PS4 | הנושא הרשמי

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
רונן
Veteran
הודעות: 1069
הצטרף: 15 אפריל 2013, 14:28

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי רונן » 09 ינואר 2016, 02:36

DrKeo כתב:
רונן כתב:לא הבנתי למה התרגשתם מההצהרה שלו שהמשחק יתאפיין בפיזיקת רגדול. הוא רק ציין פרט יבש. אני לא חושב שהכוונה הייתה להתרברב. פשוט בקודמים לא הייתה תכונה כזו, אז הוא ראה לנכון לציין שיש חידוש בסדרה :)

סתם מצחיק, להגיד את זה ב2015 זה כמו להגיד "יש במשחק שלנו פוליגונים" :)

זה כמו פרט המידע הראשון על Far Cry 4 על כך שבמשחק נרכב על פילים, אף שכבר ב־Golden Axe יכולנו לרכוב על חיות ואפילו מגניבות יותר (גם יורקות אש!). ויש מקרים הרבה יותר מגוחכים, כמו אקטיויז'ן שמתלהבת מאינטליגנציית דגים מלאכותית ב־CoD, אף ש־Mario 64 עשה דבר דומה. הבנת את הנקודה :)

אגב Far Cry, יוביסופט הדגימה במשך כ־50 דקות קטעי משחקיות חדשים מ־Far Cry: Primal. הנה סרטון באורך כשעתיים. נראה טוב מאוד מבחינת המשחקיות והגרפיקה שלו.

סיימתי את Tearaway: Unfolded. זוכרים שהמלצתי עליו לפני כמה ימים? אז תשכחו ממה שכתבתי כי כעת אני ממליץ עליו הרבה יותר. הוא ארוך הרבה יותר מכפי שציפיתי. כל פעם כשחשבתי שהוא עומד להסתיים, נפתח עוד אזור ענק לחקור. אך זו לא הסיבה העיקרית להמלצתי, אלא היצירתיות המדהימה והמגוונת שלו לכל אורכו, והיא טובה יותר ככל שמתקדמים בו. אחד המשחקים המהנים והמיוחדים ששיחקתי בהם השנה, וזו הפתעה טובה מאוד כי ניגשתי אליו לא בהתלהבות רבה. מומלץ מאוד, בפרט עכשיו כשמחירו זול מאוד.
עורך לשון ומגיה, מנהל בפייסבוק קבוצת אוכל גדולה (מונה 45,000 חברים) וקבוצת גיימרים ('בחזרה למשחק').

Laskin
Elder
הודעות: 24192
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 10 ינואר 2016, 11:11

רונן כתב:
DrKeo כתב:
רונן כתב:לא הבנתי למה התרגשתם מההצהרה שלו שהמשחק יתאפיין בפיזיקת רגדול. הוא רק ציין פרט יבש. אני לא חושב שהכוונה הייתה להתרברב. פשוט בקודמים לא הייתה תכונה כזו, אז הוא ראה לנכון לציין שיש חידוש בסדרה :)

סתם מצחיק, להגיד את זה ב2015 זה כמו להגיד "יש במשחק שלנו פוליגונים" :)

זה כמו פרט המידע הראשון על Far Cry 4 על כך שבמשחק נרכב על פילים, אף שכבר ב־Golden Axe יכולנו לרכוב על חיות ואפילו מגניבות יותר (גם יורקות אש!). ויש מקרים הרבה יותר מגוחכים, כמו אקטיויז'ן שמתלהבת מאינטליגנציית דגים מלאכותית ב־CoD, אף ש־Mario 64 עשה דבר דומה. הבנת את הנקודה :)


לא, זה לא אותו דבר... האחד הוא פרט טכני שקשור במנוע של המשחק, השני הוא פיצ'ר גיימפליי.

סמל אישי של המשתמש
רונן
Veteran
הודעות: 1069
הצטרף: 15 אפריל 2013, 14:28

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי רונן » 12 ינואר 2016, 02:43

Laskin כתב:
רונן כתב:
DrKeo כתב:
רונן כתב:לא הבנתי למה התרגשתם מההצהרה שלו שהמשחק יתאפיין בפיזיקת רגדול. הוא רק ציין פרט יבש. אני לא חושב שהכוונה הייתה להתרברב. פשוט בקודמים לא הייתה תכונה כזו, אז הוא ראה לנכון לציין שיש חידוש בסדרה :)

סתם מצחיק, להגיד את זה ב2015 זה כמו להגיד "יש במשחק שלנו פוליגונים" :)

זה כמו פרט המידע הראשון על Far Cry 4 על כך שבמשחק נרכב על פילים, אף שכבר ב־Golden Axe יכולנו לרכוב על חיות ואפילו מגניבות יותר (גם יורקות אש!). ויש מקרים הרבה יותר מגוחכים, כמו אקטיויז'ן שמתלהבת מאינטליגנציית דגים מלאכותית ב־CoD, אף ש־Mario 64 עשה דבר דומה. הבנת את הנקודה :)


לא, זה לא אותו דבר... האחד הוא פרט טכני שקשור במנוע של המשחק, השני הוא פיצ'ר גיימפליי.

ברמת העיקרון, זה באמת לא משנה. לכן השוויתי את המידע על הרכיבה על הפילים למידע ששקול אליו: הרכיבה על החיות בגולדן אקס. בשני המקרים ציינו פרטים שאין לעשות מהם עניין. סוזוקי ציין שיהיה מאפיין מסוים במשחק, לא משנה אם הוא מהתחום הטכני או אם הוא מתחום המשחקיות.
עורך לשון ומגיה, מנהל בפייסבוק קבוצת אוכל גדולה (מונה 45,000 חברים) וקבוצת גיימרים ('בחזרה למשחק').

Laskin
Elder
הודעות: 24192
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 12 ינואר 2016, 11:07

זה משנה, כי זה לא "מאפיין מסויים במשחק", זה מאפיין מסויים במנוע, בערך.
זה כמו לכתוב "יש לנו מערכת של אור וצל". אפילו אם לא לכל משחק יש את זה (ובערך לכולם יש) - לכתוב את זה היום זה פשוט מגוחך.
זה לא שקול לפילים. אם היה כותב שיש במשחק שלו אפשרות להכנס לכלי רכב למשל - זה מאפיין של המשחק, ובר השוואה למה שהבאת.

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3721
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי swym » 14 ינואר 2016, 15:02

Kazz כתב:ההגדרה הזו לא עובדת על משחקי מחשב. נקודה. אני לא מבין, התעוררת עכשיו מתרדמת? הנתח הדיגיטלי של מכירות משחקי AAA על המחשב ב50 אחוז זו 'הנחה מופרעת'? תגיד, איפה אתה חי? הנתח הדיגיטלי על המחשב הוא 70% צפונה. אתה שוב מנסה לדחוק הגדרה של לפני 20 שנה על המציאות הקיימת היום בתעשייה שפשוט אין לה מקום בשוק משחקי מחשב.

