר (מה שאומר שתוכל לקבל ביצועים טובים גם עם ספק זול יותר, שמתלווה לחיסכון בצריכת החשמל).
אם אתה בדרך לקנות מחשב חדש, החוכמה היא לבדוק איזה מבצעים אפשר למצוא בחנויות על כרטיס מסך שמגיע עם מחשב חדש: לפעמים אתה יכול למצוא הנחה של מאות שקלים על דגם מסוים של Nvidia או AMD מאותה קטגוריה ואז זה הופך לשיקול הכי חשוב בעצם.

NVIDIA לא חוסמת גישה לקוד מקור של משחקים, הם חוסמת גישה לקוד מקור שלה, קוד שהיא כתבה שמפתחים משתמשים בו בצורה עקיפה כשהם משתמשים בGAMEWORKS. יש לAMD גישה מלאה לכל קוד המשחק (אם המפתחת החליטה לשתף אותה), גישה מלאה למסמכים של GAMEWORKS (כי הם באתר שלNVIDIA) וגישה מלאה לדוגמאות קוד לשימוש בGAMEWORKS (שוב, זה באתר של NVIDIA פתוח לכולם). זה שאין לAMD גישה לקוד של GAMEWORKS עצמו זה ברור מאליו, לא ברור לי למה שמשהו יצפה שכן יהיה לה גישה לקוד של GAMEWORKS. לא בדקתי אבל יש גישה לקוד מקור של TRESSFX? הוא ככה שוכב לו באינטרנט?

בנושא PHYSX, שוב לא נכון. לא לבעלי NVIDIA ולא לבעלי AMD הייתה גישה לPHYSX לפני שNVIDIA קנו אותם כי לפני שהם קנו אותם היית צריך לקנות כרטיס PPU יעודי אך ורק לPHYSX. אחרי שNVIDIA קנו אותם אז הם התאימו את PHYSX גם שירוץ על כרטיסי NVIDIA בנוסף לכרטיסי פיסיקה נפרדים. כלומר המצב של AMD לא שופר או הורע מהקניה של PHYSX, גם היום אתה יכול לשים כרטיס עם PPU במחשב AMD שלך או לחילופין לקנות כרטיס NVIDIA זול ולהכניס אותו למחשב עם כרטיס AMD שלך שישמש אך ורק ככרטיס PHYSX. לפני הרכישה היית צריך כרטיס נוסף בשביל PHYSX אצל AMD, אחרי הרכישה אתה צריך כרטיס PHYSX נפרד אצל AMD (אם זה GEFORCE או כרטיס פיסיקה ישן), אף אחד לא נחסם מכלום.

בנושא איזה כרטיס כדאי לקנות. וואללה זאת דיעה אישית, כל סדרה הכף מוזניים נוטה לכיוון אחר, מחירים משתנים כל הזמן ומשחקים מסויימים עוברים התאמה לחברה אחת ואחרים לחברה אחרת אז בסופו של דבר איזה כרטיס כדאי לקנות מבחינת כוח זאת יותר שאלה של "כמה הם עולים היום והאם אתה רוצה ביצועים טובים יותר בוויצ'ר 3 או בBF4?". אבל בסופו של דבר, בגלל האיזון הזה שנוצר והכף שזזה כל הזמן, אני ורוב האנשים בפורום רואים סיבה אחת עיקרית ללכת בסוף עם NVIDIA ולא ללכת עם AMD והיא הפיצ'רים הגרפיים שNVIDIA מספקת ו-AMD לא מספקת. לשחק ארקם אוריג'ן עם PHYSX ובלי PHYSX זה הבדל יותר גדול מאשר בין לשחק על HIGH מול ULTRA. אז בסופו של דבר מה זה משנה אם כרטיס AMD יריץ לי את הוויצ'ר ב36FPS וכרטיס NVIDIA יריץ אותו ב33FPS אם על כרטיס AMD אתה תקוע בגרפיקה נחותה יותר ואין לך את אפקט ה"ואו זה דור הבא" כשזאב מתקרב אליך והפרווה שלו מתנפנפת ברוח?
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3721
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי swym » 03 יוני 2014, 12:00

