InterAl כתב:אבל זה לא קשור לביצה ותרנגולת. אין פה בלבול בין סיבה ומסובב - הסיבה והמסובב ברורים לחלוטין.
"לאו דווקא כי רוקסטאר הכי טובים" - למה לא? הדרך היחידה למדוד את זה היא ע"י הצלחה בשטח. רוקסטאר הם הכי טובים כי כל משחק שלהם היה פגז (ולא לכולם היו תקציבים של 100M$). אתה יכול להביא מפתחת אחרת עם רקורד טוב יותר? לא. לכן הם כן הכי טובים.
רוקסטאר עושה את המשחקי עולם פתוח הכי טובים בתעשיה, אבל הם גם מקבלים את הכי הרבה כסף וזמן לעשות אותם.
קח לדוגמה את RDR. יש אנשים כאן שיגידו שהוא המשחק עולם פתוח הכי טוב שנוצר אי פעם אבל הוא לא קשור בשום צורה לרוקסטאר נורת' שעושים את GTA. אז איך צוות שלא קשור בשום צורה לרוקסטאר נורת' , אחד שאפילו לא יושב באותה יבשת, עשה משחק עולם פתוח הכי טוב של זמנו? הם קבלו 100 מליון דולר ו-5 שנים לעבוד עליו.
האם זה אומר שכל חברה שתקבל 100 מליון דולר ו-5 או 6 שנים לעבוד על משחק תעשה משחק עולם פתוח אדיר טוב כמו רוקסטאר? ממש לא. אבל לדעתי לפחות יש לא מעט חברות שיכולות.
אני אזכיר לכם ש-99% מGTA זה רק תקציב. תשומת לב לפרטים (מה שנובע מצוות גדול שיש לו הרבה זמן), המון המון המון תוכן, רמת הפקה בלתי נתפסת, הכל מבוסס תקציב. ומה עם דברים שקשורים לכישרון נטו? GTA נכשל בכולם, רק תסתכלו על המכניקות משחק למשל. יש משחקים טובים עם מכניקות ירי כל כך רעות? או שליטה בדמות כל כך עקומה? מעטים ברמת משחקי הAAA. תמיד משחקי GTA היו עם מכניקות רעות, מערכות ירי רעות, מערכות טרברסיה רעות, שליטה רעה בדמות, שליטה רעה בכלי טייס, ב-GTA4 גם המערכת נהיגה הייתה רעה למדי. כמובן שהם משתפרים בהכל כל הזמן אבל הם תמיד מאחורי התחרות של עולם הAAA, גם בGTA3 בזמנו וגם בGTA4 בזמנו. ב5 עדין לא שחקתי אז אין לי מושג אבל אני אנחש שכמה שלא שפרו את המערכת ירי למשל, היא נוראית ביחס למשחקי ירי מודרנים.
בקיצור, הנקודה שלי פשוטה. תן הרבה כסף וזמן לצוות טוב (דגש על צוות טוב) ותקבל משהו לא רחוק מGTA.