אתה טוען שהנתח הדיגיטלי על המחשב הוא 70% וצפונה, אבל מתעלם מהעובדה שהנתון הזה לא כולל רק משחקי AAA אלא גם משחקים שהם להפצה דיגיטלית בלבד, כולל מיקרוטרנסאקציות. אם יש לך דוגמא למשחק AAA שנמכר במקביל בריטייל ובהפצה דיגיטלית, ושמעל 70% מהמכירות שלו בהשקה (ולא אחרי שהגיע להאמבל באנדל) היו מדיגיטל, אתה מוזמן להביא אותו, כי אני עדיין לא ראיתי כאלו. אבל גם אם נניח שרק 30% מהמכירות הן בריטייל, להפיק משחק AAA יקר ולוותר על 30% מהשוק שלך זה צעד עסקי מטופש אם לא התאבדות עסקית - אתה יכול באותה מידה פשוט להחליט שאתה מוציא משחק אקסלוסיבי לNvidia וסוגר את שאר השוק.
ורוב האנשים ששמים מליונים על משחק AAA, הם מה לעשות לא טיפשים שיוותרו על הריטייל. אם יש לך דוגמא למשחק לPC שנמכר בדיגיטל בלבד ובתג מחיר התחלתי של 60$ אז אתה מוזמן לציין גם אותו - ואז אולי נדבר על הפרדה כזו.

Kazz כתב:להזכירך, את בלינג היה צריך לשכנע שמשחקים כמו CIV וטוטאל וור הם משחקי AAA למרות שהם עונים להגדרה הכי יבשה ומיושנת של AAA.

נו, והוא השתכנע? יופי. זה אומר שיש אנשים שמבינים את הטעות שלהם ולא מתחפרים בה.
עכשיו השאלה היא מתי אתה תצליח להבין שבעוד פורטל 2 הוא משחק AAA, פורטל 1 הוא לא. שבעוד Call of Juarez היה משחק AAA, הCall of Juarez: Gunslinger הוא לא. שבעוד X-Com 2 הוא משחק AAA, זנונאוטס הוא לא. שבעוד Far Cry 3 ו-4 הם משחקי AAA, בלאד דרגון הוא לא. שבעוד אססינס קריד יוניטי הוא AAA, אססינס קריד כרוניקלס:הודו הוא לא. שבעוד טומב ריידר הוא AAA, לארה קרופט והמקדש של אוסיריסיס הוא לא. שבעוד אלאן וייק הוא AAA, אמריקן נייטמר הוא לא. שבעוד שוגון 2 טוטאל וור הוא AAA, שוגון 2 Fall of the Samurai הוא לא. שבעוד Civilization Beyond Earth הוא AAA, סטארשיפס הוא לא.

כל המשחקים ברובריקה בצד של הAAA הם משחקים שנמכרים בריטייל ובתג מחיר מלא. משחקים שנמכרים בריטייל בתג מחיר מלא הם לא בהכרח הפקות AAA (בתקופת הWii למשל ראינו עלייה של הפקות shovelware - משחקים שגם נמכרו בתג מחיר מלא אבל לא עם השקעה של משחק AAA), אבל ההפך לא קיים: לעשות משחק בהפקת AAA ולבחור באופן מודע לא להפיץ אותו בריטייל? אין. הכי קרוב לזה שתקבל בדיגיטל זה מודל אפיסודי שמתוכנן לצאת במארז פיזי בהמשך.

Kazz כתב:מה אכפת לי מהעלויות של רישיונות וכדומה? אני לא מסתכל על דו"ח כספי, אני מסתכל על המשחק עצמו ומחליט. לא צריך לעניין אותי דברים מאחורי הקלעים ולא אם המדובב שאני שומע כרגע עלה להם כך או כך כסף. העיקר שתמשיך להשתמש בהגדרה חסרת ערך כדי שתוכל לציין עוד משחק קונסולות עלוב כ AAA כמו THPS5 אבל משחק MMO של סטאר וורס כלא ולא.

לך לא אכפת מהעלויות של רשיונות כי אתה צרכן שאין לו מושג איך הדברים האלו עובדים (לא שזה מפריע לך להתווכח עליהם, כן?). אבל העלויות האלו בסופו של דבר מושתתות עליך כצרכן בין אם תרצה ובין אם לא. אם הרשיון עולה הרבה כסף זה משפיע על עלויות של המשחק שצריך להחזיר, וזה חלק מהשיקול האם לעשות משחק AAA מבוסס סטאר וורס, או משחק מובייל מבוסס סטאר וורס (אגב, The Old Republic ומשחקים דומים סטייל ESO נחשבים לא סתם לAAA אלא למשהו שנמצא סדר גדול למעלה מבחינת עלויות ההפקה שאפילו יותר יקרה ומסובכת מסתם עוד AAA. לכן הם מתומחרים בהתאם: המשחק בהתחלה כלל לא רק מחיר מלא אלא גם עלות subscription חודשית).

Kazz כתב:אם אתה לא יכול לקבל התרשמות של העלות מהמשחק עצמו אז אופן ההגדרה שאתה דובק בו פשט את הרגל. זה כזה פשוט. אולי גם צריך לבטל את כל משחקי המפתחות הפולניות כמשחקי AAA כי עלות הפיתוח שם זולה במיוחד ו'שוברת את השוק'.

תגיד את זה ל-80 מליון דולר שהוויצר 3 עלה. מה שעדיין לא הפנמת הוא שהמרכיב הגדול במשחקי AAA היא לא שכר המפתחים אלא עלות ההפקה וההפצה.

idan
Veteran
הודעות: 2272
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי idan » 14 ינואר 2016, 20:00

קיבלתי עכשיו במייל, אני מניח שזה יהיה רלוונטי לכמה אנשים פה שהיה להם פלייסטיישן 3 -


ביום 16.11.2015 אישר בית המשפט המחוזי בתל אביב את הסדר הפשרה בתביעה הייצוגית שבנדון.

עניינה של התביעה הייצוגית הוא בבקשה לפיצוי משתמשי ה-("PSN") PlayStation Network בישראל, וזאת בגין טענות התובעים לנזקים אשר נגרמו להם לטענתם (טענות המוכחשת ע"י הנתבעות) עקב חדירה לא חוקית של גורמים אלמוניים למחשבי רשת ה-PSN, אשר בוצעה במהלך חודש אפריל 2011, ושבעקבותיה הושבתה רשת ה-PSN לתקופה של כחודש ימים.

בהתאם להסדר הפשרה, כל אדם, תושב ישראל, שהחזיק בכל עת לפני 15.5.2011 חשבון PSN עם כתובת רשומה בישראל, זכאי להגיש דרישה (claim) לקבלת הטבת משחק אחת מתוך רשימה של משחקים. אדם שהחזיק ביותר מחשבון ראשי אחד או בחשבון משנה אחד או יותר ייחשב כמי שהחזיק בחשבון PSN אחד לצורך קבלת ההטבה. הטבת המשחק היא על בסיס כל הקודם זוכה.

עיקרי הסדר הפשרה פורסמו ביום 23.11.2015 בעיתונים "ישראל היום" ו – "גלובס". העתקים של פרסומים אלה ניתן למצוא בקישורית כאן.