Nvidia כן חוסמת בעקיפין קוד מקור למשחקים, כי משחקים שמשתמשים בקוד של Gameworks רשאים גם לשנות אותו אבל לא לשתף בשינויים האלו יצרני כרטיסי מסך אחרים. זה עובד בדיוק כמו כל Middleware אחר שמאפשר לך לשנות את קוד המקור שלו (ותראה מה irrational עשו לUnreal Engine עם ביושוק או Infinity Ward לIDTech לצורך המחשה כמה התוצר הסופי יכול להשתנות מהמקור) - אבל כל middleware אחר לא חוסם למפתחים את האפשרות לשתף את הקוד שלהם שמבוסס עליו עם אף אחד מיצרני כרטיסי המסך. בהסכם המשתמש של Unreal או Cryengine למשל אתה רשאי לשתף את קוד המקור עם AMD וNvidia לצורך אופטימיזציות (ואני די בטוח שהם גם ככה מקבלים גישה מלאה לקוד המקור מלכתחילה כי האינטרס של רוב יצרני הmiddleware למעט Nvidia הוא שהם ירוצו בצורה הטובה ביותר על כל כרטיסי המסך).
ושוב פעם אני אגיד שאני מסכים בהחלט שזו זכותה המלאה של Nvidia לעשות את זה, וזו זכותן של מפתחות לבחור בmiddleware הזה. השיקול היחיד שלהן צריך להיות היתרונות שהוא מספק עבורן VS הזמן הנוסף שהם צריכים להשקיע באופטימזציות שללא הmiddleware היו פשוטות יותר.

בנושא Physx זה נכון בוודאות: Physx איפשר בהתחלה גם האצת תוכנה וגם האצת חומרה על כרטיס יעודי שעבד במקביל לכל כרטיס מסך, אבל הסיבה היחידה שהיית צריך כרטיס יעודי היא שכרטיסי מסך עוד לא תמכו בGPGPU. הם תכננו לאפשר תמיכה כזו כשNvidia קנו אותם אחרי שהם ראו שכמעט אף אחד לא רץ לקנות כרטיס יעודי לפיזיקה ושטכנולוגיות מתחרות הולכות לאפשר תמיכה בGPGPU.
אבל בניגוד מוחלט למה שאתה אומר, אחרי שNvidia קנו אותם לא רק שהם עשו פורטינג של הטכנולוגיה לCUDA שהיא טכנולוגיה סגורה שלהם (ולא נניח ל- DirectCompute או OpoenCL, שזה מהלך לגיטימי) אבל הם גם חסמו בצורה מכוונת את האפשרות של האצת חומרה של Physx לרוץ אפילו על כרטיסים יעודיים של Nvidia ברגע שהם עובדים לצד כרטיס מסך ראשי של AMD באותו המחשב: נסה לקחת את ה8800 הישן שלך באותו המחשב ולראות אם אתה יכול להכניס אותו לצד הכרטיס של AMD, ותגלה שהאצת החומרה של Physx מנוטרלת.

לשחק ארקהם עם Physx זה נחמד, אבל זה כולה קצת קוסמטיקה שלא משנה לגיימפליי כמו נניח קצב פריימים גבוה ויציב יותר באופן עקבי. אם all else is equal אז בטח שזו תוספת מבורכת (נניח 780 מול 290x או 770 מול 280x פלוס מינוס) - וזה כמובן רק בהנחה שאתה לא הולך לנצל את הפיצ'רים המתחרים כמו Mantle או TrueAudio. אבל ללכת נניח על כרטיס מסדרה אחת נמוכה יותר במחיר דומה רק בשביל פיצ'ר מינורי זו כבר בהחלט טעות: אם כרטיס AMD יריץ לך את The Witcher ב-60FPS אבל כרטיס Nvidia מסדרה נמוכה יותר יריץ לך אותו ב-30FPS ועם פרווה מתנפנפת, אז בהחלט עדיף לוותר על הפרווה.
מה גם שבגדול אני רואה היום את Mantle כמשהו הרבה יותר מהותי מPhysx, ולכן כל עוד Nvidia לא מתחייבת לתמוך בטכנולוגיה או עד שאני לא רואה שDirectX 12 יוצא בפועל עם תמיכה דומה מובטחת - דווקא בהחלט הייתי נמנע מלבחור בכרטיסי מסך של Nvidia (ושוב, רק כל עוד all else is equal - בטח שלא הייתי ממליץ למישהו לבחור ב-280x מול 780). מנטל הוא עדיין בגדר הבטחה, אבל התמיכה שרואים מצד מפתחים מרשימה ביותר.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42095
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 03 יוני 2014, 12:28

