swym כתב:מה זאת אומרת המעבד צוואר בקבוק בלי קשר? טרחת בכלל לקרוא את הכתבה שקישרת אליה? כותבים שם במפורש שהמעבד הוא צוואר הבקבוק ולא כרטיס המסך:
"Technically we're CPU-bound," he said. "The GPUs are really powerful, obviously the graphics look pretty good, but it's the CPU [that] has to process the AI, the number of NPCs we have on screen, all these systems running in parallel.
"We were quickly bottlenecked by that and it was a bit frustrating, because we thought that this was going to be a tenfold improvement over everything AI-wise, and we realised it was going to be pretty hard. It's not the number of polygons that affect the framerate. We could be running at 100fps if it was just graphics, but because of AI, we're still limited to 30 frames per second."
למרות שתוכל לשאול כל מפתח עם ערכת פיתוח, סוני כבר אישרו בעצמם שהמעבד הוא יגואר סטנדרטי שעובד בתדר של 1.6. זה לעומת ה1.75 של ה-one. אתה לא יכול להתעלם מכל הנתונים שמוצגים לפניך ואז עוד לטעון שה-One מגבילה במקרה הזה את הPS4. או שאתה מסכים עם מה שהם טוענים ואז זו הPS4 שמגבילה את הOne, או שאתה בוחר להתעלם באופן גורף ממה שהם טוענים ואז אתה לא יכול לבוא בתלונות לשום דבר.
ההבדל בין רזולוציה של 1080P לבין 720P הוא הבדל עוד יותר גדול, והטרייד אוף הוא כזה שקפיצה מ-30FPS ל-60FPS מפילה את הרזולוציה ביחס דומה. החשיבות של FPS גבוה היא בעיקר במשחקים תחרותיים עם דרישות latency נמוכות ובמשחקים עם תנועות מסך מהירות - קרי FPSים ומשחקי מולטיפלייר תחרותי (מכות בעיקר). במשחק בגוף שלישי לשחקן יחיד או במשחק אסטרטגיה בתורות עדיף רמת פירוט גבוהה יותר מקצב פריימים גבוה יותר. וזו בדיוק המגמה שאנחנו רואים היום במשחקים.
אמנם אין שום סיבה שמשחק על PC לא יאפשר לשחקנים לבחור באופציה של 60FPS מאחר ותמיד תהיה חומרה עתידית שתוכל לספק את זה - כל משחק שלא מספק את האופציה הזו הוא פורט בזוי. אבל על הקונסולות שהן חומרה קבועה וידועה מראש המפתחים צריכים לבחור. המשמעות של הכפלה של קצב הפריימים היא פגיעה ביחס שווה בכל שאר האספקטים של המשחק, ויזואליים או אחרים - וכל מי שמתעלם מהנקודה המהותית הזו יוצא מנקודת הנחה כאילו משחק שיורד מ-60FPS ל-30FPS נשאר זהה בכל שאר הפרמטרים הוא או דמגוג או אידיוט. לצערנו יש הרבה כאלו בעיתונות המשחקים.
--
ובינתיים סיכוי לא רע לכך שהWiiU תזכה למשחק השנה של 2014: ביונטה 2 עומד על ממוצע של 91 אחרי מעל 30 ביקורות.
על הדרך הוא מהווה עוד דוגמא לבעייתיות של עיתונות המשחקים עם האג'נדה, נושא שעושה כותרות תחת השם "GamerGate" לאחרונה. מסתבר שPolygon החליטו לתת למשחק ציון של 7.5 תחת הטענה "משחק מצויין, אבל יותר מידי סקסי/סטי בשבילי".
נכון, המעבד הוא צוואר הבקבוק כשזה מגיע לפריימרייט אבל לא בהכרח כשמדברים על הרזולוציה, הפסקאות של השיוויון וה FPS שונות.
חוץ מזה גם אחרי הבוסט שעבר המעבד של ה ONE הפער עדיין זניח, זאת לעומת כרטיס המסך והזיכרון ששם הוא ברור הרבה יותר, אתה באמת רואה תסריט שהפער הקטן במעבדים מגביל את גרסת ה ONE לעומת הפער הבולט בשאר הפרמטרים שאולי מגביל את גרסת הפס4 במיוחד כשיש אינספור משחקים שרצים בצורה עדיפה על הפס4 מכל בחינה? התסריט הזה אפסי למדי.
זה ברור שאם יהיה עדכון לאחת הגרסאות זה יהיה לטובת הפס4 ולא ה ONE.
בקשר לביקורת של פוליגון על ביונטה אני חושב שהיא בזיונית ואין שום הצדקה להוריד למשחק כל כך הרבה נקודות על כך, אני אדע להלאה לא לקחת את הכתב הזה ברצינות, עוד יכול לתת למשחק שאני יאהב ציון נמוך רק בגלל מחשוף עמוק מדי, לא מעניינת אותי האג׳נדה שלו כשאני רוצה לדעת על איכות של משחק שאני מעוניין בו, במיוחד האק אנ׳ סלאש עם חשיבות עלילתית אפסית.