הזכאות להגשת דרישה לקבלת הטבת משחק תחל ביום 15.1.2016 ותסתיים ביום 13.6.2016. יש למלא את טופס הדרישה לקבלת משחק בהתאם להנחיות המפורטות בטופס ולשלוח אותו לכתובת הדוא"ל sony@liadwhatstein.com. הטופס נמצא כאן.

הנוסח המלא של הסדר הפשרה, הפרסומים בעיתונות וכן קישור לטופס הדרישה לקבלת הטבת משחק נמצאים באתר האינטרנט של ישפאר בכתובת http://www.isfar.co.il תחת הלשונית "הסדר תובענה ייצוגית".

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Kazz » 15 ינואר 2016, 00:47

אתה טוען שהנתח הדיגיטלי על המחשב הוא 70% וצפונה, אבל מתעלם מהעובדה שהנתון הזה לא כולל רק משחקי AAA אלא גם משחקים שהם להפצה דיגיטלית בלבד, כולל מיקרוטרנסאקציות. אם יש לך דוגמא למשחק AAA שנמכר במקביל בריטייל ובהפצה דיגיטלית, ושמעל 70% מהמכירות שלו בהשקה (ולא אחרי שהגיע להאמבל באנדל) היו מדיגיטל, אתה מוזמן להביא אותו, כי אני עדיין לא ראיתי כאלו. אבל גם אם נניח שרק 30% מהמכירות הן בריטייל, להפיק משחק AAA יקר ולוותר על 30% מהשוק שלך זה צעד עסקי מטופש אם לא התאבדות עסקית - אתה יכול באותה מידה פשוט להחליט שאתה מוציא משחק אקסלוסיבי לNvidia וסוגר את שאר השוק.
ורוב האנשים ששמים מליונים על משחק AAA, הם מה לעשות לא טיפשים שיוותרו על הריטייל. אם יש לך דוגמא למשחק לPC שנמכר בדיגיטל בלבד ובתג מחיר התחלתי של 60$ אז אתה מוזמן לציין גם אותו - ואז אולי נדבר על הפרדה כזו.

אני לא מבין למה אני צריך לעשות את העבודה עבורך בגלל שאתה לא מעודכן. מהדיווח האחרון של EA: http://files.shareholder.com/downloads/ ... script.pdf

We're seeing very strong full game downloads continue in North America. And as a reminder, the PC business that we have, we see full game
downloads there roughly 75%. And so there's still a lot of headroom, we believe, in the full game download opportunity for us, going forward

לא MTA. לא F2P. הורדות של משחקים מלאים כשגרה ולא תלות רבעון כזה או אחר. תמצא תגובות דומות בדיווחים של יוביסופט. אבל זה לא משנה כי זה טעון מעאפן. לא אכפת לי מה פשר ההחלטות העסקיות שחברות בוחרות לקחת או מה עומד מאחוריהן. לדעתי זו החלטה עסקית גרועה שבלאדבורן ו TR בלעדיים, ויש מספרים לגבות זאת. אבל אני לא הולך לנפות אותם ממעמדם כמשחקי AAA. אופן שחרור המשחק לא מכתיר ולא מבטל את התגית AAA.

אני יכול לדבר איתך על GalCiv3, על שני משחקי ELITE האחרונים, על A-TRAIN 9, על XPLANE 10, על דירט ראלי, על DCS WORLD והמודלים הנפרדים והיקרים שלו, על aerofly ועל עוד כמה אחרים. אם אתה ממש רוצה לפסול את כל אלה אז כדאי שתביא לי data שמראה שהמכירות הדיגיטליות של המשחקים האלה זניחים בהשוואה לעותקים הפיזיים, אם בכלל קיימת גרסה כזו.

נו, והוא השתכנע? יופי. זה אומר שיש אנשים שמבינים את הטעות שלהם ולא מתחפרים בה.
עכשיו השאלה היא מתי אתה תצליח להבין שבעוד פורטל 2 הוא משחק AAA, פורטל 1 הוא לא. שבעוד Call of Juarez היה משחק AAA, הCall of Juarez: Gunslinger הוא לא. שבעוד X-Com 2 הוא משחק AAA, זנונאוטס הוא לא. שבעוד Far Cry 3 ו-4 הם משחקי AAA, בלאד דרגון הוא לא. שבעוד אססינס קריד יוניטי הוא AAA, אססינס קריד כרוניקלס:הודו הוא לא. שבעוד טומב ריידר הוא AAA, לארה קרופט והמקדש של אוסיריסיס הוא לא. שבעוד אלאן וייק הוא AAA, אמריקן נייטמר הוא לא. שבעוד שוגון 2 טוטאל וור הוא AAA, שוגון 2 Fall of the Samurai הוא לא. שבעוד Civilization Beyond Earth הוא AAA, סטארשיפס הוא לא.

אני מניח שהוא השתכנע אבל באי-שביעות מסוימת אם יורשה לי לפרש אותו. ובעוד שאתה כן אומרי שמשחקי ה MMO כמו WOW וסטאר וורס הם AAA, בלינג עדיין לא הסכים להכללה הזו למיטב זיכרוני.

סתם כתבת את רשימת המשחקים הזו. לא אמרתי שגם הם משחקי AAA. הם לא. הפואנטה היא שהמשחקים האלה הם לא AAA לא בגלל תג המחיר ומודל ההפצה. נגמרה התקופה שאילו היו המאפיינים היחידים והמחייבים של היות משחק AAA. הם במקסימום עוד גורם אחד שיכול לסייע בקביעה אבל הם כבר אינם הכרחיים. פעם הייתה קורלציה כמעט אבסולוטית בין המאפיינים האלה וקטלוג משחק כ AAA והיום היא לא ולכן אין לקבוע על פי מאפיינים אלה בלבד.

כל המשחקים ברובריקה בצד של הAAA הם משחקים שנמכרים בריטייל ובתג מחיר מלא. משחקים שנמכרים בריטייל בתג מחיר מלא הם לא בהכרח הפקות AAA (בתקופת הWii למשל ראינו עלייה של הפקות shovelware - משחקים שגם נמכרו בתג מחיר מלא אבל לא עם השקעה של משחק AAA), אבל ההפך לא קיים: לעשות משחק בהפקת AAA ולבחור באופן מודע לא להפיץ אותו בריטייל? אין. הכי קרוב לזה שתקבל בדיגיטל זה מודל אפיסודי שמתוכנן לצאת במארז פיזי בהמשך.

אני חושב שכמה מהמשחקים שציינתי אכן עונים על הבקשה שלך..ושוב, אתה צריך לעשות סוויצ' ולהפסיק להיצמד למחיר ולעותק פיזי. ואם כבר רוצים להתעקש על מחיר כגורם מחייב אז תסתכל על רווח פרק עותק מאשר המחיר.