swym כתב:Nvidia כן חוסמת בעקיפין קוד מקור למשחקים, כי משחקים שמשתמשים בקוד של Gameworks רשאים גם לשנות אותו אבל לא לשתף בשינויים האלו יצרני כרטיסי מסך אחרים. זה עובד בדיוק כמו כל Middleware אחר שמאפשר לך לשנות את קוד המקור שלו (ותראה מה irrational עשו לUnreal Engine עם ביושוק או Infinity Ward לIDTech לצורך המחשה כמה התוצר הסופי יכול להשתנות מהמקור) - אבל כל middleware אחר לא חוסם למפתחים את האפשרות לשתף את הקוד שלהם שמבוסס עליו עם אף אחד מיצרני כרטיסי המסך. בהסכם המשתמש של Unreal או Cryengine למשל אתה רשאי לשתף את קוד המקור עם AMD וNvidia לצורך אופטימיזציות (ואני די בטוח שהם גם ככה מקבלים גישה מלאה לקוד המקור מלכתחילה כי האינטרס של רוב יצרני הmiddleware למעט Nvidia הוא שהם ירוצו בצורה הטובה ביותר על כל כרטיסי המסך).
ושוב פעם אני אגיד שאני מסכים בהחלט שזו זכותה המלאה של Nvidia לעשות את זה, וזו זכותן של מפתחות לבחור בmiddleware הזה. השיקול היחיד שלהן צריך להיות היתרונות שהוא מספק עבורן VS הזמן הנוסף שהם צריכים להשקיע באופטימזציות שללא הmiddleware היו פשוטות יותר.

בנושא Physx זה נכון בוודאות: Physx איפשר בהתחלה גם האצת תוכנה וגם האצת חומרה על כרטיס יעודי שעבד במקביל לכל כרטיס מסך, אבל הסיבה היחידה שהיית צריך כרטיס יעודי היא שכרטיסי מסך עוד לא תמכו בGPGPU. הם תכננו לאפשר תמיכה כזו כשNvidia קנו אותם אחרי שהם ראו שכמעט אף אחד לא רץ לקנות כרטיס יעודי לפיזיקה ושטכנולוגיות מתחרות הולכות לאפשר תמיכה בGPGPU.
אבל בניגוד מוחלט למה שאתה אומר, אחרי שNvidia קנו אותם לא רק שהם עשו פורטינג של הטכנולוגיה לCUDA שהיא טכנולוגיה סגורה שלהם (ולא נניח ל- DirectCompute או OpoenCL, שזה מהלך לגיטימי) אבל הם גם חסמו בצורה מכוונת את האפשרות של האצת חומרה של Physx לרוץ אפילו על כרטיסים יעודיים של Nvidia ברגע שהם עובדים לצד כרטיס מסך ראשי של AMD באותו המחשב: נסה לקחת את ה8800 הישן שלך באותו המחשב ולראות אם אתה יכול להכניס אותו לצד הכרטיס של AMD, ותגלה שהאצת החומרה של Physx מנוטרלת.

לשחק ארקהם עם Physx זה נחמד, אבל זה כולה קצת קוסמטיקה שלא משנה לגיימפליי כמו נניח קצב פריימים גבוה ויציב יותר באופן עקבי. אם all else is equal אז בטח שזו תוספת מבורכת (נניח 780 מול 290x או 770 מול 280x פלוס מינוס) - וזה כמובן רק בהנחה שאתה לא הולך לנצל את הפיצ'רים המתחרים כמו Mantle או TrueAudio. אבל ללכת נניח על כרטיס מסדרה אחת נמוכה יותר במחיר דומה רק בשביל פיצ'ר מינורי זו כבר בהחלט טעות: אם כרטיס AMD יריץ לך את The Witcher ב-60FPS אבל כרטיס Nvidia מסדרה נמוכה יותר יריץ לך אותו ב-30FPS ועם פרווה מתנפנפת, אז בהחלט עדיף לוותר על הפרווה.
מה גם שבגדול אני רואה היום את Mantle כמשהו הרבה יותר מהותי מPhysx, ולכן כל עוד Nvidia לא מתחייבת לתמוך בטכנולוגיה או עד שאני לא רואה שDirectX 12 יוצא בפועל עם תמיכה דומה מובטחת - דווקא בהחלט הייתי נמנע מלבחור בכרטיסי מסך של Nvidia (ושוב, רק כל עוד all else is equal - בטח שלא הייתי ממליץ למישהו לבחור ב-280x מול 780). מנטל הוא עדיין בגדר הבטחה, אבל התמיכה שרואים מצד מפתחים מרשימה ביותר.