לך לא אכפת מהעלויות של רשיונות כי אתה צרכן שאין לו מושג איך הדברים האלו עובדים (לא שזה מפריע לך להתווכח עליהם, כן?). אבל העלויות האלו בסופו של דבר מושתתות עליך כצרכן בין אם תרצה ובין אם לא. אם הרשיון עולה הרבה כסף זה משפיע על עלויות של המשחק שצריך להחזיר, וזה חלק מהשיקול האם לעשות משחק AAA מבוסס סטאר וורס, או משחק מובייל מבוסס סטאר וורס (אגב, The Old Republic ומשחקים דומים סטייל ESO נחשבים לא סתם לAAA אלא למשהו שנמצא סדר גדול למעלה מבחינת עלויות ההפקה שאפילו יותר יקרה ומסובכת מסתם עוד AAA. לכן הם מתומחרים בהתאם: המשחק בהתחלה כלל לא רק מחיר מלא אלא גם עלות subscription חודשית).

לא אכפת לי מהעלויות. אני שופט על פי מה שהמשחק מציע ולא על בסיס דף תקציב. אז יופי שאקטיויז'ן צריכה להתחשב בתגמולים של טוני הוק. להתייחס ל THPS5 כמשחק AAA זו בדיחה וזילות המושג עד כדי כך שאין טעם להשתמש בו כפי שאתה משתמש בו. כנ"ל לגבי גיטאר הירו ורוק באנד - יופי שהשקיעו ברשימת שירים והפלסטיק מעלה את העלות אבל למה זה צריך לשנות לי? DCU הוא MMO מושתת על זכיונות DC יקרים - אז הוא לא AAA כי הוא F2P? כי הוא מתבסס על MTA? אותו דבר לגבי סטאר טרק אונליין או אפילו PSO2.
זה שהמודלים העסקיים התפתחו והתגוונו עם השנים ומאפשרים לעשות משחק שבתקופה אחרת היה עולה 50-60 דולר אבל להציע אותו בחינם זו ברכה שמאפשרת יותר הוצאות והשקעות כאלה. משום מה אתה בוחר להתייחס לזה כמכה למשחקי AAA וכמשהו שפוסל מההשקעה האדירה הזו להיחשב כ AAA. ואם יש מנוי חודשי אז אפשר גם להוציא משחק שכזה ב30 דולר ואז להרוויח עוד מהמינויים. האם במצב שכזה היית פוסל את המשחק מלהיות AAA למרות שכל משתמש משלם יותר מ60 דולר? או שאם אני משחק רק בחודש הראשון אז הוא לא AAA אבל אם אני משלם מנוי לחודשיים ומוציא 60דולר יותר על זה זה לפתע כן נחשב 60 דולר?

תגיד את זה ל-80 מליון דולר שהוויצר 3 עלה. מה שעדיין לא הפנמת הוא שהמרכיב הגדול במשחקי AAA היא לא שכר המפתחים אלא עלות ההפקה וההפצה.

תגיד את זה להיטמן. ההכרזה על מודל העסקי המשופצר באה בדיוק בזמן. אז אני מניח שעכשיו אתה לא תקרא להיטמן AAA כי מה שיוצא במרץ יעלה 15 דולר? וכדי לרכוש כל לוקאל שיצא אחר כך עבור 10 דולר עדיין לא יחשב AAA? או שכל עוד לא אקנה תוכן בשווי כולל של 60 דולר אז אי אפשר להגיד שאני משחק ב AAA אבל אם אני אשלם 60דולר במרץ ואחכה שהעדכונים יגיעו אז כן קניתי AAA? אבל רגע גרסת הדיסק יוצאת רק בסוף 2016.

זה רק ילך והיה מגוחך יותר. אין יותר להתייחס לתג מחיר של 50-60 דולר ועותק פיזי כמאפיינים היחידים והמחייבים לקטלוג משחק כ'AAA'.

סמל אישי של המשתמש
רונן
Veteran
הודעות: 1069
הצטרף: 15 אפריל 2013, 14:28

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי רונן » 15 ינואר 2016, 19:49

Laskin כתב:זה משנה, כי זה לא "מאפיין מסויים במשחק", זה מאפיין מסויים במנוע, בערך.

ואין מאפיינים במשחק הנגזרים מהמנוע? פיזיקת רגדול היא מנוע והיא גם מאפיין במשחק. מה פספסתי?

זה כמו לכתוב "יש לנו מערכת של אור וצל". אפילו אם לא לכל משחק יש את זה (ובערך לכולם יש) - לכתוב את זה היום זה פשוט מגוחך.

זה ממש לא אותו הדבר. מערכת אור וצל מובנת מאליה כמעט בכל משחק, מגוחך להזכיר זאת. פיזיקת רגדול, לעומת זאת, אינה מיושמת בכל משחק. לכן זה לא מגוחך לציין זאת. בפרט (ואני חוזר שוב על דבריי) שהמשחקים הקודמים בסדרה לא התאפיינו בכך, לכן זה אך טבעי שסוזוקי יציין זאת בהקשר למשחק הבא. הוא לא התכוון לציין זאת בהקשר של טכנולוגיה חדשנית שמעטים, אם בכלל, יישמו לפני כן.

זה לא שקול לפילים. אם היה כותב שיש במשחק שלו אפשרות להכנס לכלי רכב למשל - זה מאפיין של המשחק, ובר השוואה למה שהבאת.

הסברתי את דבריי היטב.
עורך לשון ומגיה, מנהל בפייסבוק קבוצת אוכל גדולה (מונה 45,000 חברים) וקבוצת גיימרים ('בחזרה למשחק').

Laskin
Elder
הודעות: 24192
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 16 ינואר 2016, 00:59

מה שאני מנסה להגיד לך פה - זה שגם מאפיין ״ראגדול״ קיים בערך בכל משחק שיש בו דמויות אנושיות, אבל אתה מתעקש שזה ״אך טבעי״ לציין זאת. זה ממש ממש לא טבעי לציין זאת, רונן.
לדעתי אתה לא תמצא שום מפתח של משחק מהעשור האחרון שטרח לציין זאת.

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3721
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי swym » 24 ינואר 2016, 14:41

Kazz כתב:
We're seeing very strong full game downloads continue in North America. And as a reminder, the PC business that we have, we see full game
downloads there roughly 75%. And so there's still a lot of headroom, we believe, in the full game download opportunity for us, going forward

לא MTA. לא F2P. הורדות של משחקים מלאים כשגרה ולא תלות רבעון כזה או אחר. תמצא תגובות דומות בדיווחים של יוביסופט. אבל זה לא משנה כי זה טעון מעאפן. לא אכפת לי מה פשר ההחלטות העסקיות שחברות בוחרות לקחת או מה עומד מאחוריהן. לדעתי זו החלטה עסקית גרועה שבלאדבורן ו TR בלעדיים, ויש מספרים לגבות זאת. אבל אני לא הולך לנפות אותם ממעמדם כמשחקי AAA. אופן שחרור המשחק לא מכתיר ולא מבטל את התגית AAA.

מה ההגדרה שלהם לFull Games לדעתך? על פניו נשמע ממה שהוא אומר שם שזה כולל את כל משחקי הקליינט - כולל נניח משחקי 15$ שיוצאים מראש רק בדיגיטל, וכולל גם את כל קטלוג העבר שלהם. אם הם מדברים על 75% מהכותרים ולא מההכנסות אז זה אומר שכל משחק on the house שמוצע חינם באוריג'ין נכנס לספירה הזו. בנוסף, הם מתייחסים שם רק לצפון אמריקה ומציינים במפורש שהיחס שם שונה מאד משאר העולם בדגש על אירופה.
Full game PC and console downloads generated $89 million of revenue.
Our new titles in the quarter averaged around 20% full game downloads, with the exception of FIFA, which skews lower, due to strong retail sales in Europe
יותר מזה: קשה לי להאמין ש70% ממכירות משחקי הPC AAA שלהם היו דיגיטליות, כשבמקביל רק 20% מכלל הכותרים החדשים לPC ולקונסולות נמכרים באופן דיגיטלי ומהווים פחות מ-90 מליון דולר ברבעון. זה אומר שהמכירות לPC ממש ממש Negligible (הרבה פחות מהמובייל למעשה), וזה עוד ברבעון חגים שצריך להיות חזק.

אני יכול לדבר איתך על GalCiv3, על שני משחקי ELITE האחרונים, על A-TRAIN 9, על XPLANE 10, על דירט ראלי, על DCS WORLD והמודלים הנפרדים והיקרים שלו, על aerofly ועל עוד כמה אחרים. אם אתה ממש רוצה לפסול את כל אלה אז כדאי שתביא לי data שמראה שהמכירות הדיגיטליות של המשחקים האלה זניחים בהשוואה לעותקים הפיזיים, אם בכלל קיימת גרסה כזו.

אני לא מבין, אתה טוען שכל המשחקים האלו אינם משחקי AAA או כן AAA? רוב אלו שציינת פה מתומחרים ב50-60$ ויוצאים בגרסה פיזית (חלקם גם לקונסולות) ככה שהם בהחלט עונים להגדרה, חוץ מDCS WORLD שהוא משחק F2P והמודל העסקי שלו שונה לחלוטין ממשחקי AAA (ואולי גם Elite שנמצא איפשהו באמצע כי הוא התבסס על מודל של מימון המונים).
ספציפית F2P הם לפעמים משחקים בהשקעות עתק שהן בסדר גודל מעל השקעה במשחק AAA (במיוחד אלו שנבנו למודל subscription). זה שמשחק אינו AAA לא הופך אותו לרע יותר או טוב יותר, זה פשוט המודל העסקי עליו הוא נבנה.

סתם כתבת את רשימת המשחקים הזו. לא אמרתי שגם הם משחקי AAA. הם לא. הפואנטה היא שהמשחקים האלה הם לא AAA לא בגלל תג המחיר ומודל ההפצה. נגמרה התקופה שאילו היו המאפיינים היחידים והמחייבים של היות משחק AAA. הם במקסימום עוד גורם אחד שיכול לסייע בקביעה אבל הם כבר אינם הכרחיים. פעם הייתה קורלציה כמעט אבסולוטית בין המאפיינים האלה וקטלוג משחק כ AAA והיום היא לא ולכן אין לקבוע על פי מאפיינים אלה בלבד.

אם עדיין לא הבנת, זה עובד הפוך: אלו משחקי AAA לא בגלל שזה תג המחיר ומודל ההפצה שלהם, זה מודל ההפצה ותג המחיר שלהם בגלל שאלו משחקי AAA. הקורלציה עדיין אבסולוטית בכיוון אחד, אבל אתה לא מצליח להפריד בין קורלציה ובין נסיבתיות.

לא אכפת לי מהעלויות. אני שופט על פי מה שהמשחק מציע ולא על בסיס דף תקציב. אז יופי שאקטיויז'ן צריכה להתחשב בתגמולים של טוני הוק. להתייחס ל THPS5 כמשחק AAA זו בדיחה וזילות המושג עד כדי כך שאין טעם להשתמש בו כפי שאתה משתמש בו. כנ"ל לגבי גיטאר הירו ורוק באנד - יופי שהשקיעו ברשימת שירים והפלסטיק מעלה את העלות אבל למה זה צריך לשנות לי? DCU הוא MMO מושתת על זכיונות DC יקרים - אז הוא לא AAA כי הוא F2P? כי הוא מתבסס על MTA? אותו דבר לגבי סטאר טרק אונליין או אפילו PSO2.

אם זה מנחם אותך, כנראה שאת THPS5 אפשר לקטלג בכלל כמשחק Shovelware. זה נראה די ברור שערכי הפקה לא היו לו ומדובר בניסיון לcash-in זריז על המותג בלי השקעה מינימלית (כנראה גם בלי השקעה כספית בזיכיון שכבר היה בידיים שלהם). משחקי רוק באנד וגיטר הירו (לפחות המוקדמים שבהם. בעצם כמו משחקי טוני הוק המוקדמים) לעומת זאת הם בהחלט השקעות AAA.

תגיד את זה להיטמן. ההכרזה על מודל העסקי המשופצר באה בדיוק בזמן. אז אני מניח שעכשיו אתה לא תקרא להיטמן AAA כי מה שיוצא במרץ יעלה 15 דולר? וכדי לרכוש כל לוקאל שיצא אחר כך עבור 10 דולר עדיין לא יחשב AAA? או שכל עוד לא אקנה תוכן בשווי כולל של 60 דולר אז אי אפשר להגיד שאני משחק ב AAA אבל אם אני אשלם 60דולר במרץ ואחכה שהעדכונים יגיעו אז כן קניתי AAA? אבל רגע גרסת הדיסק יוצאת רק בסוף 2016.

אחרי שהסברתי לך איך העסק עובד, בוא ונראה אם תצליח להסיק לבד את התשובה לשאלה ששאלת כאן:
http://www.amazon.com/Hitman-PlayStatio ... 216&sr=8-2

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Kazz » 24 ינואר 2016, 22:51

למה ש EA ידברו על חלוקה פיזית ודיגיטלית ויכניסו לשם משחקים דיגיטלים בלבד ב15 דולר (שלא זכור לי אחד כזה מEA כבר שנים)? ומדובר באמירה על המצב הקיים בכללי ולא אמירה תלות תקופת הדיווח. אני לא מבין מה אתה נדהם שמשחקי AAA על המחשב יהיו 70% דיגיטלי. כל פעם שאחת המפיצות מגיבה על הנושא 70%+ דיגיטלי זו החלוקה.

כמובן ש DCS WORLD זה AAA וכך גם ELITE. התפיסה שלך לגבי הגדרת AAA היא מעוותת וחסרת משמעות. לא משנה איך תסובב את זה כבר אין שום משמעות להעניק את הלייבל AAA רק למשחקי ריטייל ב60דולר. אין שום דבר אינהרנטי בתואר הזה שמצריך אופן הפצה ומחיר מסוימים. פעם התואר הזה היה מקביל למשחקים כאלה, היום הוא לא. בדיוק כמו שאתה קורא למשחקי ריטייל ב60 דולר AAA למרות שמשחקי AAA עלו 80$ יותר בתקופות מוקדמות יותר. הזמנים התחלפו, המודלים העסקיים התגוונו והבשילו וכבר לא הייתה שום סיבה לא להחשיב משחק ב60 דולר כ AAA, כפי שכעת אין שום סיבה לא להחשיב משחקים דיגיטליים סביב 40-50 דולר כ AAA או משחקי F2P כ AAA.