רגע, אתה כתבת את זה ברצינות עכשיו? שקרייטק נותנת ל"חברות כרטיסים הגרפים" גישה לקוד שלהם אבל NVIDIA לא נותנת ל"חברות כרטיסים הגרפים"? אתה מבין ש"חברות הכרטיסים הגרפים" הם NVIDIA ו-AMD ובמקרה של GAMEWORKS מן הסתם NVIDIA לא תתן לAMD גישה לקוד נכון? איפה הגישה לקוד של TRESSFX? אתה יכול להביא לי קישור? כי יש המון דוגמאות שימוש בקוד, בדיוק כמו שיש לGAMEWORKS, אבל איפה הגישה לTRESSFX?

כלומר באמת, במצח נחושה, למה שחברה מסחרית תתן למתחרה שלה גישה לקוד מקור שלה? ברצינות, אוסף של שטויות. ביחוד שWATCHDOGS עובד נהדר על כרטיסי AMD, טוב בדיוק באותה מידה כמו כל משחק אחר. בבנצ'מארקים ה290X נמצע בדיוק בין ה780GTX ל780TI, בול המקום שהוא אמור להיות. אין לAMD שום נחיתות בWD. אתה יודע למה? כי יש להם גישה לכל מה שהם צריכים בשביל ליעל את הדרייברים שלהם ולבכות שאין להם גישה לקוד של NVIDIA זה באמת אחד הדברים הכי טפשיים ששמעתי.

בנושא בטמן וזה שזה "רק שיפורים גרפיים ולא קשור לגיימפליי", ווואללה כן, בגלל זה קוראים לכרטיסים האלה "כרטיסים גרפיים", כי הם עושים גרפיקה יפה. זאת בדיוק המטרה. ואם אתה לא מוכן להקריב ביצועים בשביל גרפיקה אז אל תקריב, ככה גרפיקה עובדת. AMD משחקים על "MEDIUM" בלי חלקיקים והרס ופרווה ובNVIDIA יש לך את האופציה לשחק בגרפיקה גבוהה הרבה יותר ומן הסתם זה יעלה לך בביצועים.

אגב, אפשר להשתמש בכרטיסי NVIDIA ככרטיס PHYSX במחשב עם כרטיס גרפי של AMD, אתה פשוט צריך להתקין דרייבר מקוסטם ספציפי כי הדרייבר הרגיל של NVIDIA ושל AMD מתנגשים.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Death_119
Veteran
הודעות: 4453
הצטרף: 13 אפריל 2013, 20:04

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Death_119 » 05 יוני 2014, 08:53

DogFight module של StarCitizen זמין.
תמונה

Laskin
Elder
הודעות: 24203
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 05 יוני 2014, 10:15

והוא נראה לא רע בכלל... אבל זה משחק שאקנה רק כשיהיה לי VR נורמלי

Laskin
Elder
הודעות: 24203
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 05 יוני 2014, 10:33

אגב, אשמח להוסיף עוד קצת דלק למדורה בעניין NVIDIA :)
אז מסתבר שהם חתמו על הסכם שותפות מסויים לעתיד הקרוב, עם UBISOFT, ומשחקים כמו AC הבאים, FC4, THE DEVISION וכו' - ככל הנראה ירוצו טוב יותר על הכרטיסים שלהם, ומן הסתם גם יראו טוב יותר, וינצלו את כל הטכנולוגיות החדשות ביותר של NVIDIA וישתמשו בGAMEWORKS שלהם.
http://www.guru3d.com/news_story/ubisof ... _more.html
אני עדיין עומד מאחורי ההצהרה שלי שאין לHIGH END USER לעשות עם כרטיס של AMD.
כשאני קונה מחשב חדש - אני רוצה לשחק את הכל על ההגדרות הכי גבוהות, עם כל הפיצ'רים הגרפיים הכי מתקדמים... כי אני קונה מחשב בשביל ביצועים נטו (טוב נו, גם בשביל המבצעים), אם אני רוצה לשחק על HIGH - אני אקנה קונסולה חדשה או משהו כזה.