שאבלוור נועד לכנות משחקים רעים במיוחד כדי לחלוב כסף מהמותג. זה לא קשור להגדרה או אי הגדרה כ AAA. אתה לא יכול לעשות איפה ואיפה כשמתחשק לך. 60 דולר וריטייל זה AAA? אז THPS 5 הוא כזה. אתה לא יכול לפסול אותו כי זה משבש לך את הטיעון למה זה כזה חשוב לשפוט טיב הפלטפורמה עפ"י משחקי ריטייל שעולים 60 דולר.

הגרסה הפיזית של היטמן יוצאת בסוף 2016 בעוד שתוכל לקנות אותו דיגיטלית. אז תענה על השאלה: האם היטמן שיוצא בחודש מרץ הוא AAA? האם הוא לא AAA משום שאני אשלם עבורו רק 15 דולר עבור התוכן הראשוני? ומה אם אקנה במרץ את כל החבילה עבור 60 דולר שמבטיחה לי את כל התוכן כשהוא ישוחרר, האם פתאום זה כן נהפך למשחק AAA? ואם אני אקנה כל איזור חדש בנפרד כשהם ייצאו, זה לא ייחשב שאני משחק משחק AAA? וכשבחגים 2016 כשתצא הגרסה הפיזית הם זה אוטומטית 'ישדרג' את המשחק שקניתי במרץ לדרגת AAA לפיך?

מה שבטוח הוא שעבור SE ההוצאה הראשונית של היטמן נחשבת כמשחק AAA ושעדיף לכולם שנפסיק להסתכל על דפי אקסל במקום על התוצר עצמו בהענקת תואר ה'AAA' ושנפריש לגמלאות את המחשבה שמשחק AAA יכול להגיע רק במחיר אחד ובמודל הפצה אחת, כפי שהפרשנו את המחשבה הזו לגבי משחקים של 80דולר.

Laskin
Elder
הודעות: 24192
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 26 ינואר 2016, 11:43

קצת חדשות סוני:

החברה רכשה את "אלטייר" הישראלית ב-212 מליון דולר.
מדובר בהשקעה הכי גדולה של סוני מחוץ ליפן... לא קשור ממש לפלייסטיישן אבל אומרים שהצ'יפים עלולים למצוע עצמם בVR שלהם, בעתיד
http://www.themarker.com/technation/1.2830956

וגם - סוני ממזגת שתי חטיבות פנימיות לאחת, שתתמקד בכל הקשור לפלייסטיישן
http://www.engadget.com/2016/01/26/sony ... nment-llc/

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42080
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 26 ינואר 2016, 13:58

אלטייר הייתה כנראה בחתיכת מצוקה אם קנו אותם רק ב212 מליון אבל חדשות מגניבות :)
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24192
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 26 ינואר 2016, 14:15

באמת? אני לא בדיוק הבנתי מה החידוש שלהם... למה הם שווים כל כך הרבה (או מעט, לטענתך...)?
נשמח לשמוע :)

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42080
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 26 ינואר 2016, 14:19

זה לא מה שאני חושב, ממילא אין לי את הכלים לעשות הערכת שווי לחברה הזאת, זה מה שהמשקיעים שלהם חושבים. השקיעו בהם 134 מליון דולר עד היום מה שאומר שהמשקיעים שלהם חשבו שהאיוולואציה שלהם יותר קרובה למליארד דולר מאשר ל200 מליון. אז כן, יצאו ברווח, אבל חתיכת התפשרות.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3721
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי swym » 28 ינואר 2016, 10:33

Kazz כתב:למה ש EA ידברו על חלוקה פיזית ודיגיטלית ויכניסו לשם משחקים דיגיטלים בלבד ב15 דולר (שלא זכור לי אחד כזה מEA כבר שנים)? ומדובר באמירה על המצב הקיים בכללי ולא אמירה תלות תקופת הדיווח. אני לא מבין מה אתה נדהם שמשחקי AAA על המחשב יהיו 70% דיגיטלי. כל פעם שאחת המפיצות מגיבה על הנושא 70%+ דיגיטלי זו החלוקה.

אני לא נדהם, פשוט לא ראיתי אף אינדיקציה ל70% עד היום. למעשה, אפילו מה שהבאת מEA מוכיח את ההיפך ושזה עדיין לא שם.

Kazz כתב:כמובן ש DCS WORLD זה AAA וכך גם ELITE. התפיסה שלך לגבי הגדרת AAA היא מעוותת וחסרת משמעות.

אתה טוען שElite הוא משחק AAA אבל לא מספק שום רפרנס למה אתה חושב שהוא משחק AAA. למעשה, עד עכשיו אפילו לא טענת איך אתה מגדיר משחק AAA ולמה אתה מקטלג משחק אחד כמשחק AAA ומשחק אחר לא, ועד עכשיו נראה שמדובר באיזשהי המצאה איזוטרית שלך שאין בינה ובין המציאות שום קשר.
Elite הוא משחק שנראה מרשים (אבל בהחלט כמה צעדים מעל משחק האינדי העצמאי הטיפוסי) אבל אם תרצה ואם לא הוא עדיין משחק עצמאי דל תקציב במימון המונים, וללא ערכי הפקה והשקעה שמוצאים במשחקי AAA. לקרוא לו AAA? זה בערך כמו שתקרא לורוניקה מארס בלוקבאסטר הוליוודי.
ומילא זה, להביא DCS World שנמצא כל כך בקצה השני של התעשייה בכלל נשמע כמו בדיחה שגורם לי לשאול את עצמי האם מדובר פה בטרולינג מתוחכם או בחוסר יכולת להבדיל בין המונחים AAA ובין "תלת מימד" או "סימולטור" או "משחק שיצא ואני אישית מאד מאד אוהב".
כבר אמרתי לך בעבר: אם קשה לך לעבור על ויקיפדיה ולקרוא את הרפרנסים בשביל להבין מה זה AAA, תמציא לך הגדרה חדשה. כבר שמעתי מישהו שניסה להגדיר משחקי אינדי מושקעים כמו The Witness וThe Talos Principle כמשחקי III, אבל הדוגמאות הלא קשורות שאתה זורק פה אפילו לא מתאימות למשבצת הזו. קרא להגדרה שהמצאת טריפל קאז אם אתה רוצה, או KKK בקיצור.

Kazz כתב:לא משנה איך תסובב את זה כבר אין שום משמעות להעניק את הלייבל AAA רק למשחקי ריטייל ב60דולר. אין שום דבר אינהרנטי בתואר הזה שמצריך אופן הפצה ומחיר מסוימים. פעם התואר הזה היה מקביל למשחקים כאלה, היום הוא לא. בדיוק כמו שאתה קורא למשחקי ריטייל ב60 דולר AAA למרות שמשחקי AAA עלו 80$ יותר בתקופות מוקדמות יותר. הזמנים התחלפו, המודלים העסקיים התגוונו והבשילו וכבר לא הייתה שום סיבה לא להחשיב משחק ב60 דולר כ AAA, כפי שכעת אין שום סיבה לא להחשיב משחקים דיגיטליים סביב 40-50 דולר כ AAA או משחקי F2P כ AAA.