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 05 יוני 2014, 10:52

Laskin כתב:אגב, אשמח להוסיף עוד קצת דלק למדורה בעניין NVIDIA :)
אז מסתבר שהם חתמו על הסכם שותפות מסויים לעתיד הקרוב, עם UBISOFT, ומשחקים כמו AC הבאים, FC4, THE DEVISION וכו' - ככל הנראה ירוצו טוב יותר על הכרטיסים שלהם, ומן הסתם גם יראו טוב יותר, וינצלו את כל הטכנולוגיות החדשות ביותר של NVIDIA וישתמשו בGAMEWORKS שלהם.
http://www.guru3d.com/news_story/ubisof ... _more.html
אני עדיין עומד מאחורי ההצהרה שלי שאין לHIGH END USER לעשות עם כרטיס של AMD.
כשאני קונה מחשב חדש - אני רוצה לשחק את הכל על ההגדרות הכי גבוהות, עם כל הפיצ'רים הגרפיים הכי מתקדמים... כי אני קונה מחשב בשביל ביצועים נטו (טוב נו, גם בשביל המבצעים), אם אני רוצה לשחק על HIGH - אני אקנה קונסולה חדשה או משהו כזה.


חדשות מצוינות. השותפות הזאת עשתה הרבה טוב לAC4 ולWD.
תמונה

Laskin
Elder
הודעות: 24203
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 05 יוני 2014, 11:19

וגם לTHE WITCHER 3, שהיום נראה תצוגה שלו, בסביבות 8-9 בערב.
http://www.vg247.com/2014/06/05/witcher ... t-7pm-gmt/
גיימפליי חדש סוף סוף... נקווה שיהיה ארוך ובאיכות טובה, ומגירסת המחשב!

אגב, נראה לי שגם NBA הבא יוצג היום, אבל לא זוכר איפה קראתי את זה...

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42095
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 05 יוני 2014, 12:30

Laskin כתב:אגב, אשמח להוסיף עוד קצת דלק למדורה בעניין NVIDIA :)
אז מסתבר שהם חתמו על הסכם שותפות מסויים לעתיד הקרוב, עם UBISOFT, ומשחקים כמו AC הבאים, FC4, THE DEVISION וכו' - ככל הנראה ירוצו טוב יותר על הכרטיסים שלהם, ומן הסתם גם יראו טוב יותר, וינצלו את כל הטכנולוגיות החדשות ביותר של NVIDIA וישתמשו בGAMEWORKS שלהם.
http://www.guru3d.com/news_story/ubisof ... _more.html
אני עדיין עומד מאחורי ההצהרה שלי שאין לHIGH END USER לעשות עם כרטיס של AMD.
כשאני קונה מחשב חדש - אני רוצה לשחק את הכל על ההגדרות הכי גבוהות, עם כל הפיצ'רים הגרפיים הכי מתקדמים... כי אני קונה מחשב בשביל ביצועים נטו (טוב נו, גם בשביל המבצעים), אם אני רוצה לשחק על HIGH - אני אקנה קונסולה חדשה או משהו כזה.

פאנבוי...
We're just normal men. We're just innocent men

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Kazz » 05 יוני 2014, 14:45

דד רייזינג 3 נצפה במאגרי סטים.

http://steamdb.info/app/265550/subs/

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Kazz » 05 יוני 2014, 15:36

[YouTube]
http://www.youtube.com/watch?v=ed9Dy2ajM0o
[/YouTube]
משחקי on-rails \ בעלי שליטה מוגבלת מצאו את יעודם.

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי bling » 05 יוני 2014, 15:49

Kazz כתב:[YouTube]
http://www.youtube.com/watch?v=ed9Dy2ajM0o
[/YouTube]
משחקי on-rails \ בעלי שליטה מוגבלת מצאו את יעודם.

הדבר הראשון שעלה לי לראש זו תיירות וירטואלית, הפוטנציאל של זה ענק ויש לי תחושה שזה אחד מהדברים שפייסבוק הולכת לדחוף חזק בעתיד.

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Kazz » 05 יוני 2014, 19:51

מיקרוסופט שחררו את הדרייברים של שלט הXB1 למחשב. הפתעה נעימה ובלי הכנה. (שימו לב לרמז העבה הנוסף להיילו2 אניברסרי)

http://majornelson.com/2014/06/05/pc-dr ... lable-now/

--

דד רייזינג 3 מוכרז רשמית למחשב. מגיע כבר הקיץ:
https://www.youtube.com/watch?v=ObURLnf ... e=youtu.be

סמל אישי של המשתמש
Death_119
Veteran
הודעות: 4453
הצטרף: 13 אפריל 2013, 20:04

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Death_119 » 05 יוני 2014, 20:50