נראה שאתה עדיין לא מבין את זה: משחקי AAA הם פשוט משחקים עם השקעה מאסיבית (כספית ואנושית) שהמשקיעים מצפים שתחזיר את עצמה עם השיגור של המשחק. זו השקעה כל כך גדולה, שפשוט אין טעם לעשות את ההיפך ולא להפיץ אותם בריטייל.
בטח שאתה יכול מחר להחליט שCall of Duty הבא יופץ בדיגיטל בלבד, אבל זה יהיה התאבדות עסקית והדבר הכי מטומטם שאפשר לעשות. ומצד שני בטח שאתה יכול לשפוך עשרות ומאות מיליונים על משחק F2P - אבל זה לא הופך את מודל ההשקעה הזה לAAA, כי רוב ההשקעה שלך במשחקי F2P היא השקעה מדורגת שבאה למשוך למשחק ולתמוך בכמות מאסיבית של משתמשים. אם המשחק מתגלה כDUD גם בשלב ההפצה הראשונית שלו, אתה יכול פשוט לחתוך את החבל ולחסוך לעצמך את רוב ההפסד - מה שאי אפשר לעשות במשחק AAA.

Kazz כתב:שאבלוור נועד לכנות משחקים רעים במיוחד כדי לחלוב כסף מהמותג. זה לא קשור להגדרה או אי הגדרה כ AAA. אתה לא יכול לעשות איפה ואיפה כשמתחשק לך. 60 דולר וריטייל זה AAA? אז THPS 5 הוא כזה. אתה לא יכול לפסול אותו כי זה משבש לך את הטיעון למה זה כזה חשוב לשפוט טיב הפלטפורמה עפ"י משחקי ריטייל שעולים 60 דולר.

לא הבנתי, אתה טוען שTHPS 5 הוא לא shovelware? אם עדיין לא הבנת, תג המחיר של 60$ הוא אינדיקציה אחת אבל לא הבטחה שמשחק הוא AAA. בשביל לדעת אם משחק הוא באמת AAA אתה צריך לעבור על הפיננסים שלו, וכשיהיו לך אותם במקרה של THPS5 נוכל לדבר על האם הוא AAA שהכזיב או סתם עוד Shovelware במחיר מופקע.

Kazz כתב:הגרסה הפיזית של היטמן יוצאת בסוף 2016 בעוד שתוכל לקנות אותו דיגיטלית. אז תענה על השאלה: האם היטמן שיוצא בחודש מרץ הוא AAA? האם הוא לא AAA משום שאני אשלם עבורו רק 15 דולר עבור התוכן הראשוני? ומה אם אקנה במרץ את כל החבילה עבור 60 דולר שמבטיחה לי את כל התוכן כשהוא ישוחרר, האם פתאום זה כן נהפך למשחק AAA? ואם אני אקנה כל איזור חדש בנפרד כשהם ייצאו, זה לא ייחשב שאני משחק משחק AAA? וכשבחגים 2016 כשתצא הגרסה הפיזית הם זה אוטומטית 'ישדרג' את המשחק שקניתי במרץ לדרגת AAA לפיך?

מה זה משנה מתי היא יוצאת!? אנחנו יודעים שהיא יוצאת, ואנחנו יודעים שהמפיצה השקיעה הרבה מאד כסף במשחק. זה שמשחק מאפשר לך לקנות אותו גם בפורמט אפיסודי, דמו בתשלום, בטח פתוחה או מודול בחינם כדי למשוך את הקהל פנימה לא סותר את העובדה שמשחק מסוים הוא הפקה בסדר גודל כזה שהוא מופץ בצורה רחבה גם בריטייל, וכבר היום אתה יכול לעשות pre-order לעותק פיזי.

Kazz כתב:מה שבטוח הוא שעבור SE ההוצאה הראשונית של היטמן נחשבת כמשחק AAA ושעדיף לכולם שנפסיק להסתכל על דפי אקסל במקום על התוצר עצמו בהענקת תואר ה'AAA'

אוקי, חבל שהגעתי למשפט הזה רק עכשיו... הוא בהחלט מבהיר שאין לך שמץ של מושג מה ההגדרה או מה המטרה של AAA. אני חושב שכל המשך דיון לפני שתצליח להפנים שמדובר בהגדרה שמשמשת משקיעים בשלב שבו אין בכלל תוצר סופי יהיה עקר מהיסוד. קרא קצת, תלמד קצת.

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Kazz » 28 ינואר 2016, 19:29

למי אכפת מהגדרה של משקיעים? להזכירך הדיון נפתח בכך שבלינג רצה להסתכל על משחקים 'מושקעים' בכדי למדוד את חוזק הפלטפורמות. לשם כך הוא השתמש בהגדרה המסורתית של משחקי AAA: משחקים ממפיצה גדולה בריטייל במחיר מלא והסבתי את תשומת ליבו לבלעדיים למחשב שעונים בדיוק להגדרה הזו שהוא לא החשיב לפני כן.

אומנם גם אני רואה טעם בלהבחין בין משחקים ובין משחקים מושקעים\AAA אבל ההסתכלות שלי היא יותר גמישה ומבוססת על המשחק עצמו (ערכי הפקה, היקף, תוכן, וגם מחיר כן) ולא ציוות מיידי לכביכול מאפיינים בלעדיים של צורת הפצה ומחיר מסוים. לא מעניין אותי בכמה הם מוכרים את המשחק, כמה הוא עלה לפיתוח, אם הוא פיזי או דיגיטלי, אם זה תודות לזה שהם גרים במזרח אירופה או בחרו לא לקבל משכורת או בחרו להיות חמדניים או אם יש תמלוגים לדבר כזה או אחר. אני בוחן את המשחק עצמו ומעריך אותו, גם על בסיס השוואה למשחקים אחרים שהם 'AAA קלאסיים'. אז אם סימסיטי נחשב לכל הדעות משחק AAA אז אין שום סיבה בעולם לא להחשיב את סקיילנס לכזה גם. לא אכפת לי אם יש הבדל במחירים, בשיטת הפצה ובעלות הפיתוח של המשחקים. מבחינת השוואה בין מה ששני המשחקים האלה מציעים ולמיטב ידיעתי, סקייליינס משתווה או מתעלה על סימסיטי ברוב הדברים האלה ולכן אני לא רואה שום סיבה לעשות איפה ואיפה בין המשחקים מבחינת מי מקבל את הקטלוג כמשחק AAA\מושקע. אם אחד מהם הוא AAA, אז שניהם AAA.

ומכיוון שבלינג הזכיר משחק כמו UD כמשחק AAA בלעדי לפס4 לא ראיתי שום סיבה לפסוח על משחקי המחשב הנוספים שלא עולים 50-60 דולר כגון סקייליינס, POE, ELITE ואחרים. כמעט לכל אחד אפשר למצוא מקבילה שנחשבת ללא עוררין כ AAA ולכן העלתי את השאלה אם משחק ARPG top-down נחשב כ AAA על הקונסולות כפי שדיאבלו 3 נחשב אז גם משהו כמו POE ודומיו יכולים להיחשב באותה קלות.

לי לא אכפת מהגדרה של משקיעים וגם לבלינג לא אכפת מאיך שהמשקיעים מגדירים זאת אז לא מעניין אותי כהוא זה כל התנאים שציינת עבור הפקת AAA. במיוחד כל ההתעקשות על המחיר המלא שנדרש מהקונה - אם כבר להתעקש על מחיר אז תתעקש על הכסף שמגיע לכיס מפיצת המשחק מתוך המחיר הכולל שזה בדיוק מה שמאפשר מחיר נמוך יותר על המחשב.

בתור אחד שמבקש מספרים וקבלות אתה לוקח חירויות משלך בפירוש הדברים. איכשהו לקחת את האמירה של EA שברור שהיא נכתבת לא תלות הרבעון הספציפי והפכת אותה למשהו שתקף רק לתקופת הדיווח הזו. את האמירה של היחס הדיגיטלי בהקשר של 'full game downloads' החלטת להפוך לכזו שכוללת גם משחקים דיגיטליים בלבד. על סמך מה בדיוק? יש לך תימוכין? ואילו משחקים דיגיטליים בלעדיים EA הוציאה למחשב בתקופת הדיווח הזו?

זה שאתה לא בקיא במגמות הקיימות כרגע במשחקי המחשב זה לא בעיה שלי. נקווה שבתקופת הדיווחים הקרבה יהיו עוד תגובות בנושא כדי שתיווכח לכך.

אני טוען שאם מחיר מלא וריטייל זה כלל אצבע לAAA אז THPS5 הוא כזה. זה שהמשחק הזה מוציא את הטעם בהגדרה הזו כפי שאתה נצמד אליה זו בעיה שלך. אז פתאום אתה צריך לדעת את המידע הפיננסי לגבי THPS5? אבל לדעת את כל המידע הזה לשלל משחקי המחשב שיוצאים למחשב לא ב60 דולר ולא בריטייל, את זה אתה לא מבקש? אתה עושה איפה ואיפה היכן שמתחשק שלך. מאין לך שהמשחקים האלה לא עומדים בתנאי הזה שלך 'למרות' שהם דיגיטליים ולא במחיר מלא? התואיל להגיד לי איזה נתונים אתה בדיוק רוצה ומהם המספרים הפיננסים של משחק וידאו שיצדיקו עבורך את תווית ה AAA?

לא הבנתי מה הבעיה עם היטמן. זה משחק AAA שייצא בלעדית דיגיטלית כ 8-9 חודשים לפני גרסה פיזית ועם מודל עסקי שלא דורש 60דולר. אתה זה שמתעקש על מחיר מלא וריטייל בהגדרה של AAA. אז האם היטמן, המשחק שיוצא במרץ, הוא AAA להבנתך? האם זה שהם הכריזו על גרסה פיזית שתצא במועד מאוחר יותר הופכת את המודל העסקי הראשוני והעיקרי ל AAA? מה אם לא היו מכריזים על עותק פיזי בעתיד? מה אם העותק פיזי היה יוצא ב 2017? האם הדברים האלה מהווים בפקטור בקטלוג שלך של משחק ההיטמן שיוצא במרץ כמשחק AAA?

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42080
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 28 ינואר 2016, 19:47

אגב, היו נתנוי דצמבר NPD? ראיתי קצת של משחקים אבל כלום על החומרה.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
רונן
Veteran
הודעות: 1069
הצטרף: 15 אפריל 2013, 14:28

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי רונן » 29 ינואר 2016, 23:14

אתמול סיימתי את Witcher 3. אם לא הייתי משחק בו כשחבר לידי, היה נדרש זמן רב יותר עד לסיומו כי בשבילו התמקדתי יותר במשימות הראשיות. משחק מעולה לכל אורכו. הלוואי שפולאאוט 4 היה מלוטש יחסית ועשוי כך. עם כל הכבוד להיקפו ולעומקו, הוא שבור מהיסוד בגלל כמות באגים בלתי סבירה בעליל, גם מהותם חמורה.
עורך לשון ומגיה, מנהל בפייסבוק קבוצת אוכל גדולה (מונה 45,000 חברים) וקבוצת גיימרים ('בחזרה למשחק').

סמל אישי של המשתמש
רונן
Veteran
הודעות: 1069
הצטרף: 15 אפריל 2013, 14:28

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי רונן » 02 פברואר 2016, 00:02

הורדתי את The witness. רק לעתים רחוקות אני מוריד משחק אינדי, אך מגיע למפתח הזה כל דולר ולא יפה לתת לו לחכות. מתסכל שנצלנים וכפויי טובה רבים הורידו גרסה פרוצה שלו.

הוא מרהיב, ממתק לעיניים, והוא חכם ומפתיע כבר בתחילתו. מעניין מה מצפה בהמשכו.
עורך לשון ומגיה, מנהל בפייסבוק קבוצת אוכל גדולה (מונה 45,000 חברים) וקבוצת גיימרים ('בחזרה למשחק').

Laskin
Elder
הודעות: 24192
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 02 פברואר 2016, 13:35

חכה, רונן... חכה :)
אני כבר איזה 12 שעות נטו בפנים, בינתיים "נתקעתי" יותר מדי על 2 חידות שעוד כנראה לא הייתי אמור להבין מה עושים בהם, עדיין.
אבל פתרנו המון...

idan
Veteran
הודעות: 2272
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי idan » 02 פברואר 2016, 14:52

זה משחק שנתקעים בו לעיתים קרובות ? יעני קשה

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 7014
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Klayman » 02 פברואר 2016, 14:56

ממה שיצא לי לראות ולשמוע, זה מאוד תלוי אם הבנת את הקטע בכל אחד מהסוגים השונים של המבוכים. יכול להיות שפשוט לא תבין את אחד המוקדמים יותר ותיתקע עליו, ויכול להיות שתיתקע רק בשלבים מתקדמים יותר.
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3721
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי swym » 02 פברואר 2016, 16:05

קאז, ראיתי הרבה מאד מלל מיותר בהודעה שלך שלא היה הגדרה עצמאית ומקבילה לAAA משלך, ככה שאין טעם להמשיך בדיון.
אם לא מעניינות אותך הגדרה שמשמשת משקיעים כמו AAA או ROI או EBITA אז פשוט אל תשתמש בהגדרות למשקיעים...

Laskin
Elder
הודעות: 24192
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 03 פברואר 2016, 14:04

idan כתב:זה משחק שנתקעים בו לעיתים קרובות ? יעני קשה


לגמרי תלוי בך. יש אנשים שרואים את התבנית/קטע של אותו פאזל בשנייה ויש כאלה שיפספסו את זה ויתקעו על זה כמה שבועות אפילו.
העניין הוא שיש המון המון מה לעשות באי, ולאו דווקא פאזל אחד מחייב לדעת איך לפתור את זה שלפניו. בקיצור אם אתה נתקע אתה יכול להמשיך לאלף פאזלים אחרים ולחזור אחר כך :)

אבל כעקרון - כן. המשחק לא קל מאוד בשלבים מאוחרים יותר, וכדי לפתור את הכל הכל הכל - זה יהיה ממש קשה.


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 34 אורחים