Kazz כתב:מיקרוסופט שחררו את הדרייברים של שלט הXB1 למחשב. הפתעה נעימה ובלי הכנה. (שימו לב לרמז העבה הנוסף להיילו2 אניברסרי)

http://majornelson.com/2014/06/05/pc-dr ... lable-now/

--

דד רייזינג 3 מוכרז רשמית למחשב. מגיע כבר הקיץ:
https://www.youtube.com/watch?v=ObURLnf ... e=youtu.be

לא שזו אבדה גדולה, אבל שוב מייקרוסופט מראה שבלעדיות אצלה זה תופעה חולפת.
תמונה

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Kazz » 05 יוני 2014, 21:06

כנראה שההסכם בין הצדדים היה כזה שהשליטה היא אצל קאפקום לגבי גרסת מחשב כך שמיקרוסופט מימנה רק חלק מגרסת הXB1 כי אני מניח שהם היו מפיצים גם את גרסת המחשב. אבל אולי זה כמו במקרה AW שהזכיון עדיין שלך למיקרוסופט וזו החלטה שלה אם לאשר גרסת מחשב ושהם עשו לרמדי מחווה של הפצה עצמאית כדי לקחת את מירב הרווחים.

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 05 יוני 2014, 21:41

CD PROJECT הראו סרטון משחקיות חדש של הוויטצ'ר 3. הוא לא באמת סרטון משחקיות, אלא סרטון משחקיות ערוך, מזוויות צילום טובות יותר וקטעים מסרטוני מעבר.
בכל מקרה, לא היה אפשר ללמוד ממנו הרבה על איך המשחק באמת יראה, כי האיכות של הסטרים לא מושלמת. הם בטח ישחררו גירסא טובה של הטריילר בשעות הקרובות.
הם הראו את גירסאת האספנים, עם פסל מגניב ועצום של גארלט על גריפין ואת כל מה שיהיה בגירסא הדיגיטלית (כולל כל מיני דברים בלעדיים לגירסא של GOG).

הם גם הכריזו שמשחק ההרפתקאות של הוויטצ'ר שיוצא לניידים יגיע גם למחשב והוא יהיה מבוסס על הקליינט החדש שלהם, שנקרא GOG GALAXY.
אין בו משהו מיוחד, חוץ מזה שיהיו בו רק משחקים שלא דורשים אות'נטיקציה ראשונית ושבכל המשחקים תהייה לשחקן את האפשרות אם להיות אונליין או לא. גם לא תהייה חובה להתקין פאטצ'ים, כדי לשחק במשחק.
הקליינט יציע עדכונים אוטומטיים, רשימת חברים וגם cross play עם סטים.
הם משווקים את הקליינט החדש באותו כיוון רגיל שלהם: 0 DRM, הכל לבחירת השחקן וכן הלאה.
בסה"כ זה יהיה קליינט משחקים של GOG, אז הוא לא באמת כזה מעניין.

לא סטרים מדהים. לא באמת היתה איזו חדשה מעניינת. הם אמרו שהם עוד יציגו דברים בE3, אז אולי נראה שם משהו מעניין.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 7014
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Klayman » 05 יוני 2014, 21:48

שמח על דד רייזינג 3 לPC! מקווה שהוא יהיה פחות שבור מ2 (על הPC).

בנוגע לקונטרולר - חדשות משמחות. אני לא ממש צריך כרגע, כי ה360 שלי עובד פיקס בינתיים.. אבל לכש...
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 7014
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Klayman » 06 יוני 2014, 18:55

AMD מציגה (ואני לא מביא את זה להמשך מלחמות כרטיסי המסך.. באמת שלא מעניין אותי :) ) את טכנולוגיית ה FreeSync שלה, על מסכי מחשב, בניגוד ללפטופים, עליהם היא הוצגה עד עכשיו. בדומה לG-Sync של נווידיה מדובר ביכולת ליצור סנכרון בין כרטיס המסך לקצב הרענון של המסך (בהסבר הפשוט - דודי/נדב/גיא מוזמנים לעשות דריל דאון אם בא להם) על מנת למנוע Tearing. בכל מקרה, בעוד הפיתרון של נווידיה דורש שבב מיוחד בתוך המסך, AMD, ביחד עם VESA (Video Electronics Standards Association), מבקשים להביא את הפיתרון של AMD לתוך סטנדרט הDisplayPort 1.2a, ככה שכל מסך עם החיבור הזה, יתמוך בטכנולוגיה Out of the Box, ללא שינויים נוספים/שבבים מייקרים.

המסכים יגיעו לשוק בעוד לפחות חצי שנה.

http://www.anandtech.com/show/8129/comp ... -prototype
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 33 אורחים